Pahimmat tai pelottavimmat huvipuistokokemuksesi?
Itsellä ne pahimmat:
Oltiin muutama vuosi sitten lomailemasa USA:ssa ja esikoinen halusi yhteen hurjaan vuoristorataan, jossa matkataan mahallaan maaten. Itse en oikeasti tykkää korkeista paikoista (teininä nuo ei haitannut, mutta nyt aikuisena.. Juu ei), mutta mies ei tuohon laitteeseen päässyt. Siihen, kun oli maksimi pituusraja muistaakseni 190 tai 195 cm (mies on 210 cm).
Parin ekan korkkiruuvin tms. käännöksen jälkeen oksennus sitten lensi kaaressa. Nyt naurattaa, mutta silloin ei..
Toinen liittyy myösin oksentamiseen. Oltiin silloinkin ulkomailla, laite oli sellanen painekattila tyylinen eli pyöri kovaa jne. Vieressä seisonut tyyppi sitten oksensi kaaressa ja suoraan meikäläisen päälle. Siinä oli todella lähellä, etten itsekkin oksentanut.
Ja kolma sitten, ei kylläkään käynyt itselle tai kelleen tutulle. Oltiin luokkaretkellä Linnanmäellä ja menin siihen Rainbow/Sateenkaari/mikä lie se nyt olikaan nimeltään, kun vieressä istuneelta tuli paskat housuut. Tuo tyyppi huusi ja kirkui ihan hulluna, että tahtoo pois, päästäkää mut pois ja syykin selvisi sitten, kun kyyti oli loppu.
Kommentit (100)
Powerparkissa se sellanen tikku, mikä nostaa laitteen ylös ja tulee vapaapudotuksella alas. Tulee alas ihan randomisti, että ei tiedä aina millon se lähtee putoomaan. No olin siinä ja se rinkula, minkä kyydissä täysi lasti porukkaa, kiipes hissukseen ylös. Jännitti ja kun se pysähty, sitä vaan odotti että millon se tippuu, millon se tippuu... Aikaa kului eikä se tippunutkaan. Koko ajan jännitti että joko se tipahtaa ...
Ei tippunut. Siihen oli tullu vika ja oltiin siellä hellkarin korkeella ainakin 20min ennenkuin vaunu alkoi hiljakseen laskea alas.
Hirvee kokemus.
Huvipuisto anto rahat takas rannekkeesta
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:51"]Powerparkissa se sellanen tikku, mikä nostaa laitteen ylös ja tulee vapaapudotuksella alas. Tulee alas ihan randomisti, että ei tiedä aina millon se lähtee putoomaan. No olin siinä ja se rinkula, minkä kyydissä täysi lasti porukkaa, kiipes hissukseen ylös. Jännitti ja kun se pysähty, sitä vaan odotti että millon se tippuu, millon se tippuu... Aikaa kului eikä se tippunutkaan. Koko ajan jännitti että joko se tipahtaa ...
Ei tippunut. Siihen oli tullu vika ja oltiin siellä hellkarin korkeella ainakin 20min ennenkuin vaunu alkoi hiljakseen laskea alas.
Hirvee kokemus.
Huvipuisto anto rahat takas rannekkeesta
[/quote]
Hyi! Mua otti jo ihan vatsasta kun pelkästään kuvittelin :(
Tykkimäki ja saatanan star flyer, meinasin kuolla, uskaltanut edes pitää silmiä auki :D Ei ikinä enää
Sirkuksen pomppulinna puhkesi juuri kun olimme kaverin kanssa menossa sinne... Muistan kun innoissamme juoksimme kohti, ja tornit alkoivat lutistuen kaatua, oli siinä varmaan kaksi aika myrtyneen näköistä pikkulikkaa :D
Korvauksena tosin saimme vapaalippuja muihin laitteisiin :)
Lintsillä joku laite, sellanen joka pyörii aika lailla maan tasalla mutta vaunut kieppuu ylösalaisin ja ees taas... Se voima siinä on ihan hirvee ja olin ihan mustelmilla sen jälkeen kun se höykkyytti :(
Wasalandian vikinglaiva oli inhottava ja luulin oikeasti että tipun sieltä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:59"]Lapsena Särkänniemessä joku pitkähiuksinen tyttö oli kummitusjunassa. Liukui penkissä alaspäin kun pelkäsi siellä jotain.
Houkset menivät vaunun rautaisen pyörän ja kiskon väliin.
:(
Sattui aika paljon kun repi hiukset irti.
[/quote]
Tän tarinan oon kuullut vaikka kuinka monta kertaa ja aina vähän eri versioin parinkymmenen vuoden ajan!
[/quote]
Itse olin Särkässä kun tuo tapahtui. Ambulanssikin tuli paikalle, ja seuraavana päivänä oli pieni juttu Aamulehdessä.
[/quote]
Joo mäkin muistan tän, olin lapsi ja tää oli uutisissa just ennen kuin me mentiin Särkkään sinä vuonna ja olin ihan peloissani sen takia enkä uskaltanut mennä mihinkään vähänkään rajumpiin laitteisiin. Ja hiukset oli tiukasti nutturalla :)
Onkohan se Linnanmäen laite Kieppi tai joku sen tyylinen. Siis se, mikä kieppuu maan tasalla? Itse sain kanssa tuossa hirveät mustelmat, näytin oikeasti siltä, että olisin saanut pahasti turpaan.
Sitten muistan lapsuudesta sen Särkänniemen Cokis laitteen (mikäs sen oikea nimi nyt olikaan). Menin serkun kanssa siihen ja voi hitto, kiljuttiin molemmat kitapurjeet lepattaen :D Koko ajan oli sellainen tunne, että siitä kopperoisesta tippuu ja se "katto" ei kestä jne.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:44"] Oho! Onpa sulla pitkä mies! [/quote] Joo, niinhän tuo on. Appiukko on kanssa samanlainen hongankolistaja, samoin miehen veljet. ja näyttää siltä, että meidän pojistakin on tulossa pitkiä :) Ainoa miinus tuossa on se, että jossain huvipuistolaitteissa on pituusrajoitukset turvakaarien takia ja max pituus on silloin tuo 190-195 cm. Muistaakseni Linnanmäellä on muutama laite mihin mies ei pääse ollenkaan. [/quote] Huomasitko, että toi kommentti oli todettu vittuilusävyyn : D Tosin huomaahan ap:sta että on vähän yksinkertainen tyyppi.
[/quote]
Haist sinä huilu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:55"]Viime kesänä Linnanmäen Kingissä, kun se laite lähti sieltä ylhäältä tippumaan, niin huusin ihan suoraa huutoa silkasta kauhusta. Never again...
[/quote]
Mäki vihaan kingiä! Olin niin paniikissa että en voinut eses killjua...
powerparkin piovra mustekala kopio. mul meinas tulla siinä huono olo kun se pyörii ihan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:08"]Serenan villivirta(?) lapsena, siinä oli joku putous jonka jälkeen pystyi tarttumaan köyteen päästäkseen mutkassa eteenpäin. En saanut köydestä kiinni vaan jäin pyörimään allaolevaan pyörteeseen (välillä myös pinnan alla), ja aikuisia ihmisiä tipahteli niskaan. Lopulta joku aikuinen kiskaisi minut köyteen kiinni. Juu, oli ehkä vähän liian suuret luulot omasta uimataidostakin ennen tuota...
Joku samantapainen muisto mullakin. Meillä taisi olla vaan muistaakseni renkaat/aluset. Serkku oli uimataidoton ja aikuisia laski noilla renkailla/uima-alueilla serkun päälle joka "allas"pysähdyksellä. Revittiin serkkua porukan alta pois. Muistan kiljuvat ruotsalaiset, jotka laskivat aina päälle...
Eikö tuolla ollut joissain mäissä yms ehkä juuri tuossa villivirrassa edellytyksenä uimataito? Mutta vahtiko/kyselikö niitä sitten kukaan..? En muista.
Absuurdi näky kun 200 kilonen aikuinen mies alkaa kiljua kummmitusjunassa kuin pikkutyttö.
Rainbow huvipuistolaite joskus 80-luvun lopulla, olisinko ollut jotain 13v poika silloin. Oli kyllä niin hirveää pyöritystä että pelkäsin henkeni edestä lentäväni kyydistä, puristin käsinojista rystyset valkoisena ja sen koommin ei ole huvipuistolaitteet kiinnostaneet.
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Oksensin monorailista jonkun tädin niskaan.
Edellinen käynti huvipuistossa joskus 90-luvulla ala-asteen luokkaretkellä ja menin tykkimäellä suoraan star flyeriin. Ensimmäinen kerta kun on oikeasti pelottanut huvipuistolaitteessa, pelkään kyllä muutenkin korkeita paikkoja.
Nyt täytyy kyllä ottaa vahinko takaisin ja kiertää kaikki suomen huvipuistot ja laitteet läpi.
Ei ihan yhtä pahoja juttuja kuin muilla. Pelkään hirveästi hurjia laitteita ja olo on äärimmäisen epämukava jo tivolin teekuppikoneessakin. Kymmenisen vuotta sitten vein kummipoikani Linnanmäelle ja hän kärtti minut mukaan johonkin hurjaan laitteeseen, jossa meni pää alaspäin. Annoin taivutella itseni (kummius velvoittaa jne). Muistan hyvin elävästi sen tunteen, kun minut oli köytetty kiinni siihen laitteeseen kummipojan viereen ja odotimme liikkeellelähtöä. Tunsin tehneeni aivan hirvittävän virheen! Suljin silmät ja aloin kiljua kun laite lähti liikkeelle, kiljuin koko kyydin ajan ja avasin silmät vasta, kun kyydin loputtua turvakaari loksahti auki. Kummipojalla ainakin oli hauskaa!