Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isommat lapset kiusasivat lastani, suutuin!

Vierailija
08.10.2012 |

Poikani tuli itkien kotiin. Isommat pojat olivat ottaneet lapseni lippiksen ja heittäneet sen puun oksalle. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun poikaani kiusattiin. Ja kyseessä oli samat pojat. Poikani on vasta 6v ja isommat pojat sentään jo yläasteella.

Minulla paloi pinna! Menin pihalle, otin toisen pojan skeittilaudan ja toiselta lippiksen päästä ja kävin heittämässä ne lampeen. Syvään sellaiseen!

Pojat huusivat minulle naama punaisina ja kiroilivat minkä ehtivät. Hyvä ettei sentään päälle käyneet. Lähtivät sitten juoksemaan kotiin, oletan.

Nyt odotan sitten vihaisia vanhempia oveni taakse huutamaan :D

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit kai pojille kuitenkin jotain lapsesi kiusaamisesta?

Vierailija
22/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukkaa, että eivät tajua lainkaan miltä esim. tavaroiden piilottelu tuntuu. Silloin voi olla ihan kohtuullista, että heille tehdään samat temput mitä itse ovat tehneet muille. Tietenkin asiasta pitäisi jälkeenpäin keskustella, jottei urponuoriso saa väärää käsitystä asioista. Mutta kamaan, millainen yläasteikäinen heittelee 6-vuotiaan lippiksen puuhun, ja vielä useamman kerran? Ei käy kyseinen tyyppi ihan täysillä.

Mutta kamaa, minkäläinen aikuinen heittelee yläasteikäisten tavaroita lampeen. Ei käy kysein mamma ihan täysillä.

Ehkä tämä 6-vuotias nyt sitten ottaa opiksi ja heittelee jatkossa pienempien tavaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

losopersemammoista ihan oikeasti kehtaisi mennä tekemään rikosilmoituksen lampeen heitetyistä tavaroista, jos tietäisitte, että YLÄASTEIKÄISET poikanne olisivat ensin kiusanneet 6-vuotiasta?

SIis millaisia ihmisperseitä te oikein olette?

Mä en usko hetkeäkään, että omat poikani ( 3kpl) tulisivat ikinä olemaan noin idiootteja, mutta jos tekisivät jotain tuollaista, kävisin varmaan itse heittämässä muutaman niiden tavaroista vielä itse sinne lampeen.

Ylä-asteikäinen ei ole enää mikään vauva. Jotain vastuuta pitää niilläkin olla.

Vierailija
24/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kiusaamistapaukset on saatu selvitettyä ihan puhumalla aikuisten ja lasten kesken.

Jokainen lapsi joutuu kokemaan jotakin vastaavaa lapsuudessa, ainahan tuollaista kiusantekoa on ollut, että isommat kiusaa pienmpää. Ja siihen pitääkin aikuisen puuttua.

Ala-asteikäisen lapsen pitäisi pääsääntöisesti olla aikuisen seurassa, joten olethan jatkossa lapsesi puolella.

Ihan oikeasti, millainen aikuinen vajoaa lapsen tasolle?! Tosiasia kuitenkin on, että esim. 15-vuotias on vielä lapsi. Eikä heillä ei useinkaan ole valmiuksia toimia oikein, kuten aikuisilla.

Vierailija
25/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kiusaamistapaukset on saatu selvitettyä ihan puhumalla aikuisten ja lasten kesken.

Jokainen lapsi joutuu kokemaan jotakin vastaavaa lapsuudessa, ainahan tuollaista kiusantekoa on ollut, että isommat kiusaa pienmpää. Ja siihen pitääkin aikuisen puuttua.

Ala-asteikäisen lapsen pitäisi pääsääntöisesti olla aikuisen seurassa, joten olethan jatkossa lapsesi puolella.

Ihan oikeasti, millainen aikuinen vajoaa lapsen tasolle?! Tosiasia kuitenkin on, että esim. 15-vuotias on vielä lapsi. Eikä heillä ei useinkaan ole valmiuksia toimia oikein, kuten aikuisilla.

VIttu oikeasti jaksa. Ai että 15-vuotias ei ymmärrä pikku päässään, että 6-vuotiaan kiusaaminen on väärin????

AIka monella on lapsikin jo 16-vuotiaana, pitäisiköhän ne ottaa äkkiä huostaan, kun sellainen 16-v pikkulapsihan saattaa vaikka heittää sen vauvan parvekkeelta, ei tuollaiselta pikkumussukalta voi mitään vaatia.

Sylettää kaltaisesi idiootit. Jo pienelle lapselle voi tasan opettaa miten toista kohdellaan ja edellyttää sitä myös.

Vierailija
26/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

losopersemammoista ihan oikeasti kehtaisi mennä tekemään rikosilmoituksen lampeen heitetyistä tavaroista, jos tietäisitte, että YLÄASTEIKÄISET poikanne olisivat ensin kiusanneet 6-vuotiasta? SIis millaisia ihmisperseitä te oikein olette? Mä en usko hetkeäkään, että omat poikani ( 3kpl) tulisivat ikinä olemaan noin idiootteja, mutta jos tekisivät jotain tuollaista, kävisin varmaan itse heittämässä muutaman niiden tavaroista vielä itse sinne lampeen. Ylä-asteikäinen ei ole enää mikään vauva. Jotain vastuuta pitää niilläkin olla.

Onko nää kaikki ap:n haukkujat jotain teini-ikäisten äitejä? Jos itse saisin tietää, että poikani olisi kiusannut pienempiään, niin todellakin saisi kuulla kunniansa ja sen perään kiivetä sinne puuhun hakemaan sen lippiksen ja sitten uimaan lammesta tavaransa pois jos kiinnostaa.

Vierailija
27/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

losopersemammoista ihan oikeasti kehtaisi mennä tekemään rikosilmoituksen lampeen heitetyistä tavaroista, jos tietäisitte, että YLÄASTEIKÄISET poikanne olisivat ensin kiusanneet 6-vuotiasta? SIis millaisia ihmisperseitä te oikein olette? Mä en usko hetkeäkään, että omat poikani ( 3kpl) tulisivat ikinä olemaan noin idiootteja, mutta jos tekisivät jotain tuollaista, kävisin varmaan itse heittämässä muutaman niiden tavaroista vielä itse sinne lampeen. Ylä-asteikäinen ei ole enää mikään vauva. Jotain vastuuta pitää niilläkin olla.

Vasuuta pitääkin olla, mutta ei sitä itsestään opita. Kaikki vanhemmat eivät ehtymättömällä energialla kasvata lapsistaan kunnon kansalaisia, voidaanko me silloin syyttää itse lasta.

Pitäiskö kuitenkin enemmän puhua vanhemmuudesta ja heidän vastuusta enemmän, kun kivittää lapsia.

Vierailija
28/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt esimerkillinen mammalahkon jäsen opetti omalle kiusatuksi tulleelle pojalleen, että on hyväksyttäävää vastata kiusaamiseen kiusaamaalla.

En tiedä mitä supersankareita teidän lapsenne on, kun ovat välttyneet näinkin arkisesta tilanteesta, kun pienemmän kiusaaminen.

Jokainen lapsi tekee virheitä, vaikka hänellä opetettu, mikä on oikein, väärin, sopivaa tai epäsopivaa, te jotka vaitätte muuta, olette kyllä itseänne korostavia hurskastelijoita, ainahan se on helppoa paheksua toisia.

Vierailija
29/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan vähän laskivat leikkiä ja poikasi juoksi äidin helmoihin itkemään. nyyh nyyh

Terveisiä vaan 70-luvun lapsuudesta. Voitasiinko ihan oikeasti pysähtyä miettimään, suhtaudutaanko nykyää vähän liiankin herkästi asioihin.

NO, joo. Eikö sinun olisi kuitenkin pitänyt jo ensinmäisellä kerralla puuttua tilanteeseen. Miten voi lapsensa puolella oleva antaa samojen poikien kiusata uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
30/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole aikaisemmin tullut mieleen puuttua tilanteeseen.

Vierailija
31/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu kiusaamisen ehkäisystä kuuluu aikuisille, ei kiusaaminen.

Oletko yhtään ajatellut, millaisen esimerkin nyt annoit omalle lapsellesi.

Vierailija
32/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuonoon minua kiusanneita isoja poikia.

Silloin sentään sai kiusaajia lopsia turpiin. Nyt mammmat itku silmässä tulee uhkailemaan kiusatun vanhempia jos heidän 180 cm Nico-Petteri mussukkaa on toruttu kun se on repinyt naapurin 6 vuotiasta Samulia.

70-luvulla kiusaajille uskallettiin antaa turpiin.

Pojan vähän laskivat leikkiä ja poikasi juoksi äidin helmoihin itkemään. nyyh nyyh

Terveisiä vaan 70-luvun lapsuudesta. Voitasiinko ihan oikeasti pysähtyä miettimään, suhtaudutaanko nykyää vähän liiankin herkästi asioihin.

NO, joo. Eikö sinun olisi kuitenkin pitänyt jo ensinmäisellä kerralla puuttua tilanteeseen. Miten voi lapsensa puolella oleva antaa samojen poikien kiusata uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
33/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lukiossa. Suurin osa on jo pipariakin päässyt maistamaan ja pituutta tuon ikäisillä jätkillä on 180cm.

Ja täällä mamma mussuttaa, että se on lapsi ja sitä ei saa kieltää kun se kiusaa 6v lasta.

En enää yhtään ihmettele, että kiusaajista tehdään nykyään suoraan rikosilmoitus, eikä yritetä edes jutella vanhempien kanssa. Minä olen itse tehnyt kiusaajan perheestä ls-ilmoituksen. Ja ihan omalla nimellä ja oli aihettakin. Kiusaajan äiti vain ei sano minulle enää päivää. Minkähän takia. Mahtaako vituttaa kun joutuivat tarkkailuun pitkäksi aikaa ja tietää, ketä syyttää siitä.

VIttu oikeasti jaksa. Ai että 15-vuotias ei ymmärrä pikku päässään, että 6-vuotiaan kiusaaminen on väärin????

AIka monella on lapsikin jo 16-vuotiaana, pitäisiköhän ne ottaa äkkiä huostaan, kun sellainen 16-v pikkulapsihan saattaa vaikka heittää sen vauvan parvekkeelta, ei tuollaiselta pikkumussukalta voi mitään vaatia.

Sylettää kaltaisesi idiootit. Jo pienelle lapselle voi tasan opettaa miten toista kohdellaan ja edellyttää sitä myös.

Vierailija
34/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 § (24.8.1990/769) Törkeä varkaus. Jos varkaudessa

anastamisen kohteena on erittäin arvokas omaisuus,

anastamisella aiheutetaan rikoksen uhrille tämän olot huomioon ottaen erityisen tuntuvaa vahinkoa,

rikoksentekijä käyttää hyväkseen rikoksen uhrin avutonta tai hädänalaista tilaa,

rikoksentekijä tai osallinen varustautuu teon toteuttamista varten ampuma-aseella, räjähdysaineella taikka muulla näiden kaltaisella vaarallisella välineellä tai

rikoksentekijä murtautuu asuttuun asuntoon

ja varkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä varkaudesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Vierailija
35/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kadonnut, tunnustaa vanhemmilleen ja sinä saat linnaa. Alaikäisiähän kuitenkin pojat olivat...

Vierailija
36/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niille kiusaajapojille hyvä kasvunpaikka, kun oppivat että kun tarpeeksi ärsyttää, niin lopulta jollain palaa hihat.

Vierailija
37/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järveen. Ajatelkaa mitä työelämästäkin tulisi, jos kostaisi kollegoille heittelemällä kamoja järviin. Aikuisilla on järkevät keinot, eikä ne lapset voi oppia niitä jos äiti on tollainen heikkohermoinen idari, joka ei osaa toimia kuten normaali aikuinen.

Kiusaaminen on väärin, joten ap kosti sen kiusaamalla. Mitä lapset oppi siitä?

Vierailija
38/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi kulta. Ei he mitään oppineet. Korkeintaan sen, että tuollainen käytös on sallitua. Pidä poikaasi silmällä.

ps. minäkin tekisin rikosilmoituksen ap. käytöksestä

Etpä arvaakkaan kuinka paljon opettavaisempaa ap:n teko oli.

Ei siellä puukot heiluneet, eikä astalot viuhuneet, vain ja ainoastaan pojat kokivat kuinka hauskaa on kun isompi vähän viskelee heidän tavaroitaan.

Tuo sinun rikosilmoitus hömppä olisi oikea kehoitus pojille jatkaa pienempiensä kiusaamista kun kukaan ei voi siihen puuttua.

Näitä sosiaalitantta hölmöjä piisaa liiankin kanssa.

Vierailija
39/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein teki ap.

Pieni opetus finninaamoille tekee vaan hyvää.

Paikalle olisi voinut tulla myös joku joka olisi irrotellut hampaita näiltä persenaamoilta -heillähän kävi oikeastaan tuuri.

Vierailija
40/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä vaatisin se rahan sinulta.

Lapsesi kiusaaminen on ollut aika pientä ja sinä vedät kauheat pultit siitä ja käyttäydyt törkeästi.