Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes jokaisella lyhyet hiukset vanhempana?

Vierailija
02.10.2012 |

Mikä villitys se on? Melkein jokaisella päälle 35 ja siitä vanhemmilla naisilla on lyhkäset hiukset? MIKSI?

olen aina miettinyt tätä...

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä saa pitää millaista tukkaa haluaa? Miksi nuorilla naisilla on aina pitkä? Miksi miehillä on aina lyhyt? Jokaisella lienee omat syynsä pitää tietynlaista kampausta.

Vierailija
2/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni siis kaulaan asti tukka (ei "kananperse"-mallia)

-sirot kasvot, lyhyehkö sopii paremmin

-helppohoitoinen, urheilen paljon

-nuorekas, tekee mut ainakin 10v nuoremman näköiseksi

-trendikäs, kiva malli

-en tykkää pitkästä tukasta, sitäkin kokeiltu (tylsä ja aina kiinni)

Vastasin, vaikka en tiedä kuulunko kohderyhmään (siis kuinkla lyhyttä tässä nyt tarkoitettiin;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt siisti tukka on paljon kauniimpi kuin pitkä hapsottava ja huonokuntoinen kuontalo. Toki monilla hiukset pysyvät hyvinä ja menevät vain ns. virran mukana :)

Vierailija
4/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitkä tukka ei pysy upeana kuin harvoilla. En itsekään tahdo missään nimessä lyhyttä tukkaa, mutta jouduin leikkaamaan kuivuneen kiharaviitan olkapäiden korkeudelle asti. Koitan kasvattaa sitä uudelleen, mutta tukka on jo aika tavalla ohentunut ja erityisen kuiva edelleen. 42v.

Vierailija
5/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja usein yli kolmekymppinen on jo sinut itsensä kanssa. Uskaltaa pitää sellaista tukkaa kuin haluaa, monesti parikymppiset pitää pitkää koska muillakin on;). Kolmekymppinen tietää, että voi (ja on!)olla seksikäs lyhyessäkin tukassa;). Seksikkyys ja naisellisuus ei ole pelkästään pitkä tukka.

t.3

Vierailija
6/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän kypsemmän ikäiset ovat sitten paremman näköisiä lyhyissä hiuksissa.

Vierailija
7/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitkät hiukset korostavat esim ryppyjä jne.

Siis tuo harhaluulo on kait jostain 50-luvulta asti.

Onhan jotkut sitäkin mieltä että yli 25-vuotiaille ei enää sovi pitkät hiukset. Anoppi tuossa päästi yhden aivopierunsa kun tokaisi syntymäpäivänäni (täytin 26) että "sinun ikäisesi tulisi jo leikata hiuksensa säädyllisiksi".. Jotenkin omituista että niin moni ajattelee tuollaisten olevan kiinni iästä. Tällä palstallakin on monta avausta jossa kysytään että "saako tämän ikäinen pukeutua näin" tms.

Voi kun ihmiset tajuaisivat että se millaiset hiukset sopivat itselleen ei ole iästä, vaan kasvonpiirteistä kiinni..

Vierailija
8/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä villitys se on? Melkein jokaisella päälle 35 ja siitä vanhemmilla naisilla on lyhkäset hiukset?

oikein prototyyppi tästä. Pitkät hiukset lapsesta asti noin 35-vuotiaaksi. Mieli teki leikata välillä, mutta ajattelin sen sillä tavalla lopullisena ratkaisuna, että minulla tuskin olisi kärsivällisyyttä kasvattaa hiuksia uudelleen, vaikka haluaisin. Sitten vain lopulta kypsyin siihen, leikkasin lyhyeksi ja lyhyenä ovat pysyneet. Ehkä siinä on jotakin sellaista, että koen muutenkin olevani aivan eri ihminen kuin 15- tai 20-vuotiaana, niin ulkoisen olemuksenkin pitää muuttua mukana. En tiedä, mutta lyhyet hiukset kyllä tuntuivat heti todella omilta.

Minusta usein yli kolmekymppisiä pitkät hiukset vanhentavat. Ainakin parin tutun kohdalla he näyttivät minusta 10 vuotta nuoremmalta, kun leikkasivat hiukset.

Vierailija
9/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkasin hiukset 12-vuotiaana lyhyeksi, enkä sen jälkeen enää palannut pitkiin hiuksiin.

Työpaikallani on lyhyet hiukset minun lisäkseni yhdellä naisella. Kaikilla muilla on pitkät hiukset. 90% työkavereistani on yli 35-vuotiaita.

Kavereistanikin suurimmalla osalla on pitkät hiukset.

Olen nelikymppinen, ja niin ovat kaverinikin.

Taitaa tässäkin asiassa olla melko voimakkaasti paikkakunta- ja aluekohtaisia vaihteluita.

Vierailija
10/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja usein yli kolmekymppinen on jo sinut itsensä kanssa. Uskaltaa pitää sellaista tukkaa kuin haluaa, monesti parikymppiset pitää pitkää koska muillakin on;). Kolmekymppinen tietää, että voi (ja on!)olla seksikäs lyhyessäkin tukassa;). Seksikkyys ja naisellisuus ei ole pelkästään pitkä tukka.

t.3

että voin pitää pitkää tukkaani siksi että itse tykkään siitä. Pidän vaikka satavuotiaaksi jos siltä tuntuu - jos ei tunnu niin sitten leikataan. Naisellisuus ja seksikkyys ei ole kyllä missään iässä hiusten pituudesta kiinni.

Vierailija
11/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yleisesti ottaen, toki poikkeuksia löytyy.

Itse olen 45-vuotias, ja hiusteni pituus vaihtelee lyhyestä polkasta pidempään, noin hartioille ulottuvaan malliin.

Kananpersekampausta minulla ei tulla näkemään.

Ja pitkät hiukset venyttäisivät muutenkin jo valahtavia piirteitäni entisestään.

Vierailija
12/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita nutturaa. Tulee ihan leffatähtimeininki mieleen. Siihen tähtää.- Pitkä tukka mulla ja 46 v.

Vierailija
13/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena kyllä pitkät hiukset, ja ihan hyväkuntoiset ja paksuhkotkin. Ainakin kun vertaa siihen, millaiseksi ne tuli siinä 30 ikävuotta lähestyttäessä! En tiedä mitä tapahtui, mutta niistä tuli tosi ohuet. Sitkeästi pidin pitkiä hiuksia, mutta kun ponkkarikin oli sormen paksuinen, niin heräsin ja haistoin kahvin - näissä ei ole mitään säilyttämisen arvoista. Ei niitä saanut mitenkään kauniisti auki, kun olivat niin ohuet, ja muutenkin ärsytti kun ne vaan roikkui (leikkauksesta huolimatta), joten enimmäkseen pidin niitä klipsillä kiinni. Kampauksiakaan en jaksanut väkertää tai muutoin laitella niitä. Niinpä keräsin rohkeuteni ja menin kampaajalle. Pelkäsin, että tulen sieltä vaan entistä ohuemman ja säälittävämmän, mutta lyhyen kuontalon kanssa, mutta siitä avautuikin ihan toisenlainen maailma!

Kun ne olivat lyhyet, sain ne hyvin vähällä vaivalla kuohkean ja tuuhean näköiseksi hiuspuuterilla ja pienellä tyvitupeerauksella (pitkissä liukkaissa hiuksisa tämä ei toiminut mulla).

Tuon jälkeen olen yrittänyt niitä kasvattaa, mutta kun ne ovat päässeet polkkamittaan, huomaan pitäväni niitä jälleen vain kiinni, ja auki ollessaan hapsottavat, joten palasin jälleen lyhyeen malliin.

En suosi kananpersemallia, ennemmin mulla on niin, että sivuista ja niskasta ihan lyhyet ja päältä sitten pidempää, näyttää vähän pehmeämmältä.

Eli oma syyni on ohuet, säälittävät hiukset. Jos ne olisivat paksut ja vahvat, en todellakaan ikinä (?) pätkisi!

Toisaalta nämä on myös ihanan helpot ja kevyet sekä ihan naiselliset tämän mittaisinakin, kun kuitenkin meikkaan ja käytän koruja.

Kadehdin kyllä pitkähiuksisia ja vaihtaisin anytime, mutta nyt ei auta kuin repiä vähäinen ilo irti siitä mitä on. =)

Vierailija
14/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia pituuksia näkee paljon nelikymppisilläkin. Sen sijaan pitkälle hartiaselkään, jopa vyötärölle ulottuvat, pituudet alkavat olla harvassa ja ihan ymmärrettävästi. Nelikymppinen ei vaan enää näytä parikymppiseltä ja pitkä (ei enää niin elinvoimainen) liuhuletti tekee monen vähän homssuisen näköiseksi.

Minä leikkasin hiukset 12-vuotiaana lyhyeksi, enkä sen jälkeen enää palannut pitkiin hiuksiin.

Työpaikallani on lyhyet hiukset minun lisäkseni yhdellä naisella. Kaikilla muilla on pitkät hiukset. 90% työkavereistani on yli 35-vuotiaita.

Kavereistanikin suurimmalla osalla on pitkät hiukset.

Olen nelikymppinen, ja niin ovat kaverinikin.

Taitaa tässäkin asiassa olla melko voimakkaasti paikkakunta- ja aluekohtaisia vaihteluita.

Vierailija
15/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkautin just melkein vyötärölle ulottuvista. Kaduttaa, näytän heti paljon vanhemmalta.. mutta ensi kesään mennessä ovat taas pitkät ja ehkä muutama vuosi "putoo" pois kasvoilta :D

Vierailija
16/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nainen on hoikka.

2. Kaula on pitkähkö.

3. Leukalinja on selkeä.

Kun useimmat vanhemmat naiset ovat muodoltaan lihapullia muutamalla leualla, lyhyt tukka pukee paremmin.

Vierailija
17/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ei voi pitää pitkää tukkaa koskaan, koska hius on ohutta, hentoa, katkeilevaa jne.

Minulla on neljä tytärtä ja jokaisella on erilainen hiuslaatu,

yksi heistä ei ole koskaan saanut, kun ei se edes kasva yli olkapäiden, pitää pitkää tukkaa, valitettavasti.

Onko se rikos, jos haluaa pitää lyhyenä tukan, että se edes suurinpiirtein näyttäisi siistiltä, terveeltä tuuhealta?!?

Vierailija
18/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tunne yhtäkään yli 35-vuotiasta jolla olisi hiusmalli leikattu lyhyemmäksi kuin olkapäiden.Joillain yli 70-vuotiailla sukulaisilla saattaa olla,en muista tarkkaan.

Vierailija
19/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt on ollut puolisen vuotta sellaista että joka pesussa irtoaa nyrkillinen hiuksia ja lattiat on täynnä mun karvoja. Alkaa muistuttaa hirenhäntää mun kuontalo :(

Hormoneista tämä johtunee koska alapään karvatkaan ei näytä enää kasvavan. Puolikalju majava housussa.

Mulla on pari vaihtoehtoa. Joko leikkaan tähän uuden siistin lyhyen mallin tai alan käyttää lisäkkeitä. Taidan kallistua leikkauksen kannalle.

Vierailija
20/51 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.3

näin siellä yleistyksen maailmassa.

En tunne yhtäkään alle kolmikymppistä, joka pitäsi pitkiä hiuksia vain siksi että muutkin pitää. Yleisesti ottaen kaikki ihmiset joilla hiukset ovat kuten ovat, ovat leikkuuttaneet ne sellaisiksi siksi että he itse pitävät siitä hiustyylistä.

Jos itse olet ollut parikymppisenä laumasielu, niin voivoi. Älä kuitenkaan yleistä että kaikki muutkin olisivat.

terv. 32-vuotias kampaaja.