Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?
Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!
Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.
Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.
Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.
Kommentit (206)
Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan! Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti. Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms. Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.
moukka!! Sanattomaksi vetää vaatimusten taso! Tiedätkö että mun isovanhemmat ja vielä vanhemmatkin RAKENSIVAT TÄTÄ MAATA jotta lapsilla olis katto pään pääss, terveydenhuolto, ruokaa. Kas kun nekään eivät ole itsestäänselvyyksiä. maailmalla pidetään ihmeenä sitä että täällä saa ILMAISEKSI laatikollisen vaatteita lapselle, moni lapsi ei saa yhtään mitään. Näköjään liika hyvinvointi mädätää ihmisen mielen ihan totaalisesti. Jos ei kelpaa niin menepä kunnon töihin ja osta sillä kunnon palkallasi niitä mieluisia vaatteita! Jos ei rahkeet riitä, ole kiitollinen siitä mitä kaikkea saat ja kuinka monin tavoin lapsestasi pidetään huolta! Tämä on typeryyden, röyhkeyden, ahneuden idiotismin huippu! Itselläni on kaksi lasta ja hyvin ovat kelvanneet! Jo vuosia sitten. Että sulle tavallinen nuori äiti toivoisin hieman todellisuudentajua! Kaikkea sitä kehdataankin vaatia
Ei tämä nyt noin iso juttu ollut. Ajattele lapsiasikin, noin kireähermoinen äiti ei ole hyväksi heille.
ajattelin samaa. Melkoinen huuto mokomasta asiasta. Pelottava nainen.
Esikoiselle otin, kakkoselle rahan. Ihan sen takia, että esikoisen vermeet oli varastossa ja haalariakaan ei tarvinnut tai makuupussia enää. Vain muutama vaate olisi tullut tarpeeseen ja ne sai hienosti ostettu 140 Eurolla.... Voitolle jäin. Mutta minusta paketti on hieno idea ja kädenojennus lapsiperheille.
ja olen samaa mieltä siitäkin, että paketti on mahtava idea.
Pakkohan sitä ei ole kenenkään ottaa, niin en ymmärrä tätä valitusten kuoroa.
edes kiinnittänyt huomiota vaatteisiin.
sen sai valitsemaan ympäristön painostus tyyliin "kun se on ilmainen, vain suomalaisille". Suurin osa tavaroista on käyttämättöminä ullakolla.
mutta en käsitä että kun rahaa saa 140 e niin miksi ottaa äitiyspakkaus kun samalla rahalla saa itse valita palljon hienommat ja laadukkaammar mutta kukin tavallaan.
Itse olen kyllä ihan työssäkäyvä ensimmäisen lapsen äiti ja otin äitiyspakkauksen ja vaatteet ovat olleet aivan hyvät, mm helppo pukea päälle pienelle vauvalle. Vaatteet on suunniteltu ajattomaksi ja molemmille sukupuolelle sopivaksi. Vauvalle on aivan sama minkä näköiset vaatteet hänellä on päällä, kunhan ne ovat ehjät puhtaat ja mukavat päällä, saakelin älykääpiö, älä viitsi jakaa noin tyhmiä ajatuksia täällä, kiitos!
tyhjäpää ja tuhluri. tuolla rahalla kun saa paljon enemmän kaupasta ja ekologisempaa. kertakaikkiaan törkeä ihminen olet!
voidaan ilmaisesta valittaa. joo joo verorahoilla maksettu, mutta iloisesti sitten se 140 e kelpaa vaikka samala lailla se on verorahoista.
mammojen hermot ovat noin kireällä?
kn kerran vaihtoehtona 140 e, jolla saa ainakin kolminkertaisen määrän laadukkaampia tuotteita. en ymmärrä miten tuollainen on otettu vaihtoehdoksi. Paljon parempi olis kun kaikki sais 140 € ja sais sillä ostaa paljon enemmän, nyt ihmisillä on hölmö käsitys että siinä saa jotain enemmän.
kn kerran vaihtoehtona 140 e, jolla saa ainakin kolminkertaisen määrän laadukkaampia tuotteita.
tänne esimerkkilaskelma, kuinka 140 eurolla ostat äitiyspakkaukseen verrattuna kolminkertaisen määrän parempilaatuisia tuotteita. Kiinnostaisi tietää, kun tyhmänä itse laskin, ja päädyin siihen, että laatikon sisältö on PALJON arvokkaampi, kuin 140 euroa.
että vaikka meillä käytettiin lähes kaikkia äp-vaatteita, niin suurimmaksi osaksi yöasuna. Johtui varmaan siitä, että esikoinen oli aika pienikokoinen, joten ne potkupuvut sopi hänelle, kun hän jo käveli. Ei sen ikäiselle vauva-vaatetta voinut päivällä laittaa.
Meillä taisi olla vuoden 2001 pakkaus. Siinä oli muistini mukaan aika paljon keltaista vaatteissa. En oikein pidä keltaisesta. Mutta toppapukua käytettiin paljon, samoin kevyttoppapukua ja sitä pussia. Pipoa ei varmaan kertaakaan, se oli niin huonon mallinen.
Minusta ne vaatteet oli vähän kotitehdyn oloisia silloin. Marlon vai mikä se oli se firma, joka niitä valmisti, teki aika - hmmm - krouvisti ne vaatteet. Isot päärmeet ja kankeahkot mallit. Kyllähän niitä vaatteita käytti, mutta en kovin paljoa päiväsaikaan.
Vai koska olet nähnyt ompelevan miehen? Etenkään rikollisen?
Mä kyllä oon nähny. Ompeli siis linnasta päästyäänkin. Sittemmin menehtyi.
Surkea provoyritys! Etkö sinä tiedä, että me suomalaiset olemme suorastaan ylpeitä siitä, meillä on näin ainutlaatuinen etu. Et taida tietää sitäkään, että vain toiset saman pakkauksen saaneet tietävät, mitkä vaatteet ovat äitiysavustuspakkauksesta ja mitkä eivät. Se voi olla sinulle täysin uusi ja peräti järkyttävä tieto, että tässä takametsien maassa monet merkkituotteet menevät aivan hukkaan. Suuri yleisö ei tunnista kuin Marimekon unikon.
En ymmärrä yhtään, mitä yrität sanoa.
Tässä rautalankaa:
- Yleisö ei tunnista.
Ei "merkkimerkkejä", eikä äitiysavustuspakkauksen vaatteita. Ihan sama, mitä lapsella on päällä noin suuren yleisön kannalta.
- Me suomalaiset olemme ylpeitä äitiysavustuspakkauksesta.
Siitä, että meillä jaetaan sitä ja myös sen sisällöstä.
Mutta oikeasti, se tulee monelle äidille tarpeeseen, varallisuudesta riippumatta.
Vaikka olisi RAHAA, ei tulevalla äidillä aina ole TIETOA siitä, mitä pienelle vauvalle pitäisi olla. Aina ei ole myöskään AIKAA, jos lähtö synnärille tulee pikakomennuksena ja ennen aikojaan. Tässäpä tuli useampikin tilanne, joissa kannattaa noudattaa äidin neuvoa ja ottaa se pakkaus.
Entiseen aikaan todella pakkaus oli arvokkaampi kuin se vastaava raha. Nyt tavarat hankitaan tarjousten perusteella tiesmistä vinkuintiasta. En tiedä, mikä lienee nykyään laatu.
Putosin kärryiltä jossakin vaiheessa, kun siirryttiin keskustelemaan ompelevista vangeista. Kai muinoin ensimmäiset äitiysavustuspakkausten tavarat valmistettiin vankityönä. Nyttemmin ehkä lapsityönä, edelliseen kappaleeseen viitaten.
ja kolmannelle lapselle ja olin tosi tyytyväinen. Ihan kivoja vaatteita ja makuupussi ja toppapuku olivat kovassa käytössä.
Ei valittamista. Jännä, kun kaikesta naristaan, vaikka voisi tehdä valinnan sen mukaan, ettei valitustarvetta olisi, kuten tässä tapauksessa ottaa rahana.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 08:59"]enkä ikinä pukis sitä johonki köyhälistön äitiyspakkausrääsyihin. Vauvan täytyy mätsätä mun vaatteisiin.
[/quote]
noinko aattelit lastas kohdella... Jos asia on niin Nii lapsi on kyllä ihan väärälle ihmiselle syntynyt... Lapsi ei ole asusta jota käytetään kun huvittaa... Ajattelisit muutakin kuin omaa napaasi
[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 10:49"]kaikki vaatteet jää kuitenkin pieneksi alta aikayksikön.
Mutta joo, kyllähän sen äitiyspakkauksen saisi lopettaa kokonaan. Turhaa rahantuhlausta ja nirppanokat ei arvosta mitään.
[/quote]
on täällä niitäkin ihmisiä jotka vaikka ensimmäiselle lapselle sen äitiyspakkauksen haluaa vaikka ei rahan puutteesta olisi kyse. Pakkauksessa kuitenkin on kaikki tarvittava lapsen alkutaipaleelle...
[quote author="Vierailija" time="18.10.2012 klo 16:05"]
Niin siis varmaankin 95% niistä ilmaisjakelulehtien lukijoista valitsee äitiyspakkauksen.
[/quote]
Kelan sivuilta:
Äitiyspakkaus on hyvin suosittu. Vuosittain n. 95 % ensisynnyttäjistä valitsee pakkauksen 140 euron sijaan.
Että koskee ihan kaikkia ensisynnyttäjiä Suomessa, ei vaan jonkun ilmaislehden lukijoita :))
moukka!! Sanattomaksi vetää vaatimusten taso! Tiedätkö että mun isovanhemmat ja vielä vanhemmatkin RAKENSIVAT TÄTÄ MAATA jotta lapsilla olis katto pään pääss, terveydenhuolto, ruokaa. Kas kun nekään eivät ole itsestäänselvyyksiä. maailmalla pidetään ihmeenä sitä että täällä saa ILMAISEKSI laatikollisen vaatteita lapselle, moni lapsi ei saa yhtään mitään. Näköjään liika hyvinvointi mädätää ihmisen mielen ihan totaalisesti. Jos ei kelpaa niin menepä kunnon töihin ja osta sillä kunnon palkallasi niitä mieluisia vaatteita! Jos ei rahkeet riitä, ole kiitollinen siitä mitä kaikkea saat ja kuinka monin tavoin lapsestasi pidetään huolta! Tämä on typeryyden, röyhkeyden, ahneuden idiotismin huippu! Itselläni on kaksi lasta ja hyvin ovat kelvanneet! Jo vuosia sitten. Että sulle tavallinen nuori äiti toivoisin hieman todellisuudentajua! Kaikkea sitä kehdataankin vaatia