Apua Wordiin! Mulla on numeroluettelo. Kuinka saan vaihdettua suunnan päinvastaiseksi
ilman leikepöytää? Eli kuinka saan esim. nro 10 tekstin ykköseksi ja ykkösen viimeiseksi? Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (5)
Liitä tekstimuotona, sitten voit ainakin mun Excelissä käyttää "Text import wizardia" (tulee liittäessä siihen alasvetovalikkoon liitetyn tekstin viereen) tai importata sen tekstinä. Silloin voit määritellä, että esim. tabilla erotetut rivin osat tulee eri sarakkeisiin. Sitten vaan käännät luettelon järjestyksen sillä A-Z nappulalla.
Tosin, jos luettelo on lyhyt, sen kääntää kyllä käsin nopeammin.
mutta käsipelillä jokaisen numeron muokaten. Minulla on englanninkielinen Word, eli ohjeet enkuksi.
Valitse listasta se numero (ei tekstiä), hiiren oikea - set numbering value (löytyy myös numbering-kohdan alta). Käyt näin läpi jokaisen listan kohdan.
mutta käsipelillä jokaisen numeron muokaten. Minulla on englanninkielinen Word, eli ohjeet enkuksi. Valitse listasta se numero (ei tekstiä), hiiren oikea - set numbering value (löytyy myös numbering-kohdan alta). Käyt näin läpi jokaisen listan kohdan.
aloitus-välilehdellä on Kappale-ryhmässä sellainen namiska missä on allekain a ja ö-kirjaimet. Maalaa ensin luettelo, ja sitten klikkaa siitä ja vaihda suunta nousevasta laskevaksi.
En ole spesialisti, mutta luulen ettei Word taivu tuollaiseen. Luettelot kannattaakin tehdä Excelillä.