Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?
Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!
Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.
Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.
Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.
Kommentit (206)
tuo pakkaus on selkeästi tyttöpakkaus. Poikaani en viitsi tuon värisiin vaatteisiin pukea. Riitti, kun esikoistytön ollessa pieni, naapurin rouva sanoi, että "selvästi näkee, että olet saanut joltain vanhoja pojan vaatteita, kun kaikki ovat pojan värisiä eikä punaista ollenkaan".
kun kerta vaatteet ei kelpaa!
Ja rahanakaan sitä ei anneta! tässä oiva säästökohta valtiolle
Pakkauksessa on mielestäni hyviä ja laadukkaita perusvaatteita, joita vauva tarvitsee. Minä en ymmärrä kaiken maailman vauvan farkkuja ja muita todella epakäytännöllisiä ja epämukavia vaatteita. Meillä lapset käyttävät pääsääntöisesti aina collegehousuja/verkkareita sekä mukavantuntuisia paitoja. Jos on juhlat tai menemme kylään, laitamme päälle tilanteeseen sopivat, mutta lapsesta mukavat vaatteet. Mitään desingia ei vauvat tai isommat lapset tarvitse. Puhtaat, ehjät ja miellyttävät vaatteet vain. Suomalainen äitiyspakkaus edustaa sitä pienen pientä osaa, jolla perheitä yhteiskunnassamme tuetaan. Siitä ei vielä onneksi ole karsittu tai säästetty. Mielestäni sitä kuuluu arvostaa jo senkin vuoksi. Toivottavasti et ap lapsillesi opeta tuollaista asennetta, että perusvaatteita pitää hävetä ja että se kertoo muka jotain esim. perheen työttömyydestä tmv. Milloin tavallisesta on tullut sinun mielestäsi hävettävä asia? t. äiti, jonka 3-vuotiaalla pojalla on tällä hetkellä päällä vihreät 10 vuotta vanhat olohousut :D Täysin ehjät ja lapsi tykkää niistä kovasti.
tässä mistään häpeämisestä ollutkaan kyse, vaan siitä, että vaatteet OVAT oikeasti rumia.
Kun samalla vaivalla voisi tehdä kauniitakin.
Äitiysavustuksen voi aivan hyvin ottaa rahana jos pakkaus ei miellytä. Hyvin yksinkertaista. Mulla ei ole kyllä ollut mitään ongelmia käyttää niitä vaatteita. Löytyy vuosimallit -04, -07, -09 ja -11. Toisen lapsen pakkaus olisi ollut -05, otettiin rahana ja hommattiin tuplarattaat (ekalla ja tokalla lapsella 1,5v ikäero). Kuopuksellekin on käytetty vielä osaa esikoisen pakkauksen vaatteista. Makuupussit jäävät muistoksi, itselläni on tallessa oman äitiyspakkaukseni pussi vm. -77 :)
tässä mistään häpeämisestä ollutkaan kyse, vaan siitä, että vaatteet OVAT oikeasti rumia.
Kun samalla vaivalla voisi tehdä kauniitakin.
Mulla on kohta 1v, jota ennen en tiennyt lapsista mitään. Olin myös tosi kiireinen ennen äitiyslomaa töissä ja äitiyslomalla olin niin väsynyt ja kipeä, että vain nukuin. Oli tosi hyvä, että oli kattava vaatepaketti valmiina. En olisi yhtään tiennyt mitä lapselle tarvitaan, minkä kokoista tms. Ennen joka olisi kaikki virhe ostokset tulleet tosi kalliksikin.
Nyt päästiin pakkauksella hyvin alkuun, vaikka vvähän isoja osa olikin ja sitten joulun jälkeen kävin alennusmyynneistä ostamassa oman maun mukaista täydennystä.
Yhtään en häpeä pakkauksen vaatteita. Ennemminkin niin, etten kehtaa ostaa esim. toista pakkauksen haalaria vastaavaa, etten näytä turhamaiselta;)
kavereiden kehuttua sen parhautta, mutta tulin vähän katumapäälle myöhemmin. 240 eurolla olisi voinut tosiaan hankkia hienommat vaunut, kuin mihin nyt oli varaa.
Jotain ihan ok juttujakin laatikossa oli, mutta suurin osa jäi käyttämättä ja suoraan Uffiin.
Jotenkin olin ajatellut että pakkaus olisi takoitettu juuri niihin vauvan ensimmäisiin kuukausiin, että sillä pääsisi alkuun ja näin ensimmäisen lapsen kohdalla huomaisi että millaisia vaatteita kannattaa sitten myöhemmin ostaa ja tykkää pitää.
Jotenkin olin ajatellut että pakkaus olisi takoitettu juuri niihin vauvan ensimmäisiin kuukausiin, että sillä pääsisi alkuun ja näin ensimmäisen lapsen kohdalla huomaisi että millaisia vaatteita kannattaa sitten myöhemmin ostaa ja tykkää pitää.
että vaatteet on puolivuotiaasta ylöspäin lähes kaikki. Toppahaalari ollut monena vuonna 80 cm, suurin osa vaatteista 70 cm. Alkuun noilla ei tee mitään.
mutta en käsitä että kun rahaa saa 140 e niin miksi ottaa äitiyspakkaus kun samalla rahalla saa itse valita palljon hienommat ja laadukkaammar mutta kukin tavallaan.
Kyl toi äitiyispakkaus on ihan pikkusen arvokkampi, kuin 140€ :D
ole arvokkaampi kuin 140 €, naurettavaa että tällainen väite on iskostettu ihmisten päähän..
Sain oman pakkaukseni muutama viikko sitten, eikä siinä ollut mitään Ivana-kuosia eikä mitään tuollaista kuin Kelan sivuilla kuvissa!
Sain siis jonkun vanhan, toissavuotisen rupupaketin! Olisi pitänyt arvata täällä käpykylässä, kun ei lapsia paljon synny, varastot ovat täynnä viime vuosikymmenen pakkauksia, joita sitten jaetaan juuri nyt, kun minun vuoroni on.
Aion vaatia tuon uuden paketin itselleni.
<a href="http://www.vauva.fi/artikkeli/tarvikkeet/1256/aitiyspakkaus_2012" alt="http://www.vauva.fi/artikkeli/tarvikkeet/1256/aitiyspakkaus_2012">http://www.vauva.fi/artikkeli/tarvikkeet/1256/aitiyspakkaus_2012</a>
Ihme valitusta.
En ikinä pukisi vauvalleni, aivan hirveä! Kyllä on juntit suunnitellut pakkauksen ja juntit tykkäävät
Täällä ei ilmeisesti saisi sanoa ääneen, että on kouluja jaksanut käydä. Se ei ole leuhkimista, vaan monelle mitä arkipäiväisin asia.
Mielestäni äitiyspakkaus on loistava juttu ja siitä motkottaminen todella pinnallista.
Ihan kelpo vaatteita. Nirsot teinimammat ruikuttavat.
Täällä ei ilmeisesti saisi sanoa ääneen, että on kouluja jaksanut käydä. Se ei ole leuhkimista, vaan monelle mitä arkipäiväisin asia. Mielestäni äitiyspakkaus on loistava juttu ja siitä motkottaminen todella pinnallista.
Onko tässä ketjussa keskusteltu koulunkäynnistä? Lainaisitko sitten tuota viestiä, että kouluja käymättömätkin tietäisivät, mistä puhutaan.
kavereiden kehuttua sen parhautta, mutta tulin vähän katumapäälle myöhemmin. 240 eurolla olisi voinut tosiaan hankkia hienommat vaunut, kuin mihin nyt oli varaa. Jotain ihan ok juttujakin laatikossa oli, mutta suurin osa jäi käyttämättä ja suoraan Uffiin.
Samaa mieltä!
Pakkauksella pääsee hyvin alkuun, ja vaatevarastoa voi sitten täydennellä oman maun mukaan. Ei tarvitse ihan a:sta alkaen kaikkea itse miettiä ja haalia.
Ei ainakaan meikäläisen itsetunnon päälle ota pakkausvaatteiden käyttäminen.
Tärkeintä on, että on ehjät, siistit ja puhtaat kamppeet.
Retrovärejä voi ehkä hiukan kritisoida. Itse sain edellistä mallia olevan pakkauksen, jossa vaatteiden värimaailma on mielestäni vaalea ja neutraali. Hyvin saa yhdisteltyä itse ostettuihin.
Vaatteita on tullut myös paljon lahjaksi, ja niitäkin käytetään, vaikkeivat olekaan itse valittuja..
Turha kranttuilla. Vauva näyttää söpöltä kuitenkin, kun pikkuisen katsoo mitkä vaatteet yhdistää keskenään.