Olisiko sinulla varaa ostaa 1700 euron laukku?
Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?
Kommentit (111)
Olen köyhä opiskelija, eikä minulla olisi varaa tuollaiseen laukkuun. Ehkä sitten jos lopettaisin syömisen, voisi joskus kahden vuoden päästä olla summa koossa. Elämiseen tarvitsee kuitenkin rahaa ja jos haluan tuollaisen laukun tulisi minun nipistää ihan kaikesta, jopa sosiaalisesta elämästä.
Mielummin elän onnellista elämää ilman kallista rihkamaa kuin sen ihanan kassin kanssa ja ilman ylimääräistä rahaa.
Jos nyt tuosta yhdestä blogista puhutaan, on ristiriita jotenkin todella häiritsevä. Ollaan olevinaan niin opiskelijaa ja sitten on tuollainen budjetti.
mutta ei sitä voi laukkuun laittaa kun muutakin menoa on:) Mutta en ikinä, koskaan, mistään syystä ostaisi noin kallista laukkua. KIva kun se unohtuis johonkin...tulis naarmu, ääks. Ihana elämänsisältö pitää huolta laukusta. ja vaikkei pitäiskään, niin täysin järjetön sijoitus. Täytyy olla todella vajaa itsetunto tai joku muu että maksaa noin paljon laukusta. (jos olis hyväntekeväisyys-sit ymärtäisin)
olen jopa ostanut asunnon ilman lainarahaa.
Mä käytän enimmäkseen ihan reppua :D En ole mikään laukkufriikki. Laukku on mulle vaan tavaroiden kanniskelua varten. On mulla paljon laukkuja, kun ei reppu sovi joka paikassa käytettäväksi, mutta mulle riittää ihan tavislaukut.
Jotenkin huvittaa nää blogit. Laukut, huivit ja muu pikkusälä pitää olla näitä luksusmerkkejä, mutta vaatteet on jostain halpisketjuliikkeestä. Miksi? Eikö vaatteista näy se kalleus tarpeeksi hyvin? :D
Mä ostan mielummin laadukkaita vaatteita, kuin tuppaan pari tonnia laukkuun.
Vaatteista on hankalaa sanoa etukäteen. Plus että vaatteita tarvii enemmän, yleensä laukkuja vain pari. Itse olen ostanut kalliita, laadukkaina pidettyjä vaatteita, jotka ovat menneet huonoiksi nopeasti. Toisaalta, vuonna 2003 ostettu Pradan laukkuni on edelleen kuin uusi.
Mä käytän enimmäkseen ihan reppua :D En ole mikään laukkufriikki. Laukku on mulle vaan tavaroiden kanniskelua varten. On mulla paljon laukkuja, kun ei reppu sovi joka paikassa käytettäväksi, mutta mulle riittää ihan tavislaukut.
Jotenkin huvittaa nää blogit. Laukut, huivit ja muu pikkusälä pitää olla näitä luksusmerkkejä, mutta vaatteet on jostain halpisketjuliikkeestä. Miksi? Eikö vaatteista näy se kalleus tarpeeksi hyvin? :D
Vaatteista on hankalaa sanoa etukäteen. Plus että vaatteita tarvii enemmän, yleensä laukkuja vain pari. Itse olen ostanut kalliita, laadukkaina pidettyjä vaatteita, jotka ovat menneet huonoiksi nopeasti. Toisaalta, vuonna 2003 ostettu Pradan laukkuni on edelleen kuin uusi.
Joku tykkää panostaa laukkuihin, mutta vaatteiden merkki ja laatu ei ole niin tärkeää. Joillekin tärkeintä saada se hienoin mahdollinen kivitalo, mutta huonekalut saavat olla ikeaa. Kolmas haluaa panostaa autoon, neljäs matkusteluun ja viides ostaa koko palkallaan elektroniikkaa.
Miksei anneta ihmisten olla sellaisia kuin ovat? Jostai syystä nämä nuorten naisten kalliit laukut saavat ihmisten karvat pystyyn, minun on todella vaikea ymmärtää syytä tähän.
1700 Euron laukku sen ihmeellisempää laatua on kuin vaikka 50 tai 100 Euron laukku. Itselläni on tällä hetkellä ihan Aleksi 13 -liikkeestä ostettu peruslaukku. Oli musta kallis, hintaa tuli melkein 50 Euroa. Kolme vuotta on ollut käytössä ja hyväkuntoinen. Oletetaan, että tuo laukku kestäisi vielä 2-3 vuotta, joten kokonaiskäyttöikä 5 vuotta. Kestääkö tuo 1700 Euron laukku muka oikeasti 34-kertaa kauemmin? 170 vuotta?
Laadullakin on rajansa. Jos ostan 100 Euron takin, joka kestää 4 vuotta, niin oikeastiko käyttäisin 1000 Euron takkia 40 vuotta???
1700 Euron laukku sen ihmeellisempää laatua on kuin vaikka 50 tai 100 Euron laukku. Itselläni on tällä hetkellä ihan Aleksi 13 -liikkeestä ostettu peruslaukku. Oli musta kallis, hintaa tuli melkein 50 Euroa. Kolme vuotta on ollut käytössä ja hyväkuntoinen. Oletetaan, että tuo laukku kestäisi vielä 2-3 vuotta, joten kokonaiskäyttöikä 5 vuotta. Kestääkö tuo 1700 Euron laukku muka oikeasti 34-kertaa kauemmin? 170 vuotta?
Laadullakin on rajansa. Jos ostan 100 Euron takin, joka kestää 4 vuotta, niin oikeastiko käyttäisin 1000 Euron takkia 40 vuotta???
mutta en itse ostaisi. Kk-palkka on 5600 mulla. Mieheni on ostanut minulle useampia laukkuja ja kenkiä. Kenkiä haitarilla 450-1800 ja laukkuja 2000-4800e
kalliita laukkuja mutta ei mitään tekemistä tähän aikaan? Ja ihan tälleen ohimennen tavallisesti johtajat ja todella hyvin tienaavat ovat tähän aikaan töissä, sen verran kiireisiä, että ei tulisi mieleen tulla tänne hehkuttaa kuinka on varaa.. Että ei olisi yksi ja sama tyyppi kirjoittelemassa?
Olen töissä.
Ja ihan oikeasti, 1700 euroa ei ole kauheasti rahaa. Se on alle kuukauden palkka.
Kun ei elä kädestä suuhun, tuollaiseenkin olisi varaa, jos laukun Ihan Oikeasti tahtoisi.
Okei kummallakin pääsee eteen päin, mutta on siinä ero jo pelkästään fiiliksessä.
Ylellisyystuotteisiin liittyy aina tunne, palvelu, historia, status, laatu, yksilöllisyys, erilaisuus jne. En itsekään tajunnut kuka voi oikeasti laittaa tonneja laukkuihin, ennen kuin itse olin elämän tilanteessa jossa se on mahdollista. Nyt en voi käsittää miten olen kehdannut kulkea parin kympin laukun kanssa ympäriinsä.
Sadan euron takki kestää juuri ja juuri yhden talven siistinä.
Tonnin takki kestää sen neljä vuotta.
10 000 takki taas loppuelämän.
Se on suhteellista tuo raha.
Sadan euron takki kestää juuri ja juuri yhden talven siistinä.
Tonnin takki kestää sen neljä vuotta.
10 000 takki taas loppuelämän.
Se on vähän sama noiden naisten kanssa. Mitä enemmän rahaa pistät sitä useammin ja pidempään saat pillua.
Just joo näyttäkää mulle se 10 000 euron takki ja kertokaa mistä materiaalista se on tehty, niin että se on saatu kestämään loppuelämän? Joku kultahaariskako kyseessä?
olen jopa ostanut asunnon ilman lainarahaa.
noin hyvin tienaa. Vai lahjarahoillako leventelet? Kyllä ihmiset on menny noloiksi. Leuhkii rahoillaan. Enne tuollaista olis pidetty aivan pohjanoteerauksena.
Olen köyhä opiskelija, eikä minulla olisi varaa tuollaiseen laukkuun. Ehkä sitten jos lopettaisin syömisen, voisi joskus kahden vuoden päästä olla summa koossa. Elämiseen tarvitsee kuitenkin rahaa ja jos haluan tuollaisen laukun tulisi minun nipistää ihan kaikesta, jopa sosiaalisesta elämästä.
Mielummin elän onnellista elämää ilman kallista rihkamaa kuin sen ihanan kassin kanssa ja ilman ylimääräistä rahaa.
Jos nyt tuosta yhdestä blogista puhutaan, on ristiriita jotenkin todella häiritsevä. Ollaan olevinaan niin opiskelijaa ja sitten on tuollainen budjetti.
ja tekevän töitä siinä sivussa.
Elämähän on täynnä valintoja: opiskelenko - jos opiskelen, teenkö samalla töitä ja tienaan rahaa vai en?
En näe tuossa mitään kadehdittavaa - mielestäni on hienoa, että nuori opiskelija on onnistunut elämässään niin hienosti, että pystyy kustantamamaan itselleen korkean elintason. Tuo bloggaaja on taitava, osaa hyödyntää blogiaan. Taatusti pärjää myöhemmin bisnesmaailmassa.
Jokainenhan meistä on vapaa aloittamaan blogin ja voi kokeilla, onnistuuko niin hyvin, että siitä tulee myös työ.
Itselläni ei ole mielenkiintoa ja aikaa blogin pitämiseen, mutta se ei ole minulta pois jos jollain on.
Teillä on varaa ostaa kalliita laukkuja mutta ei mitään tekemistä tähän aikaan? Ja ihan tälleen ohimennen tavallisesti johtajat ja todella hyvin tienaavat ovat tähän aikaan töissä, sen verran kiireisiä, että ei tulisi mieleen tulla tänne hehkuttaa kuinka on varaa.. Että ei olisi yksi ja sama tyyppi kirjoittelemassa?
Aika monella ihmisellä on tänä päivänä varaa. Ja se että on hyvin toimeentuleva tai töissä, ei tarkoitaa etteikö voisi aina välillä käydä täällä av:llä kurkkimassa mistä mammat tällä kertaa kohisee. ;) Tämä on ILMAISTA hupia.
t. se jolla on varaa ostaa vaikka joka vko parin tonnin laukku tai useampi.
Okei kummallakin pääsee eteen päin, mutta on siinä ero jo pelkästään fiiliksessä.
Ylellisyystuotteisiin liittyy aina tunne, palvelu, historia, status, laatu, yksilöllisyys, erilaisuus jne. En itsekään tajunnut kuka voi oikeasti laittaa tonneja laukkuihin, ennen kuin itse olin elämän tilanteessa jossa se on mahdollista. Nyt en voi käsittää miten olen kehdannut kulkea parin kympin laukun kanssa ympäriinsä.
Osa toki on tyytyväisiä siihen pieneen elämäänsä jossain vantaalaisessa lähiössä, pakettitalossa. Ajaessaan kialla prismaan ja ostaessaan tarjousjauhelihaa joka ikinen päivä.
Itse arvostan pientä luksusta arjessa, kunnon lakanoita, hyvää ruokaa ja viiniä, laadukkaita vaatteita ja kyllä, myös kunnon nahkalaukkuja.
Elämä on pääsääntöisesti kuitenkin sitä tappavan tylsää arkea, miksei sitä saisi piristää pienellä luksuksella? Varsinkin kun tämäkin bloggari tai monet muut ostavat ne laukut ihan omilla rahoillaan.
On aika noloa...
Nyt en voi käsittää miten olen kehdannut kulkea parin kympin laukun kanssa ympäriinsä.
Joskus kun olen taas töissä, saattaisin ostaa uuden merkkilaukun, mutta kipuraja menee tonnissa (ja silloin laukun pitää olla sellainen, jota tiedän käyttäväni ainakin seuraavat 10 vuotta). Nykyisin käytössä oleva käsilaukku maksoi 400e, eikä yhtään kaduta, vaikka sen opiskelijabudjetilla ostin. Olen ollut nyt 6 vuodenkin jälkeen laukkuun todella tyytyväinen, eikä ole ollut tarvetta ostella uusia, joten siinä mielessä rahaa on varmaan jopa säästynyt. Aikaisemmin laukkuja tuli osteltua vähän väliä, joten mieluummin kalliimpi ja mieluisampi, jos ei sitten koko ajan tarvitse olla haluamassa uutta.
niin enpähän ostaisi noin kallista. Mitä ihmettä tekisin laukulla jonka varastamista joutuisi pelkäämään koko ajan. Mieluummin ostan kirppareilta muutamalla eurolla lähes käyttämöttämiä, tosi upeita laukkuja, käytän aikanai ja laitan taas kiertoon. En ymmärrä ihmisiä joiden täytyy koko ajan olla ostelemassa jotakin kamalan kallista. Itse en egoni korostamiseen tavaraa tarvitse.