Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielestäsi lapsi jatkuvasti töniä ja kaataa muita?

Vierailija
14.10.2012 |

Kaverini 3-vuotias lapsi (poika) aivan systemaattisesti kaataa ja tönii kaikkia muita lapsia ja vanhemmat eivät reagoi. Olenko minä nipo kun ajattelen, että töniminen, lyöminen ja maahan kaataminen asfaltille eivät ole normaaleja lasten leikkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi harmi kun fyysinen kuritus on nykyään laitonta muuten voisit näyttää ipanalle miltä se töniminen tuntus omalle kohalle

Vierailija
22/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa, mutta miksi kysyt tällaista? Aikuisten tehtävä on estää tällainen. Siksi kolmevuotiaita ei pidä jättää keskenään leikkimään. Itse käyn kerhossa, jossa muutamat äidit jättävät lapsensa ihan vahtimatta, ja nämä sitten terrorisoivat muita. On normaalia, että pieni lapsi kokeilee tällaista mntakin kertaa, mutta yhtä monta kertaa sellainen pitää pysäyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tilanteen ja vaikka kurjalle tuntuu luopua omasta kaverista niin ei minusta ole oikein altistaa lasta väkivallelle, koska 'mulla on siellä kivaa'. Lasta en tuohon paikkaan veisi ja sanoisin kyllä syynkin jos kysytään. Jos haluat pitää kiinni aikuisten kaverisuhteista niin nähkää aikuisten kesken muualla. Niin ja ei tietenkään ole oikein, että lapsi tönii. Normaalia toimintaa lapselta, mutta vanhemmilta ei. Siihen pitää puuttua niin sitten se loppuu aikanaan. Nyt, kun käytte siellä ja kukaan ei toisen lapsiin tekemisiin puutu niin opetat samalla omalle lapsellesi, että toiset saavat lyödä (häntä) jos itse kuitenkin puutut oman lapsesi toimiin.

Vierailija
24/26 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutun kyllä ja laitan vaikka jäähylle, onneksi mun ystäväni ovat tajunneet itse jäkikasvunsa kasvattaa, kyllä niille naperoille täytyy opettaa jo hiekkalaatikolla että et riko toisten leikkejä, et heitä hiekkaa, et töni, et ota kädestä ja sitten kädestä pitäen näyttää ja estää itsekäs käytös, ei ne itsestään niitä normaaleja käytöstapoja opi vaikka jotkut vanhemmat ehkä luulee et se on päiväkopdin tarkoitus??

Vierailija
25/26 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimia tällaisesa tilanteessa, kun vanhempi ei näe ongelmaa?

Vierailija
26/26 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan huono neuvo mutta itse olen lakannut tapaamasta erästä tuttavaperhettä jonka lapsi vaan tönii, tökkii silmiin jne. En halua että oma mukula ottaa mallia enkä jaksa koko ajan olla vahtimassa toisenkin äidin lasta, niin kavereitaan sitten muiden kanssa. Ei ole reilua tuolle lapselle mutta en enää vie omaani tönittäväksi. Eri asia jos äiti puuttuisi asiaan, koska kaikille pikkulapsillehan sattuu virheitä, ja kokeilevat rajojaan.