Meidän 4-v poikamme ihmettelee kun hänellä ei ole koskaan lomaa.
Olemme yrittäjiä teemme pitkää päivää.Kesällä oli 2 viikkoa lomaa tosin ei 2 viikkoa peräkkäin vaan viikko alkukesästä ja viikko myöhemmin.Jouluna on lomaa n.1,5 viikkoa.Kaikilla tuntuu olevan syyslomaa,talvilomaa yms. ja poika ihmettelee kun joutuu menemään aina päiväkotiin.Onko kellään muulla samanlaista?
Kommentit (132)
Olet päättänyt tehdä töitä vuoden jokaisena päivänä. Mietit kärsiikö lapsi tästä. Olet saanut vastaukseksi (ellet itse tajunnut) että kärsii ja tulee kärsimään vielä pitkään.
metsään ollaan menty jo pahasti jos 4v lapsi tajuaa ettei hänellä ole lomia niinkuin toisilla.
Oletko joku kauppamatkustaja joka esittelee tuotteitaan asiakkaille? Kyllä ne asiakkaat ymmärtää jollet tule täsmälleen samaan aikaan käymään.
Mä en ymmärrä mikä ihme yritys teillä on mutta suosittelen että palkkaatte siihen heti jonkun joka hoitaa osan hommista. Ymmärrän että ei olisi varaa mutta teillä ei ole sairastamismahdollisuutta ja silloin on vedetty liian tiukille. Entä jos lapsi on kipeä? Kuka häntä hoitaa?
ja jos lapsi sairastuu niin yleensä minä hoidan hänet jos mummo ei jaksa tai kerkiä.
i]
ja jos lapsi sairastuu niin yleensä minä hoidan hänet jos mummo ei jaksa tai kerkiä.
[/quote]
miten sä pystyt sitä hoitamaan, jos et muutoin mitenkään pysty olemaan töistä pois?
Jos lapsi siis sairastuu?
Selitä nyt miksi että voi pitää lomaa? Mikä ihmeen firma kaatuu jos joskus on lomaa?
tai on joku muu tärkeä syy mutta mies ei pysty.
Ihan turha mollata ap:ta, minä ainakin nostan hattua hänelle siitä hyvästä, että hän on perheensä elättääkseen valinnut yrittäjän riskit ja epävarmuuden. Sossun luukulleko pitäisi mennä?
Lasta tulee surku, toivon todella, että voitte lähitulevaisuudessa tarjota lapsellenne yhteistä lomaa. Toivottavasti keksitte toimivia ratkaisuja sitä ennen, jotta lapsella ei olisi sellainen olo, että hän tauotta "käy töissä" hoidossa.
Menestystä yrityksellenne!
jos kuitenkin hakisitte muita töitä..? Kauheaa lapselle ja itselle tuollainen. Yrittäjäperheen lapsena tiedän. Meillä 4 lasta, mies vieraalla töissä, ja minä yrittäjänä, mutta niin että määrittelen itse työaikani ja -määrät.
toivon minäkin että saamme enemmän yhteistä lomaa ehkä se joskus onnistuu.
Pitkää työpäivää tai sossun luukku. Sillä välillä on aika paljon.
Lapsen loma ei ole riittävän tärkeä syy?
jos kuitenkin hakisitte muita töitä..? Kauheaa lapselle ja itselle tuollainen. Yrittäjäperheen lapsena tiedän. Meillä 4 lasta, mies vieraalla töissä, ja minä yrittäjänä, mutta niin että määrittelen itse työaikani ja -määrät.
vaikka etenkin miehellä laaja koulutus.Kyllä tätä yrityksen pitoa on nyt vaan jatkettava,tämä on lapsenkin parhaaksi.
kesä-aikaan kaksi vaivaista viikkoa?
Meneekö teiltä koti alta?
Kuinka paljon rahaa lyhyellä tai pitkälä aikavälillä menetätte oikeasti? Aineettomista eduista ei varmaan kannatta ap:lle mainita.
Eikö teillä ole muka yrityksessänne mitään strategoita, joilla voitte paikata pikkuista lomaa?
Yrittäjyys on palstalla aika sumea käsite. Työtä
sekin vain on, ei mikään elämän sisältö tai korvike.
15
kesä-aikaan kaksi vaivaista viikkoa?
Meneekö teiltä koti alta?
Kuinka paljon rahaa lyhyellä tai pitkälä aikavälillä menetätte oikeasti? Aineettomista eduista ei varmaan kannatta ap:lle mainita.
Eikö teillä ole muka yrityksessänne mitään strategoita, joilla voitte paikata pikkuista lomaa?
Yrittäjyys on palstalla aika sumea käsite. Työtä
sekin vain on, ei mikään elämän sisältö tai korvike.15
ja sitten kun lapsen isällä on kiirein sesonki eikä sitä paljoa näy niin teemme lapsen mummon kanssa jonkun reissun viimeksi huvipuistoon.Ja nyt olisi tarkoitus joulukuussa pitää 1,5-2 viikkoa lomaa ja lähteä ainakin 5 päiväksi Lappiin.
Lapsen loma ei ole riittävän tärkeä syy?
kaksin lapsen kanssa niitä on saatu joskus järjestettyä.
pystytte tarjoamaan lapsellenne, kun kirjoitat, että työttömänä ette pystyisi tarjoamaan mitään.
Toki päiväkodin työntekijänä olen nähnyt, että on yrittäjäperheitä, joiden lapsen ovat aina hoidossa, mutta olen nähnyt myös lasten olevan todella väsyneitä.
"Hautausmaat on täynnä korvaamattomia ihmisiä." Ikinä ette saa takaisin näitä vuosia kun poika oli vielä pieni. Mitä teille jää käteen näistä vuosista? Kiire, kiire, kiire?
sitten emme pystyisi tarjoamaan lapsellemme mitään.
Tuskin se yrittäjyys nyt molemmille oli ihan ainoa vaihtoehto. Toinen olis voinut opiskella ihan muuta. Jolloin se arkikin olis voinut olla normaalimpaa ja lapsella joskus lomaa. Sänyt ole jumittunut tuohon jankkaukseen työttömyydestä.
asiat kun lapsi menee kouluun? Siihen ei ole aikaa paljon, paitsi lomat ovat todella pitkät niin koulupäivät ovat lyhyet ala-asteella.
En keksi yhtään sellaista joka sopisi kuvaukseesi.
Ja juu, en tiedä ketään kellä olisi samanlaista. Tunnen yrittäjäperheitä ja olen sellaisesta itsekin.
pystytte tarjoamaan lapsellenne, kun kirjoitat, että työttömänä ette pystyisi tarjoamaan mitään.
Toki päiväkodin työntekijänä olen nähnyt, että on yrittäjäperheitä, joiden lapsen ovat aina hoidossa, mutta olen nähnyt myös lasten olevan todella väsyneitä.
mukavalla tontilla melkein kaupungin keskustassa ja pystymme tarjoamaan esim.ulkomaan matkan 1 kerran vuodessa,lapsen suht.kalliin maksullisen harrastuksen yms.jos olisimme työttöminä asuisimme luultavasti vuokralla pienessä asunnossa kerrostalossa,ei ikinä matkusteltaisi,harrastukset pitäisi miettiä uusiksi yms. eikä meidän lapsi tosiaankaan ole yhtään mitenkään väsynyt.
minusta meillä on asiat ihan hyvin ja muutaman vuoden päästä varmasti helpottaa kun laajennamme ja saamme palkata 1-2 työntekijää.Se miksi poika tuota loma-asiaa alkoi pohtimaan johtui siitä että paras kaverinsa on opettajaperheen lapsi ja heillä on tietenkin paljon lomaa.