Hymyilyttääköhän exää kovasti, kun sille tippuu kohta postiluukusta
postia käräjäoikeudesta? Kaikki maksamattomat elarit lapsen syntymästä alkaen.. Tarjosin mahdollisuutta sopia kohtuullisista maksuista (mies puolet ja minä puolet), mutta ei saanut mies aikaiseksi. Minkäs teet. Mä olen pitänyt kiinni tapaamisista ja muista asioista, odottelisin samaa mieheltä, kun kerran yhteishuoltajuuden halusi ja lapsen omalle nimelleen.
Kommentit (38)
Pida huoli vauvastasi ja hanen oikeuksistaan!!
Kyllä tämän tonnin ja tulevaisuuden suurempien rahasummien takia kannatti jalat avata ja "panna" lapsi kiistakapulaksi. Kysyttiinkö mieheltä missään vaiheessa, haluaako hän vauvan?
Se on lapsen elintasosta pois, jos isä ei osallistu. Ja hyvä, että teit toimet nyt kun lapsi on pieni, etkä odottanut vuosia. Isä maksakoon mitä hänelle kuuluu. Se ei ole liikaa.
jos lapsi asuu isällään? Minäkin tiedän pari tapausta, jossa lapset asuu isällään, paljonkohan äiti maksaa esim kahdesta lapsesta isälle?
Äiti maksaa tietenkin sen saman rahan minkä etävanhempi aina maksaa. Ei nämä ole sukupuoleen sidottuja.
Kun isä ei muuten halua mitään maksaa. Ja silloin se on enemmän kuin 150 euroa.
Onko sulla nyt vain suullinen sopimus?
Mut tehkää se elatussopimus lastenvalvojalla. Saat kenties enemmän. Ja jos ukko ei maksa, niin viet asian ulosottoon. Saat takautuvasti kaikki maksamattomat elarit ja korot päälle.
Näin meillä on toimittu jo 5 vuotta. Exän kun piti maksaa ajallaan, tai niin lupasi. Nyt raha tulee ajallaan ja ulosotton kautta mies pulittaa 30e kuussa ylimääräistä lapsille viivästyskorkoina. Et tällsisiakin sankareita löytyy.
Ainahan voi heittää kirjeen avaamattomana roskiin ja väittää, ettei ole mitään kirjettä koskaan nähnytkään ja olla menemättä oikeuteen.
Haastemies se pitää olla!
jos lapsi asuu isällään? Minäkin tiedän pari tapausta, jossa lapset asuu isällään, paljonkohan äiti maksaa esim kahdesta lapsesta isälle?
mulla ja miehellä suurinpiirtein samanverran tuloja, joten tasan olisi elarit menneet. Tuon ikäisen vauvan kustannuksiin on laskettu menevän n. 300 e/kk, joten miehelle jäisi maksettavaa n. 150 e/kk. Mutta jos on kitsas kitupiikki, ja kuvittelee tosissaan että ne rahat menee äitykän humputteluihin niin voi voi. Tähän asti mies on ollut niin onnellinen niin onnellinen, kun saa olla taas vapaa mies, mutta tuskin enää loppuviikosta naurattaa. Elämän realiteetit tulee ja iskee käriksen papereilla naamaan.
Älä naurata. Mitä sä ostat sille? Ei todellakaan maksa 300 euroa kuukaudessa. Minä kasvatin pienipalkkaisena 5 lasta käytännössä yksin. Enkä koskaan saanut yhteen kulutettua 300 euroa kuukaudessa. Tai varmasti olisin saanut, mutta se olisi ollut tuhlailua
Mut tehkää se elatussopimus lastenvalvojalla. Saat kenties enemmän. Ja jos ukko ei maksa, niin viet asian ulosottoon. Saat takautuvasti kaikki maksamattomat elarit ja korot päälle. Näin meillä on toimittu jo 5 vuotta. Exän kun piti maksaa ajallaan, tai niin lupasi. Nyt raha tulee ajallaan ja ulosotton kautta mies pulittaa 30e kuussa ylimääräistä lapsille viivästyskorkoina. Et tällsisiakin sankareita löytyy.
Jos minä olisin tuo mies niin muuttaisin ulkomaille. Jos sinä haluat huoltajuuden niin sinulle kuuluu myös kustannukset. On naurettavaa vaatia huoltajuutta ja sitten valittaa kustannuksista. Valta ja vastuu kulkee rinnakkain.
Vai onko taas vauvakuumessa hankittu muksu ilman tarkempaa harkintaa.
Älä naurata. Mitä sä ostat sille? Ei todellakaan maksa 300 euroa kuukaudessa. Minä kasvatin pienipalkkaisena 5 lasta käytännössä yksin. Enkä koskaan saanut yhteen kulutettua 300 euroa kuukaudessa. Tai varmasti olisin saanut, mutta se olisi ollut tuhlailua
kyllä ne vaipat ja ruuat vaan äkkiä maksaa tuon.
vaatteista, rattaista, sängyistä yms puhumattakaan.
käytännössä onnistuu elää niin ettei lapsen elatukseen kulu rahaa? Maalla mökissä, mieluiten jossakin lämpimässä ettei tarvitse lämmittää ja vesi kannetaan kaivosta, pyykit pestään käsin ym.
Pakollisia menoja vaikka taloyhtiössä asuville ovat usein henkilömäärään perustuvat vesimaksut, voi olla useamman kympin kuussa riippuen yhtiöstä. Isompi asuntokin tarvitaan useamman hengen perheelle, yksi ihminen voi asua yksiössä mutta useamman lapsen kanssa tulee varmasti ahdasta.
Vaippoja, ruokaa, vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, polkupyöriä, hoitomaksujakin, jos lapsi on päivähoidossa ennen kouluikää...
eli äidin tulot ja lapsen menot jne.
Itse en maksa elareita, vaan eräs sukulainen, joka selitti tuon kun kysyin.
Eihän siinä olisi mitään järkeä jos nainen maksaisi vähemmän vain siksi että on nainen.
Eihän siinä olisi mitään järkeä jos nainen maksaisi vähemmän vain siksi että on nainen.
t: etä-äiti, jonka tulot vaikutti
ensin hetken vituttaa. sitte se miettii että ah sitä auvoa kun tuo nalkuttava ämmä ei ole tässä kerjäämässä ja vittuilemassa koko ajan. vain kerran kuussa tulee kerjuukirjeitä postitse.
no sun lapsilla on varmaan tosi ihana elämä (NOT), meillä kuluu lapsilla pelkästään harrastuksiin ton verran kuussa. Plus sitten normaalielämä, kunnon vaatteet ja terveellinen ruoka siihen päälle.
AP, kipin kapin lastenvalvojalle aikaa tilaamaan. Elatussopimus niin, että voit tarvittaessa hakea sen kelsta. Älä alennu joka kk kerjäämään sitä mikä lapsellesi kuuluu. ja kyllä sitä vaan kuluu. Ellei meinaa pelkillä perunoilla elättää.
äitiys- ja vanhempainvapaasta, niin tuo isän maksama summa ei kompensoisi asiaa mitenkään. Lisäksi vauva ei ole pitkään vauva. Ihan kohta ap:n lapsi maksaa paljon enemmän kuin 450 euroa.