Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoliitto ja likainen ero, kuuluuko korvata osallistuminen remonttiin?

Vierailija
28.09.2012 |

Olen eronnut kolme vuotta kestäneestä suhteesta, yhdessä asuttiin 1,5 vuotta minun omistusasunnossani.Mies petti minua joten luonnollisesti jätin hänet. Mies kustansi avoliittomme aikana puolet parvekelaseista (750€) sekä osallistui n. 1500 eurolla kylpyhuonremonttiin. Muutoin asui tässä aika pienin kuluin, maksoi vain yhtiövastikkeen. Minä esim. maksoin runsaasti enemmän jo ihan ruoat ym.muut asumiskustannukset.

Mies on varakas.

Nyt olen saanut paskan ämmän maineen niskaani, kun hänet kehtasin jättää. Samalla alkoi myös jatkuva vinkuminen hänen rahoistaan. Eilen hän pyysi minua tekemään paperin millä lupaan maksaa hänelle rahat, kun myyn asunnon. Minun mielestäni tuo ei ole iso summa ja menisikin ns. tasauksena kuluihin mitä itse olen enempi maksanut. Onko oikeus miehen puolella jos niikseen tulee?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä asunto on sinun. Te olette silloin asuneet yhdessä ja mies ei ole antanut rahojaan sinulle vaan halunnut laittaa ne yhteiseen kotiinsa.. Voi voi hänelle nyt hän ei voi kuin itkeä jälkeenpäin.

Vierailija
2/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartte maksaa miehelle remontista. Suhde ei ole kestänyt 5 vuotta eikä lapsia. Summatkin ovat pieniä. Jos avoliitto ois kestäny yli 5v olis perusteetonta hyötyä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuodelta, summa joka vastaa puolta vuorka-asunnosta, joka on suunnilleen samanlainen kuin sinun asuntosi. Jos vuorka olisi esim. 700 eur/kk, miehen osuus on 350 eur/kk, 1,5 vuodelta 6.300 euroa. Sano, että maksat hänen osuutensa remonteista heti, kun hän maksaa nuo vuokrat.

Vierailija
4/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni olet hölmö, jos mihinkään paperiin suostut.

Vierailija
5/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuollaisen tyypin, kaikille tunne-elämän pettymyksille pitää saada hyvitys euroissa.

Vierailija
6/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostunutkaan paperiin. Koska sillähän hän jotenkin todistaisi meillä olleen ns. takaisinmaksusopimuksen.

Mies on aikamoinen valehtelija, eilen yritti väittää että hän on asiaa selvittänyt ja saisi kyllä rahat oikeuden kautta että alahan kirjottaan paperia. En uskonut tuota kyllä pätkääkään.Mittavaa hyötyä kun en noilla summilla ole saanut. Mieshän alkoi sitten vielä vinkumaan lahjaksi antamansa puhelimen maksujen peräänkin :D kaippa se on että mitä enemmän rahaa niin sen pihimpi ukko!

ja kiitos, olen itsekin onnellinen päästessäni eroon :)

Vierailija
7/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullapas on kaikki kuitit ruoamaksuista ym tallella. Näin kykenet todistamaan, että lopujen lopuksi se onkin mies, joka on sinulle velkaa.

Vierailija
8/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin, koska ne on selkeästi menneet sun omistusasunnon remonttiin ja siten varmasti nostavat asunnon arvoa ainakin oman arvonsa verran.

Ihmettelen kyllä miksi annoit maksaa tuollaisia kuluja kun asunto on sinun. Sovitteko maksun hetkellä jotain asiasta?

Vierailija
9/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi itse ehdottomasti maksaa osan. Kylppäriremontissa maksoin itse kyllä hyvin paljon enempi. Silloin sitä ajatteli että ollaan loppuelämä yhdessä. Eipä siinä tullut mieleen että näin käy ja aletaan tappelemaan parista tonnista. Karu totuus on, että olen tosissaan maksanut hyvinkin paljon enemmän kuluja per kuukausi.

mies on aina ollut sellainen ns. rahalla lahjoja. kun on tehnyt jotain pahaa. Jotenkin naurettavaa minun mielestäni nyt niitä rahoja vaatia, kun ei niitä aikaisemmin kaipaillut. Luuli ilmeisesti voivansa sikailla minun kattoni alla ja nyt kun huomasi että en tuollaista katsele, niin johan alkoi omat pennit kiinnostamaan.

Vierailija
10/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hankala mitenkään selvittää. Siellä voi olla ravintolalaskuja, kauppakuitteja, ulkomaanmatkalla maksettuja yms.. Ja loppujen lopuksi kun niitä laskee niin voi olla että meneekin tasan tai miehen eduksi.

Mutta noi remontit on jotenkin selkeitä ja ne nostaa asunnon arvoa. Minusta olis edelleen selkeintä maksaa, mutta älä maksa ihan kaikkea. Sano, että sun mielestä on ok maksaa vaikka 1200 kaikkiaan tjs.

Vierailija
11/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten onnea ettei tilanne ole toisinpäin... Eikö tosiaan ole kärsinyt mieskään. Jos hän olisi jossakin asunut vuokralla, hän olisi todennäköisesti maksanut asumiskuluistaan enemmän kuin tuon yhtiövastikkeen verran. Jos on näin rahoistaan tarkka, on mies kyllä älynnyt mihin suostuu. Hän on varmaan osan palkastaan saanut säästöön. Ja vaikkei olikaan säästänyt, niin ei sinulla mielestäni ole korvattavaa. Mitäpä meni osallistumaan kun asunto on kerran sinun nimissäsi. Hyvä kerrankin näin päin...

Vierailija
12/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin, koska ne on selkeästi menneet sun omistusasunnon remonttiin ja siten varmasti nostavat asunnon arvoa ainakin oman arvonsa verran.

Ihmettelen kyllä miksi annoit maksaa tuollaisia kuluja kun asunto on sinun. Sovitteko maksun hetkellä jotain asiasta?

Pieniä summia.. ja jos ap on kuitenkin maksanut vastaavasti vaikka mitä niin eihän tietenkään maksele. Ap alkaa kuullostaa siltä et se sun avokkis on mun ex.. hänhän rupesi eron hetkellä laskuttamaan siitäkin et tienasin paljon vähemmän kuin hän, eli olin elänyt hänen kustannuksellaan... Hoidon sairaita lapsia kotona hoitovapaalla, välillä olin hetken työttömänä...Ja kaikki työt olen tehnyt mitä on saatavilla ollut. Sanoin hänelle et kirjoitan sit vastaavasti laskun raskauden aiheuttamista tulonmenetyksistä, selä vaurioista vartalolle, synnyttämisen kipukorvaukset, sekä ne tulonmenetykset kun hoidin sairaita lapsia kotona pitkään. En tiedä tajusiko kuinka tyhmä on. kaikkea ei voi eikä pidä ajatella euroina. Kuten yhteistä historiaa. saatikka yhdessä hankittuja lapsia

Vierailija
13/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä löisin sille sen pari tonnia käteen ja sanoisin että häipyy.

Mut jos haluut olla vittumainen niin kys vaan, että onk hänellä jotain velkakirjaa siitä, että sä oot saanut häneltä rahaa tai edes kuittia siitä, että hän on jotain maksanut. Ei meinaan ole, koska ne kaikki laskuthan on tulleet sun nimellä, kun sä kerta kämpän omistatkin. Laki ja oikeus on sun puolella.

Vierailija
14/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on maksanut yhtiövastikkeen sun kämpästä? Eikö se olisi ollut reilumpaa jos olisitte maksanut sen puoliksi?

Vierailija
15/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mies olisi joutunut maksamaan vuokraa, jos olisi asunut avoliiton sijaan eri osoitteessa? Varmasti olisi mennyt enemmän rahaa kuin pelkkään vastikkeeseen ja pariin pikkuremppaan. Tässä jo on riittävät perusteet olla maksamatta miehelle mitään, hän siipeili sinun asunnossasi!

Vierailija
16/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni miehen kuului maksaa edes se vastike, koska itse maksoin lainanlyhennykset + muut laskut. Ukko viimeks kesällä kehui kuinka on taas saanut hitosti rahaa säästöön. Olisi todellakin vuokra-asunnossa joutunut maksamaan paljon enemmän, tässä pääsi kartuttelemaan vaan säästötiliään.

en halua olla vittumainen, mutta ei minulla ole edes tilillä ylimääräistä kahta tonnia. ja jotenkin kokisin oikeutetuksi että tämä ns. tasaisi kulut, mies on tuokin summa mukaanlukien säästänyt aika lailla tässä asuessaan. ja jotenkin kun tämä on nyt miehen puolelta tasan vittumaiseks ryhtymistä, oikeasti ei niitä rahoja edes tarvitse. pettyi vaan kun en kattonutkaan kaksoiselämää ja yrittää sitten jostain keksiä jotain sanottavaa.

huh, onpa ollut muillakin kokemuksia.

Vierailija
17/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasit ovat tulleet minun nimelläni, kuten myös remonttilaskut. Kuititkin ovat minulla.

Vierailija
18/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset paskiaiset levittelevät loputtomasti juoruja ja jos nyt maksat, niin sitten vasta saatkin kuulla ja muutkin luulevat miehen puheiden olevan totta.

Älä hyvä ihminen lupaa mitään tai laita mitään allekirjoituksia, jos joku sua käyttää hyväkseen!

Vierailija
19/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tapauksessa maksa ukolle centtiäkään. Ikinä! Hänellä ei ole mitään perusteita vaatia sinulta rahaa. Hanki lähestymiskielto ellei tyyppi lopeta kinuamista.

Vierailija
20/22 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, sain uutta puhtia pitää puoliani :) ja nyt muuten luettuani omaa kirjoitustani, ihmettelen miten ihmeessä olen tuollaista tyyppiä kattellut noinkin kauan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme