Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulla varaa ostaa 1700 euron laukku?

Vierailija
05.10.2012 |

Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lähde mihinkään tärkeään paikkaan ellei minulla ole Fendin liskolaukkua joka maksaa 6000 EUR.

Vierailija
62/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä on rahaa niin paljon että pystyisin ostamaan aika monta 1700 euron laukkua mutta enpä silti taida sitä tehdä. Ei ehkä oikein sopisi tyyliini kuitenkaan ja onpa noille rahoille muutakin käyttöä. Mieluummin vaikka parin tonnin taulu kuin laukku.

Suurelle osalle nämä on valintakysymyksiä mutta on toki niitäkin, joilla ei oikeasti olisi varaa 1700 euron laukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarvitse imagon kohotusta laukun muodossa. Käyn vaikka mielummin etelänmatkalla.

Vierailija
64/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700e on enemmän kuin mitä meille jää laskujen jälkeen jäljelle.

Vierailija
65/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa olisi, mutta on myös järkeä, joten en osta. Enkä missään nimessä haluaisi että mies ostais mulle sellaisen lahjaksi, mieluiten sais viedä pitkälle reissulle esim.

Sitäpaitsi mä en ihan tajua normiduunissa käyvää ihmistä jonka on "pakko" ostaa tuonhintaisia laukkuja useitakin ja sitten pihistelee jossain päivittäistavaroissa. Toki jos on fyrkkaa normaalia selkeästi enemmän niin siittä vaan. Itse ostan mieluummin vaikka 17 satasen laukkua (mikä sekin on mun mielestä aika iso hinta laukusta, oma kallein on maksanut pari sataa) kuin yhden 1700 egen laukun.

Vierailija
66/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaapit pullistelee kaikkea krääsää. Itse ahdistun tavaroista, ja pursuilevista kaapeista, ja ostan mielummin kerran vuodessa jonkun yhden jutun kuin kerran kuussa jonkun halvemman.

All in all, mun mielestä on tyhmää pistää rahankäyttöä "arvojärjestykseen". Eli saat ostaa kalliin laukun vain jos omistat ensin auton, asunnon, designhuonekalut tms. Etenkin jos se koskee toisten rahankäyttöä.

Varaa olisi, mutta on myös järkeä, joten en osta. Enkä missään nimessä haluaisi että mies ostais mulle sellaisen lahjaksi, mieluiten sais viedä pitkälle reissulle esim.

Sitäpaitsi mä en ihan tajua normiduunissa käyvää ihmistä jonka on "pakko" ostaa tuonhintaisia laukkuja useitakin ja sitten pihistelee jossain päivittäistavaroissa. Toki jos on fyrkkaa normaalia selkeästi enemmän niin siittä vaan. Itse ostan mieluummin vaikka 17 satasen laukkua (mikä sekin on mun mielestä aika iso hinta laukusta, oma kallein on maksanut pari sataa) kuin yhden 1700 egen laukun.

Vierailija
67/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti niihin, joilla on varaa ostaa tuon hintaisia tai kalliimpiakin laukkuja vaikka kerran viikossa. Se on kulutusta, joka ei olisi mistään muusta pois. Mutta en vain jotenkin koe, että tarvitsen, haluan tai pukeutumiseni sitä vaatisi. Ehkä juuri siksi, että täysin vapaaehtoisesti voi valita toisin.

Näitä muotiblogeja, joissa satsataan semiluksustavaroihin ja jatkuvaan kulutukseen, mahtuu jo tänä päivänä viisitoista tusinaan. Yksinkertaisesti boring. Kunpa joku kehittäisi joitain omaperäisempää.

Vierailija
68/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi (jos siis lasketaan se, että tililtä löytyy ton verran "ylimäärästä"). Toinen juttu on se, käyttäisinkö ikinä tollasta summaa laukkuun - en.

Kalleimmillaan oon maksanu jotain 70e laukusta ja se on kyllä aika lailla mun kipuraja, mieluummin käytän rahat johonkin muuhun tarpeellisempaan.

Vierailija
69/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein laukkuni on maksanut about 30 euroa ja olen ihan hyvin pärjännyt silläkin tähän asti. Tietenkin olisi jo kiva saada uusi laukku näin viiden vuoden käytön jälkeen, mutta kyllä tuo vanhakin vielä tehtävänsä hoitaa ihan mukavasti.

En myöskään osta vaatteita kovin usein, vaikka varaa olisi, sillä on vielä entisetkin käyttämättä. Säännöllisin väliajoin vien vanhoja keräykseen. En siis edes yritän myydä mitään Zaran 10 v. vanhaa mekkoa huuto.netissä, vaikka siitä ehkä jonkun euron saisinkin. Mielestäni tämä "pistän aina tavaraa kiertoon myymällä", juttu on ihan vaan sitä, että kyllästyy niihin just pari viikkoa ostamiinsa rytkyihin ja haluaa sillä rahalla mitä niistä saa ostaa uusia rytkyjä. Tuolla ei ole mitään kestävän kehityksen kanssa tekemistä, vaan oman perseen. UFFin keräyksellä taas on!

Mietin vaan, että mikä saa ihmisen himoamaan jotain noin kallista, mutta TURHAA esinettä. Auton kyllä ymmärrän, koska joissakin tapauksissa ilman autoa on vaikeaa elää, myös kodin remontin ymmärrän, koska sillä voidaan esim. nostaa asunnon arvoa ja viihtyvyys paranee vuosikausiksi. Tuleeko noin kalliista laukusta sitten jotenkin niin tyydyttynyt olo 20 vuodeksi, että leijuu vain jossain taivaissa kaiken aikaa, kun on veska kainalossa?

Siis oikeesti ihmiset! Maailmassa on luksustuotteita juuri vain siksi, koska ihmiset kaipaavat statussymboleita ja kuvittelevat saavansa sillä muiden ihailua. Ostaisi sentään jonkun oikeasti hyvin ja kalliilla tehdyn tuotteen, mutta helvetti ostaa sitten laukun, jonka tekemisee ei ole kulutettu puoliakaan tuosta summasta, mitä se maksoi. Tuolla rahalla olisi saanut jo kultaa mielinmäärin...

Vierailija
70/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no joo, palkkapäivänä voisin sanoa että tilin mukaan voisin ostaa :D

Mutta, sitten en saisi maksettua mitään muuta :D

Vierailija
71/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällä hetkellä mun menot ovat isommat kuin tulot, siis palkka vähennettynä laina, yhtiövastike ja sähkö/puhelin/vakuutus keskimäärin, joten en osta.

Mulla on muutamia merkkilaukkuja ajalta kun olin naimisissa, pari Mulberryä, Vuitton ja Prada ja niillä pärjään.

Normaalisti töihin tulen repun kanssa, koska käyn ruokatunnilla ruokakaupassa ja kuljen pyörällä. Mutta silloin harvoin kun käyn ulkona, pyrin aina ottamaan jonkun merkkilaukuista käyttöön. Eli max 2 krt kuussa.

Vierailija
72/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut aiemmin tiennyt kyseistä blogia. Miksi BagMiss, miksei BagLady. :D Ois ollut huumoria...

Nojoo, kiva, että laukut hänelle tärkeitä. Mutta yksikään jollain hyllyllä olleista laukuista ei ollut sellainen, että haluaisin millään hinnalla. Kiva, että hän tykkää ja ihan ok-laukkuja mutta, anteeksi nyt, omasta näkökulmasta ja omaan tyyliin liittyen aikas tylsän ja tavanomaisen näköisiä.

Jos näkisin kaupungilla jollain jonkun noista laukuista, en edes osaisi kiinnittää siihen huomiota sen kummemmin. Se olisi vain laukku.

Vierailija
73/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisko varaa ja jos olis, niin ostaisitko? Mistä syystä ostaisit? Mitä töitä pitää tehdä, että moiseen on varaa ilman lainaa?

Ei olisi varaa, minimiäitiyspäivärahalla elän tällä hetkellä. Tulevaisuuden ammatti on sairaanhoitaja, joten jos piiiiiiiitkään pistän palkasta säästöön laukkua varten hiukan rahaa, saisin sellaisen kyllä ostettua. Ostaisin noin kalliin laukun vain, jos tietäisin 100% varmuudella sen olevan "ikuinen" (kestävä) ja tietäisin, että se miellyttää silmää vielä 20 vuoden päästä. Ei kai sen kummoisempia töitä tarvitse tehdä, siivoojakin riittää, kunhan osaa säästää:)

Vierailija
74/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut aiemmin tiennyt kyseistä blogia. Miksi BagMiss, miksei BagLady. :D Ois ollut huumoria...

Nojoo, kiva, että laukut hänelle tärkeitä. Mutta yksikään jollain hyllyllä olleista laukuista ei ollut sellainen, että haluaisin millään hinnalla. Kiva, että hän tykkää ja ihan ok-laukkuja mutta, anteeksi nyt, omasta näkökulmasta ja omaan tyyliin liittyen aikas tylsän ja tavanomaisen näköisiä.

Jos näkisin kaupungilla jollain jonkun noista laukuista, en edes osaisi kiinnittää siihen huomiota sen kummemmin. Se olisi vain laukku.

Nuo tikatut Chanelin laukut on sellaisia, että en huolisi. Ne on liian mallia täti. Ja en tykkää laukuista, joissa olkahihnana on tuollainen metalliketju.

Mutta siis jos hänen makuunsa ihania, niin mikäs siinä, kaikilla meillä oma tyyli, en halua sitä tässä arvostella. Tuossa vaan, kun joku kirjoitti, että noista noussut kohu, niin en ymmärrä miksi. Ja totesin vaan, että mikään noista ei ollut sellainen tyylillisesti, että maksaisin itse edes 50 euroa.

Vierailija
75/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun menen esim. ravintolaan heitän laukun yleensä jonnekin nurkkaan tai jopa lattialle. Jos menen kavereiden kotibileisiin laukku lentää nurkkaan. En todellakaan pidä laukkua koko ajan sylissäni ja hivele sitä. Siinä se makaa räkäisellä ratikkapenkillä vieressäni, enkä ole moksiskaan. En varmaan edes uskaltaisi kävellä noin kallis laukku kainalossa kadulla, kun pelkäisin, että joku kerjäläinen varastaa sen tai jos vaikka unohdan sen jonnekin sovituskoppiin jne. Ja ei herran pieksut sitä päivää, kun siihen laukkuun tuleekin joku naarmu tai reikä...

HALOO SE ON VAIN LAUKKU! Äly hoi älä jätä taas näitä nykyajan ihmisiä...

Vierailija
76/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ostaisi vaikka olisikin. En ostaisi edes 1700€ kenkiäkään vaikka kenkäfriikki olenkin. Jos olisi varaa niin laittaisin helposti tuollaisen summan vaikka kerran kuussa kauneudenhoitoon, kasvojen tai vartalon. Tai vaikka kampaajalle.Tai vaatteisiin, mutta yhteen laukkuun- no en.

Vierailija
77/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenhan toimitusjohtaja ja hallituksen pj, mieheni on kansainvälisen yrityksen johtaja, lapseni ovat myös johtajia. Siis koirallanikin olisi varaa ostaa cuccin 7000 euroa maksava kakkapussi.

Vierailija
78/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ostaa. En ikinä ostaisi, koska se ei antaisi mulle mitään, ei edes mielihyvää. Sen sijaan tuon 1700 euroa voisin laittaa perheen lomamatkaan koska tahansa, silmää räpäyttämättä. Olen pienipalkkainen toimihenkilö ja mies yhtä pienipalkkainen duunari. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.

Vierailija
79/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliita laukkuja mutta ei mitään tekemistä tähän aikaan? Ja ihan tälleen ohimennen tavallisesti johtajat ja todella hyvin tienaavat ovat tähän aikaan töissä, sen verran kiireisiä, että ei tulisi mieleen tulla tänne hehkuttaa kuinka on varaa.. Että ei olisi yksi ja sama tyyppi kirjoittelemassa?

Vierailija
80/111 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ainoastaan töissä, tienaa 1800€ / kk josta lähtee vielä verot. Työmatkakuluihin menee kk 350e näillä bensan hinnoilla, lisäksi meillä on paljon velkaa ja 4 lasta. Ei saada muita tukia kuin kotihoidontuki eli aika tiukilla elellään, harvinaisenkin tiukilla.

Pyritään kuitenkin että tuollainen summa olisi aina säästössä varalta, eli varaa olisi ostaa kyseinen laukku MUTTA EN IKIMAAILMASSA OSTAISI! Tässä nyt on vielä pohjalla se että en käytä käsilaukkuja joten vertailukohde on aika huono. Halusin kuitenkin tuon hintaisen vihkisormuksen ja toki mies osti. Ei ole kaduttanut kertaakaan.

Ollaan aika järkeviä rahan käyttäjiä, vähän pakko ollakin näillä tuloilla. Jos me jotain haluamme niin kyllä me vähän mietitään onko hankinnassa mitään järkeä. Mutta tosiaan, jos minä tulisin niin hulluksi että haluaisin jotain tuollaista, en usko että mies pistäisi vastaan. Voisin ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi