Olen Mensan jäsen, haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (47)
olen mielestäni fiksu ja silti käyn täällä.. tuo kuulosti lähinnä siltä että pidät myös itseäsi tyhmänä,sillä sinäkin roikut täällä :D
ei, kun 46 _tietää_ olevansa fiksu, mutta väittää nyt mensasta puhuvien vain _pitävän_ itseään fiksuina.
Kommentti heijastelee tyypillistä ajatusta siitä, että fiksut ihmiset jotenkin muka asettuvat joidenkin asioiden yläpuolelle, että esimerkiksi av tai BB olisivat heidän arvolleen sopimattomia. Tosiasiassahan näitä ylenktasovat yleensä ei-niin-fiksut - fiksut katsovat, lukevat ja tekevät mitä tykkäävät.
olen mielestäni fiksu ja silti käyn täällä.. tuo kuulosti lähinnä siltä että pidät myös itseäsi tyhmänä,sillä sinäkin roikut täällä :D
miksi
roikut täällä, jos olet olevinasi jotenkin fiksu?
En ole ap, mutta kommentoin tätä.
Miten niin "Olla olevinani"? :-) :-)
Mitä älykkäiden pitäisi sitten tehdä?
Entä korkeasti koulutettujen, akateemisten?
Entä huippumuusikkojen?
Entä erittäin hyvien taiteilijoiden?
Entä huippu-urheilijoiden?
Entä vuodessa miljoonia euroja palkkaa saavien?
Onko av-palstalla joku yläraja älykkyydelle?
Apua, hän on varmasti älykäs, koska osasi vastata noin hyvin ja kaikki hoksaavat asian nyt... Kielletään hänen tulo tänne!
Kärsitkö alemmuudentunteesta herkästi?
Älykkyydestä
http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykkyys
silloin raja jäseneksi pääsyyn oli 148.
ap.En jaksa etsiä, kun täällä vastailet. Tein äitiyslomalla viime vuonna nettitestin ja sain 142. Lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,8 (lukuaineissa 10), laudaturin paperit...
En silti "uskalla" mennä varsinaiseen testiin, koska en tiedä mitä on vastassa. Panikoisin varmaan. Itsetunto-ongelmia siis. En edes tiedä miksi menisin (ehkä sitä itsetuntoa buustatakseni). Miksi sinä menit? Missä olet kertonut jäsenyydestäsi?
mutta raja on ymmärtääkseni nykyään 131. Testitilanne oli minusta ainakin ihan rento.
Minä menin testiin saadakseni konkreettisen todistuksen siitä, minkä jo tiesin. Kyllähän se tuntui ihan hyvältä, kun paperi tuli postissa.
En ole juuri kertonut siitä muille, kuin perheelle. Jossakin yleisessä keskustelussa, jos Mensasta puhutaan, mainitsen kyllä, että olen jäsen.
En liioin koe mitään ylemmyyttä muihin verrattuna. Uskon, että jokainen on hyvä jossakin. Parhaiten elämässä menestyvät ne, jotka ovat vain hiukan keskitasoa älykkäämpiä, tämä ei senkään takia ole syy pröystäilyyn. Silti kannan tämän(kin) ominaisuuteni ihan ylpeänä.
silloin raja jäseneksi pääsyyn oli 148.
ap.
En jaksa etsiä, kun täällä vastailet. Tein äitiyslomalla viime vuonna nettitestin ja sain 142. Lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,8 (lukuaineissa 10), laudaturin paperit...
En silti "uskalla" mennä varsinaiseen testiin, koska en tiedä mitä on vastassa. Panikoisin varmaan. Itsetunto-ongelmia siis. En edes tiedä miksi menisin (ehkä sitä itsetuntoa buustatakseni). Miksi sinä menit? Missä olet kertonut jäsenyydestäsi?
roikut täällä, jos olet olevinasi jotenkin fiksu?