Oletteko huomanneet että ylipainoiset ystävättärenne ottavat RUOKAA
ainakin seurassa vaan vähän ja ovat sitten muka täynnä. Kun päästään JÄLKIRUOKAAN tai karkkiastialle niin alkaa tapahtua. Luulevatko he että muut eivät huomaa niin helposti makean mussutusta?
Kommentit (53)
jonka ainoa ja keskeinen puheenaihe on ruoka. Aikuinen nainen, joka ei kestä yli kolmea tuntia syömättä. Facessakin päivittää aina kaikki ruokaostoksensa, leipomuksensa ja mitä on syönyt ja meinaa syödä seuraavaksi. "Fazerin pähkinäsuklaata voi syödä kuin leipää, kolmas levy menossa!". Ei ainakaan kyllä häpeile.
On tosi kranttu. Ei syö mitään laadukasta, vaan tosi läsiteltyä ja pitkään säilytettyä ruokaa. Aina eineksiä ja jos mahdollista upporasvassa paistettua.
Viime viikon katastrofi oli se, kun siipaltaan oli akku loppunut puhelimessa eikä voinut soittaa töistä äijälleen kauppalistaa. Kouhkasi kaksi tuntia, että nyt jos se ei osaa ostaa oikeita pizzan aineksia niin.
Raskas ihminen, olen pyytänyt siirtoa toisiin tehtäviin kun en kerta kaikkiaan jaksa enää kuunnella.
Mun ylipainoinen kaverini syö tosi paljon, ei peittele mitenkään syömisiään
Suosittelen jokaista, joka muka luulee tietävänsä ylipainoisten ruokatottumuksia ja lihomisen syitä LIHOTTAVANSA ITSENSÄ reilusti ylipainoiseksi. Sitten huomaisitte kuinka vaikeaa painon pudottaminen on ja se mikä pätee toisella, ei päde toiselle. Esim. syön aamupalan, syön puuroa. Syön harvoin lounasta, menee usein välipalaan asti. Illalla syön päivällisen, siinä kuuden maissa. Mutta kompastuskivekseni paljastuu iltapala: silloin syön jotain hyvää, kuten subin, joka kerää kiloja ympärilleni... Yleensä jos olen syömässä ulkona, syön kunnolla. Yleensä olen niin täynnä etten jaksa syödä jälkiruokaa.
Lounas on todella tärkeä ateria. Se syödään siihen aikaan, että sen jälkeen kroppa vielä polttaa kaloreita.
Jälkiruokavatsahan onkin kaikilla erikseen. Eikö kaikki muka tätä tiedä? :)
Tosiaan kyttäävät, mitä laitan lautaselle. Muutama kukkakeppi on jopa huomauttanut asiasta. Yritä kyl pudottaa painoa, mutta ei se muille kuulu, jos en aina jaksa pinnistellä!
Sinua sitten varmaan saa myös haukkua ihrakasaksi?
ja minulla ongelma on aivan päinvastainen! Syön liikaa juuri sitä ruokaa, jos se on hyvää siis. En edes pidä makeista jälkiruoista. Pidän laadukkaasta, hyvin tehdystä ruuasta (ei mistään mäkkärisafkasta tai einesruuasta), ja ruuanlaitossa tuleekin sitten käytettyä laadukkaita raaka-aineita, myös kermaa ja voita.
Sinulla ap on selvästi ongelmia syömisen kanssa. Keskittäisit huomion ennemmin omiin syömisiisi kuin toisten.
"Ystävätär"-parkasi, toivottavasti ovat jo huomanneet miten suhtaudut heihin. Kohdistat omat ongelmasi ja itseinhosi heihin vain koska heidän ulkomuotonsa ei miellytä sinua.
Hanki apua. Itseesi ja omaan suhteesi ruokaan voit vaikuttaa, et muihin.
Mulle maistuu kyllä niin alkupalat kuin jälläritkin ja ruokaakin mahtuu ihan toden teolla, nam nam.
Ja mä pidän kyllä itsestäni huolta ja olen onnellinen, vaikken olekaan langanlaiha. :P
Ehkä se johtuu siitä, että mä en kyttää muita.
Mä en myöskään eroittele ystäviä tai muitakaan ihmisiä painon tai muun ulkonäköseikan mukaan. Sisin on se tärkein ja ulkonäköä ei edes mieti ystävien tai muiden läheisten suhteen. Se on aivan sivuseikka.
Vaikeampaa mun on kuunnella typeriä ja yksinkertaisia ihmisiä, kuin katsella ylipainoisia ihmisiä syömässä tai muuten.
ylipainoiset syö tosi vähän lounasta. Jotkut jopa ei syö ollenkaan.
Mitä hoikempi ihminen, sitä suurempi annos lounaalla.
No en ole huomannut mutta toisaalta, en lounasta ystävättärieni kanssa.
Aika typerää yleistämistä yhden ruokailun perusteella. Jokaisella on omat syynsä ylipainoon enkä jaksa niitä analysoida tai kyttäillä.
Keskityn omaan ruokailuuni ja omaan hyvinvointiini.
Olen itse laihduttanut 20 kg joten annan vinkkejä ja neuvoja pyydettäessä, en tuputa. Tosin tiedosta asia ei kiinni olekaan. Kaikki tietää tässä iässä (37) mistä terveellinen ruokavalio koostuu.
musta outo kysymys. Miks jonkun pitäis huomata tai olla huomaamatta mitä mä syön? Tietty syön ruokaa vähän, koska haluan, et mahaan jää tilaa herkuille. Ei siinä sen ihmeellisempää ole, enkä mieti toisten huomaamisia tai huomaamatta jättämisiä.
ja minulla ongelma on aivan päinvastainen! Syön liikaa juuri sitä ruokaa, jos se on hyvää siis. En edes pidä makeista jälkiruoista. Pidän laadukkaasta, hyvin tehdystä ruuasta (ei mistään mäkkärisafkasta tai einesruuasta), ja ruuanlaitossa tuleekin sitten käytettyä laadukkaita raaka-aineita, myös kermaa ja voita.
lisäksi rakastan viiniä ja drinkkejäkin tulee juotua (ei makeita, vaan eim. Bloody Mary etc.)
Painoa on likemmäs sata kiloa. Ilman makeita juttuja.
Ylipainoisen syömisethän ovat aina ikään kuin julkisen tarkkailun alla. Ylipainoinen on kyllä sangen tietoinen siitä, että hänen ruokailuaan seurataan tarkemmin kuin hoikan ihmisen. Minkä tämäkin ketju taas kerran osoitti todeksi..
ylipainoiset syö tosi vähän lounasta. Jotkut jopa ei syö ollenkaan. Mitä hoikempi ihminen, sitä suurempi annos lounaalla.
tämä järkyttävän laaja obsessio muiden painosta täällä palstalla? Ei voi kuin nauraa :D Miten voi kiinnostaa muiden ali- ja ylipaino noin paljon? Kertoo kyllä paljon omista painoon liittyvistä ongelmista ja pakkomielteistä.
T: Normaalipainoinen, muiden painosta vähät välittävä.
Itse olen ylipainoinen ja minä en syö makeaa käytännössä lainkaan. Enkä ns. herkkuja. Sen sijaan olen kauhean perso tavalliselle ruoalle ja syön hyvää ruokaa erittäin helposti liikaa. Siitä yritänkin poisoppia.
Monista muista ylipainoisista ystävistä ja sukulaisista olen huomannut, että harvoin ne herkut itsessään lihottavat. Jos jokin trendi on havaittavissa, niin se on panttaaminen ja jojolaihdutus. Moni skippaa aterioita jolloin seuraavalla aterialla tai viimeistään illalla on hirveä nälkä ja annetaan mennä. Ja jojolaihduttajat keräävät viikko- tai kuukausikaupalla himoa ruokaa kohtaan ja suoranaista valtavaa nälkää ja kun kuuri loppuu, niin kontrolli sen suunnattoman nälän ja himon takia häviää täysin.
Olen kyllä törmännyt myös sellaisiin läskeihin, jotka kursailevat jos syövät oudommassa seurassa ja ottavat huomiota herättävän pieniä ruoka-annoksia, mutta nuo ihmiset kursailevat sitten myös niiden makeiden kanssa.
Mun tuntemat ylipainoiset (inc. itse) kestää nälkää hoikkia paremmin! Se ongelman ydin usein juuri siinä: aamupalat väliin, hirveitä aikoja syömättä ja sitten kauhea mässytyskohtaus nääntymisen jälkeen. Elimistö on ihan tukossa ja sitten tulee kerran päivässä järkyttävä kalorimäärä kerralla, joka sinänsä ei tarkoittaisi ylipainoa, jos tulisi pitkin päivää tasaisin väliajoin. Muistaakseni aamiaisen väliin jättävistä on suurin osa ylipainoisia. Se liittyy usein iltasyömiseenkin. Itse voin mainiosti skipata aamupalan ja lounaankin. Helposti ja vaivatta pärjään viiteen syömättä mitään. Sitten on hirveä nälkä, lapan ruokaa ison kasan ja mässyä. Seitsemän-kahdeksan aikaan tankkaan vähän lisää ja illalla kymmeneltä vielä voikkareita. Kokonaiskalorimäärä on suhteellisen pieni, mutta ne tulee 4-5 tunnin sisällä kaikki ja lopun aikaa elimistö on paastossa. Tiedän, yritän opetella irti, mutta helposti jää se syöminen, kun unohtaa.
Oikeasti, luotettavien tutkimusten mukaan, vain se kokonaiskalorimäärä merkitsee, eikä se montako kertaa syö päivässä.
Sekin, että monella aamupalan väliinjättö aiheutta ongelmia, johtuu vain siitä, että näillä ihmisillä kasaantunut nälkä kostaa illalla, ja niinpä he tulevat syöneeksi päivän aikana suuremman kokonaiskalorimäärän kuin mitä olisivat tehneet jos jo aamulla olisi syöty. Kaikillahan näin ei toki ole, esim. eteläisessä Euroopassa ei ole tapana syödä aamupaloja ja siellä ihmiset on keskimäärin HOIKEMPIA kuin Suomessa.
Itse syön vain 2 kertaa päivässä, kevyen lounaan ja raskaan päivällisen, ja olen hoikka.
ei vastaa ap:n huomioita vaan että todella ylipainoinen tuttavani syö alinomaan ruokaa ja usein pikaruokaa, ei syö hirveästi esim irkkareita mutta sipsejä ja sidukkaa menee.