Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi appivanhemmat olla niin tarkkoja rahasta...?

Vierailija
05.10.2012 |

Olen tottunut siihen että jokainen osallistuu lahjaan tmv. sen verran kuin haluaa. Miehelläni on merkkipäivä ja ehdotin että annamme kaikki rahaa, jotta saamme ostettua miehelleni lahjan.

Kaikilla tarkoitan itseäni (perheen yhteiset rahat), omia vanhempiani ja appivanhempia. Ajatuksena siis että appivanhemmat antavat pojalleen x summan rahaa, minun vanhempani vävylleen y summan ja loput puuttuvat maksetaan minun (meidän) tililtä.

No, yleensä omat vanhemmat haluavat antaa enemmän rahaa kuin puolison vanhemmat, näin oli myös omien synttärieni kohdalla. Omat vanhempani antoivat minulle 400e ja miehen vanhemmat 100 e.

Nyt kun tilanne on toisin päin, minun vanhemmat odottivat että nuo appivanhemmat antavat tyyliin 400 e ja he sen 100 e. Vaan ei, se ei appivanhemmille sovikaan, kaikkien pitää maksaa saman verran. Huoh.

En tiedä ymmärsikö kukaan tästä selostuksesta mitään, mutta heille on hyvin tarkkaa että eivät maksa senttiäkään enempää kuin minun vanhempani tai minä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mieheni ja hänen vanhempansa. Emme kuitenkaan ikinä ostaisi 800 euron lahjoja kenellekkään. Siis vaikka olisikin pyöreät vuodet kyseessä! Lapsille saatetaan joskus ostaa jotain vähän kalliimpaa hyötytavaraa lahjaksi tyyliin kännykkä, kamera tai vastaava ei kuitenkaan 800 euroa maksavia lahjoja.

Vierailija
22/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen että appivanhempasi eivät halunneet maksaa leijonanosaa sinun valitsemastasi lahjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta olisi saanut vanhemmiltaan tuon 800 euron arvoisen tavaran, plus toisen lahjan sinulta ja vanhemmiltasi, mutta sina olit kieltanyt ja sanonut etta yksi 600 euron lahja riittaa, yhteisena kaikilta. Hmm.

Olisitko itse iloinen jos saisit tietaa etta miehesi on mennyt sahlaamaan valiin kun sinun vanhempasi ovat halunneet antaa sinulle arvokkaan lahjan, ja sanonut etta ei sille noin kallista tarvi ostaa?

Vierailija
24/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos halusivat antaa oman lahjan omalle pojalleen???? Sinä siis järjestelet toisten rahoja, koska olet tottunut haluamaasi tapaan. Varsinainen päällepäsmäri!

Vierailija
25/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla itselläsi on peiliin katsomisen paikka, EI KELLÄÄN MUULLA!

Ensinnäkin on ihan käsittämätöntä odottaa keltään noin kalliita lahjoja, oli rahaa tai ei. Me olemme ihan hyvin toimeentulevia samoin kuin vanhempamme. Silti lahjat ovat aina tyyliä kukkapuska, CD-levy tai konvehtirasia. Ei ole kellään tarvetta leveillä kalliilla lahjoilla. Rahaa toki annetaan tai lainataan jos on tarvis.

Toisekseen sinä olet toiminut muutenkin TÖRKEÄSTI. Appivanhempasi halusivat antaa pojalleen lahjan, joka ei sinulle kelvannut, vaan halusit että ostatte yhdessä jotain sinun valitsemaasi. Sen jälkeen kuitenkin vaadit, ettei sitä lahjaa yhdessä ostettaisikaan, vaan ainoastaan annettaisiin lahjansaajan kuvitella, että se on hankittu yhdessä, mutta todellisuudessa aioit kyniä lähes kaiken rahan appivanhemmiltasi.

Jos minä olisin appivanhempasi olisin toiminut täysin samoin kuin he ovat toimineet - tai sitten kieltäytynyt osallistumasta yhteislahjaan lainkaan! Yhteislahja tarkoittaa sitä, että kaikki maksavat yhtä paljon ja päättävät yhdessä mitä hankitaan - ei sitä, että yksi päättää ja muut maksavat. Ei ihme, että appivanhempasi ovat vetäneet herneen nenään! Ja sinä et edes ymmärrä heidän "pientä" vihjettään?

Vierailija
26/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muotoillut asian väärin.

Jos puhuu KIMPPALAHJASTA, niin olettamus on että jokainen osallistuja maksaa ~saman summan.

Toki joskus joku voi maksaa enemmän (esim. jos äiti&isä +kaksi aikuista lasta ostaa lahjan mummille, niin äiti&isä maksaa 50% ja aikuiset lapset 25% tmv.) mutta lähtökohta on se, että summa jaetaan tasan.

Joten jos lahja maksaa 600€ niin se jaetaan kolmella, eli 200€ jokaisen osuus. Ja kummin osallistuminen appivanhempin osuuteen ok JOS sinä AP et häntä lahjaan pyyytänyt. Luultavasti ajattelee että "Matti" ilmeisesti niin kovin haluaa lahjaa --- että hänkin siihen haluaa osallistua. Ja aika ikäväähän se olisi, jos kaikki lähimmät paitsi yksi samassa lahjassa, itse ainakin kokisin sen nolona.

Vierailija
27/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä parempi jos ostavat oman lahjan, ja sinä ja vanhempasi ostatte oman

Vierailija
28/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmarran, etta esim. opiskelijaporukka ostaa haaparille kimppalahjan, koska yksittain ei saa mitaan jarkevaa. Mutta aikuiset voi ihan ostaa oman lahjan, tai antaa lahjakortin tai -shekin.

Varsinkin tuntuu omituiselta etta sina et osta miehellesi omaa lahjaa.

Puhumattakaan siita etta vingut muiden lahjoista.

Vierailija
29/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytti 40v?

Vierailija
30/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessä on jo aikuiset lapset.Itse ei tulis mieleenkään et mun vanhemmat tai appivanhemmat antaisi lahjarahaa satoja euroja.Me ollaan aikuisia naimisissa olevia ihmisiä=)

Vierailija
31/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan noin kallista osallistumista.

Häpee.

T. Työssäkäyvä pariskunta.

Vierailija
32/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 on noin puolet nettoeläkkeestäni, joten revi siitä ahne.

t. köyhä anoppi

huom. lapsenio ja heidän kumppaninsa eivät tiedä eläkkeeni suuruutta,koska en ruikuta heille siitä.