Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi rasistina pitämääni ihmistä tippuu ystäväpiiristäni pois!

Vierailija
03.10.2012 |

Olen tutustunut eripuolilta maailmaa oleviin ihmisiin ja kaikille heille kuuluu samat ihmisoikeudet. Olen tiennyt, että pari suomalaista ystävääni ovat ajatusmaailmaltaan rasistisia, mutta silti olen keskittynyt heidän muihiin ominaisuuksiinsa. Olen tiennyt, että heidän sukupuolimoraalin rajansa tosin ovat aivan eri kohdassa kuin minulla. Ovat sellaisia oman nautinnon ja edun malttamattomia tavoittelijoita, toisten tunteista, seuraamuksisita ym välittämättä.

Minulla on ollut tapana solmia vakavampia suhteita. Päätin, että koska he osoittivat taas rasismia, niin minun on aika siirtyä takavasemmalle pois heidän elämästään. Harrastakoot irtosuhteitaan ym ilman että minulle tarvitsisi niistä tilittää. En enää yritä päästä heidän tunne- tai ajatusmaailmaansa sisälle. Minusta he vain ovat hölmöjä.

Onhan minulla paljon syntyperäisesti suomalaisiakin ystäviä. Nyt vain kaksi vähemmän. Jäljelle jäi enempi todellisia ystäviäni. Yhdellä uudella ystävälläni on huivi ja kyllä minä samaistun hänen tapaansa elää oli huvia tai ei myös enemmän kuin noihin bilettäjä-exystävieni.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ystävän jättää vaikka lempivärin perusteella, ruokavalion perusteella, vaatteiden perusteella jne. Mitä tahansa puoluettakin saa äänestää ja kannattaa mitä tahansa politiikkaa (vaikka sillä olisi miten väkivaltainen historia) kunhan ei vain ole rasisti. Se on aikamme pahin mörkösana jota pitää kavahtaa.

Rasismi on kaikkien ihmisten luontainen syntymäominaisuus. Mikään lainsäädäntö ja valistus ei vaikuta siihen että ihmiset muodostavat porukoita yhteisten ominaisuuksien mukaan ja rotu on yksi tällainen ominaisuus.

Valkoisten vain pitäisi tehdä se ainoa poikkeus ja hyväksyä että kaikki mustatukkaiset ja ruskeanahkaiset saisivat vapaasti käyttää heidän antimiaan ja ängätä väkisin heidän porukoihinsa mutta valkoiset eivät saisi tehdä mitään. Ja vaikka saisimmekin tehdä niin se ei paljon auttaisi koska meillä ei ole mitään hirveää tarvetta taudeille, rumuudelle, typeryydelle ja väkivallalle joita saisimme vaihtokaupassa.

-

Tästä syystä on keksitty tunteisiin vetoava rasismi-itku jotta erilaiset kakkanahat voisivat hyväksikäyttää amerikkalais-eurooppalaisia ihmisiä niin paljon kuin haluavat, kunnes heistä ei ole geneettisesti ja/tai kulttuurisesti mitään jäljellä.

hyväksikäyttänyt muita, alempina pitämiään ihmisiä. Tappanut, tuhonnut, ryöstänyt ja raiskannut, tuhonnut kokonaisia kulttuureja vain rahan takia. Kuinka meidän koko hyvinvointimme on luotu muiden hyväksikäytöllä ja riistämisellä. Nyt kun muutkin ovat viimein tajunneet, että niin voi tehdä niin valkoinen mies itkee kuinka kauheaa on kun häneltä viedään kaikki, se kaikki minkä hän itse on muilta riistänyt. Valkoinen mies heittäytyy täysillä marttyyriksi ja nyyhkyttää kuinka vain hänellä on oikeus hyväksikäyttää muita, saatanan mutiaiset kun eivät usko tätä vuosituhansien totuutta. Valkoisen miehen totuutta.

Ehkä nyt on vaan tunnustettava se tosiasia, että karman laki tässä vain toteutuu. Valkoinen mies on menettänyt otteensa ja kokee nyt sen mitä itse on muille tehnyt. Aikansahan niistä rikkauksista tässä tuli nautittua, nyt on muiden vuoro.

Vierailija
62/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin joutunut ensiksi pyrkimään eroon vääristä peloistani kaikkea erilaista kohtaan ja sen jälkeen muokkaamaan vanhempieni asenteita.

Onneksi minulla säilyi vanhempieni kasvatusyrityksistä huolimatta lapselle ominainen tajunta, että rasismissa täytyy olla jotain väärää, että rasistien valinnat pohjautuvat monesti pelkoon sekä omaan osaamattomuuteen kosmopoliittina. Juu olen asunut eri maissa:)

Pelkoja päin vain. Ne on tehty voitettaviksi. Silmät auki maailmalla, niin tiedätte, että mihin suuntaan mm Suomen lainsäädäntöä on tulevaisuudessa vietävä. Rajoja ei voida sulkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän on opittava elämään veljinä , tai meidän on pakko yhdessä tuhoutua mielettöminä hulluina". Minulla tämä teksti on seinällä ja kertoo minun suhtautumiseni elämään ja ihmisiin. Eräskin ihminen luki sitä kerran ja kysyi ymmärränkö todella mitä ko.teksti tarkoittaa. Ymmärrän 100%. King oli hieno ihminen ja tarkoitti meidän jokaisen parasta rotuun ja ihonväriin katsomatta.

Noudattaako mustat itse uota periaatetta edes Yhdysvalloissa?

Kun ei ne muut niin en minäkään. Se mustakin varmaan ajattelee, että kun ei se valkoinen sumalainenkaan sitä noudata niin ei munkaan tarvi.

Tuhoa kohtihan tässä ollaan menossa, kolmas maailmansota on väistämätön. Osapuolet on vaan vähän eri kuin edellisessä sodassa. Kyllä tässä molemmat osapuolet heittää bensaa liekkeihin sen minkä ehtii,joten epäilystäkään asiasta ei ole. Omia lapsia ajatellen tilanne hirvittää, heille olisin suonut sodattoman elämän :(

Jos maata ei ehdoin tahdoin monikulttuuristeta, ei ole mitään osapuolia.

Vierailija
64/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin joutunut ensiksi pyrkimään eroon vääristä peloistani kaikkea erilaista kohtaan ja sen jälkeen muokkaamaan vanhempieni asenteita.

Onneksi minulla säilyi vanhempieni kasvatusyrityksistä huolimatta lapselle ominainen tajunta, että rasismissa täytyy olla jotain väärää, että rasistien valinnat pohjautuvat monesti pelkoon sekä omaan osaamattomuuteen kosmopoliittina. Juu olen asunut eri maissa:)

Pelkoja päin vain. Ne on tehty voitettaviksi. Silmät auki maailmalla, niin tiedätte, että mihin suuntaan mm Suomen lainsäädäntöä on tulevaisuudessa vietävä. Rajoja ei voida sulkea.

On vain sanottu ettei otettaisi ihmisiä jotka ei integroidu. Selektiivi. Ethän autossakaan laita vaihteita summanmutikassa vaan valitset oikean jolla matka taittuu jouhevasti

Vierailija
65/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan turkkilaisista:

-Vain yksi viidestä turkkilaisesta muuttaa Saksaan työn perässä.

-Nuoret turkkilaiset ovat radikaalimpia kuin vanhempansa

-Vain 15% pitää Saksaa kotimaanaan.

-80% äänestäisi vasemmistopuoluetta

-62% olisi ennemmin tekemisissä toisten turkkilaisten kuin saksalaisten kanssa (mutta eivät silti voi pysyä kotimaassaan)

-61% pitää saksalaisia epäluotettavina (vaikka saavat kaiken saksalaisilta)

http://www.amren.com/news/2012/09/in-germany-turkish-muslims-hope-for-m…

Vierailija
66/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ystävän jättää vaikka lempivärin perusteella, ruokavalion perusteella, vaatteiden perusteella jne. Mitä tahansa puoluettakin saa äänestää ja kannattaa mitä tahansa politiikkaa (vaikka sillä olisi miten väkivaltainen historia) kunhan ei vain ole rasisti. Se on aikamme pahin mörkösana jota pitää kavahtaa.

Rasismi on kaikkien ihmisten luontainen syntymäominaisuus. Mikään lainsäädäntö ja valistus ei vaikuta siihen että ihmiset muodostavat porukoita yhteisten ominaisuuksien mukaan ja rotu on yksi tällainen ominaisuus.

Valkoisten vain pitäisi tehdä se ainoa poikkeus ja hyväksyä että kaikki mustatukkaiset ja ruskeanahkaiset saisivat vapaasti käyttää heidän antimiaan ja ängätä väkisin heidän porukoihinsa mutta valkoiset eivät saisi tehdä mitään. Ja vaikka saisimmekin tehdä niin se ei paljon auttaisi koska meillä ei ole mitään hirveää tarvetta taudeille, rumuudelle, typeryydelle ja väkivallalle joita saisimme vaihtokaupassa.

-

Tästä syystä on keksitty tunteisiin vetoava rasismi-itku jotta erilaiset kakkanahat voisivat hyväksikäyttää amerikkalais-eurooppalaisia ihmisiä niin paljon kuin haluavat, kunnes heistä ei ole geneettisesti ja/tai kulttuurisesti mitään jäljellä.

hyväksikäyttänyt muita, alempina pitämiään ihmisiä. Tappanut, tuhonnut, ryöstänyt ja raiskannut, tuhonnut kokonaisia kulttuureja vain rahan takia. Kuinka meidän koko hyvinvointimme on luotu muiden hyväksikäytöllä ja riistämisellä. Nyt kun muutkin ovat viimein tajunneet, että niin voi tehdä niin valkoinen mies itkee kuinka kauheaa on kun häneltä viedään kaikki, se kaikki minkä hän itse on muilta riistänyt. Valkoinen mies heittäytyy täysillä marttyyriksi ja nyyhkyttää kuinka vain hänellä on oikeus hyväksikäyttää muita, saatanan mutiaiset kun eivät usko tätä vuosituhansien totuutta. Valkoisen miehen totuutta.

Ehkä nyt on vaan tunnustettava se tosiasia, että karman laki tässä vain toteutuu. Valkoinen mies on menettänyt otteensa ja kokee nyt sen mitä itse on muille tehnyt. Aikansahan niistä rikkauksista tässä tuli nautittua, nyt on muiden vuoro.

Mitä kansoja esim.suomalaiset, islantilaiset, norjalaiset, ruotsalaiset ja tanskalaiset ovat hyväksikäyttäneet? Saamelaisiako?

Kyllä nuo köyhyydet ja rikkaudet johtuvat paljolti aivoeroista, jossain määrin ehkä ympäristöllisistä seikoista ja onnesta ja lopuksi jostain muusta.

-

Maailmassa on kymmeniä miljoonia orjia ja se ei ole minkään kollektiivisen valkoisen miehen vika vaan enimmäkseen aasialaisten ja afrikkalaisten vika. Valkoinen mies lopetti orjuuden ja muut jatkavat edelleen.

-

Kun katsoo sitä miten väkivaltaisia tietyt kulttuurit ja kansat ovat, niin voi vain olla kiitollinen siitä että sama tyhjänä humiseva tili korvien välissä joka aiheuttaa myös alkeelliset elinolot ja raakuuden, aiheuttaa myös sen ettei se raakuus pääse sellaiselle tasolle että se voisi uhata kehittyneempiä kansoja. Jos rikostilastoihin on uskominen, 'valkoinen mies' olisi jo tuhottu mm.afrikkalaisten toimesta ydinaseilla mutta koska heidän teknologiansa ei ole kehittynyt keihästä kauemmas ei sellaista ole tarvinnut pelätä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö valkoisia alistettaisi kahta kauheammin jos vain kyky löytyisi siinä missä tahtokin.

Vierailija
67/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'valkoinen mies' olisi jo tuhottu mm.afrikkalaisten toimesta ydinaseilla mutta koska heidän teknologiansa ei ole kehittynyt keihästä kauemmas ei sellaista ole tarvinnut pelätä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö valkoisia alistettaisi kahta kauheammin jos vain kyky löytyisi siinä missä tahtokin.

Mitä hyvää valkoinen mies on tehnyt ydinaseillaan? Kuinka tarpeellinen ja loistava keksintö se oli?

Vierailija
68/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'valkoinen mies' olisi jo tuhottu mm.afrikkalaisten toimesta ydinaseilla mutta koska heidän teknologiansa ei ole kehittynyt keihästä kauemmas ei sellaista ole tarvinnut pelätä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö valkoisia alistettaisi kahta kauheammin jos vain kyky löytyisi siinä missä tahtokin.

Mitä hyvää valkoinen mies on tehnyt ydinaseillaan? Kuinka tarpeellinen ja loistava keksintö se oli?

Ja täysin turhaan, sillä sota oli jo käytännössä ohi, eikä pommeja olis tarvinnut käyttää. Sen myöntää Usakin nykyisin. Kunhan valkoinen mies näytti mahtinsa alempiarvoisille. Kyykytti kyykyttämisen ilosta, tappoi tappamisen ilosta.

On se luojan lykky että me valkoiset ollaan niin rauhaa rakastavia ihmisiä, eikä meissä ole lainkaan julmuutta. Mitä nyt vietnamissakin vähän napalmia roiskittiin sinne tänne, mut hei, ihan rauhaahan siinä vaan kylvettiin raakalaisten keskelle.

Suomi oli liitossa natsi-Saksan kanssa, Ruotsi käytti sotaa hyödykseen ja rikastui. Mut joo, ikinä ei ole mitään tehty, ei olla, ne muut vaan. Ja jos hiukan historiaasi osaisit, niin tietäisit kyllä, että koko läntinen Eurooppa hyötyi kolonialismista, myös tämä pohjoinen osa, ei ehkä suoraan, mutta välillisesti kyllä.

Valkoinen rotu on ihmisroduista häikäilettömin, julmin ja vaarallisin. Sä voit väittää muuta, mutta valkoisen miehen historia kertoo totuuden.

Vierailija
69/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täysin turhaan, sillä sota oli jo käytännössä ohi, eikä pommeja olis tarvinnut käyttää. Sen myöntää Usakin nykyisin. Kunhan valkoinen mies näytti mahtinsa alempiarvoisille. Kyykytti kyykyttämisen ilosta, tappoi tappamisen ilosta.

On se luojan lykky että me valkoiset ollaan niin rauhaa rakastavia ihmisiä, eikä meissä ole lainkaan julmuutta. Mitä nyt vietnamissakin vähän napalmia roiskittiin sinne tänne, mut hei, ihan rauhaahan siinä vaan kylvettiin raakalaisten keskelle.

Suomi oli liitossa natsi-Saksan kanssa, Ruotsi käytti sotaa hyödykseen ja rikastui. Mut joo, ikinä ei ole mitään tehty, ei olla, ne muut vaan. Ja jos hiukan historiaasi osaisit, niin tietäisit kyllä, että koko läntinen Eurooppa hyötyi kolonialismista, myös tämä pohjoinen osa, ei ehkä suoraan, mutta välillisesti kyllä.

Valkoinen rotu on ihmisroduista häikäilettömin, julmin ja vaarallisin. Sä voit väittää muuta, mutta valkoisen miehen historia kertoo totuuden.

Suomi ei ole pommittanut Japania eikä mitään muutakaan maata koskaan.

Suomi ei ollut liitossa kenenkään kanssa vaan puolusti omaa maataan.

Kolonialisimista hyötyi eniten kolonisoidut maat. Suomella ei ollut siirtomaita. Kolonisoiduista maista tuotiin elintarvikkeita länteen, jotka Suomi maksoi rahalla. Suomella ei ole mitään tekemistä riiston kanssa eikä mitään moraalista vastuuta yhtään mistään. Muistetaan nyt herrajumala että Suomikin on aikanaan ollut siirtomaa. Varmaan sinun logiikalla Afrikka hyötyi tästä?

Miksi haluat puhua valkoisista miehistä? Onko kaikki mustat miehet vastuussa Ruandan kansanmurhasta? Olkoon sitten niin.

Vierailija
70/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pidin suuni nätisti kiinni ex-ystävieni piirteistä, niin olisin odottanut heiltäkin vähemmän vihaa uutta ystävääni kohtaan. Oman pääni sisällä saan ajatella ihan mitä haluan. Esim pitää irtoripsiä rumina tai halua tarjota ulkoisia avujaan liian hanakasti vastenmielisenä ja kehon muokkausta jo mainitsemillani aineilla suorastaan feikkinä. Kukkahattu tädiksi en itseäni tunne. Suomikin kansainvälistyy ja epäilemättä mm sosiaalitukia pitää säätää niin, että niistä ei päästä niin helposti nauttimaan vain muuttamalla Suomeen. Työ ihmisen elättää ja perhe lapset kasvattaa. Yhteiskunta siinä tukekoon. ap

Minulla myös rasistinen kaveri. Hän ei voi ymmärtää, että joku ei tykkää naureskella sille, että esim. afrikkalainen tohtori siivoilee täällä Suomessa vessoja. Ei puhettakaan, että ehkä heillekin pitäisi antaa tasokkaampia paikkoja, eivätkä se sitten ehkä turhautuisi niin paljon.

Mutta ap, olet fiksu ihminen ja kaverisi kaksi tyhmää saapasta.

Vierailija
71/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten tylyttäminen ja hylkääminen on ihan ookoo heti, kun ajattelevat eri lailla kuin te. Kuvottavaa.

Itse olen myös tällainen kaupunkiliberaali suvaitsevainen, mutta kyllä minulla on myös tuttuja, jotka asuvat lähiöissä ja äänestävät perussuomalaisia. Minusta on naurettavaa, lapsellista ja vaarallistakin alkaa rajoittaa ystävä- ja lähipiiriään samalla lailla ajatteleviin aatetovereihin, tulee ihan vanhat stallarimeiningit mieleen.

Vihreiden tyypilliset kannattajat ovat suurin syy siihen, miksi en itse ko. puoluetta äänestä. Heidän mielipidefasisminsa on jotain aivan sietämätöntä.

Vierailija
72/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyvää muka ovat saaneet aikaan pommeillaan! Hyvin perustelit lisää!

Vierailija
73/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naurettavaa, lapsellista ja vaarallistakin alkaa rajoittaa ystävä- ja lähipiiriään samalla lailla ajatteleviin aatetovereihin, tulee ihan vanhat stallarimeiningit mieleen.

kaveri ihmisen kanssa, joka kannattaa persuja ja sokeasti pölisee, kuinka "mamut vie meiltä kaiken/kaikki muslimit ovat tappajia" kun oma mieheni on maahanmuuttaja ja meillä on lapsia? Eihän sellainen ihminen edes haluaisi olla minun kaverikaan, miksi minun pitäisi sietää tuollaista tyhmyyttä? Ei kiitos.

Vierailija
74/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri ihmisen kanssa, joka kannattaa persuja ja sokeasti pölisee, kuinka "mamut vie meiltä kaiken/kaikki muslimit ovat tappajia" kun oma mieheni on maahanmuuttaja ja meillä on lapsia? Eihän sellainen ihminen edes haluaisi olla minun kaverikaan, miksi minun pitäisi sietää tuollaista tyhmyyttä? Ei kiitos.

Koska sinulla on nyt lähipiirinäsi sellainen "vihervasemmistolainen kupla". Olet hukannut kosketuksen tavalliseen kansaan. Kaikki mielipiteitä pitää sietää mutta kaikkien kanssa ei tarvitse olla ylimpiä ystävyksiä.

Minustakin rasismi on idiotismia. Mutta niin on äärivihreyskin.

Vierailija
75/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin siis halutessani haukkua läskit, homot, yksinhuoltajat, köyhät ja vammaiset ja jos joku kaverini tästä loukkaantuu ja irrottaa minut kaveripiiristään niin olipas pinnallinen kun ei suvainnut erilaisia ajatuksia. Vai?

Vierailija
76/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulla on nyt lähipiirinäsi sellainen "vihervasemmistolainen kupla". Olet hukannut kosketuksen tavalliseen kansaan. Kaikki mielipiteitä pitää sietää mutta kaikkien kanssa ei tarvitse olla ylimpiä ystävyksiä.

Minustakin rasismi on idiotismia. Mutta niin on äärivihreyskin.

tavallista kansaa? Minulle on ihan sama, mitä joku tuntematon ajattelee, mutta jos tietää, että ei voi sietää minua ja perhettäni, hänen on paras pysyä kaukana meistä tai ainakin olla hiljaa. Se hiljaa oleminen on useimmiten liian vaikeaa näille persmielisille.

Vierailija
77/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös rasistinen kaveri. Hän ei voi ymmärtää, että joku ei tykkää naureskella sille, että esim. afrikkalainen tohtori siivoilee täällä Suomessa vessoja. Ei puhettakaan, että ehkä heillekin pitäisi antaa tasokkaampia paikkoja, eivätkä se sitten ehkä turhautuisi niin paljon.

Mutta ap, olet fiksu ihminen ja kaverisi kaksi tyhmää saapasta.

Voihan tuollainen tohtori hakea täydennyskoulutukseen jos kerran on tohtori. Onhan näille oma ohjelma. Vai tarkoititko että pitää suoraan päästää lääkäriksi jos esittää todistuksen jota kukaan ei voi vahvistaa mistään?

Vierailija
78/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muslimit ovat tappajia".

Linkki tuohon

Vierailija
79/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koominen ilmaus tuo "osoittivat rasismia".

Mitä tarkoitat huivi-viittauksella? Minullakin on huiveja, ja ystävilläni. Mitä se kertoo meistä?

Vierailija
80/81 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten tylyttäminen ja hylkääminen on ihan ookoo heti, kun ajattelevat eri lailla kuin te. Kuvottavaa.

Itse olen myös tällainen kaupunkiliberaali suvaitsevainen, mutta kyllä minulla on myös tuttuja, jotka asuvat lähiöissä ja äänestävät perussuomalaisia. Minusta on naurettavaa, lapsellista ja vaarallistakin alkaa rajoittaa ystävä- ja lähipiiriään samalla lailla ajatteleviin aatetovereihin, tulee ihan vanhat stallarimeiningit mieleen.

Vihreiden tyypilliset kannattajat ovat suurin syy siihen, miksi en itse ko. puoluetta äänestä. Heidän mielipidefasisminsa on jotain aivan sietämätöntä.

Teistä on ok että rasistit (ja tarkoitan tässä nyt ihan sanan oikeassa merkityksessä rasisteja, kun jos valkoinen syrjii valkoista, se ei ole rasismia, vaan syrjintää) valitsevat kaveripiirinsä samanlaisiksi, mutta sellainen ihminen, joka ei ole rasisti, ei saa kieltäytyä rasistien seurasta?

Eli vaikka oma arvomaailma ei kohtaa toisen ihmisen arvomaailmaa, pitää hänen elämässään pysyä kynsin ja hampain, ihan vain osoittaakseen kuinka (sinun käsitettäsi käyttäen) kaupunkiliberaaleja tässä ollaan?

Samalla tavallahan itse syyllistyt mielipidefasismiin, kun et halua vihreitä äänestää heidän pienen ääriryhmänsä takia?

Anteeksi, mutta itse ainakin jatkan samaa, hyväksi havaittua linjaa lähipiirini suhteen. Vaikkakin syyllistyisin syrjintään tuossa suhteessa, en halua viettää aikaani todella rasististen ihmisten kanssa. EN myöskään vietä aikaani äärikristillisten, äärimuslimien, äärivegaanien tai kenenkään sellaisen ihmisen kanssa, jonka mielipiteet ovat äärimmäisiä. Fanaatikkojen seurassa tuskin on kenenkään muun kuin toisen fanaatikon hyvä olla.