voiko mies olla niin ujo, ettei uskalla tehdä mitään?
olen yrittänyt päästä eteenpäin yhden miehen kanssa, josta en saa mitään selvää: toisaalta vaikuttaa kiinnostuneelta ja hakeutuu seuraan, toisaalta ei tee mitään todellista, pyydä ulos esimerkiksi.
voiko mies olla niin ujo tai epävarma ettei se uskalla tehdä mitään?
vai onko kyse kiinnostuksen puutteesta ja tuhlaan aikaani toivomalla että jotain tapahtuisi?
voisin jopa ottaa riskin ja ehdottaa itse jotain, jos jostakin voisi päätellä onko ujoudesta kysymys.
Kommentit (47)
Alkoholi auttaa aina ;-) eli jos joskus olette sellaisessa tilanteessa, voit olla ottavinasi pari liikaa ja kysyä "hiprakan" turvin, että miten on.
Valitettavasti usein ujo mies on vähän saamaton muutenkin. Mulle kävi näin, odotin ja heruttelin, kunnes se sai tehtyä aloitteen, ja nyt elämä on melkolailla sitä samaa ujoutta ja saamattomuutta päivästä toiseen.
Eli jos se vielä vihreän valon jälkeenkin jankkaa, vaihda kohdetta. Vaikka olisi kuinka tulenpalavasti rakastunut tapaus, sitä saamattomuutta ei loputtomiin kestä.
Työpaikalla, toisessa talossa on mies, jonka kanssa vedämme toisiamme puoleen. Kun näemme, harvoin, se magnetismi on suurta ja molemminpuolista, muutkin huomaavat. Mutta ei kysy ulos, ei. Ja tyyppi ei vaikuta ujolta, vaan aktiiviselta. Miksi se ei jo pyydä?!
Mutta tee ihmeessä pieniveto ja kysy hänta vaikka iltaolusille pubiin.
äläkä sitä vaan arvo että onkohan ujoutta vai kiinnostuksen puutetta. Itseksesi miettimällä tai AV:n vastauksista et asian todellista laittaa nimittäin koskaan saa tietää, sen tietää vain se mies itse, ja sinäkin saat sen tietoosi kunhan rohkeasti ehdotat jotain :)
olen antanut miehen ymmärtää että olen kiinnostunut, en ole kuitenkaan suoraan ehdottanut että nähtäsiin. mies vastaa mun jutuhin aina mutta lopullista siirtoa ei ole tullut.
en halua nolata itseäni ehdottamalla jotain jos luenkin tilannetta väärin. joudun olla miehen kanssa tekemisissä välillä, siksi en halua joutua kiusalliseen asemaan.
miten tunnistaa ujouden verrattuna kiinnostuksen puuteeseen?
olen antanut miehen ymmärtää että olen kiinnostunut, en ole kuitenkaan suoraan ehdottanut että nähtäsiin. mies vastaa mun jutuhin aina mutta lopullista siirtoa ei ole tullut.
en halua nolata itseäni ehdottamalla jotain jos luenkin tilannetta väärin. joudun olla miehen kanssa tekemisissä välillä, siksi en halua joutua kiusalliseen asemaan.
miten tunnistaa ujouden verrattuna kiinnostuksen puuteeseen?
jos kysyt ohimennen kiinnostaisiko lähteä vaikka viikonloppuna elokuviin tai tuopille tai kahville? Ei sun tarvi mitään noloa rakkaudentunnustusta sille vuodattaa vaan voit tehdä tuommoisen ehdotuksen jonka voisi tehdä pelkälle kaverillekin ja katsoa sitten miten homma kehittyy. Jos mies sanoo ei, niin mitään noloa ei ole tapahtunut, koska on ihan normaalia kysellä ihmisiä seuraksi baariin tai elokuviin.
nauttii vain saamastaan huomiosta, mutta ei ole oikeasti kiinnostunut. Näiden kahden välistä eroa ei voi kyllä kauhean helposti päätellä. Jossakin määrin varmaan on kiinnostunut, mutta ei kuitenkaan niin paljon että tekisi jotain. Toisaalta joillakin miehillä on sellainen periaate, että eivät koskaan tee itse aloitetta. Niin se maailma vaan kehittyy.
Ei ainakaan mun miehestä sitä nähnyt mitenkään alkuun että oli kiinnostunut. Kuitenkin hän kertoi, sitten kun jo oltiin suhteessa että oli haaveillut minusta jo pitkän aikaa. Mutta olisi meillä kyllä suhde jäänyt syntymättä jos minä en olisi tehnyt aloitteita ja alussa vähän jopa vetänyt hommaa eteenpäin. Esim. mies ei koskaan soittanut mullepäin vaan minä sille, hän ei koskaan ehdottanut mitiään menoja mutta oli aina valmis lähtemään kun minä ehdotin. Hänellä vaan ei ole jotenkin aloitekykyä tuollaisissa asioissa.
en trunne sitä niin hyvin että voisin muuten vaan kysyä ulos.
ajattelin itsekin että mies vain nauttii huomiosta, joten siinä tapauksessa mun on syytä lopettaa sen ihailu tähän.
oliskohan klassinen "he is just not that into me" -tilanne kyseessä.
en trunne sitä niin hyvin että voisin muuten vaan kysyä ulos.
ajattelin itsekin että mies vain nauttii huomiosta, joten siinä tapauksessa mun on syytä lopettaa sen ihailu tähän.
oliskohan klassinen "he is just not that into me" -tilanne kyseessä.
en uskalla kysyä, rehellisesti sanottuna.
en myöskään halua painostamalla saada ketään ulos mun kanssa, siksi ero ujouden ja ei niin kiinnostuneen välillä olisi olennaista saada selville.
jos tietäisin jostakin että mies on epävarma voisin kysyä sitä minne vaan. mutta nyt en sitä tiedä.
en uskalla kysyä, rehellisesti sanottuna.
en myöskään halua painostamalla saada ketään ulos mun kanssa, siksi ero ujouden ja ei niin kiinnostuneen välillä olisi olennaista saada selville.
jos tietäisin jostakin että mies on epävarma voisin kysyä sitä minne vaan. mutta nyt en sitä tiedä.
jos sitä ei kiinnosta. Minä kokeilisin.
voiko mies olla niin ujo tai epävarma ettei se uskalla tehdä mitään?
Kyllä voi olla. Olen itsekin aika ujo tai ainakin ollut. Sitä kun saa naisilta paljon pakkeja tai vastauksia "kiitos mutta seurustelen" niin jossain vaiheessa ei ehkä osaa lukea selviäkään signaaleja tai luottaa niihin - jotkut naiset flirttailevat vian huvkseen mutta eivät halua treffeille.
Miews miettii ihan samaa. Ajattelee että annat sille pakit ja naureskelette sille tyttöporukoissa ja se on erityisen kiusallista jos joudutte näkemään usein. Ehkä hän on samalla työpaikalla ja vähän arastelee "työpaikkaromanssia" koska sellainen on vähän ongelmallinen työpaikan ilmapiirille muiden kuin romanssin osapuolten osalta.
Voitko kysyä mieheltä vaikka neuvoa jossain asiassa? Ja siinä sitten neuvomisen yhteydessä voi kysellä muitakin kuulumisia. Ja jos juttu edelleen luistaa niin voi pyytää vaikkapa rautakauppaan auttamaan porakoneen tai tietokoneen tai jonkin muun härpäkkeen ostamisessa. Sillä ei ole väliä tarvitsetko porakonetta vai et. Voithan kaupassa todeta että et nyt sellaista tarvitse ja pitää harkita vielä.
M38
Turhaan meiltä kyselet, sillä itse olet asiantuntija aloitekyvyttömyydessä ja ilmeisesti myös ujoudessa.
Miksi et voi pyytää miestä ulos vaikka kaljalle tai kahville tms. Itse olen monesti käynyt puolituntemattomienkin kanssa kahveilla yms. eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Jos synkkaa hyvin, voitte jatkaa uusien deittien merkeissä, jos ei niin voitte unohtaa koko jutun.
"Overbraining things to the point of inaction!"
Kuvaa aika hyvin tilannettasi. Näissä riskeissähän ei kuitenkaan menetä esim. omaa asuntoaan pakkohuutokaupassa tms. Joten vaikka riskit on massiiviset, niin ne ei ole niin kovin suuret kuitenkaan,
jotka ihan tarkoituksella teeskentelevät kiinnostunutta mutta ujoa saadakseen huomiota. He toivovat saavansa naisen tekemään aloitteen, antavat sitten pakit ja tämän jälkeen piirittävät ko. naista aivan häpeämättömän innokkaasti. Ovat "saaneet naisen satimeen". Jos nainen sitten esim. uudelleen pyrkii pääsemään keskustelemaan aiheesta: mitä ihmettä käytöksesi oikein meinaa, niin uudet julmat pakit on tiedossa. Ja sen jälkeen taas entistä tehokkaampi silmäpeli, kosketukset yms. miehen taholta. Töissä nää on hankalia.
Joo siis kyllähän tuolla töissä useampikin nainen flirttailee, hymyilee, laskee leikkiä, joskus iskee silmääkin. En kyllä millään jaksa uskoa, että ne kaikki haluaisivat kanssani treffeille ja jopa parisuhteeseen, koska suurella osalla on perhe ja lapsiakin. Pidän sitä enemmänkin pelkkänä hauskanpitona ainakin noin arkitilanteissa keskellä kirkasta päivää. Illan pimeinä tunteina esim. juhlissa voisin tulkita tilanteen eri tavalla.
M38