Pahimmat tai pelottavimmat huvipuistokokemuksesi?
Itsellä ne pahimmat:
Oltiin muutama vuosi sitten lomailemasa USA:ssa ja esikoinen halusi yhteen hurjaan vuoristorataan, jossa matkataan mahallaan maaten. Itse en oikeasti tykkää korkeista paikoista (teininä nuo ei haitannut, mutta nyt aikuisena.. Juu ei), mutta mies ei tuohon laitteeseen päässyt. Siihen, kun oli maksimi pituusraja muistaakseni 190 tai 195 cm (mies on 210 cm).
Parin ekan korkkiruuvin tms. käännöksen jälkeen oksennus sitten lensi kaaressa. Nyt naurattaa, mutta silloin ei..
Toinen liittyy myösin oksentamiseen. Oltiin silloinkin ulkomailla, laite oli sellanen painekattila tyylinen eli pyöri kovaa jne. Vieressä seisonut tyyppi sitten oksensi kaaressa ja suoraan meikäläisen päälle. Siinä oli todella lähellä, etten itsekkin oksentanut.
Ja kolma sitten, ei kylläkään käynyt itselle tai kelleen tutulle. Oltiin luokkaretkellä Linnanmäellä ja menin siihen Rainbow/Sateenkaari/mikä lie se nyt olikaan nimeltään, kun vieressä istuneelta tuli paskat housuut. Tuo tyyppi huusi ja kirkui ihan hulluna, että tahtoo pois, päästäkää mut pois ja syykin selvisi sitten, kun kyyti oli loppu.
Kommentit (100)
Särkänniemen taikamatossa oli vaikeaa pysyä ihan 15-vuotiaana hoikkana tyttönä. Istuin oli tosi liukas eikä Levikset ottanut otetta. Pelkäsimön koko ajan että putoan. Huh!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:08"]Serenan villivirta(?) lapsena, siinä oli joku putous jonka jälkeen pystyi tarttumaan köyteen päästäkseen mutkassa eteenpäin. En saanut köydestä kiinni vaan jäin pyörimään allaolevaan pyörteeseen (välillä myös pinnan alla), ja aikuisia ihmisiä tipahteli niskaan. Lopulta joku aikuinen kiskaisi minut köyteen kiinni. Juu, oli ehkä vähän liian suuret luulot omasta uimataidostakin ennen tuota...
[/quote]
Joku samantapainen muisto mullakin. Meillä taisi olla vaan muistaakseni renkaat/aluset. Serkku oli uimataidoton ja aikuisia laski noilla renkailla/uima-alueilla serkun päälle joka "allas"pysähdyksellä. Revittiin serkkua porukan alta pois. Muistan kiljuvat ruotsalaiset, jotka laskivat aina päälle...
[/quote]
Mäkin ehkä 10-vuotiaana jäin siihen veteen pyörimään enkä päässyt pois kun ihmisiä laski aina päälle, tosi moni jäi siihen jumiin ja minä sain kokoajan vettä keuhkoihin ja tuntui että hukun. Siinä oli muistaakseni joku virta, että pois pääsy oli hankalaa.
T: 15v
Olin noin kymmenvuotias , kun meinasin tippua Tivoli lentävästä matosta. Luiskahdin sieltä kaaren alta ja roikuin kainaloista jalat ilmassa sätkien, , isä koetti repiä ylös. Nykyäänkin kyseinen laite puistattaa!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:12"]Meinasin kuolla Linnanmäen sateenkaaressa joskus 90-luvulla, noin 10-vuotiaana. Turvapuomit oli sellaiset, että liu'uin heti ekassa kaarteessa niiden alta, ja roikuin käsivoimilla (plus isosisko piti kiinni käsivarsista) kiinni siellä jalkatilassa koko "hauskuuden" ajan. Ihme, että tuollaiseen laitteeseen päästettiin niinkin pieniä lapsia, kun ei ollut kunnon turvavöitä. Miten lie nykyään.
[/quote]
Itse kävin 9--vuotiaana ja olin tosi pieni sillon. En muista tuollaista ongelmaa...oliskohan sitten istuttu niin kylki kyljessä vai riippuu ko kaareen korkeus vieressä istuvien jalkakorkeudesta tms?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:18"]
Linnanmäellä Sateenkaarta ei enää ole.
[/quote]
Höh. Se oli lempilaitteitani. Myös vesitornin sisällä ollut safari oli ihan huippu.
[/quote]
Safari oli tosi jees, mutta se nykyinenkin vesitornijuttu (avaruus"juna") on ihan kiva, ei okseta, vaikka vauhtia onkin vähän enemmän kuin Safarissa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:08"]Serenan villivirta(?) lapsena, siinä oli joku putous jonka jälkeen pystyi tarttumaan köyteen päästäkseen mutkassa eteenpäin. En saanut köydestä kiinni vaan jäin pyörimään allaolevaan pyörteeseen (välillä myös pinnan alla), ja aikuisia ihmisiä tipahteli niskaan. Lopulta joku aikuinen kiskaisi minut köyteen kiinni. Juu, oli ehkä vähän liian suuret luulot omasta uimataidostakin ennen tuota...
[/quote]
Joku samantapainen muisto mullakin. Meillä taisi olla vaan muistaakseni renkaat/aluset. Serkku oli uimataidoton ja aikuisia laski noilla renkailla/uima-alueilla serkun päälle joka "allas"pysähdyksellä. Revittiin serkkua porukan alta pois. Muistan kiljuvat ruotsalaiset, jotka laskivat aina päälle...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:55"]
Onkohan se Linnanmäen laite Kieppi tai joku sen tyylinen. Siis se, mikä kieppuu maan tasalla? Itse sain kanssa tuossa hirveät mustelmat, näytin oikeasti siltä, että olisin saanut pahasti turpaan.
Sitten muistan lapsuudesta sen Särkänniemen Cokis laitteen (mikäs sen oikea nimi nyt olikaan). Menin serkun kanssa siihen ja voi hitto, kiljuttiin molemmat kitapurjeet lepattaen :D Koko ajan oli sellainen tunne, että siitä kopperoisesta tippuu ja se "katto" ei kestä jne.
[/quote]
Joo toi Coca-colalaite oli ihan kamala! Rakastan hurjia laitteita, mutta tuo oli sitä aivan väärällä tavalla... :D Se natisi aivan järkyttävästi ja koko ajan oli sellainen olo että se hajoaa alta... joka onkin varsin mukava tunne varmaan parinkymmenen metrin korkeudessa ylösalaisin!
Muistaakseni se Rainbown turvahärpäkkeen "tiukkuuden" määräsi se rivin läskein ihminen.
Olen tasan kerran ollut Viikinkilaivassa ja toista kertaa en mene, vaikka maksettaisiin :D Oksensin nimittäin puoli tuntia aikaisemmin syödyt ranskalaiset, hampparin ja jäätelön vieressä istuneen veljen syliin :D Ikää mulla oli tuolloin n. 8 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:16"]Muistaakseni tuossa ja Särkänniemen Taimatossa (vai mikä Aikamatto se oli) oli aikasemmin jotkut ikärajat eli esim. seitsemän vuotiaat pääsi. Sitten tuli pituusrajat ja ne oli ensin tyyliin 110 cm ja sitten tuli se 140 cm rajat. Moni on sanonut samaa, että on meinannut lentää noista kahdesta laitteesta :O
[/quote]
Minä olen 160cm/43kg ja aina tuntuu, että lennän Aikamatosta pois. Tykkään todella siitä laitteesta, mutta pitää rystyset valkoisena puristaa turvakaiteita ja ottaa jaloilla tukea, koska oikeasti tuntuu, että sieltä lentää pois.
t. 16
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:42"]
Onkohan se Linnanmäen laite Kieppi tai joku sen tyylinen. Siis se, mikä kieppuu maan tasalla? Itse sain kanssa tuossa hirveät mustelmat, näytin oikeasti siltä, että olisin saanut pahasti turpaan.
Sitten muistan lapsuudesta sen Särkänniemen Cokis laitteen (mikäs sen oikea nimi nyt olikaan). Menin serkun kanssa siihen ja voi hitto, kiljuttiin molemmat kitapurjeet lepattaen :D Koko ajan oli sellainen tunne, että siitä kopperoisesta tippuu ja se "katto" ei kestä jne.
[/quote]
Joo toi Coca-colalaite oli ihan kamala! Rakastan hurjia laitteita, mutta tuo oli sitä aivan väärällä tavalla... :D Se natisi aivan järkyttävästi ja koko ajan oli sellainen olo että se hajoaa alta... joka onkin varsin mukava tunne varmaan parinkymmenen metrin korkeudessa ylösalaisin!
[/quote]
Joo, se nitina ja natina oli jotain hirvittävää :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:11"]Olen niin laiha ja pieni että tipun joka kerta kaikitsa laitteista. Joka kesä joudun teho-osastolle.
[/quote]
Joka kesä teho-osastolle? Bitch please, ei sua oteta hoitoon, jos hoito ei näytä tehoavan. Uusia mahdollisuuksia annetaan, mutta resursseja ei tuhlata turhaan, jos ei näytä siltä, että hoito auttaa mitään.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:08"]Serenan villivirta(?) lapsena, siinä oli joku putous jonka jälkeen pystyi tarttumaan köyteen päästäkseen mutkassa eteenpäin. En saanut köydestä kiinni vaan jäin pyörimään allaolevaan pyörteeseen (välillä myös pinnan alla), ja aikuisia ihmisiä tipahteli niskaan. Lopulta joku aikuinen kiskaisi minut köyteen kiinni. Juu, oli ehkä vähän liian suuret luulot omasta uimataidostakin ennen tuota... [/quote] Joku samantapainen muisto mullakin. Meillä taisi olla vaan muistaakseni renkaat/aluset. Serkku oli uimataidoton ja aikuisia laski noilla renkailla/uima-alueilla serkun päälle joka "allas"pysähdyksellä. Revittiin serkkua porukan alta pois. Muistan kiljuvat ruotsalaiset, jotka laskivat aina päälle...
[/quote]
Millä ne olisi siinä jarruttanut?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:10"]Tykkimäki ja saatanan star flyer, meinasin kuolla, uskaltanut edes pitää silmiä auki :D Ei ikinä enää
[/quote] sama täällä. Oikeesti mietin, että mitä tapahtuu jos saan sydärin siellä ylhäällä. En ole koskaan pelännyt niin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:42"]
[/quote]
[/quote]
Joo, se nitina ja natina oli jotain hirvittävää :D
[/quote]
Ne on tehosteita;-)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:12"]
Meinasin kuolla Linnanmäen sateenkaaressa joskus 90-luvulla, noin 10-vuotiaana. Turvapuomit oli sellaiset, että liu'uin heti ekassa kaarteessa niiden alta, ja roikuin käsivoimilla (plus isosisko piti kiinni käsivarsista) kiinni siellä jalkatilassa koko "hauskuuden" ajan. Ihme, että tuollaiseen laitteeseen päästettiin niinkin pieniä lapsia, kun ei ollut kunnon turvavöitä. Miten lie nykyään.
[/quote]
Niin tossa laitteessa oli kieltämättä sitä vaaran tuntua. Muistan itsekin lapsena miten siellä tuli lenneltyä edestakaisin penkkiä ja kaikin voimin piti yrittää puristaa turvakaaresta. Mikä ei siis lapselle tullut ollenkaan tarpeeksi alas asti. Tuntui aina siltä, että vain se oma ote esti putoamisen. Mutta ehkäpä sieltä ei muutenkaan olisi pudonnut, jos sellaista onnettomuutta ei ole koskaan käynyt.
Täö on aika laimee, mut lintsin siinä vuoristotadassa se jarrumies teki jotenki niin töksöjä jarruruksia, et niskat retkahteli muutamaan kertaan ja selkään tuli mustelmia ku hakkas siihen selkänojaan. En tykännyt kyseisestä laitteesta.
No, tämä ei ole niin kauhea, kuin jotkut, mutta: olin kai kuusivuotias, kun isä houkutteli minut ja pikkusiskoni kummitusjunaan lintsillä. Koko laitettahan ei suositella alle 8-vuotiaille ja meille tarhaikäisille se oli karmean pelottava kokemus. Kun vihdoin pääsimme kummitusjunasta pois, siskoni itki vaikka kuinka pitkään ja sen jälkeen murjotti koko loppupäivän, enkä minäkään ollut enää hupituulella. Isää kyllä nolotti XD
6-vuotiaan kanssa erehdyin menemään Vekkulaan Linnanmäellä, kun siitä oli lapsena niin kivat muistot. Koko Vekkula olikin sitten melkein uusittu aivan pilalle, niin että entisestä hauskasta ja hassusta seikkailusta oli tullut pimeä, pelottava, synkkä ja karmiva - sekä myös mitään antamaton kokemus. 6-vuotias kirjaimellisesti tärisi pelosta eikä oma olo ollut sen varmempi, kun jouduin osan kohdista kantamaan paniikkiin lähestulkoon joutuvaa lasta melkein pilkkopimeässä. Sitten vielä koko matkan piti olla edes jotenkin rohkaiseva, jotta koskaan pääsisimme pois sieltä. Samalla hirveä oma pettymys laitteen pilalle menosta ja tunne lapsen totaalisesta pettämisestä, kun olin innokkaana rohkaissut sisään vain ja kehunut kivaksi kokemukseksi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:41"]Mentiin kaverin kanssa johonkin laitteeseen joka pyöri ympäri plus vaunut pyöri samalla ympäri, jolloin keskipakovoima veti aina vaunun toiselle reunalle. Kävi ilmi että kaveri omasi surkeat käsivoimat, eli kun pyörittiin niin päin että valuttiin mun puolelle, kaveri oli kyljessä kiinni. Kävi ihan helvetin kipeää lonkkiin, ja seurauksena oli semmoset kämmenen kokoiset mustelmat lonkissa...
[/quote]
Joo ei hitto noi on pahoja laitteita! Pitää aina varmistaa että ei itse joudu istumaan sillä tietyllä puolella