Pressopannun käyttö
Pitäisi ensin esilämmittää pannu ja sitten höystöt ja kuuma vesi pitää laittaa pannuun. Minä en ole esilämmittänyt pannua, vaan höystöt ja kuuman veden olen laittanut yhtaikaa. Viiden minuutin kuluttua on kahvi valmis.
Kommentit (10)
Se ei ole pannu vaan kannu. Pannu on astia, jota kuumennetaan esim. liedellä ja kuumalla pannulla sitten valmistetaan ruokaa tai juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Alumiinimyrkytystä odotellessa....
Pressopannu on eri kuin mutteripannu eli moka. Ensin mainitulla saa pahanmakuista kahvia. Jälkimmäinen kannattaa hankkia rosterisena, jolloin kahvi on hyvää eikä alumiinista tarvitse huolehtia.
Tarkotatko espressokannua? Ei sitä tarvitse kuumentaa. Kuuma vesi vaan kaadetaan kahvin päälle ja odotellaan, että se suodattuu kuppiin.
Lisäksi kahvinpurut pitäisi kastella ensiksi enne veden lisäämistä. Ja seos sekoittaa kertaalleen ja sitten jättää hautumaan. Riippuu tietenkin kahvista huomaako eroa vai.
Vierailija kirjoitti:
Tarkotatko espressokannua? Ei sitä tarvitse kuumentaa. Kuuma vesi vaan kaadetaan kahvin päälle ja odotellaan, että se suodattuu kuppiin.
Mistä sä puhut?
Käytä vaan. Se lisää syöpää. Etenkin suolistosyöpää. Ja espressokin. Ja latte. En kinä jois. Juotan kyllä vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Pressopannua tarkoitin ja sen saa joko teräksisenä, tai lasisena. Minulla on lasinen pannu ja voi sitä joku sanoa kannuksikin.
En tee mitään esilämmitystä, purut ja kiehuva vesi vain. Vuosikymmeniä jo käyttänyt pressopannua, hakkaa moccamasterit mennen tullen.
Alumiinimyrkytystä odotellessa....