Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isommat lapset kiusasivat lastani, suutuin!

Vierailija
08.10.2012 |

Poikani tuli itkien kotiin. Isommat pojat olivat ottaneet lapseni lippiksen ja heittäneet sen puun oksalle. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun poikaani kiusattiin. Ja kyseessä oli samat pojat. Poikani on vasta 6v ja isommat pojat sentään jo yläasteella.

Minulla paloi pinna! Menin pihalle, otin toisen pojan skeittilaudan ja toiselta lippiksen päästä ja kävin heittämässä ne lampeen. Syvään sellaiseen!

Pojat huusivat minulle naama punaisina ja kiroilivat minkä ehtivät. Hyvä ettei sentään päälle käyneet. Lähtivät sitten juoksemaan kotiin, oletan.

Nyt odotan sitten vihaisia vanhempia oveni taakse huutamaan :D

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi joutuu elämään noiden idioottien kanssa. Nyt joudut pelkäämään kostoa.Ja kosto on aina kovempi kuin itse teko.

Vierailija
62/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani tuli itkien kotiin. Isommat pojat olivat ottaneet lapseni lippiksen ja heittäneet sen puun oksalle. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun poikaani kiusattiin. Ja kyseessä oli samat pojat. Poikani on vasta 6v ja isommat pojat sentään jo yläasteella.

Minulla paloi pinna! Menin pihalle, otin toisen pojan skeittilaudan ja toiselta lippiksen päästä ja kävin heittämässä ne lampeen. Syvään sellaiseen!

Pojat huusivat minulle naama punaisina ja kiroilivat minkä ehtivät. Hyvä ettei sentään päälle käyneet. Lähtivät sitten juoksemaan kotiin, oletan.

Nyt odotan sitten vihaisia vanhempia oveni taakse huutamaan :D

Kun tulevat oven taakse huutamaan, uhkaa poliisilla ja ls-ilmoituksella, koska isot pojat ovat jatketusti pienemmän kimpussa!

Ja oikein teit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun seuraavaa lasta kiusaamaan.

Teitä ei kyllä pitäisi koskaan päästää lasten lähellekään, saati muutenkaan kulkemaan vapaana ilman kuonokoppaa.

Minulla on rajujakin näkemyksiä ja mielipiteitä siitä, miten ihmiset lapsiaan kasvattavat, mutta mikä helkkari teitä äitejä oikein vaivaa?

Vierailija
64/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi joutuu elämään noiden idioottien kanssa. Nyt joudut pelkäämään kostoa.Ja kosto on aina kovempi kuin itse teko.

Aina löytyy porukkaa, joita voi pyytää apuihin jos yläasteen pojat ihan mahdottomiksi äityvät. Siinähän sitten tappelevat. Ei ole vastassa enää 6v ja sen äiti pelkästään.

Vierailija
65/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä ap ihan samalla tavalla, olen myös aika äkkipikainen kun suutun..! Ihan inhimillistä, ja teki varmasti selväksi teineille, että olet tosissasi.

Mutta joo, ei ehkä ihan paras tapa hoitaa asiaa, mutta tärkeintä ettet käynyt niihin käsiksi, nakkelit vaan tavaroita lampeen. Sieltähän ne saa hakea, jos oikein haluaa takas.

Minusta kiusaaminen on vakava, todella vakava juttu. Jos oma lapseni syyllistyisi kiusaamiseen, niin en todellakaan painaisi villasella tai puolustelisi hänen käytöstään. Tavara on vain tavaraa, mutta kiusaaminen vahingoittaa herkkää itsetuntuntoa.

Mitä mieltä poikasi oli episodista? Häpesikö, vai oliko hyvillään? Toivottavasti hän uskaltaa jatkossakin kertoa, ketkä kiusaa, ettei tartte pelätä äidin kilahtamista...?

Vierailija
66/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuisi, jos eläisimme enemmänkin Raamatun mallin mukaisesti. Unohdetaan kaikki itse keksimämme filosofiat.

Vierailija
67/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään vähän odottaisit, että aikuinenkin tulisi vastaan tilanteessa ja myöntäisi tehneensä väärin.

Mitali tulee postissa, olet hieno ihminen. Minä en ikinä sanoisi lapselleni, että hän ansaitsisi aikuiselta tuollaista kohtelua, vaikka hän olisi tehnyt kuinka väärin.

Kiusaamiseen ei vaan vastata kiusaamisella, kyllä aikuisen pitäisi se jo tietää.

Eikä tämä todellakaan tarkoita sitä, että antaisin oman lapseni tehdä mitä vaan tai että suhtautuisin tilanteeseen kevyesti. Anteeksi aikankin saisi vähintään pyytää.

Jos aikuinen joka toimi noin kuin ap, ei pyytäisi anteeksi tai mitään, olisi se oppi lapselleni. Että myös aikuisena voi mennä kuppi nurin, jos omaa lasta kiusataan tai muutenkin. Se ei ole oikein, mutta toisia ärsyttämällä niin voi käydä.

Toivon, että kasvatukseni ei mene hukkaan ja että tuollaista tilannetta ei koskaan tule, mutta jos tulisi niin sitten se olisi iso oppitunti teinilleni. Että toisia ei kiusata, sillä ON seurauksia.

Vierailija
68/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä omassa kasvatuksessasi puhunut siitä, kuinka väärin nuo pojat on lastasi kohdelleet. Mutta eikö nyt kuintekin sinun uskottavuus ole hapertunut arvostelukyvyn puutteesta.

Lapsesi voi epäillä kykyäsi huolehtia hänestä ja hänen voi olla vaikea nyt hahmottaa oikean ja väärän raja.

Vierailija
69/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään vähän odottaisit, että aikuinenkin tulisi vastaan tilanteessa ja myöntäisi tehneensä väärin. Mitali tulee postissa, olet hieno ihminen. Minä en ikinä sanoisi lapselleni, että hän ansaitsisi aikuiselta tuollaista kohtelua, vaikka hän olisi tehnyt kuinka väärin. Kiusaamiseen ei vaan vastata kiusaamisella, kyllä aikuisen pitäisi se jo tietää. Eikä tämä todellakaan tarkoita sitä, että antaisin oman lapseni tehdä mitä vaan tai että suhtautuisin tilanteeseen kevyesti. Anteeksi aikankin saisi vähintään pyytää.

Jos aikuinen joka toimi noin kuin ap, ei pyytäisi anteeksi tai mitään, olisi se oppi lapselleni. Että myös aikuisena voi mennä kuppi nurin, jos omaa lasta kiusataan tai muutenkin. Se ei ole oikein, mutta toisia ärsyttämällä niin voi käydä. Toivon, että kasvatukseni ei mene hukkaan ja että tuollaista tilannetta ei koskaan tule, mutta jos tulisi niin sitten se olisi iso oppitunti teinilleni. Että toisia ei kiusata, sillä ON seurauksia.

Ei aikuinenkaan mikään täydellinen ole, mutta sitä kuitenkin odotetaan nuorilta.

Murrosikäisten aivojen etuotsalohko on keskenkasvuinen. Se tarkoittaa, että hänen on vaikea hallita impulssejaan ja hänet on helppo aivopestä tai yllyttää tekemään typeryyksiä, kun verrataan siis aikuiseen.

Mikä on saanut nämä nuoret kiusaamaan tätä lasta, noh lapsi itse. Toisia ärsyttämällä voi niin käydä. Kuppi voi mennä nurin.

Vierailija
70/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma lapseni menisi kiusaamaan (ihan ketä vain, minkä ikäistä vain) ja tämän vanhempi kostaisi heittämällä lapseni skeittilaudan lampeen, niin tiedättekö, mitä sanoisin lapselleni?

Sanoisin, että oikein. Ja uuden laudan saa säästää omista rahoistaan. Ja myöskin soittaisin tai menisin tämän kiusatun lapsen ovelle oma lapsi kainalossa ja käskisin omaani pyytämään anteeksi.

Että näin.

Vierailija
71/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidänkin pihalla, kun noita lapsia seuraa usein törmään tähän veren kaivamiseen omasta nenästään.

Esim. ekaluokkainen poika menee ajamaan pyörällään jalkapalloon tarkoitetulle aidatulle alueelle kesken isompi poikien pelin ja kiroomisesta huolimatta poika ei poistu alueelta.

Yksi pojista sitten potkaiseen pallolla pyörään ja pyörästä menee heijastin rikki. Kumpi teistä korvaa vahingon?

Toinen tapaus. Poika potkii toistuvasti palloaan kohti toisen mopoa, eikä lopeta. Isompi sitten potkaisee pallon hornan tuuttiin. Äiti tulee paikalle itkevän pojan kanssa. Voisko kuitenkin tässä pojasssakin olla vähän vikaa.

Mikään ei toki oikeuta, mutta mutta...

Vierailija
72/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten asia hoituu siten että nuo idiootit joutuvat pelkäämään... :)

Vierailija
73/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten asia hoituu siten että nuo idiootit joutuvat pelkäämään... :)

Että tulee paha paha äiti ja paiskoomaan taas tavaroita. Aika harvassa on kyllä aikuiset, jotka käyttäytytvät ap tavoin tai muulla tavalla puuttuisivat nuorten käytökseen.

Lapsilla on niin tiukka yliote aikuisiin, että heitä katotaan kyllä nokan vartta pitkin, ei nuoret auktoriteettjä enää paljon kumarra.

Taas meni yhden mamman ansiosta uskottavuus.

Vierailija
74/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma lapseni menisi kiusaamaan (ihan ketä vain, minkä ikäistä vain) ja tämän vanhempi kostaisi heittämällä lapseni skeittilaudan lampeen, niin tiedättekö, mitä sanoisin lapselleni? Sanoisin, että oikein. Ja uuden laudan saa säästää omista rahoistaan. Ja myöskin soittaisin tai menisin tämän kiusatun lapsen ovelle oma lapsi kainalossa ja käskisin omaani pyytämään anteeksi. Että näin.

Minusta kiusaamalla toista antaa luvan käyttäytyä itseään kohtaan yhtä huonosti. Oikein teit, ap.

Vierailija
75/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kotiin kaupan kautta. Näin pojat kaupassa ja olivat tosi noloina. Toisella pojalla näytti olevan samainen lippis päässään, eli oli sen mitä ilmeisimmin sieltä lammesta käynyt onkimassa ja pessyt sen :D

Pihalla näin sitten toisen pojan äidin (en varsinaisesti tunne, mutta tiedän kyllä ulkonäöltä)Otin eiliset tapahtumat puheeksi ja kerroin tietysti, mitä oli tapahtunut. Pojan äiti oli kauhuissaan! Pyyteli kovasti poikansa puolesta anteeksi ja sanoi, että ei hänen poikansa ollut mitään eilisisitä tapahtumista maininnut. Sanoi ottavansa pojan puhutteluun. Pojan skeitti näytti olevan pihan edustalla, mitä nyt pikaisesti vilkaisin. Ja ehjältä näytti.

Että joskus näinkin, että löytyy hyvinkin ymmärtäväisiä vanhempia. Sanoi vielä juttelevansa toisen pojan vanhempien kanssa, sillä tuntee nämä hyvin. Hyvä näin. Katsotaan nyt, mitä toisen pojan vanhemmat sanovat ja tarvitseeko asiaa puida vielä lisää. Kiusaamisen on kuitenkin loputtava.

-ap-

Vierailija
76/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pakko tulla kertomaan

Tulin juuri kotiin kaupan kautta. Näin pojat kaupassa ja olivat tosi noloina. Toisella pojalla näytti olevan samainen lippis päässään, eli oli sen mitä ilmeisimmin sieltä lammesta käynyt onkimassa ja pessyt sen :D

Pihalla näin sitten toisen pojan äidin (en varsinaisesti tunne, mutta tiedän kyllä ulkonäöltä)Otin eiliset tapahtumat puheeksi ja kerroin tietysti, mitä oli tapahtunut. Pojan äiti oli kauhuissaan! Pyyteli kovasti poikansa puolesta anteeksi ja sanoi, että ei hänen poikansa ollut mitään eilisisitä tapahtumista maininnut. Sanoi ottavansa pojan puhutteluun. Pojan skeitti näytti olevan pihan edustalla, mitä nyt pikaisesti vilkaisin. Ja ehjältä näytti.

Että joskus näinkin, että löytyy hyvinkin ymmärtäväisiä vanhempia. Sanoi vielä juttelevansa toisen pojan vanhempien kanssa, sillä tuntee nämä hyvin. Hyvä näin. Katsotaan nyt, mitä toisen pojan vanhemmat sanovat ja tarvitseeko asiaa puida vielä lisää. Kiusaamisen on kuitenkin loputtava.

-ap- "

Oon tosi onnellinen sun puolesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja 6v lapsesi puolesta tietysti olen myös onnellinen!!

Siitäpähän saivat mokomat teinikakarat, eli viesti näytti menneen perille kerta noloina oltiin. ;)

Vierailija
77/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisen tarhan pihalla. Kävin sitten puhumassa poikien kanssa ja sanoin että vaikka heistä joku asia voi tuntua vitsiltä niin eivät tytöt sitä vältäämättä sellaiseksi käsitä kun yksi tytöistä on vielä eskarilainen. Eivätpä ole kiusanneet sen jälkeen.

Vierailija
78/78 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo lauta oli kovinkin hyvä, niin se voi maksaa pari sataa. Ja lippis päälle. Semmoista hienoa menit tekemään sitten... Toivottavasti tulevat pyytämään uusia tilalle. Ehkä sen jälkeen mietit toimintatapojasi uusiksi.

Ymmärrän kyllä, että pinna palaa, jos 15v idiootit kiusaavat avutonta 6-vuotiasta. Tai oikeastaan ketä vain. Mutta pikkaisen kannattaisi miettiä, esimerkin antamisenkin kannalta.