Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:n luona katsotaan telkkaria...

Vierailija
18.09.2012 |

Aamulla, ennen unia ja unien jälkeen. Olen yrittänyt vinkkailla että mun lapsi ei oikeastaan kotona katso telkkaria ollenkaan mutta... Onko teistä ihan ok? En osaa sanoa kuinka pitkään lapset telkkua tuijottaa mutta monet ohjelmat tuntuu olevan tuttuja ja lapsi laulelee tunnusmusiikkeja. Ärsyttää jotenkin, eikö ne lapset voisi vaikka leikkiä? Vai onko muilla myös tällaista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä siitä välitä jos silloin tällöin katsotaan joku leffa mutta jos pari tuntia (?) päivässä tuijotetaan niin kyllä se mua ärsyttää. Usein istuvat sohvalla ja syövät keksejä kun menen hakemaan klo 15 aikaan ja ulkona paistaa aurinko...Argh! Tänään poika kertoi että katsoivat jotain jännittävää ja pelottavaa isojen poikien ohjelmaa kun täti teki keittiössä hommia :(

Vierailija
2/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä siitä välitä jos silloin tällöin katsotaan joku leffa mutta jos pari tuntia (?) päivässä tuijotetaan niin kyllä se mua ärsyttää. Usein istuvat sohvalla ja syövät keksejä kun menen hakemaan klo 15 aikaan ja ulkona paistaa aurinko...Argh! Tänään poika kertoi että katsoivat jotain jännittävää ja pelottavaa isojen poikien ohjelmaa kun täti teki keittiössä hommia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä ei hoitolapset katsele telkkaria päivisin. Illalla omat lapset katsoo joskus Pikku Kakkosen ja hoitolapset jos on niin myöhään siinä sivussa (eivät usein edes vaan leikkivät mielummin), mutta en varta vasten istuta telkkarin ääreen.

Ymmärrän kyllä tilanteen jossa esim isommille laitetaan leffa jotta rauhoittuvat olemaan hiljaa siksi aikaa kun pienemmät nukkuvat tms. Itse en kuitenkaan hoitolapsille tätä konstia käytä ettei tule sanomista. Mutta ei mikään keksien mussutus sohvaperunana päivittäin kuulu päivähoitoon minunkaan mielestäni.

Vierailija
4/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja saa siivoilla kotia työaikana? Tuli tuosta yhdestä viestistä mieleen.

Vierailija
5/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ota yhteyttä hänen ohjaajaansa. Tai jos on yksityinen niin siirrä johonkin muuhun paikkaan.

Vierailija
6/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä kyllä pitääkin. Mietipä nyt itse millainen kaaos olisi muuten. Se koti on myös hoitopaikka eikä perhepäiväkodissa ole erikseen siivoojia eikä keittäjiä joten pph tekee nämä kaikki hommat hoitopäivän aikana.

hoitaja saa siivoilla kotia työaikana? Tuli tuosta yhdestä viestistä mieleen.

Vierailija
7/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaria ei katsottu koskaan. Lapsia oli aina hoidossa 4 kerrallaan ja leikkivät päivät pitkät milloin mitäkin. Aamulla ulkoilivat ja päiväunien ja välipalan jälkeen taas olisvat ulkona , joten ei siinä olisi ehtinyt edes katsoa mitään ohjelmia.

Kuulostaa vähän kummalliselta.

Vierailija
8/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni aloitti juuri perhepäivähoidossa. Minuakin moni oli pelotellut, että hoitaja voi olla ihan millainen tahansa. Näin pientä en kuitenkaan edes harkinnut päiväkotiin, joten pph:lle haettiin yksinomaan.

Onneksi näin, sillä hoitaja on aivan huippu! Iloinen, positiivinen, kannustava, energinen. Tietysti alussa kuka tahansa meistä haluaa antaa hyvän kuvan itsestään, mutta mielestäni olen sen verran hyvä ihmistuntija, että tunnistaisin kyllä, jos joku feikkaisi aivan kuusi-nolla.

Ainakin täässä perhepäivähoitopiirissä jokainen pph noudattaa pääpiirteissään samaa päivärytmiä, johon kuuluu päivittäin pari kertaa ulkoilua, jos ilma ei ole ihan kammottava. Lisäksi yhtenä päivänä viikossa retkeillään, toisena askarrellaan, kolmannella kerralla käydään kerhossa. Kun tutustuin pph:n syksyn ohjelmaan, tuli melkein olo, että voi kun itsekin olisi vielä skidi, niin pääsisi itsekin osallistumaan. Ei meillä silloin vuonna -80 ollut mitään merirosvojahteja, lentokonepäiviä, olympialaisia tai viidakkoleikkejä.

Ehkä suurin erottelija tässä on pph:n ikä. Oma pph on sen verran nuori, että jaksaa puuhata ja kehitellä tekemistä. Lisäksi hän on ehkä positiivinen poikkeus, koska oikeasti on kiinnostunut lasten kanssa toimimisesta, koska tekee sitä vapaa-ajallakin.

Vanha anoppini taasen on myös pph, ja vaikka ihana hoivaaja ja kasvattaja onkin, niin hänen hoitonsa on enemmän sitä perushoitoa. On ymmärrettävää, ettei hän terveydellisistä syistäkään enää voi harrastaa lasten kanssa kuten kolmekymppinen. Meidän pph:lla on myös päiväkotitausta, anoppi ei ole juuri saanut tukea tai koulutusta hommaan. Oma pph antaa lasten tutkia maailmaa ja käyttää luovuuttaan/mielikuvitustaan selvästi enemmän kuin anoppi, joka on kasvatustavoissaan perinteisempi. Silti anoppikin on ollut todella tykätty hoitaja, jolla on ollut useamman lapsen elämässä pelastava vaikutus.

Toki niitä surkeitakin pph:ta varmaan on. Kuten se eräs, joka leikkipuistossa vain tarkkaili lapsiaan kaukaa ja poltti siinä samalla röökiä. Joku maahanmuuttajaäiti meni hieman ujona huomauttamaan, ettei puistossa saisi röökata ja sain melko suoraa v****ilua osakseen.

Vierailija
9/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes ollut tv:tä ollenkaan. Eivät siis ikinä katsoneet tv:stö mitään ohjelmaa.

Vierailija
10/13 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni kyllä katsoi pikkukakkosta kotonakin, mutta jotenkin odotin, että pph:lla sitä ei tehtäisi ainakaan suurissa määrin.

Ollessani tutustumassa, katsoivat aamun pikkukakkosen - uskoakseni joka aamu. Kerran tullessani hakemaan lounaan jälkeen, katsoivat Autot-elokuvaa (en ole varma oliko poikkeus, kun pph ei itse ollut sinä päivänä ihan kunnossa). Muusta en tiedä, luulen että päiväunien ja välipalan jälkeen lähtivät ulos, mutta varma en ole.

Pph sellainen eläkeikää lähestyvä, muuten ihan hyvä hoitaja - mutta tuon kokemuksen jälkeen olen ajatellut että ehkä päiväkoti sittenkin voi olla parempi.

Sadepäivinä ne voi hyvinkin pistää kakarat ruudun eteen kun eivät viitti ulos lähteä. Meillä ainakin on katsottu Autot, muumeja, eemeliä, puuha-peteä, jne ja ainakin pari muuta joiden nimeä en muista. Että aika paljon ne päiväkodissakin telkkaria katselee, tämä siis viime vuoden aikana.

Vierailija
11/13 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni kyllä katsoi pikkukakkosta kotonakin, mutta jotenkin odotin, että pph:lla sitä ei tehtäisi ainakaan suurissa määrin.

Ollessani tutustumassa, katsoivat aamun pikkukakkosen - uskoakseni joka aamu. Kerran tullessani hakemaan lounaan jälkeen, katsoivat Autot-elokuvaa (en ole varma oliko poikkeus, kun pph ei itse ollut sinä päivänä ihan kunnossa). Muusta en tiedä, luulen että päiväunien ja välipalan jälkeen lähtivät ulos, mutta varma en ole.

Pph sellainen eläkeikää lähestyvä, muuten ihan hyvä hoitaja - mutta tuon kokemuksen jälkeen olen ajatellut että ehkä päiväkoti sittenkin voi olla parempi.

Vierailija
12/13 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin vahingollista lasille kuin pikku kakkonen ja satunnainen elokuva!

Älä sie sinne pahuuden pesään enää koskaan! Lapsen on paljon parempi olla isossa ryhmässä muiden tönittävänä koko päivä kuin kodinomaisessa paikassa jossa katsotaan ohjelmia suoraan helvetistä!

Pelasta lapsesi!!!

Vierailija
13/13 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein nyt tiedä, miksi tästä pitää nostaa haloo. Jos kuitenkin ulkoilevat ja on sitä leikkiaikaakin, niin mikä ettei. Tietysti olisi itsestänikin mukavampaa, että vaikkapa lukisivat tai tekisivät palapelejä, askartelisivat jne. mutta kyseessä on kuitenkin inhimillinen ihminen, joka hoitaa lastasi ja käsittääkseni ihan hyvin. Jokin Pikkukakkosen katsominen ja satunnainen elokuva tekevät vain hommasta hauskempaa. Lapset rauhoittuvat, hoitaja saa ehkä siivottua tai valmistettua ruokaa ja sitten kaikki lähtevät iloisempina ja pirteämpinä ulkoilemaan.

Aivan eri tilanne olisi, jos sitä tv:tä katsottaisiin lähes kaiken aikaa. Sitten kyllä minäkin jo älähtäisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan