Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintapumppu, sähköinen vs. manuaalinen?

Vierailija
02.10.2012 |

Pitäisi hankkia rintapumppu, mutta esikoista odottavan on vaikea tietää millä olisi hyvä pumppailla. Olisiko jollain antaa vinkkejä kumpi olisi näppärämpi, sähköinen vai itse pumpattava? Pitääkö tuo sähköinen kauheaa ääntä? ja toisaalta puutuuko siinä pumpattavassa versiossa kädet? Aventia olen ajatellut, mutta en osaa päättää näistä vaihtoehdoista :-/ Kiva jos joku ehtii auttaa :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

manuaalinen, johtuen siitä että se on paljon edullisempi ja sen mitä minä sitä tarvitsen, välttää oikein hyvin. En ajatellut lypsylehmänä nytkään toisen kohdalla viihtyä vuositolkulla...

Vierailija
2/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä luovutin satoja litroja maitoa. Ei puutuneet kädet.

Sähköpumpusta on kokemusta vain sairaala-ajalta. Kovaääninen, iso rohjake, mikä ei ollut yhtä hellävarainen ja tehokas kuin tuo oma pumppu sitten oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omin käsin pumpaten. En saanut edes sillä sairaalan huippusähköpumpulla mitään aikaseksi. Vasta kun älysin pumpata käsin eri puolelta maitorauhasia puristelemalla, alkoi maito herua.

Mulla oli Aventin sähköpumppu lainassa ystävältä. Nyt toista odottaessa tiedän, että pumppu on turhake.

Tilanteita, joissa tarvitsee antaa pumpattua maitoa on kuitenkin niin vähän kun vauva on aina mukana. Ja sotten jos "pullomaitotilanne" tuled, voi ihan hyvin antaa korviketta.

Vierailija
4/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Eli vaikuttaisi siltä, että käsikäyttöisellä pärjäisi sitten ihan hyvin. Sehän on halvempikin, joten kiva kuulla että ajaa asiansa. Pitänee sitä sitten lähteä katsastamaan.

Vierailija
5/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä on hyvä :)

Vierailija
6/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli manuaalinen avent ja toimi ihan hyvin mutta asento oli epäergonominen. Seuraavan lapsen kohdalla harkitsen sähköisen kokeilua, mutta ei ole tietoa onko se parempi. Käsin (ilman pumppua) lypsämällä oli niin hidasta että ei olisi tullut mitään.

Vierailija
7/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumppailin kuukausitolkulla molemmille lapsilleni, ihan käsipelillä. Hyvä oli.

Vierailija
8/12 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko lapsi sairas tms ja tiedät etukäteen että joudut pumppaamaan maidot? Siinä tapauksessa ehdottomasti sähköinen. Muutenhan sitä ei edes kannata hankkia etukäteen, ei mulla esim ole ollut ollenkaan tarvetta, ja neljä lasta olen imettänyt. Käsin lypsin pakkaseen joskus "varamaitoja".

Vierailija
9/12 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa aika on kortilla, erityisesti oma aika.

Hyvä sähköinen pumppu lisää maidon määrää ja puolittaa käytetyn ajan.

Sairaalatason pummpuja voi vuokrata melko edullisesti, enkä tarkoita niitä harmaita pölynimurin tapaisia vaan niitä hiljaisia vihreitä.

Vierailija
10/12 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle jouduin lypsämään maitoa. Kotiin sain lainaksi käsikäyttöisen, mutta parasta oli lypsää sairaalan sähköisellä. Ai sitä ihanaa tunnetta ...

Vierailija
11/12 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti vaikka sattuisi kaipaamaan joskus jonkun illan ihan omaa aikaa vaikka kavereiden kanssa niin kyllä se rintapumppu on ihan kätevä peli niin saa vauva silti äidinmaitoa pullosta isältä :). Ja minulla esim. maidon tulo oli niin runsasta että pakko oli välillä pumpata "liiat" pois. Hyvin toimi Aventin käsikäyttöinen. 

Vierailija
12/12 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on manuaalinen sain parilla kympillä kaverilta. pumppasin kun vauva oli kerran niin kipeä että suostui juomaan pysyt asennosta tuttipullosta, vaikka muuten ei ikinä juonut pullosta. sitten pakkaseen laitoin ja vuoden ikäisenä(siis lapsi) niin olin juhlissa jossa lapsi ei mukan , tarvitsin pumppua.

ps.ap jos pumppu"ei toimi" heti niin kokeile uusiksi, retoudu, ja katso vauvaa.