Pahimmat tai pelottavimmat huvipuistokokemuksesi?
Itsellä ne pahimmat:
Oltiin muutama vuosi sitten lomailemasa USA:ssa ja esikoinen halusi yhteen hurjaan vuoristorataan, jossa matkataan mahallaan maaten. Itse en oikeasti tykkää korkeista paikoista (teininä nuo ei haitannut, mutta nyt aikuisena.. Juu ei), mutta mies ei tuohon laitteeseen päässyt. Siihen, kun oli maksimi pituusraja muistaakseni 190 tai 195 cm (mies on 210 cm).
Parin ekan korkkiruuvin tms. käännöksen jälkeen oksennus sitten lensi kaaressa. Nyt naurattaa, mutta silloin ei..
Toinen liittyy myösin oksentamiseen. Oltiin silloinkin ulkomailla, laite oli sellanen painekattila tyylinen eli pyöri kovaa jne. Vieressä seisonut tyyppi sitten oksensi kaaressa ja suoraan meikäläisen päälle. Siinä oli todella lähellä, etten itsekkin oksentanut.
Ja kolma sitten, ei kylläkään käynyt itselle tai kelleen tutulle. Oltiin luokkaretkellä Linnanmäellä ja menin siihen Rainbow/Sateenkaari/mikä lie se nyt olikaan nimeltään, kun vieressä istuneelta tuli paskat housuut. Tuo tyyppi huusi ja kirkui ihan hulluna, että tahtoo pois, päästäkää mut pois ja syykin selvisi sitten, kun kyyti oli loppu.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:43"]Muistaakseni se Rainbown turvahärpäkkeen "tiukkuuden" määräsi se rivin läskein ihminen.
[/quote]
Muistat väärin. Muistan ne tarkkaan, koska laitteessa oli rivissä laidoin erotettu penkki kahdelle, molemmille laskeutui oma puomi vaakatasoon asti, joka oli aika väljä pienelle ihmiselle. Meillä toinen puomi antoi periksi kesken ja nousi noin 45 asteen kulmaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:25"]Ei ole enää Safariakaan :/
Itse olin kerran tossa Viikinkilaiva laitteessa, kun vastapäätä istunut likka alkoi vihertää. Siinä sitten jännäsi, että tuleeko yrjö vai eiko tuu. Ja jos tulee, niin kuka on se uhri, joka saa ne päälleen. Onneksi oksu tuli sitten vasta, kun laite oli pysähtynyt.
[/quote]
Olinko tämä minä?? Hävetti ihan sikana oksentaq vasta, kun laite oli jo pysähtynyt. Tiesin vielä, että viikinkilaiva ei edes ole minulle aopiva laite, mutta kaverit pakotti mukaan. Minulle tämä tapahtui särkänniemessä.
Meinasin kuolla Linnanmäen sateenkaaressa joskus 90-luvulla, noin 10-vuotiaana. Turvapuomit oli sellaiset, että liu'uin heti ekassa kaarteessa niiden alta, ja roikuin käsivoimilla (plus isosisko piti kiinni käsivarsista) kiinni siellä jalkatilassa koko "hauskuuden" ajan. Ihme, että tuollaiseen laitteeseen päästettiin niinkin pieniä lapsia, kun ei ollut kunnon turvavöitä. Miten lie nykyään.
Muistaakseni tuossa ja Särkänniemen Taimatossa (vai mikä Aikamatto se oli) oli aikasemmin jotkut ikärajat eli esim. seitsemän vuotiaat pääsi. Sitten tuli pituusrajat ja ne oli ensin tyyliin 110 cm ja sitten tuli se 140 cm rajat. Moni on sanonut samaa, että on meinannut lentää noista kahdesta laitteesta :O
Tosiaan, huippu toi villivirta.
Oltiin Serenassa iskän ja siskon kanssa joskus muinoin. Ikää taisi olla about 5 tai 6 vuotta, siskolla vuosi vähemmän .
Isä ukkohan innostui, että menkäähäs lapset uuteen altaaseen. Jipii kaikki huusi!
Kunnes siskon kanssa tajuttiin, että eihän tää ookkaan mikään pikkunen lätäkkö.
Noh, tuli sitten harjoiteltua hetken verran siskon käsipohjaa, ennenkuin herra alfauros mystinen yksinhuoltaja sekä päätoiminen naisten nautattaja, Aapuuva! Huutelujen saattelemana riensi altaan reunalle ja kysyi?
Eikö yltä jalat pohjaan?
No ei, plup plup ! Vastasin.
Miksette ui? Hekotti
Iskä hei me ollaan plums,plup tarhaikäisiä!
Siihen loppui nauru ja isäukko veti pisteet kotiin ja pelasti meidät pahan virran syövereistä hyppäämällä itse mukaan.
Siitä sitten jätskille aulaan.
Isäukko jäi vielä jutskailemaan naisen kanssa ja vähän ajan päästä tuli kysymään.
"Onko kaikki hyvin?"
-joo! Maiskis! Iloisina vastasimme.
Seuraavaksi tuli kysymys. "Ootatteko kiltisti tässä, ettekä mene veteen jos isi käy kattomassa yhden jutun?
Joo ei tee mieli enää uida
Siskokin suostui yhden jäätelön siunauksella viettämään laatuaikaa rakkaan veljensä kanssa.
Silloin ihmettelin kovasti miksi iskä oli niin iloinen koko loppuloman. Aattelin, että kaiketi ollut huolissaan ja kiva kun on lapset saatu kuivattua villin syvänmeren omatoimisen sukelluskurssin jälkeen.
Todellinen pointtihan paljastui vasta myöhemmin ja Kummeli V flyygelin korjaajan kohautus" mennääs kattoo" vieläkin jaksaa naurattaa.
T. Maailman paras alle kouluikäinen niin sanottu wingmani.
Puhelimella kirjoitettu ei tarkistettu, mutta toivoittavasti tästä tekstin tynkäsestä saa jotakin tolkkua.
Suomen Tivolissa on se joku sellainen keltainen laite jossa on iso pyöreä pyörivä alusta, jossa taas on itse istuimet jotka pyörii kai painovoiman vaikutuksesta(?) vielä lisäksi. Puhdasta kidutusta koko pyörimisaika!!! Penkki painoi todella epämiellyttävästi heiluessaan haaroihin ja rintaan, ja vielä suuntaa vaihtaessaan "paukutti" sitä turvakaarta kehoa päin, kirjaimellisesti itkin kivusta siitä päästessäni. Kaverit raportoi samaa, joten kyse ei voi olla vain minusta :(
Linnanmäellä Sateenkaarta ei enää ole.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:18"]
Linnanmäellä Sateenkaarta ei enää ole.
[/quote]
Höh. Se oli lempilaitteitani. Myös vesitornin sisällä ollut safari oli ihan huippu.
Linnanmäen Viking-laiva. Vastapäätä istuva oksensi ja mä liuin siitä turvapuomin alta roikkumaan käsien varaan.
Ei helvetti mitä siansaksaa. Noh, katastrofaalinen tilanne vaatii sekavqn kirjoituksen-edelleen se ja sama ns. WM
Ei ole enää Safariakaan :/
Itse olin kerran tossa Viikinkilaiva laitteessa, kun vastapäätä istunut likka alkoi vihertää. Siinä sitten jännäsi, että tuleeko yrjö vai eiko tuu. Ja jos tulee, niin kuka on se uhri, joka saa ne päälleen. Onneksi oksu tuli sitten vasta, kun laite oli pysähtynyt.
Olin varmaankin 5-6-vuotias, kun sisko vei mut siihen Tykkimäen väärinpäin taloon. Siellä sitten oli sellainen pyörivä tynnyri tms. ja vilkkuvia valoja pimeässä. Tuo oli jotain aivan hirvittävän pelottavaa :D Ja itkin hysteerisesti, etten mene tuosta ja mennään pois :D
Linnanmäen se raketti mikä lie joka ampuu ylös. Mulla alkoi tulla paniikki että en haluakaan ja sit lähettiin ylös. Ylhäällä vielä turvakaari liikahti (oli kyllä kiinni varmastikin) pidin kauhuissani käsillä kiinni ja hyvä etten pissinyt kauhusta alleni
Olin muksujen kanssa Linnamäen maailmanpyörässä, kun laitteeseen tuli joku vika. Ja meidän vaunu tietty ylimmäisenä. Täytyy sanoa, että korkeanpaikan kammoiselle nuo n. 15 minuuttia olivat elämäni pisimmät ja oli lähellä, etten ruvennut kirkumaan :D :D Siinä ehti jo miettiä sitäkin, että miten me päästään alas täältä, jos laitetta ei saada kuntoon :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:41"]Mentiin kaverin kanssa johonkin laitteeseen joka pyöri ympäri plus vaunut pyöri samalla ympäri, jolloin keskipakovoima veti aina vaunun toiselle reunalle. Kävi ilmi että kaveri omasi surkeat käsivoimat, eli kun pyörittiin niin päin että valuttiin mun puolelle, kaveri oli kyljessä kiinni. Kävi ihan helvetin kipeää lonkkiin, ja seurauksena oli semmoset kämmenen kokoiset mustelmat lonkissa...
[/quote]
Olikohan tuo sun kaveri minä? Zorry :DDD
Lintsi ja ukko. Niska retkahti kesken kaiken. Kipu aivan hirveää montapäivää ja muistuttelee itsestään aikaajoin..
Pahimmat kokemukseni?
Yksi tapaus sattui, kun olin tosi pieni, ehkä neljän tai viiden. Ajoin sisarukseni kanssa pieniä, hitaasti liikkuvia sähköautoja ympäri pientä rataa, kun epäreilusti melkein heti (yhden tai kahden kierroksen jälkeen) ratavahti näytti, että meidän pitäisi lopettaa ja ajaa sivuun. (Ehkä hän sekoitti meidät joihinkin monta kierrosta ajaneisiin.) Mutta minäpäs en osannutkaan pysähtyä - en tajunnut ottaa jalkaa pois kaasulta, vaan ajoin edessä seisovan valvojan jalalle (hitaasti tosin, mutta hän ei väistänyt, kun oli päättänyt poistaa meidät radalta). Vahti suuttui ja työnsi minut rajun vihaisesti pois radalta. Odottamassa olleet vanhempani eivät nähneet tapausta, enkä osannut kertoa siitä heille, mutta minulle tuli paha maku koko "huvi"puistoreissusta. Muistan tämän yhä yli neljänkymmenen vuoden jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:30"]Olin muksujen kanssa Linnamäen maailmanpyörässä, kun laitteeseen tuli joku vika. Ja meidän vaunu tietty ylimmäisenä. Täytyy sanoa, että korkeanpaikan kammoiselle nuo n. 15 minuuttia olivat elämäni pisimmät ja oli lähellä, etten ruvennut kirkumaan :D :D Siinä ehti jo miettiä sitäkin, että miten me päästään alas täältä, jos laitetta ei saada kuntoon :D
[/quote]
Olis kuule komeet brankkarit tullu sut sieltä hakemaan ja kantanu vahvoilla käsivarsillaan alas. ;)
Tai oisit päässy hyppään ilmapatjalle sieltä. :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:30"]Olin muksujen kanssa Linnamäen maailmanpyörässä, kun laitteeseen tuli joku vika. Ja meidän vaunu tietty ylimmäisenä. Täytyy sanoa, että korkeanpaikan kammoiselle nuo n. 15 minuuttia olivat elämäni pisimmät ja oli lähellä, etten ruvennut kirkumaan :D :D Siinä ehti jo miettiä sitäkin, että miten me päästään alas täältä, jos laitetta ei saada kuntoon :D [/quote] Olis kuule komeet brankkarit tullu sut sieltä hakemaan ja kantanu vahvoilla käsivarsillaan alas. ;) Tai oisit päässy hyppään ilmapatjalle sieltä. :D
[/quote]
:D :D Onneksi lapsilla oli kivaa, vaikkei äidillä ollutkaan :D
Mentiin kaverin kanssa johonkin laitteeseen joka pyöri ympäri plus vaunut pyöri samalla ympäri, jolloin keskipakovoima veti aina vaunun toiselle reunalle. Kävi ilmi että kaveri omasi surkeat käsivoimat, eli kun pyörittiin niin päin että valuttiin mun puolelle, kaveri oli kyljessä kiinni. Kävi ihan helvetin kipeää lonkkiin, ja seurauksena oli semmoset kämmenen kokoiset mustelmat lonkissa...