Olisiko sinulla varaa ostaa 1700 euron laukku?
Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?
Kommentit (111)
Olisi varaa, mutta lähinnä mieheni turvin, koska olen itse tällä hetkellä kotiäitinä ulkomailla ja hoitovapaalla omasta toimittajan ammatistani. Mietinkin vähän merkkilaukkua itselleni lahjatoiveeksi kun täytän pyöreitä vuosia lähipäivinä, mutta ei hemmetti, 1 700 euroa!! Mieluummin lähden vaikka kahdeksi viikoksi jollekin eksoottiselle matkalle maailman toiselle puolelle sillä rahalla! Ihmiset sokaistuu niin paljon jostain statusarvoista ja "luksusmerkeistä", että unohtaa, että se on kuitenkin vain käsilaukku, jossa kannetaan tavaraa.
No niinpä, jos minulla olisi noin paljon ylimääräistä perustaisin varmaan säästötilin ja pistäisin sinne pahan päivän varalle. Tai sitten vain käyttäisin ihan elämiseen koko summan.
Ihmetyttää vain, kun kaiken maailman bloggaaja-neitosilla on varaa tällaisiin laukkuihin ja ei tunnu olevan mitään huolta elämästä ja toisaalla joku ylilääkäri-rouva ei edes viitsisi pistää rahaa moiseen, vaikka sitä olisikin. Elämä on ihmeellistä ja tämä nykyajan kulutushysteria suorastaan oksettaa.
Sen ylilääkärin rouvan ei tarvitse todistella kenellekään mitään. Niiden bloggarityttöjen on peiteltävä epävarmuuttaan kalliilla kasseilla. He ovat kaltaistensa silmissä jotain vain sen kautta, mitä omistavat.
Valitettavasti monilla kavereillani on sama ongelma. Lainarahalla ostetaan sitten jotkin Minna Parikan kengät ja käytetty Toyota ja sitten ollaan euroopanomistajia ja höpötetään niistä koko ajan. On aika raskasta kuultavaa.
Eihän Mulberryt maksa 1700 euroa mutta kun laatulakkujen makuun pääsi ostin Celineä ja jopa Cuccia....
ovathan sitten tyttärelle vintagea. Itse näin Discoverylta dokumentin Mulberryn laukkujen valmistuksesta ja siitä lähtien olen niitä arvostanut- käsityön määrä ja materiaalin taso on uskomaton.
Juu, olen tj ja ollut komennuksilla ulkomailla.
Mutta henk.koht. en tykkää niiden designista. Enkä silti usko, että se kassintekijä kovin isoa palkkaa saa.
Muistan, kun kerran Keski-Euroopan eräässä kaupungissa katselin ikkunasta kalliita laukkuja, minkä ostaisin maanantaina, kun kauppa olisi taas auki. Sitten näin ovessa mainoksen. Etsittiin myyjää, alkupalkka 400 euroa.
Jäi laukku ostamatta. Minua alkoi ällöttää, että laitetaan joku myymään niin kalliita, jopa yli 10 000 euron kasseja tuollaisella riistopalkalla. Sillä myyjällä ei tule olemaan ikinä varaa ostaa sellaista laukkua. En halunnut asioida sellaisessa liikkeessä, jäi laukku ostamatta.
Eihän Mulberryt maksa 1700 euroa mutta kun laatulakkujen makuun pääsi ostin Celineä ja jopa Cuccia....
...Guccia? :)
Mutta oliko se Keski-Eurooppa Saksa? Täällä on nimittäin sellainen ilmiö kuin minijob jossa tehdään osa- aikatyötä tuolla 400 eurolla kuussa. Sillä saa sosiaaliturvan ( eli maksaa sairasvakuutusta oman palkan mukaan eikä sen puolison ison palkan. Säästää pitkän pennin ). Se siis ei ole kokopäivätyön palkka. Mutta en minäkään ylikallista veskaa ostaisi;)
Mutta oliko se Keski-Eurooppa Saksa? Täällä on nimittäin sellainen ilmiö kuin minijob jossa tehdään osa- aikatyötä tuolla 400 eurolla kuussa. Sillä saa sosiaaliturvan ( eli maksaa sairasvakuutusta oman palkan mukaan eikä sen puolison ison palkan. Säästää pitkän pennin ). Se siis ei ole kokopäivätyön palkka. Mutta en minäkään ylikallista veskaa ostaisi;)
Arvasinkin, ettei ole kokopäiväinen homma. Onhan Saksassakin lain määräämä minimipalkka. Ja 400 euron päälle sai sitten provikkaa myynnistä. Silti tuntui jotenkin kurjalta.
...tähän aikaan yöstä kun tullut Lontoosta juuri eikä uni tule heti- kiitos!
Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?
Chanelin flap-laukun ja Celinen boxbagin tahtoisin, mutta molemmat taitaa olla lähempänä kolmea tonnia...
Vähän ot, mutta miksi toisten laukkuostelut saavat ihmiset niin ärsyyntymään? Mielestäni on ihan sama, laittaako rahansa merkkivaatteisiin vai kalliseen autoon, keittiöremppaan tai tapetteihin. Muoti on ihan yhtä hyvä harrastus kuin vaikkapa puutarhanhoito tai postimerkkeilykin:)
Vähän ot, mutta miksi toisten laukkuostelut saavat ihmiset niin ärsyyntymään? Mielestäni on ihan sama, laittaako rahansa merkkivaatteisiin vai kalliseen autoon, keittiöremppaan tai tapetteihin. Muoti on ihan yhtä hyvä harrastus kuin vaikkapa puutarhanhoito tai postimerkkeilykin:)
Mittänhän ei täältä mukaansa saa, joten miksei sitten nauttia siitä, mistä itse tykkää?
Äkkiä se 1700 euroa menee vaikka huonekaluihin, grilliin, tms. eikä kukaan pidä turhana... Hyvä laukku kestää äkkiä kauemmin kuin 1700 euron soffa.
Mutta kyllä ne auto-ostoksetkin herättää närää, seuraa vaan keskusteluja tälläkin palstalla.
...vaikka olenkin yli 40 v toimitusjohtaja, jonka ei kannata enää mennä edes nukkumaan (ok, johtuu viinilasillisesta) kun pitää herätä taas aamulennolle ennen viittä. Rakastan kolmea teinipoikaani yli kaiken ja onneksi olemme viikonlopun yhdessä!
Vaihdan laukkuja tosi usein ja vaatehuone on niitä täynnä. Ei olisi minun tyylistä kantaa yhtä laukkua jatkuvasti, tuolla rahalla saan vähintään 20 oikein näyttävää laukkua.
Asun USAssa ja valikoimaa on tosi paljon.
Yksi eniten kehuja saanut laukkuni on muuten Marimekon mansikkavuoret? tjms. paksua kangasta oleva laukku. Siitä kysellään täällä jatkuvasti, että mistä olen ostanut.
haen Tarjoustalosta alle kympin ja kauniimman ja toimivamman.
Juuh, juntti olen ja vahdin 50 ihmistä työkseni. And I survive!
Olisi ja helposti. :) Ei kyseessä ole kuitenkaan mikään mahdoton raha ja olen kyseistä bloggaajaa vain kaksi vuotta vanhempi. Merkkilaukkuja löytyy omastakin kaapista ja en tajua mikä haloo tuostakin Almasta nyt nousi. Johan monien autot saattavat tiputtaa arvoaan saman verran vuodessa. ;)
Melkein kaikilla olisi varaa ostaa 1700 EUR laukku jos he haluaisivat. Miksi siis aina valitetaan rahapulaa ja halutaan lisää liksaa. Onko syynä pohjaton ahneus.
Täälläkin eräs äiti aikoi ruokkia perheensä 50 EUR/viikko. Aika inhottavaa vaikka tilillä olisi tahaa ruokaan ja luksuslaukkuihin.
olisi tuon summan arvoinen.
Kallein käsilaukkuni on maksanut vähän vajaa 200 euroa.
miksi ihmeessä maksaisin laukusta noin paljon? Se on kuitenkin tällaiselle tavalliselle ihmiselle iso summa. Ehkä jos olisi niin paljon rahaa, ettei millään ole mitään väliä. Sanotaanko, että niin kauan kuin en pysty ostamaan Helsingin keskustasta 200m2 penthousea käteisellä, ei multa löydy myöskään 1700 Euron käsilaukkua...
matkaan tai sisustamiseen tai harrastukseen.
Laukun virkaa hoitaa halvempikin laukku ja näyttäisin aika huvittavalta, kun laukku olisi viimeisen päälle ja minä en. Joskaan kuinka moni edes sitä kallista laukkua huomaa...
Suuri osa kalliista laukuista on sitä paitsi silmääni miellyttämättömiä
ovathan sitten tyttärelle vintagea. Itse näin Discoverylta dokumentin Mulberryn laukkujen valmistuksesta ja siitä lähtien olen niitä arvostanut- käsityön määrä ja materiaalin taso on uskomaton.
Juu, olen tj ja ollut komennuksilla ulkomailla.