Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?

Vierailija
17.10.2012 |

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Kommentit (206)

Vierailija
1/206 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 95 % perheistä valitsee äitiyspakkauksen.

Vierailija
2/206 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisjakelulehtien lukijoista valitsee äitiyspakkauksen.

Itse täällä pääkaupungissa asuvana olen saanut käsityksen että tuttavapiirissäni on tapana ottaa rahana ja jos joku mennhyt pakkauksen ottamaan on sen todennut aivan turhaksi eli jäänyt vaatteet käyttämämättä.

Mutta nämä ihmiset ovatkin itsestään huolehtivia, tyylikkäitä ja ajantasalla olevia naisia jotka varmasti haluavat saman lapselleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/206 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan! Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti. Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms. Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

moukka!! Sanattomaksi vetää vaatimusten taso! Tiedätkö että mun isovanhemmat ja vielä vanhemmatkin RAKENSIVAT TÄTÄ MAATA jotta lapsilla olis katto pään pääss, terveydenhuolto, ruokaa. Kas kun nekään eivät ole itsestäänselvyyksiä. maailmalla pidetään ihmeenä sitä että täällä saa ILMAISEKSI laatikollisen vaatteita lapselle, moni lapsi ei saa yhtään mitään. Näköjään liika hyvinvointi mädätää ihmisen mielen ihan totaalisesti. Jos ei kelpaa niin menepä kunnon töihin ja osta sillä kunnon palkallasi niitä mieluisia vaatteita! Jos ei rahkeet riitä, ole kiitollinen siitä mitä kaikkea saat ja kuinka monin tavoin lapsestasi pidetään huolta! Tämä on typeryyden, röyhkeyden, ahneuden idiotismin huippu! Itselläni on kaksi lasta ja hyvin ovat kelvanneet! Jo vuosia sitten. Että sulle tavallinen nuori äiti toivoisin hieman todellisuudentajua! Kaikkea sitä kehdataankin vaatia

Ei tämä nyt noin iso juttu ollut. Ajattele lapsiasikin, noin kireähermoinen äiti ei ole hyväksi heille.

muillekaan, kiitos vain huolenpidosta:D Joka tietysti sisälsi myös piiloilkeyttä, niinkuin tällä palstalla tapana on, kun haluataan olla oikein nokkelia. Ehkä ei ap nyt niin iso juttu ole, mutta se mitä ihmisille on tapahtunut, kuinka ahneiksi ja röyhkeiksi ihmiset ovat kasvaneet. Ei tämä mun keksintöä ole, jatkuvastihan saa lukea siitä kuinka pihalla ihmiset alkaa olla. Päänsilitykselläkö sun mielestä pitäisi tyhmyyteen suhtautua? Kyllä se on niin että pieleen menee koska kenelläkään ei ole enää pokkaa ja rohkeutta sanoa mitään, pelkkää lässytystä ja hymistelyä, kunhan vain itsellä on kaikki hyvin. Ehkä sunkin kannattais vähän ryhdistäytyä? Ja tiedoksi; tämä mitä luet on tekstiä, jota kirjoitetaan koneella; ihminen sen koneen takana voi olla ihan mitä vain, ei tuo teksti sitä kerro:))

Vierailija
4/206 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päänsilitykselläkö sun mielestä pitäisi tyhmyyteen suhtautua?"

En ole se, jolle tekstisi osoitit, mutta miten sitten itse voit määritellä jonkun tyhmäksi parin rivin nettikirjoituksen perusteella?

Vierailija
5/206 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ketjussa pistää silmään vastakkainasettelu hyvätuloiset/työttömät.

Ne, jotka käyttävät pakkauksen vaatteita, kiirehtivät todistelemaan, että siitä huolimatta asuvat hyvällä alueella isossa, uudessa talossa ja ovat hyvätuloisia.

Miksi?

Vierailija
6/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aina hyvä mieli kun laitoin jonkun äitiyspakkauksen vaatteen lapselle päälle. Tuntui turvalliselta ja että asumme oikeasti hyvinvointivaltiossa ja pientä tulokasta arvostetaan. Pidin samat vaatteet myös toisella lapsella. Rahaa olisi ollut ostaa muitakin vaatteita ja ostinkin mutta paketin vaatteet olivat erityisiä.

Vierailija
7/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole esim. Paola Suhosen suunnittelemia vaatteita? Jos ei New Yorkin muotiviikoillakin esittelevä suunnittelija kelpaa niin kuka sitten? Suomalaiset kyllä osaavat valittaa! Jos ei ilmaiset designvaatteet ja muut tarvikkeet teille kelpaa, niin jättäkää ottamatta. Kukaan ei pakota vastaanottamaan!

Vierailija
8/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella oli jopa joulukorttikuvassa äitiyspakkauksen asu päällä :)

Asumme alueella, jossa asuu pääosin hyvin toimeentulevia perheitä. Vauvakerhoissa miltei kaikilla on äitiyspakkausvaatteet käytössä. Omien pakkausvaatteiden lisäksi käytämme ystäviltä saatuja aiempien vuosien pakkausten vaatteita.

Vierailija
9/206 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkausta taitavat vastustaa ainoastaan ne ihmiset, joiden elämää määrittelee materian määrä ja laatu. Surullista. 

Vierailija
10/206 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 19:24"]

Meillä lapsella oli jopa joulukorttikuvassa äitiyspakkauksen asu päällä :)

Asumme alueella, jossa asuu pääosin hyvin toimeentulevia perheitä. Vauvakerhoissa miltei kaikilla on äitiyspakkausvaatteet käytössä. Omien pakkausvaatteiden lisäksi käytämme ystäviltä saatuja aiempien vuosien pakkausten vaatteita.

[/quote]

Käytännössä olen huomannut, että usein ne, jotka ihmettelevät, miten joku kehtaa äitiyspakkauksen vaatteita käyttää, on usein heikosti toimeentulevia ja tavallista enemmän Kelan tukiin turvautuneita. Paremmin toimeentulevat ei usein koe mitenkään uhkana sitä, että vaatteet on tulleet Kelalta.

Vierailija
11/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äitiyspakkauksen sisällön nurisijoilla edes joskus hävettää. Minulle kyllä kelpaa näin hieno ele valtiolta. En usko saavani vastaavalla rahasummalla kovinkaan montaa vaateparsia.

Minun tuleva vauvani ei ole mikään varallisuuden/varattomuuden kuvajainen. Hänelle ei ole mitään tekemistä rahan kanssa, eikä rahattomuuden.

Minunkaan minäkuvani ei ole hänen asuistaan eikä tavaroistaan riippuvainen. Se on rakentunut jo aikoja sitten aikuistuessani, enkä tarvi sen lisärakentamiseen enää vauvaltani ulkoisten seikkojen muodossa pönkitystä.

Se, millainen ihminen minä olen ja vauvani on, käy ilmi tutustumalla meihin ihmisinä, ei vilkaisemalla meidän niskalappuja.

Ja jos joku on määritellyt oman olemassa olonsa sen varaan, keikkuu aika huteralla sillalla.

Vierailija
12/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololollollollolololloo! laulelee todennäköisesti keskustelun aloittaja ja tumputtaa onnellisena, kun tyypit ottivat todesta.

Vierailija
13/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 09:46"]pakkaus on ihan hirveä, en todellakaan aio pukea lastani niihin retroripuli vaatteisiin. Otan rahan, päätös oli erittäin selvä kun näin pakkauksen tavarat netissä. Ja kuka nukuttaa lastaan pahvilaatikossa?? Se jos mikä on noloa!
[/quote]

Haha, siskoni nukutti vauvan tiheän imun aikaan laatikossa johon oli ommellut kankaat ja koristeita kiinni. Laatikko oli kiinnitetty paksuilla naruilla kattoon jolloin laatikko keinui sängyn vieressä. Aluksi en edes ajatellut, että se voisi olla äitiyspakkauksen laatikko. Toiset osaavat käyttää enemmän saatua hyödykseen ja keksiä miten siitä saa tehtyä käyttökelpoisen ja hienon.

Vierailija
14/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi tästäkin pitää vinkua?! Miksei voi olla koskaan tyytyväinen mihinkään? Asia on yksinkertainen. Käy katsomassa pakkauksen kuvat Kelan nettisivuilta ja jos et tykkää niin ei sitä pakkausta oo pakko ottaa. Ostelee sit sillä 140 eurolla muita rääsyjä. Itse olen ottanut molemmille lapsille äitiyspakkauksen vaikka sille toiselle ei olisi ollut tarvetta välttämättä mutta tykkäsin tästä uusimmasta tosi paljon. Hyvää tavaraa siellä on ja meillä ainakin käytetään niitä vaatteita. 

Vierailija
15/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te kehtaatte käydä hakemassa yhteiskunnan teille maksutta tarjoaman avustuspakkauksen, jos olet niin "hienoja" ettette kehtaa pukea lapselle niitä vaatteita. Pieni vauva ei paljon perusta väreistä, kunhan on mukava olla puhtaissa ja lämpimissä vaatteissa. Snobbailla ehditte kyllä myöhemminkin.

Vierailija
16/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vikaa vaatteissa on? me oltiin ainakin tyytyväisiä ja molemmat käydään töissä muija on vielä vaatekaupassa töissä.

meidän lapsi nukkuikin alkuun laatikossa kun oli niin pieni.

Vierailija
17/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 09:01"]Joka kerta olen ollut todella tyytyväinen :) Vaikka pystyisin ostamaan vaatteita (kalleimpia merkkivaatteitakin) ihan ilman pakkaustakin tai siitä saatavalla rahalla.

Esikoinen syntyi 1991 ja nuorin nyt 2012. Mielestäni tässä viimeisessäkin pakkauksessa oli tosi nättejä vaatteita. Kaikkia on käytetty ja aivan varmasti toppapukukin on ensi talven käytössä.

Hieno käden ojennus valtiolta. Eikös tämä ole ainutkertaista maailmalla. Mut niinhän sitä ei yleensäkään osata olla tyytyväisiä mihinkään, minkä ilmaseksi saa.

[/quote]

Ilmaiseksi verorahoilla.

Vierailija
18/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkui aluksi äitiyspakkauksen laatikossa, koska sänky oli yläkerran makuuhuoneessa ja vauva oli kätevä nukuttaa laatikkoon sohvalle.Pidimme äp.vaatteita ja samoin saamiamme aikaisempien vuosien vaatteita. Keskikokoiselle talviavauvalle koot olivat ok ja kaikki tulivat pidetyiksi. Kuopus oli keskivertoa hiukan isompi, joten äp.n koot menivät selvästi lyhyemmän aikaa ja muutama vaate jäi käyttämättäkin kevätvauvalle kuten kevytvanupuku. Oli mielestäni tosi nätti, mutta keväällä oli liian iso, kesällä ei tarvittu ja syksyllä olikin jo liian pieni. Kuitenkin olin tyytyväinen molemmilla kerroilla saamiini vaatteisiin, vaikka laatu olikin hiukan huonontunut esikoisen ajoista, oli mm. värivirhettä painatuksissa, mutta en viitsinyt lähteä palautusrumbaan.

Vierailija
19/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2012 klo 16:05"]ilmaisjakelulehtien lukijoista valitsee äitiyspakkauksen.

Itse täällä pääkaupungissa asuvana olen saanut käsityksen että tuttavapiirissäni on tapana ottaa rahana ja jos joku mennhyt pakkauksen ottamaan on sen todennut aivan turhaksi eli jäänyt vaatteet käyttämämättä.

Mutta nämä ihmiset ovatkin itsestään huolehtivia, tyylikkäitä ja ajantasalla olevia naisia jotka varmasti haluavat saman lapselleenkin.
[/quote]
Kermaperseitä ne on.

Vierailija
20/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi viime vuonna ja se äitiyspakkaus oli ihan hyvä, en tiedä onko edelleen sama vai jo uusi. Suurinta osaa vaatteista käytettiin, mutta jotkut eivät olleet makuuni ja jäivät vähemmälle käytölle. Makuupussi, hamsteripotkarit ja norsupaita olivat ihania. Talvihaalarista en oikein tykännyt ja en kehdannut laittaa lapselle joten ostin toisen. Lahjoitin vaatteet pois kun kävivät pieniksi, paitsi nuo lempparit säästän seuraavalle vauvalle. Seuraavassa raskaudessa en ota äitiyspakkausta, loppujen lopuksi on kivempi valita vaatteet itse ja nyt kokeneena tietää millaiset vaatteet on tarpeellisia ja hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi