Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat tai pelottavimmat huvipuistokokemuksesi?

Vierailija
22.05.2015 |

Itsellä ne pahimmat:

Oltiin muutama vuosi sitten lomailemasa USA:ssa ja esikoinen halusi yhteen hurjaan vuoristorataan, jossa matkataan mahallaan maaten. Itse en oikeasti tykkää korkeista paikoista (teininä nuo ei haitannut, mutta nyt aikuisena.. Juu ei), mutta mies ei tuohon laitteeseen päässyt. Siihen, kun oli maksimi pituusraja muistaakseni 190 tai 195 cm (mies on 210 cm).

Parin ekan korkkiruuvin tms. käännöksen jälkeen oksennus sitten lensi kaaressa. Nyt naurattaa, mutta silloin ei..

Toinen liittyy myösin oksentamiseen. Oltiin silloinkin ulkomailla, laite oli sellanen painekattila tyylinen eli pyöri kovaa jne. Vieressä seisonut tyyppi sitten oksensi kaaressa ja suoraan meikäläisen päälle. Siinä oli todella lähellä, etten itsekkin oksentanut. 

Ja kolma sitten, ei kylläkään käynyt itselle tai kelleen tutulle. Oltiin luokkaretkellä Linnanmäellä ja menin siihen Rainbow/Sateenkaari/mikä lie se nyt olikaan nimeltään, kun vieressä istuneelta tuli paskat housuut. Tuo tyyppi huusi ja kirkui ihan hulluna, että tahtoo pois, päästäkää mut pois ja syykin selvisi sitten, kun kyyti oli loppu.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tullu huudettua monessakin laitteessa, mutta pahinta kuolemanpelkoa olen tuntenut lapsena (n.5vee) Linnanmäen ketjukarusellissa. Minun muistikuvissa se oli silloin  Linnanmäellä jossain reunassa kallion päällä, joka lisäsi vielä vaikutelmaa korkealla lentämisestä. Laite kaikessa yksinkertaisuudessa oli liikaa tälle tytölle ja mykistyin kauhusta. Karusellin keinua muistuttavissa istuimissahan on hyvin heppoisa se turvamekanisti ja olin ihan varma, että se aukeaa ja jatkan lentoani samaa vauhtia rinnettä alas. Tämä tapahtui siis joskus 80-luvulla

Vierailija
2/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme työporukan kanssa muutama kesä takaperin Särkänniemen Koskiseikkailussa, jossa mennään niillä pyöreillä veneillä. Jollain ihmeen keinolla kollega onnistui tiputtamaan järjestelmäkameransa veteen, ja hän hyppäsi sinne silmänräpäyksessä kameran perässä. Tuolloin ei naurattanut, kun kamera meni rikki ja työkaveri jäi jälkeen keskelle koskea eikä päässyt heti takaisin, mutta jälkeenpäin asia naurattaa häntäkin.

Onni onnettomuudessa - hän olisi voinut ihan hyvin hukkua, mikäli ei osaisi uida tai jos hän olisi mennyt paniikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:16"]Lintsi ja ukko. Niska retkahti kesken kaiken. Kipu aivan hirveää montapäivää ja muistuttelee itsestään aikaajoin..
[/quote]

Voi ei . Siihenhän olisi voinut kuolla

Vierailija
4/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistot KIELLETTÄVÄ !

Vierailija
5/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin kerta oli se kun lapseni loukkaantui (toisten lasten toiminnan seurauksena) ja lähdettiin ambulanssilla Puuhamaasta sairaalaan.

Vierailija
6/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:20"]No, tämä ei ole niin kauhea, kuin jotkut, mutta: olin kai kuusivuotias, kun isä houkutteli minut ja pikkusiskoni kummitusjunaan lintsillä. Koko laitettahan ei suositella alle 8-vuotiaille ja meille tarhaikäisille se oli karmean pelottava kokemus. Kun vihdoin pääsimme kummitusjunasta pois, siskoni itki vaikka kuinka pitkään ja sen jälkeen murjotti koko loppupäivän, enkä minäkään ollut enää hupituulella. Isää kyllä nolotti XD
[/quote]

Minä olin yleensä silmät kiinni, ei jäänyt traumoja =D

Vierailija
7/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa Kummijunassa silmät kiinni :D :D 

Mun pahin kokemus oli Tykkimäellä. Siellä oli/on sellanen laite, mikä pyörii nopeeta vauhtia ympäri ja sitten ne vaunut pyörii kanssa. Samaan vaunuun tuli sitten sellanen toooooodella iso nainen, jolla ei ollut mitenkään hyvät käsivoimat. Loppu tulos, tuo aina valui mun päälle ja littaannuin vaunun nurkkaukseen. 

Oikea olkapää ja olkavarsi oli täysin mustelmilla ja kipeänä ties kuinka monta päivää tuon jälkeen.

Vierailija
8/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana rakastin hurjiakin laitteita, Top Spinia, enterprisea jne. No. Vuosien tauko huvipuistoilussa, ja viime vuonna Sydneyn reissulla Luna Parkiin. Siellä oli semmonen vehje, jossa penkkirivot nousivat pystysuoran ylös, pyörivät paitsi akselinsa, myös itsensä ympäri. Vähän vaikeaa selittää. Mutta voi jumalauta etten koskaan, IKINÄ ole pelännyt niin :D ITKIN ja kiljuin koko ajan, vieressä oleva mieheni ja jotkut random kersat vaan nauroi. Ei näköjään vanhalla enää pää kestäkään niinkuin nuorempana :D 29v

Vierailija
9/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:12"]Olin Grönä-Lundissa viimevuonna ja siellä on semmonen ketjukaruselli joka menee 120 m korkeuteen, sillon tuuli ja satoi vähäsen. En oo ikinä pelänny mitään nii paljon ku sillon korkealla ollessa ku tuuli kävi jalkoihin. Hyii... mutta pistit paremmaksi oksu-tarinallasi
[/quote]
Me ollaan miehen kanssa hurjapäitä ja käytiin vaikka mitä hurjia laitteita Euroopan kiertoreissulla. Mutta Köpiksessä tuo taivaisiin nouseva ketjukaruselli aiheutti traumat. Siinä on vierekkäiset penkit kiinni toisiinsa, ja istuimme niin et mies oli ulkoympyrässä. Mieheni painaa tuplaten minuun verrattuna, joten huipulla se sijaan että ketjuistuimet olisi mennyt normaalia kehää, ne lisäksi meinasi mennä toistensa ympäri solmuun painoerosta ja tuulesta johtuen. Näin istuin ei ollut enää turvallisessa sivuasennossa vaan liukumäkenä...

Vierailija
10/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemen häristimestä kauhumuistot. Olin aivan liian pieni ja laiha. Kun laite käynnistyi, turvakaari antoi periksi. Siskoa katsoin kauhunsekaisesti kysyen kuuluuko tämän olla näin koska kaari ei pitänyt kummallakaan eli nouse ylös. Sisko vielä pienempi kuin minä. Enää ei päästy laitteesta pois. Muut nauroi ja kiljui ilosta, sisko itki pelosta ja minä kauhusta sekasin. Pidin kaikin voimin käsillä kaarta ja siskoa (jotenkin) kiinni, jaloilla yritin painaa vastaan. Tää oli se vempain joka hytkyi kauhealla voimalla sekoittaen ilmassa. Kun kierrokset loppui, olin aivan kuitti ja mustelmilla. Eipä tarvinnut odotella kaaren nousemista koska se oli auki. Tuon jälkeen en mennyt enää koskaan siihen ja pelkään vieläkin monia laitteita.

Vierailija
11/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:16"]Muistaakseni tuossa ja Särkänniemen Taimatossa (vai mikä Aikamatto se oli) oli aikasemmin jotkut ikärajat eli esim. seitsemän vuotiaat pääsi. Sitten tuli pituusrajat ja ne oli ensin tyyliin 110 cm ja sitten tuli se 140 cm rajat. Moni on sanonut samaa, että on meinannut lentää noista kahdesta laitteesta :O
[/quote]
Itse meinasin lentää sieltä sillonkin ku raja oli 140cm ja olin jotain 145cm. Olin hoikka pieni 11-vuotias. Vieressä oleva isokokoinen piti minusta kiinni

Vierailija
12/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pienenä Linnanmäen vekkulaan. Olin peloissani jo heti alkuun kun oli pimeää ja kuului vaan tyyliin jotain pellen naurua. Kun siinä tuli vastaan ne liikkuvat lattiat kaaduin, aloin itkeä ja juoksin pois

Vierailija
13/100 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppelis puppeliS

Vierailija
14/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:59"]

Lapsena Särkänniemessä joku pitkähiuksinen tyttö oli kummitusjunassa. Liukui penkissä alaspäin kun pelkäsi siellä jotain. Houkset menivät vaunun rautaisen pyörän ja kiskon väliin. :( Sattui aika paljon kun repi hiukset irti.

[/quote]

Ooooooh hyi saatana! :,O
[/quote]
Tää on tää urbaani legenda mitä on kerrottu jo 80-luvulta. Välillä tosin hiukset tarttuu johonkin pelotteeseen (mitä lie pahvilaatikoita siellä oli).

Vierailija
15/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuten lukea wikipediasta miten paljon ihmisiä on kuollut ja loukkantunut Disneyn puistoissa... Karmivia tarinoita!

Vierailija
16/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"]

Anteeks mua naurattaa nää tarinat ... :D Minä menin Powerparkissa sellaiseen vihreään laitteeseen jossa n. 5 istuinta vierekkäin, sitten ne nostetaan ylös ja se lähtee pyörimään edestakaisin ja vielä ne penkkirivit kieppuu ympäri ja on hetkiä, kun syöksytään pää alaspäin maata kohti... Siis aivan kamalaa! Mä huusin ihan hirveesti, IHAN HIRVEESTI niin että laitteesta vapisevana poistuin niin ihmiset kaysoi ja naureskeli. Lisäks mulla oli sinä päivänä hirveesti hiuslakkaa päässä ja se laite vemputti mun tukan ihan sekaisin ja takkuun.

[/quote]

Itse pidän yleensä eniten vuoristoradoista ja vähemmän kieputuslaitteista mutta tämä oli kyllä paras sellainen, jossa olen koskaan ollut. Parilla ekalla kerralla päästelin koko kyydin ajan riemunkiljaisuja ja spontaania hekottelua, kun meininki oli niin nautittavan hurjaa.

[/quote]

En tuota kirjoittaessa muistanut itsellä olleen mitään karmeaa huvipuistokokemusta, mutta noista muiden mainitsemista istuimissa murjoutumisista tuli mieleen samalta reissulta se Powerparkin vihreä pikkuvuoristorata, jossa taisi olla jotenkin akselinsa ympäri pyörivät vaunut. Siinä kun kurveissa ei ollut kallistuksia, niin jatkuvasti luisteli penkillä ja kolhi lonkkia vaunun kulmaan. Ei nyt mikään kauhukokemus mutta niin epämukava kuitenkin, että toista kertaa ei tullut mentyä.

Vierailija
17/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:17"]Suomen Tivolissa on se joku sellainen keltainen laite jossa on iso pyöreä pyörivä alusta, jossa taas on itse istuimet jotka pyörii kai painovoiman vaikutuksesta(?) vielä lisäksi. Puhdasta kidutusta koko pyörimisaika!!! Penkki painoi todella epämiellyttävästi heiluessaan haaroihin ja rintaan, ja vielä suuntaa vaihtaessaan "paukutti" sitä turvakaarta kehoa päin, kirjaimellisesti itkin kivusta siitä päästessäni. Kaverit raportoi samaa, joten kyse ei voi olla vain minusta :(
[/quote]

Sama tääll! Mulla oli pää, toinen reisi, kylki ja käsi aivan mustelmilla seuraavana päivänä kun pienikokoisena ihmisenä valuin jatkuvasti sen "turvakaaren" alta jotenkin oudosti ja pää jäi jumiin. Ja tais olla oranssi toi vehe ja oisko nimi ollut joku high voltage tjsp tai ainakin sen vehkeen kyljeSä luki jotain tällaista :D

Vierailija
18/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin pienenä tyttönä särkänniemessä, ja siellä oli sellainen laite, jossa oli sellaisia kiikkuja, kylläpä te kaikki tiedätte niitä laitteita, joka käynnistyessään nousi paljon korkeammalle. Pikkusena se tietysti tuntui tosi tosi paljon korkeammalta ja se oli vielä aivan veden äärellä. En tietenkään ensin tajunnut että se nousee vaan kuvittelin sen olevan ihan tavallinen. Meinasi suoraan sanottuna olla vähän paskat housussa ja muistan kanssa pelänneeni että sandaalini lentävät veteen :D

Vierailija
19/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Grönä-Lundissa viimevuonna ja siellä on semmonen ketjukaruselli joka menee 120 m korkeuteen, sillon tuuli ja satoi vähäsen. En oo ikinä pelänny mitään nii paljon ku sillon korkealla ollessa ku tuuli kävi jalkoihin. Hyii... mutta pistit paremmaksi oksu-tarinallasi

Vierailija
20/100 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:44"]

Oho! Onpa sulla pitkä mies!

[/quote]

Joo, niinhän tuo on. Appiukko on kanssa samanlainen hongankolistaja, samoin miehen veljet. ja näyttää siltä, että meidän pojistakin on tulossa pitkiä :) 

Ainoa miinus tuossa on se, että jossain huvipuistolaitteissa on pituusrajoitukset turvakaarien takia ja max pituus on silloin tuo 190-195 cm. Muistaakseni Linnanmäellä on muutama laite mihin mies ei pääse ollenkaan.
[/quote]

Huomasitko, että toi kommentti oli todettu vittuilusävyyn : D
Tosin huomaahan ap:sta että on vähän yksinkertainen tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi