Avoliitto ja likainen ero, kuuluuko korvata osallistuminen remonttiin?
Olen eronnut kolme vuotta kestäneestä suhteesta, yhdessä asuttiin 1,5 vuotta minun omistusasunnossani.Mies petti minua joten luonnollisesti jätin hänet. Mies kustansi avoliittomme aikana puolet parvekelaseista (750€) sekä osallistui n. 1500 eurolla kylpyhuonremonttiin. Muutoin asui tässä aika pienin kuluin, maksoi vain yhtiövastikkeen. Minä esim. maksoin runsaasti enemmän jo ihan ruoat ym.muut asumiskustannukset.
Mies on varakas.
Nyt olen saanut paskan ämmän maineen niskaani, kun hänet kehtasin jättää. Samalla alkoi myös jatkuva vinkuminen hänen rahoistaan. Eilen hän pyysi minua tekemään paperin millä lupaan maksaa hänelle rahat, kun myyn asunnon. Minun mielestäni tuo ei ole iso summa ja menisikin ns. tasauksena kuluihin mitä itse olen enempi maksanut. Onko oikeus miehen puolella jos niikseen tulee?
Kommentit (22)
siis yhtiövastikehan on tosi pieni verrattuna vuokraan ja on päässyt tosi halvalla asumisessa jos on vaan maksanut yv:tä ja sinä muita asumisen kuluja, ehkä tilanne olis eri jos olis myös alkanut maksaa sitä asuntovelkaa.
Muut meni ihan kuluina, kyllähän hän siinä asui ja asunto kului jne jne. Ja jos oli isompituloinenkin. Unohda mies ja unohda hänen vaatimuksensa. Mitään papereitahan ei ole. Älä ole edes yhteydessä, sano vaan että voi rauhassa viedä asiaa eteenpäin. Lahjoja saa kyllä ottaa vastaan (ja nuo eivät niin isoja ole että verolle menisi.
Tsemp!!
Että jos lähdön hetki koittaa, niin kumpikaan ei ole velkaa mitään toiselle eikä oikeutta toisen omaisuuteen. Olis vieny sut vihille, jos haluaa teidän yhteisen ajan menoihinsa korvausta! Eli älä maksa mitään takaisin.