Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen Mensan jäsen, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.10.2012 |

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korkeasta älykkyydestä jotain haittaa? Esim. jos sulla on aina mennyt peruskoulut, lukiot yms superhelposti niin sulle ei ehkä ois kehittynyt sellasta rutiinia panostamiseen ja työntekoon asioiden eteen, mikä ehkä voisi haitata jossain vaiheessa myöhemmin?

Vierailija
22/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi mensalaiset haluavat pitää mensa tiedon omanaan? eivät juuri kylillä asiasta huutele.

tai luulevat, että ihminen pitää itseään parempana kuin muut ihmiset. Yleensäkin negatiivinen mielikuva tuntuu monella olevan. Vaikka korkea ÄO ei ole mitenkään ansaittua tms vaan yksi mitattu ominaisuus, johon itse ei voi vaikuttaa, kuten vaikka pituus tai silmien väri. Se nyt on mikä on ja thäts it. Monelle korkea ÄO ei ole mitään hyvä juttu, monesti huomaa olevansa erilainen kuin muut, eikä se tunnu kivalta. Elämässä pärjää parhaisen ihmiset, jotka ovat vähän normaalia älykkäämpiä. Tavisten maailmassa ei ole hyvä olla liian erilainen, suuntaan taikka toiseen.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin Mensaa tarvitaan? Ja miksi Mensan jäsenet pidätte usein ääntä itsestänne? Oletko tullut ajatelleeksi, että monet muutkin voivat olla tosi älykkäitä, vaikka eivät olisi käyneetkään Mensan testeissä?

Vierailija
24/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusit mennä testiin? Mitä iloa siitä on, että tietää älykkyysosamääränsä? Mitä iloa on, että on mensan jäsen? Eipä muuttaisi minun arkeani mitenkään tuo tieto, joten ei tulisi mieleen raahautua testiinkään...

Meni vain joukon mukana testiin ja tulos oli kyllä yllätys, vaikkakin selitti paljon varsinkin sitä, miksi lapsena koin olevani erilainen.

Arkeen vaikuttaa sillä tavalla, että ajattelen, jos ei tämä asia mulle aukea, niin eipä tästä olis tyhmempikään selvinnyt. Otan siis asiat rennommin. Vastaavasti tsemppaan itseäni, että hei kyläl mun nyt pitäis tää tajuta, pitää vähän keskkittyä vaan.

Vierailija
25/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain tuosta nettitestistä 131 (132 muutama vuosi sitten) eli voisin päästä jäseneksi ehkä nippanappa.. mutten aio maksaa 40e missään tapauksessa mistään testistä :D

Vierailija
26/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin Mensaa tarvitaan? Ja miksi Mensan jäsenet pidätte usein ääntä itsestänne? Oletko tullut ajatelleeksi, että monet muutkin voivat olla tosi älykkäitä, vaikka eivät olisi käyneetkään Mensan testeissä?

Siihen, että ihmiset, joilla on joku yhteinen tekijä, voivat kokoontua yhteen. Sinäkin voit perustaa yhdistyksen ja keksiä itse millä ehdoin jäseneksi pääsee.

Vierailija
27/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain tuosta nettitestistä 131 (132 muutama vuosi sitten) eli voisin päästä jäseneksi ehkä nippanappa.. mutten aio maksaa 40e missään tapauksessa mistään testistä :D

ja jäsenyys sitä paitsi maksaa vielä erikseen.

ap.

Vierailija
28/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korkeasta älykkyydestä jotain haittaa? Esim. jos sulla on aina mennyt peruskoulut, lukiot yms superhelposti niin sulle ei ehkä ois kehittynyt sellasta rutiinia panostamiseen ja työntekoon asioiden eteen, mikä ehkä voisi haitata jossain vaiheessa myöhemmin?

Keskiarvoni oli 8.5 luokkaa. Vasta yliopistossa jouduin oikeasti panostamaan lukemiseen ja opettelemaan sen homman.

ap.

Vierailija
29/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyyden huipuu: Mensan pikkujoulut!

tai harrasta esim. irtosuhteita??

Meillä oli kerran vuosikokous eräässä hotellissa ja sinne ilmestyi yksi ulkopuolinen tyyppi. Oli kuullut että kyseisessä hotellisssa on Mensan vuosikokous ja tuli baariin uteliaana katsomaan onko ne älykkäät ihmisiä ollenkaan. Oli kyllä yllättänyt, kun meno näytti ihan samalta kuin tavallinena lauantai-iltana. Ja ihmetteli äääeen kun osa naisista oli oikein kauniitakin =)

Vierailija
30/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein MENSA:n nettitestin, jossa sain tuloksen 121 (vai 125, en muista).

Onko minulla mielestäsi mahdollisuutta virallisessa testissä pärjätä vai onko se vaikeampi ?.

että siinä on enemmän osioita ja todella lyhyt aika kussakin.

Vierailija
31/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten älykkyytesi ilmenee? Entä mitkä koet parhaimmiksi neronleimauksiksi elämässäsi? Kuvaile mielestäsi parhaimman neronleimauksesi luonne. Mikä oli tilanne ja mitä tapahtui? Onko vaikea valita yhtä tiettyä tapausta?

Vierailija
32/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein MENSA:n nettitestin, jossa sain tuloksen 121 (vai 125, en muista). Onko minulla mielestäsi mahdollisuutta virallisessa testissä pärjätä vai onko se vaikeampi ?.

että siinä on enemmän osioita ja todella lyhyt aika kussakin.

Joo, toisella kerralla tuo testi meni 128. Varmaan se ÄÖ:ni siellä 120 ja risat keikkuu, riittää ilman testejäkin :)

Vierailija
33/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita ruokalaa kaytat?

Vierailija
34/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten älykkyytesi ilmenee? Entä mitkä koet parhaimmiksi neronleimauksiksi elämässäsi? Kuvaile mielestäsi parhaimman neronleimauksesi luonne. Mikä oli tilanne ja mitä tapahtui? Onko vaikea valita yhtä tiettyä tapausta?

Hoksaan tavalliset asiat keskivertotallaajaa nopeammin.

ap.

Vierailija
35/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kokeilin ja sain 135 ja suosituksen hakeutua viralliseen testiin.

Olen kyllä fiksu, looginen ja tunneälykäskin, mutta elämäni on hemmetin monimutkaista ja kaikki asiat ristiriitaisia. Tutkimuksen tekeminenkin on työlästä, kun kaikki liittyy kaikkeen ja prosessit ovat pitkiä setviessäni monimutkaista verkkoa.

Koen, että minulla on kyllä keskimääräistä paremmat edellytykset tehdä ratkaisuja, joilla elämästä tulee hyvää ja onnellista, mutta samaan aikaan on esimerkiksi hankaluuksia löytää ympärilleni ihmisiä, joiden kanssa olisi mukavaa tehdä yhdessä töitä.

Puhutteko te siellä Mensasa tämäntyyppisistä ongelmista ja saisiko sieltä apua esimerkiksi itsensä johtamiseen?

Vierailija
36/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko te siellä Mensasa tämäntyyppisistä ongelmista ja saisiko sieltä apua esimerkiksi itsensä johtamiseen?

Mitä itse olen käynyt tapaamisissa, sanoisin, että kuka tahansa voi aloittaa keskustelun aiheesta kuin aiheesta. Eli kun menet paikalle ja haluat keskustella, niin puhutaan.

t. joku, joka sai parikymmentä vuotta sitten samat pisteet kuin ap :)

Vierailija
37/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko mensalaisuus vaan normi yhdistystoimintaa ja puheet yleisellä tasolla, vai puhutaanko siellä syvällisiä? Ja onko esim älykkyydestä ja sen lieveilmiöistä puhuminen tabu vai tapetilla?

Nämä kysymykset lähinnä siksi, että olen nykyään aika yksinäinen monestakin syyst. Osa syistä on ihan normielämään liittyvää, eroja ja ruuhkavuosia ym., mutta pohdin myös sitä johtuuko erillisyyden tunne siitä että on eri tasolla muiden kanssa vai ihan siitä että on vaan persoonaltaan sellainen. Mietin siis,ovatko mensalaiset erilaisia ja olisko sieltä löydettävissä tavallista helpommin hengenheimolaisia.

Vierailija
38/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauva lehden keskustelupalstalla?

Vierailija
39/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista ketjuista huomaa, että täällä on oikeasti älykästä ja laaja-alaista porukkaa, joka ei aktivoidu keskustelemaan ihan joka aiheesta kuitenkaan.

Minusta tämä palsta on oiva ikkuna ihmismieleen ja sellaisten ihmisten ajatusmaailmaan, joita ei omassa tuttavapiirissä ole. Sen lisäksi täällä puhutaan aroistakin aiheista, kuten käsikakkaamisesta. Olen erittäin uteelias ihmismieltä kohtaan, siksi hengaan täällä. Katson myös tosi-tv:tä.

t. ei-mensalainen, mutta rajan luultavasti ylittävä FT

Vierailija
40/47 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on ihmisiä laidasta laitaan

Eiköhän täällä ole niitä Mensan äo-rajan ylittäjiä se sama 2% mikä koko väestössäkin.