Olisiko sinulla varaa ostaa 1700 euron laukku?
Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?
Kommentit (111)
kyllä varaa ostaa, jos ensin säästäisin jonkin aikaa. En kuitenkaan ikinä ostaisi noin kallista laukkua varsinkaan LV:lta. Laatu ei ole kovin paljon parempi kuin hiukan alle satasen laukuilla. Ostin omani aikoinaan Espanjasta Stockmannia vastaavasta tavaratalosta peseta-aikoina ja laukku on yhä kuin uusi. Hintaa en nyt tarkalleen muista, mutta euroissa se vastaisi suunnilleen 70euroa.
Bloggaamalla tosiaan tienaa ja paljon. Luulen silti, että kun tämä bloggaajaneiti aikanaan alkaa ostamaan omaa asuntoa perheelleen, saattaa pieni katumus näistä 1700euron laukuista kalvaa mieltä...
Osa toki on tyytyväisiä siihen pieneen elämäänsä jossain vantaalaisessa lähiössä, pakettitalossa. Ajaessaan kialla prismaan ja ostaessaan tarjousjauhelihaa joka ikinen päivä.
että kyse on tästä.Itse arvostan pientä luksusta arjessa, kunnon lakanoita, hyvää ruokaa ja viiniä, laadukkaita vaatteita ja kyllä, myös kunnon nahkalaukkuja.
Jokainen kaipaa ja haluaa elämäänsä pientä luksusta ja juhlaa silloin tällöin. Se piristää arkea. Toki se luksuskin merkitsee ihmisille eri asioita.Elämä on pääsääntöisesti kuitenkin sitä tappavan tylsää arkea, miksei sitä saisi piristää pienellä luksuksella? Varsinkin kun tämäkin bloggari tai monet muut ostavat ne laukut ihan omilla rahoillaan.
Kyse on mielestäni lähinnä siitä, että annetaan tietty roolimalli nuorille ihmisille, jotka näitä kulutusblogeja lukevat. Ei kerrota mistä tulot oikeasti tulevat, ostetaanko velaksi, kauanko on säästetty 1,700,00 euroa maksavaan laukkuun, joka ei kuitenkaan ole ihan jokaisen "kunnon" työssä käyvänkään ulottuvilla.Jokainen laittakoon rahansa mihin haluaa, mutta tyylikkyys on kaukana tästä luksuspissistylestä, jossa kuljetaan pillifarkuissa, merkkihuiveissa, halpisretkuissa ja roikotetaan kallista veskaa käsivarrella. Yleensä tietynlainen pukeutumistyyli on halua kuulua johonkin tiettyyn ryhmään ja korostaa niitä asioita, joita oma verokkiryhmä arvostaa. Sanoma on sama, onko päässäsi sitten rastat vai käsivarrella ylikallis laukku, johon sinulla todellisuudessa ei olisi varaa.
Mulla on tarjouksesta ostetut farkut ja merkitön kasmirvillapaita nyt päällä. Tuossa työpöydän vieressä on ebaystä käytettynä ostamani Mulberryn laukku. Pitääkö mun nyt sitten laittaa se laukku roskiin, koska muut vaatteeni eivät ole priimaa? Ja kyllä, minulla on siihen laukkuun varaa ja olisi kalliimpiin housuihinkin mutta tämä eräs malli vaan sattuu sopimaan minulle parhaiten:)
mutta en keksi mitään syytä ostaa sellaista.
Elämä on valintoja, jos ostaisin 1700 euron laukun jättäisin jotain muuta ostamatta.
Mulla on tarjouksesta ostetut farkut ja merkitön kasmirvillapaita nyt päällä. Tuossa työpöydän vieressä on ebaystä käytettynä ostamani Mulberryn laukku. Pitääkö mun nyt sitten laittaa se laukku roskiin, koska muut vaatteeni eivät ole priimaa? Ja kyllä, minulla on siihen laukkuun varaa ja olisi kalliimpiin housuihinkin mutta tämä eräs malli vaan sattuu sopimaan minulle parhaiten:)
päivän asujasi netissä ja saat siitä palkkaa muoti- ja tyylibloggarin ominaisuudessa? Jos et, tuskin ketään kiinnostaa mistä vaatteesi ostat ja paljonko niistä maksat, jos vain olet itse niihin tyytyväinen ja sinulla on niihin varaa.
Mulla on tarjouksesta ostetut farkut ja merkitön kasmirvillapaita nyt päällä. Tuossa työpöydän vieressä on ebaystä käytettynä ostamani Mulberryn laukku. Pitääkö mun nyt sitten laittaa se laukku roskiin, koska muut vaatteeni eivät ole priimaa? Ja kyllä, minulla on siihen laukkuun varaa ja olisi kalliimpiin housuihinkin mutta tämä eräs malli vaan sattuu sopimaan minulle parhaiten:)päivän asujasi netissä ja saat siitä palkkaa muoti- ja tyylibloggarin ominaisuudessa? Jos et, tuskin ketään kiinnostaa mistä vaatteesi ostat ja paljonko niistä maksat, jos vain olet itse niihin tyytyväinen ja sinulla on niihin varaa.
Osa toki on tyytyväisiä siihen pieneen elämäänsä jossain vantaalaisessa lähiössä, pakettitalossa. Ajaessaan kialla prismaan ja ostaessaan tarjousjauhelihaa joka ikinen päivä.
että kyse on tästä.Itse arvostan pientä luksusta arjessa, kunnon lakanoita, hyvää ruokaa ja viiniä, laadukkaita vaatteita ja kyllä, myös kunnon nahkalaukkuja.
Jokainen kaipaa ja haluaa elämäänsä pientä luksusta ja juhlaa silloin tällöin. Se piristää arkea. Toki se luksuskin merkitsee ihmisille eri asioita.Elämä on pääsääntöisesti kuitenkin sitä tappavan tylsää arkea, miksei sitä saisi piristää pienellä luksuksella? Varsinkin kun tämäkin bloggari tai monet muut ostavat ne laukut ihan omilla rahoillaan.
Kyse on mielestäni lähinnä siitä, että annetaan tietty roolimalli nuorille ihmisille, jotka näitä kulutusblogeja lukevat. Ei kerrota mistä tulot oikeasti tulevat, ostetaanko velaksi, kauanko on säästetty 1,700,00 euroa maksavaan laukkuun, joka ei kuitenkaan ole ihan jokaisen "kunnon" työssä käyvänkään ulottuvilla.Jokainen laittakoon rahansa mihin haluaa, mutta tyylikkyys on kaukana tästä luksuspissistylestä, jossa kuljetaan pillifarkuissa, merkkihuiveissa, halpisretkuissa ja roikotetaan kallista veskaa käsivarrella. Yleensä tietynlainen pukeutumistyyli on halua kuulua johonkin tiettyyn ryhmään ja korostaa niitä asioita, joita oma verokkiryhmä arvostaa. Sanoma on sama, onko päässäsi sitten rastat vai käsivarrella ylikallis laukku, johon sinulla todellisuudessa ei olisi varaa.
Nuorista löytyy näitä apinoijia, jotka sitten haalivat noita blogistien hehkuttamia luksustavaroita vaikka velaksi :(. Mun ikäinen vanhus jättää nuo luksukset ostamatta, jos ei niitä ITSE oikeasti halua, mutta nuoret hairahtaa, eikä tajua, että tuo buumi on kohta ohi ja sen jälkeen se laukkukin menettää merkityksensä. Laukkua kuitenkin moni maksaa vielä kauan sen jälkeen.
mutta en koskaan ikinä ostaisi. Ja kuitenkin ollaan sillai köyhiä, että kyllä se olisi jostain pois. Esim. koko perheen talviloma saadaan kyllä tuolla ja on mieluisampi kuin laukku
Kyllä olisi, eiköhän jokaisella 30+vuotiaalla keskivertopalkansaajalla ole.
Tai no joo, ehkä olisi kertaluontoisesti jos olisin säästänyt (pitkään)
kyllä, (säästot) mutta en todellakaan laittaisi 1700 euroa laukkuun!
joku tolkku näissäkin asioissa.
200 korkeintaan.
Niin mutta itse mainitsit että on tyylitöntä olla halvoissa vaatteissa, jos on kallis laukku?
mitä joku toinen ajattelee puketumisestasi? Jos olet kerran kuitenkin itse tyytyväinen. Vai etkö oikeasti ole tyytyväinen niihin halpiskuteisiin? Käytätkö siis sitä kalliimpaa laukkua vain koska se on sinusta kaunis vai siksi, että haluat viestiä muille (asiaan vihkiytyneille), että sinulla on varaa ostaa kallis laukku. Kaksi eri asiaa.
Tyylikkyys on asia, joka tulee ihmisestä sisältä. Oli vaatteet sitten vaikka mummon ompelemia tai Diorilta hankittuja. Siihen ei auta kallis laukku eikä sitä tyyliä pilaa halvempi asuste. Tästä luksuspissityylistä on kuitenkin tyylikkyys ja omaperäisyys kaukana. Se on vain kopioimista ja viestii siitä, että henkilö haluaa kuulua johonkin tiettyy viiteryhmään.
Tosin se viiteryhmä mihin tässä ketjussakin viitatuilla luksustavaroilla joku haluaa kuulua on useimmiten saavuttamattomissa, mikäli peruasiat eivät ole kunnossa.
että kyse on tästä.
Jokainen kaipaa ja haluaa elämäänsä pientä luksusta ja juhlaa silloin tällöin. Se piristää arkea. Toki se luksuskin merkitsee ihmisille eri asioita.
Kyse on mielestäni lähinnä siitä, että annetaan tietty roolimalli nuorille ihmisille, jotka näitä kulutusblogeja lukevat. Ei kerrota mistä tulot oikeasti tulevat, ostetaanko velaksi, kauanko on säästetty 1,700,00 euroa maksavaan laukkuun, joka ei kuitenkaan ole ihan jokaisen "kunnon" työssä käyvänkään ulottuvilla.
Jokainen laittakoon rahansa mihin haluaa, mutta tyylikkyys on kaukana tästä luksuspissistylestä, jossa kuljetaan pillifarkuissa, merkkihuiveissa, halpisretkuissa ja roikotetaan kallista veskaa käsivarrella. Yleensä tietynlainen pukeutumistyyli on halua kuulua johonkin tiettyyn ryhmään ja korostaa niitä asioita, joita oma verokkiryhmä arvostaa. Sanoma on sama, onko päässäsi sitten rastat vai käsivarrella ylikallis laukku, johon sinulla todellisuudessa ei olisi varaa.