Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?

Vierailija
17.10.2012 |

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne on naurettavia e kootkin!!! Ekan kohdalla otin. Potkuhousut naurettavan leveitä ja talvihaalari sopi kooltaan 1-vuotiaalle. Sillä 140 eurolla sain paljon kauniimmat ja etenkin sopivan kokoiset vaatteet vauvoille. Kunnon haalariin ja joutsenen untuvapussiin meni toki enemmän rahaa. Hyvätuloisia ollaan niin kuin ystävämmekin, eivätkä hekään kukaan pakkausta ota...

Vierailija
142/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini mukaanlukien, juurikin otamme pakkauksen. Meidän ei tarvitse päteä millään merkkivauvanvaatteilla ja Joutsenen makuupusseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa mitä otatte, mutta pitäkää omana tietonanne!

Vierailija
144/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin varma, että valitsen pakkauksen, en edes harkinnut rahaa. Tämän ketjun junttiviestien takia perun koko pakkauksen.

Näin jo sieluni silmillä, miten pengon innoissani laatikkoa sen saadessani ja viikkailen pikkuisia vaatteita.

Kiitos, kun pilasitte päiväni.

Vierailija
145/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin varma, että valitsen pakkauksen, en edes harkinnut rahaa. Tämän ketjun junttiviestien takia perun koko pakkauksen.

Näin jo sieluni silmillä, miten pengon innoissani laatikkoa sen saadessani ja viikkailen pikkuisia vaatteita.

Vierailija
146/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut sitä mieltä, että täällä on outoa porukkaa. Nyt olen siitä varma.

Vierailija
147/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut sitä mieltä, että täällä on outoa porukkaa. Nyt olen siitä varma.

en olisi ikinä uskonut että ihmiset pitävät äitiyspakkauksesta (sossupakkaus) ja vielä että rikkaat etenkin. Ehkä köyhillä on sitten parempi maku, enpä olisi sitäkään uskonut.

Vierailija
148/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toukokuussa syntynyt vauva tekisi mitään 56-senttisellä talvihaalarilla.

Johan ne on naurettavia e kootkin!!! Ekan kohdalla otin. Potkuhousut naurettavan leveitä ja talvihaalari sopi kooltaan 1-vuotiaalle. Sillä 140 eurolla sain paljon kauniimmat ja etenkin sopivan kokoiset vaatteet vauvoille. Kunnon haalariin ja joutsenen untuvapussiin meni toki enemmän rahaa. Hyvätuloisia ollaan niin kuin ystävämmekin, eivätkä hekään kukaan pakkausta ota...

Vierailija
149/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kolmannenhan (tai tietenkin vaikka kaikki) voi ottaa sitten rahana

JA aion ottaa tälläkin kertaa äitiyspakkauksen, oikein kummallekin lapselle omat! Mutta en tosiaan pue kaksosiani samallalailla, vaikka kuinka ovat identtiset. Näin minä "työtön" täällä toimin ;)

Jos oikeasti odottaisit kaksosia, tietäisit, että kaksosita saa KOLME äitiyspakkausta.

Vierailija
150/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en käsitä että kun rahaa saa 140 e niin miksi ottaa äitiyspakkaus kun samalla rahalla saa itse valita palljon hienommat ja laadukkaammar mutta kukin tavallaan.

Itse olen kyllä ihan työssäkäyvä ensimmäisen lapsen äiti ja otin äitiyspakkauksen ja vaatteet ovat olleet aivan hyvät, mm helppo pukea päälle pienelle vauvalle. Vaatteet on suunniteltu ajattomaksi ja molemmille sukupuolelle sopivaksi. Vauvalle on aivan sama minkä näköiset vaatteet hänellä on päällä, kunhan ne ovat ehjät puhtaat ja mukavat päällä, saakelin älykääpiö, älä viitsi jakaa noin tyhmiä ajatuksia täällä, kiitos!

Vierailija
151/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkei tosin niin söpöjä kuin vuonna 2010, jolloin itse pakkauksen sain.

Pitäisikö niissä vaatteissa olla jotain glitteriä ym tilpehööriä, että kelpaisi? Ja anna kun arvaan, tytöille vain vaaleanpunaisia pitsinelmia...

Vierailija
152/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa pakakuksen sikis kun on kiva saada laatikollinen vauvatavaroita hipisteltäväksi. Ja sitten kuitenkin jättävät ne käyttämättä! Itse olen ottanut joka kerta rahana ja pidin eräälle ystävälleni luentoa että älä ota sitä pakkausta. Sitkeästi hän sen kuitenkin otti ja vähän sen jälkeen kun vauva oli syntynyt, hän sanoi minulle että eipä tosiaan olisi kannattanut ottaa pakkausta, käyttämättä jää! Niitä makuupusseja ym käyttötavaroita saa käytännösä ilmaiseksi kirppiksiltä...

Ihan turhaa verorahojen tuhlausta koko pakkaus!

Vierailija
153/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkei tosin niin söpöjä kuin vuonna 2010, jolloin itse pakkauksen sain.

Pitäisikö niissä vaatteissa olla jotain glitteriä ym tilpehööriä, että kelpaisi? Ja anna kun arvaan, tytöille vain vaaleanpunaisia pitsinelmia...

niin niiden pitäisi olla hyvin neutraaleja, valkoisia, beigejä, harmaita. Ei kuviollisia, raitaa voisi olla. Sellaisia mihin itse voisi yhdistellä niitä mitä itse haluaa ostaa. Ja jotka eivät huuda äitiyspakkausta. Siis neutraaleja.

Itselleni ainakaan tässä uudessa pakkauksessa ei ole mitään sellaista mikä sopisi muiden ostamieni vaatteiden kanssa.

Retrohenkisyys on täysin mielipiteitä jakava ja siksi todella huono linja äitiyspakkaukseen. Jos siitä ei pidä niin ei todella pidä.

Vierailija
154/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai otat! Minulla ei ole lapsia, mutta kävin katsomassa noita kuoseja. Kauniita ovat. :) Itse varmasti ottaisin paketin ja tuntisin suurta iloa saadessani tutkia sisältöä. Minä pidän noista kirkkaista väreistä. Aina löytyy ihmisiä, jotka suhtautuvat ihmeellisesti ilmaisiin hyviin asioihin, mutta tuossa ei taatusti ole mitään junttia!

Vierailija
155/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ennemmin rahana ja ostin sillä toki ne tarpeelliset kamppeet, joita ilman jäin, kun en ottanut pakkausta. Tähän ei kuitenkaan mennyt läheskään kaikki 140egeä ja lopun kulutinkin kirpparilla kivoihin vaatteisiin. Sain enempi kuin äitiyspakkauksessa olisi ollut ja kaikenlisäksi paljon kivempia vaatteita:)

Niin ja en tosiaan käytä mm. kestovaippoja, jotka imaisevat nykyään aikamoisen osan äitiyspakkauksen arvosta. Lisäksi toppapuvun sopivuus riippuu lapsen koosta ja syntymä kuukaudesta.

Vierailija
156/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en käsitä että kun rahaa saa 140 e niin miksi ottaa äitiyspakkaus kun samalla rahalla saa itse valita palljon hienommat ja laadukkaammar mutta kukin tavallaan.

Itse olen kyllä ihan työssäkäyvä ensimmäisen lapsen äiti ja otin äitiyspakkauksen ja vaatteet ovat olleet aivan hyvät, mm helppo pukea päälle pienelle vauvalle. Vaatteet on suunniteltu ajattomaksi ja molemmille sukupuolelle sopivaksi. Vauvalle on aivan sama minkä näköiset vaatteet hänellä on päällä, kunhan ne ovat ehjät puhtaat ja mukavat päällä, saakelin älykääpiö, älä viitsi jakaa noin tyhmiä ajatuksia täällä, kiitos!

Ajatus ei todella ole tyhmä, vaan hyvä jos sillä saa jonkun muunkin ajattelemaan asiaa, mitä kaikkea itse ostaisi. Sillä saa ostettua aika paljon vauvan vaatetta.

Vierailija
157/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen yleensä vauvaperheissä vietetään aikaa pajon kotosalla, jolloin nuo äitiyspakkauksen vaatteet käytvät hyvin. Ihmettelen kyllä ihmistäkin, joka ei kehtaisi laittaa noita vaatteita vaikka puiston muskarin. Siis miksei? Katsooko joku tosiaan pahasti äitiyspakkausvaatteisiin puettua vauvaa..? Enpä ole moista kuullut. Sitä paitsi ulkovaatteet ovat mielestäni yleensä todella nättejä.

Vierailija
158/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Minä todella kehtaan, vaikka ne vaatteet eivät siinä äitiyspakkauksessa olekaan sellaisia, joita kaupasta sillä 140€:lla ostaisin. Esikoisella oli ja pikkukakkosellekin otan pakkauksen.

Työttömiä ei todellakaan olla, päinvastoin molemmat käymme töissä ja hyvätuloisina asumme uudessa, isossa omakotitalossa hyvällä alueella. Sekään ei estä minua käyttämästä äitiyspakkauksen vaatteita. Minulle on ihan se ja sama mitä muut vauvani vaatteista ajattelevat. Mulle on oikeastaan tärkeintä etteivät ne sisällä kemikaaleja (homeenestoaineita yms.) ja siksi pesenkin kaikki, myös ne äitiyspakkauksen vaatteet 60-95 höyrypesussa kun nykyään ei tiedä mistä maailmankolkasta vaatteita tänne tuodaan.

Äitiyspakkauksen vaatteet voisi kyllä tehdä Suomessa!

Vierailija
159/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia, että esikoisen vermeet oli varastossa ja haalariakaan ei tarvinnut tai makuupussia enää. Vain muutama vaate olisi tullut tarpeeseen ja ne sai hienosti ostettu 140 Eurolla.... Voitolle jäin. Mutta minusta paketti on hieno idea ja kädenojennus lapsiperheille.

Vierailija
160/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ketjussa pistää silmään vastakkainasettelu hyvätuloiset/työttömät.

Ne, jotka käyttävät pakkauksen vaatteita, kiirehtivät todistelemaan, että siitä huolimatta asuvat hyvällä alueella isossa, uudessa talossa ja ovat hyvätuloisia.

Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän