Jos kuulisit, että lapsen nimi on Ester, ajattelisitko
heti sitä tyhmää sanontaa? Pidän nimestä ja sen merkityksestä "tähti", mutta tuo sanonta on ruma :(
Kommentit (45)
Ap, ota huomioon se seikka, että tällä palstalla palstailee enimmäkseen kouluttautumattomia ja sivistymättömiä ihmisiä. Heille voi tulla jotkut typerät sanonnat mieleen nimestä kuin nimestä, mutta Ester on todella kaunis nimi. Minulle ei tullut se sanonta ollenkaan mieleen.
Ei tullut sanonta mieleen ennen kuin luin sanonnan. Eli kaunis, tyylikäs nimi eikä heti tule sanonta mieleen.
Nimi on ruma, sanonta on hauska. :D Ja tulee joo mieleen heti ensimmäisenä.
Mä en ole koskaan kuullut kenenkään oikeasti käyttävän tuota sanontaa. Toki siis tiedän sen, mutta ei se kuulu laajastikaan ajatellen lähipiirini sanastoon.
ajattelisin kyllä, ja tulisi tyttö aina sateella mieleen
Esteri on aivan karsee!
Laita edes Ester tai Esther.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2012 klo 19:44"]
heti sitä tyhmää sanontaa? Pidän nimestä ja sen merkityksestä "tähti", mutta tuo sanonta on ruma :(
[/quote]heti ajattelin samaa
Meidän muksun toinen nimi on Ester ja ihan mun vaatimuksesta ja silti meillä päin tulee välillä vettä ku Esterin perseestä :D :D Ja aina naurattaa :D :D
Mulle tuli Esteristä heti mieleen tuo sanonta.
En ajatellut sanontaa. Mulla oli joskus ulkomaalainen kaveri nimeltä Esther, se oli kaunis nimi mielestäni. Nykylapset eivät edes tuota sanontaa tunne.
ajattelisin, että ovat ruotsalaisia, koska minusta esteriin kuuluu i.
En ajattele. Piti oikein miettiä, että mitähän sanontaa tässä nyt voitais tarkoittaa. Keksin kyllä sitten.
Ajattelen, mutta ei se haittaa. Ester on todella kaunis nimi. oli ehdolla myös tyttäremme nimeksi, mutta päädyimme kuitenkin toiseen nimeen.
älä anna vanhan sanonnan vaikuttaa nimeen.
Kemistinä minulle tulee nimestä mieleen aivan eri asioita: http://fi.wikipedia.org/wiki/Esterit
En koskaan nimeäisi lastani Esteriksi.
Ester(i) on ruma nimi sanonnalla tai ilman.
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen raamatussa oleva nimi ja uskova perhe.
Ikävä kyllä tulee mieleen esterin perse.
Valitettavasti tulee, vaikka muuten kaunis nimi... Älä pilaa lapsen elämää!
mun nimi on ester eikä siinä oo mitää pahaa yhtä hyvin jostain muusta nimestä vois sanoo noin