Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat tai pelottavimmat huvipuistokokemuksesi?

Vierailija
22.05.2015 |

Itsellä ne pahimmat:

Oltiin muutama vuosi sitten lomailemasa USA:ssa ja esikoinen halusi yhteen hurjaan vuoristorataan, jossa matkataan mahallaan maaten. Itse en oikeasti tykkää korkeista paikoista (teininä nuo ei haitannut, mutta nyt aikuisena.. Juu ei), mutta mies ei tuohon laitteeseen päässyt. Siihen, kun oli maksimi pituusraja muistaakseni 190 tai 195 cm (mies on 210 cm).

Parin ekan korkkiruuvin tms. käännöksen jälkeen oksennus sitten lensi kaaressa. Nyt naurattaa, mutta silloin ei..

Toinen liittyy myösin oksentamiseen. Oltiin silloinkin ulkomailla, laite oli sellanen painekattila tyylinen eli pyöri kovaa jne. Vieressä seisonut tyyppi sitten oksensi kaaressa ja suoraan meikäläisen päälle. Siinä oli todella lähellä, etten itsekkin oksentanut. 

Ja kolma sitten, ei kylläkään käynyt itselle tai kelleen tutulle. Oltiin luokkaretkellä Linnanmäellä ja menin siihen Rainbow/Sateenkaari/mikä lie se nyt olikaan nimeltään, kun vieressä istuneelta tuli paskat housuut. Tuo tyyppi huusi ja kirkui ihan hulluna, että tahtoo pois, päästäkää mut pois ja syykin selvisi sitten, kun kyyti oli loppu.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:41"]Mentiin kaverin kanssa johonkin laitteeseen joka pyöri ympäri plus vaunut pyöri samalla ympäri, jolloin keskipakovoima veti aina vaunun toiselle reunalle. Kävi ilmi että kaveri omasi surkeat käsivoimat, eli kun pyörittiin niin päin että valuttiin mun puolelle, kaveri oli kyljessä kiinni. Kävi ihan helvetin kipeää lonkkiin, ja seurauksena oli semmoset kämmenen kokoiset mustelmat lonkissa...

[/quote]

Olikohan tuo sun kaveri minä? Zorry :DDD
[/quote]
Tapahtuiko n.5-6 vuotta sitten, Linnanmäellä? Ja eipä mitään, pääasia että oli hauskaa! :D

Vierailija
62/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Onpa sulla pitkä mies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:44"]

Oho! Onpa sulla pitkä mies!

[/quote]

Joo, niinhän tuo on. Appiukko on kanssa samanlainen hongankolistaja, samoin miehen veljet. ja näyttää siltä, että meidän pojistakin on tulossa pitkiä :) 

Ainoa miinus tuossa on se, että jossain huvipuistolaitteissa on pituusrajoitukset turvakaarien takia ja max pituus on silloin tuo 190-195 cm. Muistaakseni Linnanmäellä on muutama laite mihin mies ei pääse ollenkaan.

Vierailija
64/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oltiin kaverin kanssa tivolissa ja siellä oli sellanen "Sling" laite, siis sellainen kapseli, joka singotaan ilmaan ja se sitten pyörii ja heittelehtii "holtittomasti" siellä ilmassa köysien tms. varassa.

Tuo oli aivan karmea laite ja pahaksi onneksi olin syönyt jotain, jolle olin allerginen eli kesken kaiken multa tuli löysät housuun. Sisko räkätti ihan hulluna, itselläni ei kyllä ollut hauskaa.

Vierailija
65/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mua naurattaa nää tarinat ... :D
Minä menin Powerparkissa sellaiseen vihreään laitteeseen jossa n. 5 istuinta vierekkäin, sitten ne nostetaan ylös ja se lähtee pyörimään edestakaisin ja vielä ne penkkirivit kieppuu ympäri ja on hetkiä, kun syöksytään pää alaspäin maata kohti... Siis aivan kamalaa! Mä huusin ihan hirveesti, IHAN HIRVEESTI niin että laitteesta vapisevana poistuin niin ihmiset kaysoi ja naureskeli. Lisäks mulla oli sinä päivänä hirveesti hiuslakkaa päässä ja se laite vemputti mun tukan ihan sekaisin ja takkuun.

Vierailija
66/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin laiha ja pieni että tipun joka kerta kaikitsa laitteista. Joka kesä joudun teho-osastolle.

Vierailija
67/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:12"]Meinasin kuolla Linnanmäen sateenkaaressa joskus 90-luvulla, noin 10-vuotiaana. Turvapuomit oli sellaiset, että liu'uin heti ekassa kaarteessa niiden alta, ja roikuin käsivoimilla (plus isosisko piti kiinni käsivarsista) kiinni siellä jalkatilassa koko "hauskuuden" ajan. Ihme, että tuollaiseen laitteeseen päästettiin niinkin pieniä lapsia, kun ei ollut kunnon turvavöitä. Miten lie nykyään.
[/quote]

Mulla on käynyt sama!! Olin 12-vuotias, ja turvakaari aukesi aina alas mennessä. Roikuin kaverissa ja pyörin siinä lattialla. Olin niin kauhuissani ja muutenkin ujo lapsi tuolloin, niin en edes uskaltanut sanoa kellekkään :(

Vierailija
68/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, numero 15 tuli blackout näköjään :D Siis kaveri, ei sisko, räkätti ihan hulluna :/

Vierailija
69/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se nyt Jet Star niminen vuoristorata, jossa ei aikaisemmin ollut mitään turvalaitteita? Tämä laite oli siis Särkänniemessä ja laitteessa oli tarkoitus pysyä keskipakovoiman avulla tms.  Itse meinasin lentää tuosta laitteesta pihalle, onneksi en lentänyt, kun samassa vaunussa istunut ventovieras ihminen "painoi" mut voimalla siihen penkkiin kiinni. Ja yhdessä jyrkässä mutkassa iskin olkapään todella pahasti vaunun laitaan ja olkapää murtui. 

Tuon jälkeen en ole yhteenkään vuoristorataan mennyt ENKÄ mene.

Vierailija
70/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:32"]Ah, numero 15 tuli blackout näköjään :D Siis kaveri, ei sisko, räkätti ihan hulluna :/
[/quote]Hyvä kun palasit selventämään!!

Vierailija
71/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeuden pahin darra ja ekaa kertaa elämässä Lintsillä. Jonotin varmaan puoli tuntia johonkin laitteeseen, mutta oli pakko juosta vessaan oksentamaan just ennen kun olisin siihen päässyt. Rainbown kesken alko heikottaan ja rimpuilin sieltä pois vielä kun laite vähän liikkui että pääsen byyttaan. Kiva juttu.

Pienenä olin lippis päässä Särkänniemen vuoristoradassa ja siinä isossa mäessä se lensi mun päästä ja kierroksen jälkeen laite jouduttiin sulkeen, että lippis päästiin hakeen pois sieltä...

Samaisessa vuoristoradassa ekaa kertaa kun olin niin se sama iso mäki, tuli niin paniikki et kiljuin vaan et mä haluun pois :D Iskä sano että no ei kuule enää oikei onnistu ja sit sitä mentiin :D

Vierailija
72/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"]

Anteeks mua naurattaa nää tarinat ... :D Minä menin Powerparkissa sellaiseen vihreään laitteeseen jossa n. 5 istuinta vierekkäin, sitten ne nostetaan ylös ja se lähtee pyörimään edestakaisin ja vielä ne penkkirivit kieppuu ympäri ja on hetkiä, kun syöksytään pää alaspäin maata kohti... Siis aivan kamalaa! Mä huusin ihan hirveesti, IHAN HIRVEESTI niin että laitteesta vapisevana poistuin niin ihmiset kaysoi ja naureskeli. Lisäks mulla oli sinä päivänä hirveesti hiuslakkaa päässä ja se laite vemputti mun tukan ihan sekaisin ja takkuun.

[/quote]

Itse pidän yleensä eniten vuoristoradoista ja vähemmän kieputuslaitteista mutta tämä oli kyllä paras sellainen, jossa olen koskaan ollut. Parilla ekalla kerralla päästelin koko kyydin ajan riemunkiljaisuja ja spontaania hekottelua, kun meininki oli niin nautittavan hurjaa.

Vierailija
73/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä Linnanmäen Kingissä, kun se laite lähti sieltä ylhäältä tippumaan, niin huusin ihan suoraa huutoa silkasta kauhusta. Never again...

Vierailija
74/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena Särkänniemessä joku pitkähiuksinen tyttö oli kummitusjunassa. Liukui penkissä alaspäin kun pelkäsi siellä jotain.
Houkset menivät vaunun rautaisen pyörän ja kiskon väliin.
:(
Sattui aika paljon kun repi hiukset irti.

Vierailija
75/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:59"]

Lapsena Särkänniemessä joku pitkähiuksinen tyttö oli kummitusjunassa. Liukui penkissä alaspäin kun pelkäsi siellä jotain. Houkset menivät vaunun rautaisen pyörän ja kiskon väliin. :( Sattui aika paljon kun repi hiukset irti.

[/quote]

Ooooooh hyi saatana! :,O

Vierailija
76/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
77/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenan villivirta(?) lapsena, siinä oli joku putous jonka jälkeen pystyi tarttumaan köyteen päästäkseen mutkassa eteenpäin. En saanut köydestä kiinni vaan jäin pyörimään allaolevaan pyörteeseen (välillä myös pinnan alla), ja aikuisia ihmisiä tipahteli niskaan. Lopulta joku aikuinen kiskaisi minut köyteen kiinni. Juu, oli ehkä vähän liian suuret luulot omasta uimataidostakin ennen tuota...

Vierailija
78/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jenkeissä viime vuonna huvipuistossa. Yleensä tykkään hurjista vuoristoradoista, mutta yhdessä oli turvakaaret ainoastaan vatsan ympärillä. Yleensä oli turvakaaret myös rinnuksen kohdalla. Vuoristorata meni myös ylösalaisin.
Koin kauheata turvattomuuden tunnetta kun ei ollut mitään pitämässä yläkroppaa kiinni penkissä.
Kiljuin kauhusta.
Siellä oli myös kamera, joka otti kuvan kun ihmiset ovat kyydissä ja kuvan näki ruudusta jälkikäteen.
poikaystäväni oli ratketa naurusta kun näki minun ilmeeni laitteessa.
Kuvassa muut hymyilevät ja minun ilmeestä näki miten kauhuissani olen. Luulin, että kuolen.
Tämä kuva piti tietysti ostaa muistoksi :D

Vierailija
79/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:59"]Lapsena Särkänniemessä joku pitkähiuksinen tyttö oli kummitusjunassa. Liukui penkissä alaspäin kun pelkäsi siellä jotain.
[/quote]
Tän tarinan oon kuullut vaikka kuinka monta kertaa ja aina vähän eri versioin parinkymmenen vuoden ajan!

Vierailija
80/100 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:59"]Lapsena Särkänniemessä joku pitkähiuksinen tyttö oli kummitusjunassa. Liukui penkissä alaspäin kun pelkäsi siellä jotain.
[/quote]
Tän tarinan oon kuullut vaikka kuinka monta kertaa ja aina vähän eri versioin parinkymmenen vuoden ajan!
[/quote]
Itse olin Särkässä kun tuo tapahtui. Ambulanssikin tuli paikalle, ja seuraavana päivänä oli pieni juttu Aamulehdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi