Onko muille käynyt näin?
Eskariope väitti että lapsemme on huono keskittymään ja manaili vaikka mitä ongelmia koulussa. Mitään positiivista sanottavaa ei ollut.
Nyt koulua on 2,5 kuukautta. Sekä koulu että iltis kertoo, että lapsi on harvinaisen hyvä keskittymään. Muutenkin sataa kehuja! Harvoin kuulemma tapaa yhtä tasapainoista koululaista. Uusi kieli uppoaa kaaliin kuin häkä, lapsi on oppinut kirjoittamaan ja lukemaan suomea.
Ihmettelen tosi paljon, miten sama lapsi voi saada noin erilaista palautetta!
Kotona hän on aina ollut kiltti ja rauhallinen sunnuntailapsi.
Kommentit (5)
Niin päiväkodeissa kuin eskareissa tulee aika useinkin näitä "tuomioita" tietyistä lapsista, jotka osoittautuvat myöhemmin täysin paikkaansapitämättömiksi. Usein kyse on siitä että aikuisen temperamentti ja lapsen ei sovi jotenkin yhteen, ja hoitaja tai opettaja siksi näkee lapsen tarpeettoman negatiivisesti. Pahimmassa tapauksessa mennään niin pitkälle että aletaan arvailla kauheuksia tyyliin seksuaalinen hyväksikäyttö esim. vain siksi että lapsi on ujo mikä ärsyttää henkilökohtaisista syistä hoitajaa.
Alkuopettajilla pitäisi olla vähän enemmän kärsivällisyyttä, sillä lapsi kehittyy paljon vuodessa. Toisaalta hyvä, että mahdollisiin ongelmiin puututaan heti.
Ja sellainen että haluaa itse hallita tilanteita ja tehdä asiat niin, että itse ymmärtää sen tekemisen.
Ko. eskariope suosi yksipuolisesti ns. pirteitä lapsia. Käytännössä hänellä oli sellaisia instant-silmänpalvojia ympärillään sellainen "hovi".
Hän ei myöskään antanut koskaan tehdä mitään loppuun, eikä ikinä leikkiä sen kanssa, jonka kanssa itse halusi leikkiä.
Vaan homma keskeytettiin suunnilleen heti kun sen sai käyntiin ja sosiaalistamisen nimissä meidänkin lapsi oli aina sitten jalkapantana jollakin riehuvalla pojalla.
ap
Sitten kun lapsi oli kolmannella, alkoi tulemaan taas sitä negatiivista palautetta. Nyt vitosella saa taas kehuja käytöksestään ja olemisestaan.
Mutta, mun lapsi ei olekaan mikään rauhallinen sunnuntailapsi, vaan erittäin eloisa ja vikkelä.
Siksi olen iloinen, että enemmän hyvää on palaute ollut kuin sitä negaa, joka alkoi jo siis eskarissa.
Hyvä että teillä kävi näin.
Meillä eskariope kuvaili lasta, jota en todellakaan tunnistanut. Mitä nyt puolen vuoden päästä, kun lapsi oli ahdistunut kouluun menosta, pakeni koulun jälkeen ja piilotteli tunteja.
Tuli puheita lasten pahoinpitelystä kotona (perättömiä) ja lapsen käytöksesta luettiin seksuualista hyväksikäyttöä ja vaikka mitä!
Tuntuu hölmöltä syyttää eskariopea kaikesta, mutta kun lopulta muutimme pienemmälle paikkakunnalle, niin sain sen normaalin lapsen takaisin. Mä en muuta keksi kuin että se opettaja ei ollut ihan normaali.