Jos kuulisit, että lapsen nimi on Ester, ajattelisitko
heti sitä tyhmää sanontaa? Pidän nimestä ja sen merkityksestä "tähti", mutta tuo sanonta on ruma :(
Kommentit (45)
ajattelen.
Ja niin ajattelevat kaikki muutkin.
Ester on hyvä nimi, ja ollut paljon käyttämättä!
Mutta myös kemiaa ja että miksei suomalaisittain Esteri.
on vanha suomalainen nimi, tunnen useita Esteri nimisiä mummeleita.
Esteristä tulee mieleen kukka ja pääsiäinen.
Itsekin pidän Esteriä kauniina nimenä.
Ei, ei kyllä tule mieleen. Kaunis nimi.
En kyllä pystyisi pilaamaan lapsen elämää tuollaisella taakalla.
Ester on kaunis nimi mutta Esteri on kauniimpi
Rakastan tuota nimeä. Se on kaunis.
ja mä olin jossain vaiheessa elämääni ihan vakuuttunut, että mun vanhemmat ei ois halunneet mua ja antoivat kamalimman "Anna mun sua panna, Ooh, Anna anna" nimen minkä löysivät.
Esterin perse siitä kumminkin tulisi jossain vaiheessa koulu-uraa...
kaunis nimi on. Ja aika moneen nimeen liittyy jotain negatiivista mielleyhtymää, eipä niistä kannata välittää. Oma tavallinen nimeni esiintyy Junnu Vainion vähemmän mairittelevassa laulussa.
se sanontahan siitä tulee mieleen. :D
Jos jotakin ajattelisin, niin Esther Ståhlbergiä tai Ester Toivosta.
Tyttären kaveri Elsa ei ole kohtalon lapsi, vaan ihan oma itsensä. :)
tuli se sanonta mieleen heti kun luin tuon nimen aloituksessa. Siitä huolimatta Ester on kaunis nimi.
Meidänkin tyttärellä on nimi joka liittyy tyhmään lausahdukseen mutta so what.
Mullekin tuli mieleen se sanonta, mutta silti voisin antaa sen omalle lapselleni nimeksi. Tosi kaunis nimi. Ja pian ympäristö alkaa yhdistää sen nimen siihen lapseen eikä enää sanontaan. Sanonta tulee ihmisillä mieleen ehkä ensimmäisillä kerroilla mut ei varmastikaan enää myöhemmin.
Joo kyllä mieleen on iskostettu: Esteri Toivonen ja sitt se sadejuttu. Jotenkin tulee aina mieleen. Vaihtoehtona Stella, joka tarkoittaa myös tähteä. Stella Star...
Minusta nimi on kaunis ja voisin hyvin kuvitella antavani sen myös tytölleni, jos sellaisen vielä joskus saisin.
Kaunis nimi mielestäni, kaunis nimi on ensimmäinenkin. Tottakai annoin tyttärelleni kauneimmat nimet, jostka sillä hetkellä tiesin, ja jotka sopivat nimipariksi.
Mun sukulaisella on Esteri-tytär, ihana nimi.