Isommat lapset kiusasivat lastani, suutuin!
Poikani tuli itkien kotiin. Isommat pojat olivat ottaneet lapseni lippiksen ja heittäneet sen puun oksalle. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun poikaani kiusattiin. Ja kyseessä oli samat pojat. Poikani on vasta 6v ja isommat pojat sentään jo yläasteella.
Minulla paloi pinna! Menin pihalle, otin toisen pojan skeittilaudan ja toiselta lippiksen päästä ja kävin heittämässä ne lampeen. Syvään sellaiseen!
Pojat huusivat minulle naama punaisina ja kiroilivat minkä ehtivät. Hyvä ettei sentään päälle käyneet. Lähtivät sitten juoksemaan kotiin, oletan.
Nyt odotan sitten vihaisia vanhempia oveni taakse huutamaan :D
Kommentit (78)
:D
Tosin varo ettei tule pojilta kostoa, tuon ikäisistä ei ikinä tiedä että mitä keksivät.
Taas voi vaan kysyä, miksi lasten tulisi osata, kun ei aikuisetkaan osaa. Miten lapsilta aina odotaan niin paljon enemmän, kuin aikuisilta.
Ei lapset sanomalla opi vaan esimerkistä.
En ehkä itse olisi reagoinut noin vaan niellyt harmini ja mulkaissut poikia.
Tämä tapahtui eilen. Vielä ei ole kukaan tullut oven taakse karjumaan. Taisi pojilla mennä pupu pöksyyn.
-ap-
Silmä silmästä jne...
Loppujen lopuksi, se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.
Vihaisia vanhempia ovesi taakse, siinäpä odotat. Sinuna odottaisin enemminkin itkevää lasta kotiin, yleensä tälläisen osuu pahiten heikoimman nilkkaan.
Silmä silmästä jne...
Loppujen lopuksi, se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.
Vihaisia vanhempia ovesi taakse, siinäpä odotat. Sinuna odottaisin enemminkin itkevää lasta kotiin, yleensä tälläisen osuu pahiten heikoimman nilkkaan.
Mutta toivotaan nyt, että pojat oppivat tuosta. Täytyy olla tiiviimmin oman pojan kaverina ulkona ja muutenkin seurata tarkemmin, mitä pihalla tapahtuu.
-ap-
En minä ensimäiseksi sinun oven taaksesi tulisi vaan suoraan poliisilaitokselle.
Ei he mitään oppineet. Korkeintaan sen, että tuollainen käytös on sallitua. Pidä poikaasi silmällä.
ps. minäkin tekisin rikosilmoituksen ap. käytöksestä
En minä ensimäiseksi sinun oven taaksesi tulisi vaan suoraan poliisilaitokselle.
Pojat heittivät ap:n muksun tavaroita puuhun. Ap teki pojille melkein samoin.
Aika tasan taitaa mennä...
Pojat heittivät ap:n muksun tavaroita puuhun. Ap teki pojille melkein samoin. Aika tasan taitaa mennä...
Aikuiselta voidaan jo odottaa tienynlaista käytöstä, mutta lapset tarvitsevat vielä vähän apua.
Puusta omaisuuden voi saada takaisin, mutta lammesta?!
Rikosilmoitus,pah!
Oikeasti,niin oikein teit kun tuossa tilanteessa voi tehdä,tuon ikäisille menee paremmin jakeluun, toivottavasti, kun saavat itse kokea saman nahoissaan.
vielä ole ollut yksikseen pihalla. On sen verran villi tapaus että en oikein luota, että pysyy välttämättä omalla pihalla.
Lisäks meidän pihalla jonkin verran autoliikennettä.
porukkaa, että eivät tajua lainkaan miltä esim. tavaroiden piilottelu tuntuu. Silloin voi olla ihan kohtuullista, että heille tehdään samat temput mitä itse ovat tehneet muille. Tietenkin asiasta pitäisi jälkeenpäin keskustella, jottei urponuoriso saa väärää käsitystä asioista. Mutta kamaan, millainen yläasteikäinen heittelee 6-vuotiaan lippiksen puuhun, ja vielä useamman kerran? Ei käy kyseinen tyyppi ihan täysillä.
porukkaa, että eivät tajua lainkaan miltä esim. tavaroiden piilottelu tuntuu. Silloin voi olla ihan kohtuullista, että heille tehdään samat temput mitä itse ovat tehneet muille. Tietenkin asiasta pitäisi jälkeenpäin keskustella, jottei urponuoriso saa väärää käsitystä asioista. Mutta kamaan, millainen yläasteikäinen heittelee 6-vuotiaan lippiksen puuhun, ja vielä useamman kerran? Ei käy kyseinen tyyppi ihan täysillä.
Vastuu kiusaamisen ehkäisystä kuuluu aikuisille, ei kiusaaminen.
Oletko yhtään ajatellut, millaisen esimerkin nyt annoit omalle lapsellesi.
ja minä taas tekisin ls-ilmotuksen sun lapsistas
Hyvä, että äiti puolustaa lastaan. Oikein teit.
Kerro ihmeessä täällä miten tarina jatkuu. Koska tämä heittelemisepisodi tapahtui?