Aika turvattomaksi käy turvaverkko jos ihminen joutuu hakemaan 5 M1-lähetettä ennen hoitoonpääsyä.
Itselleni kävi näin. Tipuin 4-5 kertaa turvaverkon läpi ja vaikka hain itselleni ja minut päivystykseen toimittaneet viranomaiset hakivat minulle lääkäriltä M1-lähetteen ainakin 4 kertaa, päädyin tahdonvastaiseen hoitoon vasta 5. kerralla. Vaikka olin niin huonossa jamassa, että ehdin sotkea kaikki asiani ja vaarantaa oman turvallisuuteni, ei tilannettani tajuttu.
Kohdallani sattui vaan niin, että erehdyin sairastumaan kesäaikaan, kun lääkäreinä oli kokemattomia sijaisia.
Kommentit (3)
siitä on lainpykälät olemassa milloin ihminen voidaan laittaa pakkohoitoon eli milloin M1 kriteerit täyttyvät.
Se ei siis ole sen lääkärin henk koht mielipide vaan sille on selvät pykälät jotka on täytyttävä.
Lääkärikin vaihtuu joka kerta ja tarkkailuajan jälkeen suljetulle ei ole mikään pakko jäädä eikä palata lomalta takaisin.
Ja maaninen ehtii ja kerkeää, eikä kesälääkäri välttämättä osaa potilaan puheesta erottaa mikä on harhoja ja mikä totta jos ei ole ketään omaista paikalla.
Itse väiti olevani asunnoton, raskaana,yms ja kaikki otettiin todesta vaikka kumpikaan ei ollut totta.
Ja ilman omaisia seikkaileva ehtii sotkea asiansa tosi pahasti.