Alkoholi ja ajaminen
Tulipa siitä yhdestä alkoholi ja suomalaiset -ketjusta mieleen kysellä palstalaisten suhtautumista alkoholiin ja ajamiseen. Oletteko nollatoleranssilinjalla vai sitä mieltä, että sen yhden voi ottaa, kunhan rangaistuskynnys (0,5 promillea) ei ylity?
Itse olen ehdottomalla linjalla. Jos veressä on alle 0,5 promillea alkoholia, rangaistusta rattijuopumuksesta ei tule, mutta alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen saatetaan silti nähdä raskauttavana asiana esim. peräänajotilanteessa. Ennen kaikkea kuitenkin vähäinenkin alkoholimäärä hidastaa havainnointi- ja reaktiokykyä.
Sana on vapaa!
Kommentit (24)
Ilman muuta otan viinilasillisen ruoan kanssa jos käydään esim."ulkona" syömässä, tai syödään jossain kylässä. Samoin usein käydään kauppareissun jälkeen siiderillä/oluella.
Jos olen jossain kylässä, voin hyvin juoda viinilasillisen klo 18-19 välillä ja ajaa kotiin klo 21. Pidän kuitenkin sen 2 tuntia taukoa ajossa sen annoksen jälkeen, koska sen verran mun painoisella naisella kestää tuo alko palaa pois.
Eli mun ei tarvi istua kuivin suin koko iltaa, jos kotiinlähtö on puolilta öin...
Jos olen jossain kylässä, voin hyvin juoda viinilasillisen klo 18-19 välillä ja ajaa kotiin klo 21. Pidän kuitenkin sen 2 tuntia taukoa ajossa sen annoksen jälkeen, koska sen verran mun painoisella naisella kestää tuo alko palaa pois.
Eli mun ei tarvi istua kuivin suin koko iltaa, jos kotiinlähtö on puolilta öin...
tai pitkän oluen jälkeen