Miten "isketään" nörtti??
Ihana, suloinen nuori mies joka ei käy missään, istuu kotonaan tietokoneensa kanssa, mutta on fiksu, ja kun nähdään niin keskustelut hänen kanssa saattavat venyä monen tunnin mittaisiksi, hänellä on fiksut ajatukset ja viihdyn hänen seurassaan. Mutta hän ei käy ikinä missään, ei varsinkaan nyt kun jäi työttömäksi. Ja siis tarkoitan että hän ei todellakaan käy MISSÄÄN, ei juurikaan poistu kotoaan ellei ole pakko.
Ja minä en ymmärrä tietokoneista paljoakaan, olen ulkoilmaihminen, ja muutenkin ihan erilainen kun hän. Ystäväpiiriini ei kuulu hänen kaltaisiaan ihmisiä ja myönnettäköön etten juurikaan ole arvostanut hänen kaltaisiaan ennen kun vahingossa törmäsin häneen pari kuukautta sitten ja hassujen yhteensattumien takia aloimme jutella. Löysin upean, kultaisen ja herkän ihmisen joka piiloutuu tietokonepeleihinsä, millä ihmeellä saan hänet houkuteltua "ulos kolostaan" vai onko tilanne ihan toivoton...?
En tiedä millä tavalla lähestyä, liian suora toiminta tuntuu joskus saavan hänet suorastaan säikähtämään, mutta toisinaan hän kuitenkin tulee itse kiinni minuun, eikä pahastu halailustakaan. Ikäeroa meillä ei mainittavasti ole mutta toki ero elämäntilanteissa on valtava. En usko hänellä olevan kauheasti kokemusta naisasioissa, en voi tietenkään tietää, mutta epäilen ettei ehkä ole... Ei hän minusta kuitenkaan homoltakaan vaikuta. Ei kai sitäkään kyllä voi varmaksi sanoa...? Olen myös kysynyt suoraan häiritsenkö häntä kun hakeudun seuraan, enkä kuulema häiritse.
Kertokaas nyt viisaat mammat mitä minun pitäisi tehdä?? On teistä jollakin varmaan nörttimies...?
Kommentit (84)
Ei tarvi tulla tänne asiattomuuksia laukomaan kun toinen on vakavsti liikkeellä.Niin että anna vaan pesääääää!Nörtit on hyviä sänkyhommissa.Kokemusta minulla on ja tiedän mistä puhun.Erityisesti kaikki PC-fantasiat ovat heidän mieleen. (punanen raippa grrrrr).Terveiset kaikille nörteille.Pesää tarjolla!
. Harmi, että nörttinaisia on paljon vähemmän kuin miehiä.
Mä oon nörttinainen ja en ole koskaan seurustellut, ikää jo 38. Tuntuu että kaikki miehet haluaa avoimen, sosiaalisen perinteisen naisellisen naisen eikä tömmöistä koodaavaa ja pelaavaa koppinörttiä.
Toisaalta mistäpä minä mitään miestä löytäisinkään kun duunissa on kaikki naimisissa ja missään muualla en käy kuin kotona ja töissä ja kaupassa välillä...
. Harmi, että nörttinaisia on paljon vähemmän kuin miehiä.
Mä oon nörttinainen ja en ole koskaan seurustellut, ikää jo 38. Tuntuu että kaikki miehet haluaa avoimen, sosiaalisen perinteisen naisellisen naisen eikä tömmöistä koodaavaa ja pelaavaa koppinörttiä.
Toisaalta mistäpä minä mitään miestä löytäisinkään kun duunissa on kaikki naimisissa ja missään muualla en käy kuin kotona ja töissä ja kaupassa välillä...
oli nörtti tai ei, löydä ketään jos ei käy missään. Etsi netistä?
Nörtti on todennäköisesti introvertti ja hänellä on silloin tarve ladata akkuja olemalla välillä yksin (ehkä se tietokonekin on siihen hyvä kun saa olla yksin). Hän väsyy, jos on liikaa sosiaalisia tilanteita.
Itsestäni introverttinä voisin sanoa, että en ole innokas lähtemään joka viikonloppuna jonnekin, vaan monesti mielellään olen vaikka koko viikonlopun kotona ehkä se mahdollinen oma kulta kainalossa (jos hän vaan ei ole lähtenyt minnekään).
Introverteistä sanottu, että heillä melu ja sosiaaliset tilanteet nostavat dopamiinitasoa, joka nostaa verenpainetta ja hermostuneisuutta ja he tarvitsevat siksi välillä omaa rauhaa ja aikaa,
mainittu esim.:
http://www.menaiset.fi/artikkelit/hyva-olo/mieli/art3330-Ole-rohkeasti-…
Jos puoliso ymmärtää introvertin synnynnäisen tarpeen, yhteiselo voi sujua erittäin hyvin. Tietenkin introvertti pitää saada mukaan ulkoilemaan yms. ettei olisi ihan liikaa tietokoneen parissa, mutta ei ehkä sentään joka päivä.
Vähitellen lisäten, mutta aina välillä omaa rauhaa antaen.
Hyvä deitti-ilmoitus tosiaan, vastaisin jos olisin sinkku.
Ei se erilaisuus aina ole este ja mielestäni ap ei suhtautunut mitenkään alentuvasti manittuihin nörttiharrastuksiin. Tosihan se on, että kontaktin saaminen kotona datailijaan on hemmetin paljon vaikeampaa kuin johonkin kulmakunnan kukkoon, joka parveilee joka tapahtumassa ja liimautuu kiinni jos erehtyy silmiin katsomaan. Tutustumisvaiheessa se kotipotero on oikeasti haitta, eikä sen tarvitse tarkoittaa sitä, että kyseisestä miehestä haluttaisiin parisuhteessa muokata mitään ulkoilevaa pintaliitäjää.
"Älä yritä muuttaa toista" on ihan hyvä yleinen parisuhteen ohje, ei sillä ole mitään tekemistä nörttiyden kanssa.
Ap:lle voisin suositella vielä tutustumista niihin tietokonepeleihin, kysy vaikka suosituksia. Pelaaminen on hauskaa ja yleensä pelaajamiehet puhuvat peleistä innoissaan ja suosittelevat niitä aloittejoille vähintäänkin yhtä mielellään. Ja jos miestä ei kiinnosta opastaa sinua tässä asiassa niin hän on luultavasti joko helvetin tyhmä tai sovinisti.
En missään nimessä suunnittele alkavani muuttamaan tätä nörttimiestä! Tunnen häntä jo sen verran että tiedän sen olevan mahdoton ajatus. Pidän hänestä juuri tuollaisena. Tietokonetaitojen lisäksi hän on uskomattoman kohtelias ja juuri sellainen tyyppi josta kaikki pitävät. Ihan sosiaalinen tyyppi silloin kun sattuu tulemaan "ulos kolostaan". Sitä vaan ei töiden lisäksi kovinkaan usein tapahdu, ja nyt jäi työttömäksi... Ei sitä juuri ole sen jälkeen näkynyt ja minulla alkaa olla ikävä...
Sillä että tahdon saada hänet ulos kolostaan tarkoitin nimenomaan sitä että en voi mitenkään tutustua mieheen jota en näe! Siis että haluaisin tavata häntä.
Olen itse kyllä enemmänkin "kiltti tyttö", en mikään bilehile. En käy baareissa enkä pyöritä miehiä, niin että olisi suunnitelmissa vaan leikkiä tämän nörtin kanssa. Kyllä minä ihan oikeasti hänestä tykkään, vaikka nörtti on minulle ihan täysin uusi ihmislaji... Heh. Ja myönnettäköön kuitenkin etten kyllä välttämättä näytä päällepäin miltään kovin kiltilta tytöltä...
Mutta kuinka suoraan minun on hänelle sanottava MIKSI haluan häntä nähdä? Sitä se on kysellyt useammankin kerran, mutta vähän olen ujo itsekin joten lähinnä olen kai höpöttänyt jotain siitä että kaikki kaverini asuvat kaukana ja on tylsää. No juu, totta sinällään, muttei tietenkään se syy miksi haluaisin viettää aikaa juuri hänen kanssaan! Mutta suoraan sanominenkin hiukan pelottaa...
t. Nörttipoikaa jo pahasti ikävöivä AP...
Mutta kuinka suoraan minun on hänelle sanottava MIKSI haluan häntä nähdä? Sitä se on kysellyt useammankin kerran, mutta vähän olen ujo itsekin joten lähinnä olen kai höpöttänyt jotain siitä että kaikki kaverini asuvat kaukana ja on tylsää. No juu, totta sinällään, muttei tietenkään se syy miksi haluaisin viettää aikaa juuri hänen kanssaan! Mutta suoraan sanominenkin hiukan pelottaa...
Kumpikohan teistä on nörtti? Jos mies kysyy, että miksi haluat olla hänen seurassaan, niin kerro nyt ihmeessä, että haluat olla vähintään ystävä ja miksei vaikka enemmänkin ;-)
Sanon kokemuksesta on varmaan oikeassa :) mutta nörtti voi säikähtää ja mennä täysin puihin. Se pitäisi ensin juottaa pieneen humalaan, jotta estot ja pelot vähän häipyvät.
Nörtit tykkäävät yleensä elokuvista. Miten olisi elokuva-ilta joko kotona tai teatterissa? Ei liian tyttömäistä ja romanttista vaan vaikka jokin komedia taikka fantasiaelokuva.
M38
Kumpikohan teistä on nörtti? Jos mies kysyy, että miksi haluat olla hänen seurassaan, niin kerro nyt ihmeessä, että haluat olla vähintään ystävä ja miksei vaikka enemmänkin ;-)
Heh, no minä käsitän tuon nörtti-sanan tarkoittavan semmoista tietokoneneroa, vaikka kai sitä käytetään vähän haukkumasananakin. Mutta ehkä olen itse sitten nössö vaan...
Jälkeenpäin mietin itsekin miksi ihmeessä vastasin hänen kysymyksiinsä tuolla tavalla, mutta kuten sanottua taidan olla hieman ujo. Tai minulle on vaan tosi hankala SANOA asioita sillä tavalla suoraan, voin kyllä otta kädestä kiinni tai halata kesken työpäivän, mutta asioita ei ole ihan niin helppo vaan pamauttaa päin näköä...
Kerran hän kysyi minulta että olenko minä ollenkaan miettinyt että olisiko hänen ystävyytensä minulle kovin hyväksi kun hän on vaan sisällä tietokoneellaan. Oli niin odottamaton kysymys että menin kyllä vähän hiljaiseksi...
AP
Suoraan kysymykseen suora vastaus. Sano, että viihdyt hänen seurassaan hyvin. Laita vaikka sähköpostia tai tekstiviesti, jos et päin naamaa uskalla sanoa. Samalla voit kysyä tulisiko hän kanssasi leffaan.
Oletko valmis elämään ihmisen kanssa, joka ei luultavimmin tule tuon tietokoneasian kanssa muuttumaan. Ehkä joo hetkellisesti, kun haluaa miellyttää sinua ja toimia kuten haluat. Mutta pystytkö elämään ihmisen kanssa, joka luultavimmin ensihuuman jälkeen "homehtuu" siellä tietokoneensa ääressä kaiken aikaa ja sinä joudut jäämään aina tietokoneelle kakkoseksi?
Nimim. Nörtin nainut yksinäinen nainen
Sanot sille että sinusta mies on mukava ja haluat tavata sitä muun asian merkeissä.
Sanot sille että sinusta mies on mukava ja haluat tavata sitä muun asian merkeissä.
kun miltä kuulostaa... Mutta ehkäpä ikävä tekee lopulta tehtävänsä ja jossakin vaiheessa on vain pakko uskaltaa "puhua suunsa puhtaaksi"...
Ja pitäähän minun saada se uusi tietokone jossakin vaiheessa. Missä hän siis lupasi jo auttaa minua.
AP
Jos se olisi helppoa tässä maassa olisi paljon vähemmän sinkkuja. Mutta mieti vaihtoehtoja:
1) Et sano -> pysytte varmasti edelleen erillään
2) Sanot -> saatatte päätyä seurustelemaan
Ensimmäinen on helpompi, mutta ei johda mihinkään.
Muuten älä puhu että haluat olla kaveri. Kaverit eivät seurustele. Minusta se on ihan syvältä, että noin harhautetaan, jos on toisesta kiinnostunut oikeasti. Naiset ovat kauheita kiertelijöitä tässä asiassa. Ei se nyt sentään ole mikään kosinta, jos sanoo olevansa kiinnostunut tuntemaan toisen vähän paremmin. Luuletko, että joudut häpeämään silmät päästäsi, jos hän ei ole kiinnostunut?
Olen aina tykännyt "nörteistä", vaikken nuorena sellainen itse ollutkaan. Nykyinen mieheni on tietokonenörtti jos joku, ollut elämänsä tuollainen pelin ääressä istuja.
Kaveripiirissä heitä on paljon, myös nuoria, tyttöystävättömiä n 25-vuotiaita.
Sinun on hyvä ymmärtää, että:
1) Todennäköisesti hänellä on hyvin huono itsetunto ainakin naisasioissa. Hän ei usko että hänestä voisi olla joku kiinnostunut eikä suurin surminkaan voi itse myöntää kiinnostustaan koska on lähes varma että tulee torjutuksi. Jos sen sijaan sanot suoraan, että olet kiinnostuntu hänestä ihan miehenä etkä vain kaverina, hän ei voi uskoa onneaan. Häntä voi silti olla vaikea vakuuttaa ja päästä arkailusta, mutta erittäin todennäköisesti hän vain unelmoi kaltaisestasi naisesta. Olet dream come true.
2) Hän viihtyy elokuvissa. Pyydä häntä myös kävelylle kanssasi.
3) Tietokoneella istuminen tulee jatkumaan, vaikka alkaisitte seurustella, menisitte naimisiin ja saisitte lapsia. Sinua alkaa jossain vaiheessa tosi paljon ärsyttää (toivuttuasi hämmästyksestä) miten paljon hän voikaan peleissä aikaa viettää. Se on hinta jonka maksaa sielukkaasta ja fiksusta nörttimiehestään.
Tietokoneista sinun ei tarvitse tietääkään mitään. Riittää että olet halukas ehkä oppimaan jotain. Älä kuitenkaan tivaa oppia jos hän on sen oloinen että ei haluaisi juuri sillä hetkellä opettaa mitään. Opettaminen on rasittavaa, riippuen opetettavan lähtötasosta ja opettajan kärsivällisyydestä.... JNE JNE JNE
...ei ole pelkästään teknologia-addikti ("nörtti") vaan myös ilmiselvä asperger.
Romanttinen komedia tietty. Ja pyydät tyyppiä katsomaan leffan yhdessä. Tunget viereen istumaan, ja yrität suudella. Jos hän antaa sinun suudella itseään, olette seurustelusuhteessa.
Nörtti lähtee ovet paukkuen lätkimään, jos romanttista komediaa laittaa. Kovaa sci-fiä tai 80-luvun ninjatoimintaleffoja tai chuck Norrisia (molempi parempi) peliin. No ehkä Scott Pilgrim vs. World voi kelvata, jos voi olla varma ettei nörtti loukkaannu.
Ninjat ja commandot ihan ykköstä. Niistä löytyy paljon romanttista huumoriakin, jos osaa oikealla silmällä katsoa. sPlatterit toimivat myös.
T: 11cm mies
Kyllä se nörttimieskin on mies, ja naista haluaa.
Kun tämä nörtti hullaantuu sinuun, niin valitsee sinun seurasi mieluummin kuin tietokoneen.
Näytä ulkomaailmaa ja "totuta" miekkonen ulkoilmaan.
törmäsin häneen illalla... Ja juttelimme taas pihalla toista tuntia, kunnes oli ihan pimeää ja molemmat ihan jäässä ja märkiä kun vettäkin satoi välistä. Mutta miten joku voikin tuoksua niin ihanalta että tekisi mieli syödä se?! Koska näen hänet taas...??
Seonnut AP täällä taas...
Hessulivei. Joo itekki oon ollu nörtin kans kohta 12- vuotta vaan sillain, ja aika ihanasti meillä on menny. oot vaan itelles rehellinen ja meet antaan sille pesää!