Mummolaongelma. Kaksi ääripäätä.
Miten toimitte kun toinen mummola on porvarikoti ja toinen wt?
Kommentit (13)
olisin iloinen siitä, että lapseni näkee monenlaista elämää eikä kasva siinä uskossa, että oma elämäntapa ja -tyyli ovat ainoat oikeat sekä siitä, että ylipäätään on isovanhemmat ja kaksi mummolaa. Kaikilla ei todellakaan ole.
Lapseni ovat porvareita monennessa polvessa, molemmilta puolilta.
miehen vanhemmat ovat wt? :D
Tai jos tämän aloituksen teki se mies, niin sitten siellä naisen puolen mummolassa ollaan wt sakkia :)
Mieheni on ns. hienosta suvusta ja itse olen duunarisuvun ensimmäinen akateeminen. Äitini on mielipiteissään suoraan sanottuna aikamoinen wt, samoin asuinalue on eräs erittäin huonomaineinen Itä-Helsingin lähiö, jossa kuitenkin itse vietin ihan kivan lapsuuden.
Itse en koe asiaa ongelmaksi millään tasolla. Opetan lapsiamme olemaan oma itsensä ja tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kyllä aina löytyy jotain yhteistä puhuttavaa kaikkien ihmisten kanssa.
vaikka toisaalla puhutaan paskaa jos sitäkään ja toisaalla sitten luetaan kirjoja ja käydään teatterissa, vai?
Mieheni on ns. hienosta suvusta ja itse olen duunarisuvun ensimmäinen akateeminen. Äitini on mielipiteissään suoraan sanottuna aikamoinen wt, samoin asuinalue on eräs erittäin huonomaineinen Itä-Helsingin lähiö, jossa kuitenkin itse vietin ihan kivan lapsuuden.
Itse en koe asiaa ongelmaksi millään tasolla. Opetan lapsiamme olemaan oma itsensä ja tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kyllä aina löytyy jotain yhteistä puhuttavaa kaikkien ihmisten kanssa.
Ja ihmettelin myös alkuperäistä kysymystä miten toimitte? Miten siinä nyt voi toimia, toinen mummola on tuollainen ja toinen tällainen, eikä ne kai miksikään siitä muutu. Vai meinasitko et lasta ei päästetä toiseen mummolaan vai mitä?
vaikka toisaalla puhutaan paskaa jos sitäkään ja toisaalla sitten luetaan kirjoja ja käydään teatterissa, vai?
Mieheni on ns. hienosta suvusta ja itse olen duunarisuvun ensimmäinen akateeminen. Äitini on mielipiteissään suoraan sanottuna aikamoinen wt, samoin asuinalue on eräs erittäin huonomaineinen Itä-Helsingin lähiö, jossa kuitenkin itse vietin ihan kivan lapsuuden. Itse en koe asiaa ongelmaksi millään tasolla. Opetan lapsiamme olemaan oma itsensä ja tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kyllä aina löytyy jotain yhteistä puhuttavaa kaikkien ihmisten kanssa.
Vaan tyyliin tv-ohjelmista, mamuongelmista, Prisman tarjouksista, lasten kuulumisista, vaatteista, naapureista, sukulaisista, ym. "lähiöjutuista". Ihan työssäkäyvää porukkaa siellä on kuitenkin, vaikka aika hurjassa lähiössä asuvatkin. Eivät siis kuitenkaan ole varsinaisesti wt-porukkaa, mutta joskus kyllä mielipiteet ovat... No...
Miehen vanhempien luona on sitten omat ongelmansa, eli vaikka puhumme enemmän omaan luonteenlaatuuni sopivista jutuista, on sielläkin ongelmansa. Mutta ei niistä tässä sen enempää!
Anteeksi mut mikä on wt?
Palstan mukaan wt(white trash) on ei akateeminen, lihava, kerrostalossa asuva ja vuokralla oleva. Ei käytä reimateciä lapsillaan. Tietty tatuoidut ja lävistykset kuuluu kategoriaan.
En varmaan nyt muistanut kaikkia av:ssa lukeneita selityksiä;)
Oli minullakin kaksi hyvin erilaista mummolaa, ja toisessa niistä viihdyin huomattavasti paremmin. Siskoni taas viihtyi siinä toisessa.
Vaan tyyliin tv-ohjelmista, mamuongelmista, Prisman tarjouksista, lasten kuulumisista, vaatteista, naapureista, sukulaisista, ym. "lähiöjutuista". Ihan työssäkäyvää porukkaa siellä on kuitenkin, vaikka aika hurjassa lähiössä asuvatkin. Eivät siis kuitenkaan ole varsinaisesti wt-porukkaa, mutta joskus kyllä mielipiteet ovat... No... Miehen vanhempien luona on sitten omat ongelmansa, eli vaikka puhumme enemmän omaan luonteenlaatuuni sopivista jutuista, on sielläkin ongelmansa. Mutta ei niistä tässä sen enempää!
Mieheni on ns. hienosta suvusta ja itse olen duunarisuvun ensimmäinen akateeminen. Äitini on mielipiteissään suoraan sanottuna aikamoinen wt, samoin asuinalue on eräs erittäin huonomaineinen Itä-Helsingin lähiö, jossa kuitenkin itse vietin ihan kivan lapsuuden. Itse en koe asiaa ongelmaksi millään tasolla. Opetan lapsiamme olemaan oma itsensä ja tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kyllä aina löytyy jotain yhteistä puhuttavaa kaikkien ihmisten kanssa.
Anteeksi mut mikä on wt?
Palstan mukaan wt(white trash) on ei akateeminen, lihava, kerrostalossa asuva ja vuokralla oleva. Ei käytä reimateciä lapsillaan. Tietty tatuoidut ja lävistykset kuuluu kategoriaan.
En varmaan nyt muistanut kaikkia av:ssa lukeneita selityksiä;)
Ja kyllä sen jokainen varmasti tietää mitä on roskaväki, jos yhtään vaivautuu ajattelemaan. Mikään tuollainen yksittäinen tekijä mitä yllä oleva luetteli ei tee ihmisestä white trashia, tai jonkun noista puuttuminen ei muuta ihmistä kunnon väkeen kuuluvaksi. Se on se kokonaisuus, joka ratkaisee, ja enimmäkseen siinä älykkyyden taso ja asennemaailma.
Mies tulee matalan koulutustason perheestä, äidillään tatuointia, blondattu ja permanentattu lyhyt tukka ja suusta tulevat jutut välillä huhhuh, kouluttautuminen täysi nolla. On alkoholismia, velkoja, pikavippejä, persaukisen elämää. Yksi miehen sisaruksista läpäissyt hädintuskin peruskoulun, muillakin just se amis käytynä rimaa hipoen.
Minä tulen eroperheestä. Äitini on kouluttautunut aikuisiällä aina vain korkeammalla, isä on yrittäjä. Aina arvostettu koulutusta, kulttuuria, henkistä pääomaa. Lehdet on olleet jotain ihan muuta kuin anopin apua ja seiskaa.
Ja onhan ne mummolat tätä kautta ihan erilaiset. Miehen vanhemmat on kyllä ihanat isovanhemmat, mutta siihen elämän suuntaan ei lapsiamme kannusteta. Isommilla käytän kiertäen jopa varoittavana esimerkkinä. Ja muuten mieskin ymmärtää meidän lapsuudenperheittemme eron.
Joten tällaista ongelmaa ei ole.
Daa!