Veisitkö 2 v lapsen 5 päiväksi hoitoon ulkomaamatkan ajaksi?
Meitä on 3 pariskuntaa ja olemme reissanneet yhdessä. Nyt nämä 2 pariskuntaa ehdottivat jos lähtisimme taas reissuun. Joku kaupunkiloma pidennetty viikonloppureissu.
Mua kiinnostaisi toki lähteä reissuun, mutta tuntuu myös samalla siltä, että en halua viedä lastani hoitoon siksi ajaksi. Jo koiran jättäminen hoitoon lomareissun ajaksi on ollut vaikeaa. Kuinka vaikeaa olisi jättää lapsi hoitoon?!
Nytkysynkin teidän mielipiteitä. Miten te toimisitte? Kieltäydynkö reissusta ja toivotan muille hyvät reissut. Vai tuntuuko typerältä jättää reissu tekemättä, kun ei halua jättää lastaan hoitoon siksi aikaa?
Tämä varmasti jakaa mielipiteitä, mutta olisin kiinnostunut teidän kantanne asiaan :)
Kommentit (46)
Matka oli juuri viiden päivän mittainen ja lapsi oli isovanhemmillaan. Kaikki meni hienosti, ja minusta oli normaalia, että matkan jälkeen äiti sai vähän kiukkuja osakseen - kummalista kai olisi ollut, jos poissaolo ei olisi mitenkään näkynyt. En usko traumoja jääneen.
Olimme juuri muuttamassa ulkomaille, ja matka oli miehen ja minun järjestelyjä varten uudessa kotimaassa, ei lomamatka - mutta lapsen näkökulmasta se nyt on sama.
lapsi oli tuolloin juuri täyttänyt 2v.
Mietinkin jos lapsen voisi ottaa mukaan. Mutta tämän reissun ideana olisi "aikuisten matka."
Minusta 2v ei kuitenkaan vielä "pilaa" aikuisten matkaa siinä määrin kuin 6-15v. 2v esim nukahtaa helposti illallisravintolaan, ei tajua aikuisten huonoja juttuja jne. Eipä kai aikuisten matkallakaan ole sentään tarkoitus olla siinä kunnossa ettei pysty lapsesta huolehtimaan?
Voisin toki ottaa lapsen mukaan. Mietin vain, että mitä muut olisivat siitä mieltä. Olemme reissanneet lapsen kanssa aiemminkin ja täysin lapsen ehdoillahan sielä mentiin, tottakai!
Nämä meidän kaverit ovat melko kovia yöeläjiä. Itse en enää niin yökerhoista ym välitä.
noin pientä noin pitkäksi aikaa. En vastusta lainkaan sitä, että lasta hoitaa joskus joku muu kuin äiti tai isä, mutta viisi päivää on kaksivuotiaalle liian pitkä aika.
(En lukenut ketjua.)
Ihan tavallinen ja hyvä äiti sinä olet! Minulle kävi ihan samoin, olin todella sairas, totta kai lapset menivät mummille siksi aikaa kun se oli mahdollista. Nuorin oli silloin alle 2v. Aika kauheaa se olisi jos lapsilla ei olisi ketään muita läheisiä aikuisia kuin vanhemmat. Just tällaisissa tapauksissakin!