Olisiko sinulla varaa ostaa 1700 euron laukku?
Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?
Kommentit (111)
No on kyllä varakasta sakkia av:lla, kun kaikilla olisi varaa käydä hakemassa parin tonnin laukku, jos vain huvittais.
Mut siis joo, en raskisi ostaa tuon hintaista laukkua. Ja ollaan miehen kanssa kumpikin ihan kohtalaisen hyvätuloisia.
Kallista käsilaukkua vaan en omista -mutta ranteessa on vajaan kymppitonnin hintainen kello.
Sitä kehtaan käyttää oikein hyvin missä vaan.
Kellon merkkiä en sano, kuitenkin saisin tietää kuinka samalla hinnalla olisin saanut vaikka mitä muutakin.
Tiedän.
Ehkä minulla on nekin jo?
:)
ovat paljon hienovaraisempia tavaroita (kuin jokaisen silmään kirkuva logolaukku), koska todella harva tunnistaa kellojen tai korujen merkit tai arvon tai ylipäätänsä kiinnittää niihin tarkkaavaisesti huomiota. 10t kellokin on vielä suht. edullinen, jos kelloja harrastaa. Mutta eipä tästä enempää. Nythän näyttäisi olevan huippuluksusta kun omistaa kultaisen ison MK/Guess-kellon ja "timanttisen" statement necklacen.
Bloggailulla taitaa todellakin tienata paremmin kuin huoraamalla. Siis oikeesti, kenellä tavallisella työssäkäyvällä on varaa käydä ulkomailla vähän väliä, ostella koko ajan vaatteita ja muuta kamaa, syödä ulkona joka toinen päivä ja ostaa vielä tosta vaan 1700 euron laukun? Jos kuitenkin on yhtenä päivänä aikaa treenata salilla, käydä lenkillä, istua ravintolassa kavereiden kanssa ja juhlia illat ja siinä välissä vielä opiskella, en voi uskoa, että on KOVAA TYÖTÄ kirjoittaa pari postausta blogiinsa.
Jos kaiken ylimääräisen keräisin yhteen, niin just ja just voisin 1700€ saada kasaan, mutta en kyllä itse henkilökohtaisesti käyttäisi tuollaista rahamäärää laukkuun. Minulla ei oikeasti ole varaa sellaiseen. Se 1700 menee ihan johonkin muuhun.
Onko kenelläkään ihan oikeasti tietoa, millaisista summista kuukausitasolla puhutaan näiden bloggareiden kohdalla? Siis tulojen osalta?
mutta en kyllä ostaisi vaikka olisikin :) mulle toi 100euroa on ollu yleensä raja tämmösissä laukku/vaate/kenkä ostoksissa, enkä oo ikinä ymmärtäny tota että ihan vaan siitä merkistä maksetaan maltaita.. mutta hyvin on vielä muistissa kun teininä oli tärkeetä et vaatteet oli jonkun merkkisiä :)
Mieheni on kyllä ostanut minulle syntymäpäivälahjaksi n. 800 euron laukun.
Asuntolainaa jäljellä eikä korkotuloja. Jos voittaisin lotossa miljoonia, sitten ehkä voisin. Muissa tapauksissa pidän jotain muuta rahankäyttöä järkevämpänä.
olette sitten huvittavia jotka saatte paiseita persauksiinne jonkuntieskenen laukkuhankinnoista. En vaan voi ymmärtää liikutustanne. Menkää kauppaan, ostakaa laukku (ei saa unohtaa lompakkoa samasta kuosista!!!), sittenpä tiedätte miltä se tuntuu. Ai niin, te ette ole tyhmiä? Juu ette, on erittäin fiksua perata jonkuntieskenen jne...
Hai capito?
olette sitten huvittavia jotka saatte paiseita persauksiinne jonkuntieskenen laukkuhankinnoista. En vaan voi ymmärtää liikutustanne. Menkää kauppaan, ostakaa laukku (ei saa unohtaa lompakkoa samasta kuosista!!!), sittenpä tiedätte miltä se tuntuu. Ai niin, te ette ole tyhmiä? Juu ette, on erittäin fiksua perata jonkuntieskenen jne...
Hai capito?
Ei tarvitse huolestua. Yleisestihän täällä lienee keskusteltu siitä onko varaa vai eikö. Useimmilla olisi. Jonkuntieskenen käsivarressa roikkuva borsa ei olekaan kovin mielenkiintoinen. Vasta sitten kun siitä tulee yleisempi ilmiö, kuten tässä tapauksessa. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. ;)
Mieheni on kyllä ostanut mulle kalliimmankin laukun/laukkuja.
moneenkin laukkuun, mutten ole niin hullu,"kamoon" ,laukkuun 1700. Ihan tilillä olis.
laukkuun, pidän sitä täysin hulluna ajatuksena. Muutenkaan en tajua mitään merkkivaate-villityksiä ja pidän aivottomina siihen mukaan meneviä.
laukkuun, pidän sitä täysin hulluna ajatuksena. Muutenkaan en tajua mitään merkkivaate-villityksiä ja pidän aivottomina siihen mukaan meneviä.
Aivan, minäkin pidän tuota toimintaa jotenkin aivottomana. Varsinkin, jos ei oikeasti ole mikään miljonääri. Ne rahat voisi käyttää kyllä johonkin paljon mukavampaankin kuin sairaan kallis laukku. Esim. 500 eurolla saa jo merkkilaukun, miksi käyttää vielä kolme kertaa enemmän rahaa moiseen?
Ja ennen kuin kateuskortti on esitetty sanottakoon, että EN OLE KATEELLINEN - olen hämilläni.
Mutta järki pistää vastaan, olen ehkä puoli vuotta nyt sulatellut suunnilleen 1000€ laukun ostamista mutta liian pahalta tuntuu vielä :/
Mutta tuskin ostan silti. Olen joskus käynyt katselemassa noita kalliimpia laukkuja. Päätin, että ostan, jos näen sellaisen, josta tykkään todella paljon. En ole vielä nähnyt.
Pari n. 400 euron laukkua olen ostanut. Ne oli sellaisia, joista tykkäsin hurjasti - ja tykkään yhä.
Esim. Mulberryn laukut ei tyylillisesti puhuttele mua lainkaan. Mielestäni ne on semmoisia isoja säkkejä monet - ei ole vain tullut sitä omanlaista vastaan.
Jotenkin tuntuu siltä, että 1700 euron laukun täytyisi olla niin super ja erikoinen ja tajunnan räjäyttävä, että mikään näkemäni ei ole ollut vielä sellainen. En muutenkaan hanki mitään merkin vuoksi, vain, jos aidosti pidän jostain esineestä.
Olen kirjoittaja. Ei velkoja, asuntolainakin nykyisestä asunnosta maksettu, joten voin käyttää palkkani aika pitkälti kuten tykkään, siksi olisi tuollaiseen varaa.
mutta ei halua. Ihan hyvannakoinen merkkilaukku (tai merkitonkin, mita valia) loytyy TJMaxxista alle viisikymppisella.
Yhta laukkua pystyn kantamaan kerrallaan ja olen liian laiska vaihtamaan sisallysta laukusta toiseen joka paiva.
Olisi varaa, mutta lähinnä mieheni turvin, koska olen itse tällä hetkellä kotiäitinä ulkomailla ja hoitovapaalla omasta toimittajan ammatistani. Mietinkin vähän merkkilaukkua itselleni lahjatoiveeksi kun täytän pyöreitä vuosia lähipäivinä, mutta ei hemmetti, 1 700 euroa!! Mieluummin lähden vaikka kahdeksi viikoksi jollekin eksoottiselle matkalle maailman toiselle puolelle sillä rahalla! Ihmiset sokaistuu niin paljon jostain statusarvoista ja "luksusmerkeistä", että unohtaa, että se on kuitenkin vain käsilaukku, jossa kannetaan tavaraa.
Olisi varaa, mutta lähinnä mieheni turvin, koska olen itse tällä hetkellä kotiäitinä ulkomailla ja hoitovapaalla omasta toimittajan ammatistani. Mietinkin vähän merkkilaukkua itselleni lahjatoiveeksi kun täytän pyöreitä vuosia lähipäivinä, mutta ei hemmetti, 1 700 euroa!! Mieluummin lähden vaikka kahdeksi viikoksi jollekin eksoottiselle matkalle maailman toiselle puolelle sillä rahalla! Ihmiset sokaistuu niin paljon jostain statusarvoista ja "luksusmerkeistä", että unohtaa, että se on kuitenkin vain käsilaukku, jossa kannetaan tavaraa.
No niinpä, jos minulla olisi noin paljon ylimääräistä perustaisin varmaan säästötilin ja pistäisin sinne pahan päivän varalle. Tai sitten vain käyttäisin ihan elämiseen koko summan.
Ihmetyttää vain, kun kaiken maailman bloggaaja-neitosilla on varaa tällaisiin laukkuihin ja ei tunnu olevan mitään huolta elämästä ja toisaalla joku ylilääkäri-rouva ei edes viitsisi pistää rahaa moiseen, vaikka sitä olisikin. Elämä on ihmeellistä ja tämä nykyajan kulutushysteria suorastaan oksettaa.
Tietenkään en ostaisi. Mieluummin käyttäisin kirjoihin, matkaan tai kokonaiseen asukokoelmaan.