Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaisa Liski: Rankkaa sorsimista äitiyden takia

Vierailija
28.09.2012 |

Kiinteistökuningatar Kaisa -tv-ohjelmasta tuttu Kaisa Liski synnytti elokuun alussa pojan, mutta tuore äiti on ollut viikkojen ajan täydessä työn touhussa.

Kaisa Liski vieraili torstaina Kitchen & Co -ravintolan avajaisissa. Poikalastaan vaunuissa mukanaan kuljettanut Kaisa vaikutti tuoreesta äitiydestään huolimatta erittäin hyvinvoivalta ja oli varsin hoikassa kunnossa, vaikka lapsi syntyi vain kuutisen viikkoa sitten.

- On ihanaa olla äiti aikuisella iällä, Kaisa hehkutti.

Äitiys on alkanut Kaisan mukaan onnellisissa merkeissä – vaikka katkonaiset ja vähäiset yöunet ovatkin tuottaneet hänelle väsymystä.

- Ei se valvominen tietysti hirveän terveellistä ole, sen tuntee omassa kehossaan. Mutta hyvin kaikki on silti mennyt, Kaisa sanoi.

Tuore äitiys on kuitenkin vaikuttanut hieman negatiivisella tavalla Kaisan työasioihin.

- Olen kohdannut rankkaa sorsimista. Eräs miespuolinen, pitkäaikainen asiakasryhmäni tuomitsi minut täysin äitiyteni takia, ja irtisanoi kaikki toimeksiantoni heti lapsen syntymän jälkeen. Minusta se oli heiltä erittäin tuomittavaa käytöstä.

- Kerroin heille jo raskauden aikana, että aion tehdä töitä äitiyslomani aikana juuri heidän kaltaistensa, pitkäaikaisten asiakkaiden vuoksi. Olen hoitanut yhtenä-kahtena päivänä saman työmäärän kuin ennen äitiyttä tein viikossa. Mutta se ei nähtävästi kelvannut herraseurueelle, Kaisa kertoi pettyneenä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei välitä lapsestaan edes sen vertaa, että olisi sen kanssa pikkuvauva-ajan. Sellainen nainen, jolle jotkut **** asiakkaat on omaa pikkuvauvaa tärkeämpiä on syvältä. Kun kerran on lapsen saanut sitä ON hoidettava ja tehtävä parhaansa, ettei pilaa uutta ihmiselämää.

tästä voimme päätellä että isit jotka palaavat töihin (tehden työtä 2 päivää viikossa) heti vauvan synnyttyä tai parin viikon isyysloman jälkeen, eivät välitä lapsistaan paskan vertaa ja ovat pilanneet lapsensa elämän.

Vierailija
22/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 3kk vanha vauva ja mun muistin mukaan 6 viikkosena tää teki muutakin kuin nukkui.. oli esim. tissillä vähän väliä, huusi mahakipuja ja kakkas sekä puklas.. ;)

En ymmärrä miks Kaisa voi keskittyä vauvaansa kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei välitä lapsestaan edes sen vertaa, että olisi sen kanssa pikkuvauva-ajan. Sellainen nainen, jolle jotkut **** asiakkaat on omaa pikkuvauvaa tärkeämpiä on syvältä. Kun kerran on lapsen saanut sitä ON hoidettava ja tehtävä parhaansa, ettei pilaa uutta ihmiselämää.

Mitenkähän äiti pilaa lapsensa elämän, jos tekee 2 päivää viikossa töitä? Ehkä SULLE ainoa oikea tapa on omistautua täysillä äitiydelle, jollekin toiselle ei. En käsitä näin ahdasta ajattelua.

Vierailija
24/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet tumpelo, koska vauva on ekasi. Kaisalla on jo kaksi aikuista lasta, joten eiköhän hän selviä myös niistä mahakivuista tms. kaikesta rivakammin kuin sinä.

Vierailija
25/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 isompaakin lasta, sori vaan 27 :P

-25

Vierailija
26/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsi synnytettiin päivällä ja illalla oltiin navetassa. Jälkikasvua äidin töiden aikana tuvassa hoitivat isovanhemmat tai vanhemmat sisarukset.

Olen hoitanut molemmat lapseni kotona 3-vuotiaiksi, mutta mielestäni hyvä äiti voi olla muutenkin kuin toimimalla näin.

Vierailija
27/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäneen naisen paikka ON vauvansa luona ensimmäisen vuoden. Tästä mä olen ihan ehdoton. Lapsi tarvitsee äitinsä jakamattoman huomion edes sen ensimmäisen elin vuoden ajaksi. Varmaankin tästä syystä äitiyslomankin pituus on ollut nykyisin se mikä on. Joku asiantuntijakin on tämän nähnyt.

Jos ei halua vauvaansa hoitaa ei tosiaan kannata hankkia lapsia. Tämäkin on nykyään mahdollista.

tästä voimme päätellä että isit jotka palaavat töihin (tehden työtä 2 päivää viikossa) heti vauvan synnyttyä tai parin viikon isyysloman jälkeen, eivät välitä lapsistaan paskan vertaa ja ovat pilanneet lapsensa elämän.

Vierailija
28/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen minäkin töitä, vaikka vauva on vielä pieni, aloitin kun se oli n. 8 viikkoa vanha. Työskentelen kotona tietokoneen ääressä silloin, kun vauva nukkuu päikkäreitä/yöunia, eli vauvalta se ei ole mitenkään pois. Mies on kokopäivätyössä, joten hänen elämäänsä ei työskentelyni vaikuta. Töitä teen 1-4 päivää viikossa, n. 2 - 7 tuntia päivässä.

Ehkä Liski ärsyttää monia siksi, että on ns. näkyvässä työssä meikit naamassa ja tukka laitettuna. Mun duunin kaltainen verkkarit jalassa kotona -duuni ei vituta ketään, eikä ainakaan aiheuta kateutta!

Vierailija
29/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoisemme oli vauva niin rakensimme samaan aikaan taloa ja mies potki omaa firmaa pystyyn. Minä juoksin rautakaupassa, keittiöfirmassa ja raksalla, koska minulla oli päivisin aikaa. Maksoin laskut (joita oli paljon), reklamoin ja tilasin tavarat. Jos minulle olisi joku muu maksanut palkkaa niin olisin käynyt töissä ja vauva olisi ollut heitteillä, vai mitä?

Jos vanha yhteistyökumppani irtisanoo sopimuksen vain siksi, että joku saa vauvan niin on aika urpoa porukkaa. Tälläkin hetkellä ympäri Suomea on paljon äitejä, jotka tekee sisustus- tai puutarhasuunnittelijan tms töitä vaikka ovat periaatteessa äippälomalla.

Vierailija
30/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen minäkin töitä, vaikka vauva on vielä pieni, aloitin kun se oli n. 8 viikkoa vanha. Työskentelen kotona tietokoneen ääressä silloin, kun vauva nukkuu päikkäreitä/yöunia, eli vauvalta se ei ole mitenkään pois. Mies on kokopäivätyössä, joten hänen elämäänsä ei työskentelyni vaikuta. Töitä teen 1-4 päivää viikossa, n. 2 - 7 tuntia päivässä. Ehkä Liski ärsyttää monia siksi, että on ns. näkyvässä työssä meikit naamassa ja tukka laitettuna. Mun duunin kaltainen verkkarit jalassa kotona -duuni ei vituta ketään, eikä ainakaan aiheuta kateutta!

Kyllähän täällä palstallakin kehotetaan pienituloisia äitiyslomalaisia tekemään esim. jotain myyntityötä kotoa käsin jos rahat ei riitä. Verkkarit jalassa duunia -> ok, korkkarit jalassa ja meikit naamassa työtä -> HUUUOOONNOOO äiti.

Vierailija
31/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näyttävä, energinen nainen ja ilmeisesti saanut mitä elämältään toivoo.

Itse olen ollut pitkään kotona lasten kanssa, enkä lähtisi tuollaiseen, mutta ei ole minulta pois eikä kuulu mulle kuinka paljon lapsensa äitin kanssa aikaa viettää. Varmasti hoidettu vauva on, tuskinpa märissä vaipoissa ja nälissään joutuu olemaan. Antakaa olla jo, mollaajat!

Vierailija
32/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä ainakin tienaan ihan sikahyvin tällä verkkarit jalassa -duunillani.

Mutta monet näistä vekkihame-pankkineideistä katsoo alaspäin, kun olen "vain kotona".

Vierailija
33/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hippi olisi keksinyt missä telkku luuraa. Oli se niin vasemman jalan saapas koko äijä.

Vierailija
34/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heti HALUAA olla pois vauvan luota useita tunteja. Noin pieni vauva ei vielä erota itseään äidistä. On julmaa vauvaa kohtaan olla noin kauan poissa hänen luotaan. Ei se vauva tajua, että kyseessä on vain 2 päivää viikossa ja ehkä 8 tuntia kerralla, vauvalle se on vain määräämätön aika ilman sitä läheisintä hoitajaa.

Vierailija
35/35 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen minäkin töitä, vaikka vauva on vielä pieni, aloitin kun se oli n. 8 viikkoa vanha. Työskentelen kotona tietokoneen ääressä silloin, kun vauva nukkuu päikkäreitä/yöunia, eli vauvalta se ei ole mitenkään pois. Mies on kokopäivätyössä, joten hänen elämäänsä ei työskentelyni vaikuta. Töitä teen 1-4 päivää viikossa, n. 2 - 7 tuntia päivässä.

Ehkä Liski ärsyttää monia siksi, että on ns. näkyvässä työssä meikit naamassa ja tukka laitettuna. Mun duunin kaltainen verkkarit jalassa kotona -duuni ei vituta ketään, eikä ainakaan aiheuta kateutta!

Sinun työsi ei nimenomaan olekaan vauvalta mitenkään pois. Olet saatavilla, kun hän herää ja tarvitsee jotain. Muualla töissä oleva äiti ei ole saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi