Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisiä te sekasaunomisen vastustajat olette?

Vierailija
25.09.2012 |

Ootteko jotain 20-30 vuotiaita ja pääosin kaupunkilaisia?

Oon huomannu, että pikkulikat ne vakaasti on sitä mieltä että mun pillua ei kaverin mies saa nähdä (tosin sitä samaa toosaan on saatettu jakaa kenelle sattuu sinkkuna), mutta kun ikää tulee ~50vuotta niin sekasaunominen esim. mökillä onkin mitä luontaisin juttu. Ei ketään kiinnosta vilkkuuko tissit ja tussut kun porukka on hyvä ja rento.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alastomuus sinänsä mua kiinnosta suuntaan tai toiseen, mutta ongelma on mulle juuri tuo, mitä monet kuvaa täällä: miksi viettää aikaa hikisenä kylkikyljessä posket punaisena? joidenkin mielestä saattaa olla kivaa, mun mielestä ei ole.

sivistykseen kuluu, että ihmisellä on julkisivu, jota pitää yllä, sosiaalinen rooli. sama raja täytyy suoda myös muille.

Vierailija
82/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en oikein ymmärrä sekasaunomista ja sen ideaa. Itse saunon rauhassa ja nautin hiljaisuudesta ja makoilen lauteilla ja rentoudun.

Jos haluan nähdä ystäviä, juttelen heidän kanssaan mielellään ihan muualla kuin saunassa.

Ja jos välttämättä olisin ihminen, joka haluaa seurustella ystävien miesten kanssa alasti, tekisin senkin mieluummin vaikka siellä takkahuoneessa kuin saunassa.

Ja olen 47v ja kaupunkilainen

Miks helvetissä pitäis mennä miesten kanssa saunaan? Yksityisasiat on yksityisasioita.

No, oon mä kerran (silloisen) seurustelukumppanin kanssa saunonut. Mutta olin kiusaantunut.

Miksi sitten jotkut väkisellä haluaa sekasaunoa? Että saisi vilautella miehille? Yöks.

Välissä on kiva käydä yhdessä uimassa ja saunan jälkeen on kiva hörppiä jotain kylmää juomaa yhdessä pihalla. Se on kivaa yhdessäoloa ja vaihtelua tavalliseen pöydän ääressä istumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunoneet aina perheittäin ja lapset olleet matkassa. Monesti mökillä saunomme minä ja mieheni ja lapsemme ja veljeni vaimoineen ja lapsineen yhdessä. Siihen saattaa tulla meidän kanssa saunomaan myös naapurin isäntä. Meidän tytöt on 12v ja 14v ja ovat oppineet, ettei alastomuudessa ole mitään hävittävää. Ymmärrän kyllä, että jos joku on plösö, ei halua saunaan nätin 14v tytön viereen istumaan.

Päästäisittekö 17-v. tyttärenne saunaa yhdessä 40-50-v. miesperhetuttujen kanssa?

Vierailija
84/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta kenenkään mitään saunomisia. Mutta haluan varata itselleni oikeuden päättää missä haluan olla alasti.

Olen sillälailla "tietoinen" omasta ja muiden kehoista että tiedän että yhtälailla kuin joillekin on "aivan sama" toiset "tsekkailevat" ja että ihminen on seksuaalinenkin olento olemassa. Kuten joku täällä epäili, epäilen että ihminen ei mene mihinkään offline tilaan sillä sekunnilla kun astuu vaikka sinkkuna sopivien partneriehdokkaiden täyttämään saunaan ja kyllä se nyt voi vähän epämiellyttävää olla jos yleinen hyvä fiilis saunomisesta ei ole "molemminpuolinen".

Saksalaisessa kylpylässä jossa oli ilmeisesti joku sekameininki osassa kylpylää ei kyllä luontevalta tuntunut että sedillä oli kaikki esillä ja tsekkailivat avoimesti jos joutui noiden osien ohi kulkemaan uikkarissa altaille.

Mutta olen kyllä miesseurassakin saunassa ollut hyvässä seurassa silloin kun löylyt ja järvi on pääosassa ja yhdessä saunominen vaan helpompaa kun vuorojen järjestely.

Vierailija
85/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en oikein ymmärrä sekasaunomista ja sen ideaa. Itse saunon rauhassa ja nautin hiljaisuudesta ja makoilen lauteilla ja rentoudun.

Jos haluan nähdä ystäviä, juttelen heidän kanssaan mielellään ihan muualla kuin saunassa.

Ja jos välttämättä olisin ihminen, joka haluaa seurustella ystävien miesten kanssa alasti, tekisin senkin mieluummin vaikka siellä takkahuoneessa kuin saunassa.

Ja olen 47v ja kaupunkilainen

Miks helvetissä pitäis mennä miesten kanssa saunaan? Yksityisasiat on yksityisasioita.

No, oon mä kerran (silloisen) seurustelukumppanin kanssa saunonut. Mutta olin kiusaantunut.

Miksi sitten jotkut väkisellä haluaa sekasaunoa? Että saisi vilautella miehille? Yöks.

Välissä on kiva käydä yhdessä uimassa ja saunan jälkeen on kiva hörppiä jotain kylmää juomaa yhdessä pihalla. Se on kivaa yhdessäoloa ja vaihtelua tavalliseen pöydän ääressä istumiseen.

Se on aina ollut. Kaikissa maissa missä on sauna(jotkut erillaisia kuin Suomessa)saunassa jutellaan.

Menettekö te yksitellen saunaan?

Vierailija
86/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alastomuus sinänsä mua kiinnosta suuntaan tai toiseen, mutta ongelma on mulle juuri tuo, mitä monet kuvaa täällä: miksi viettää aikaa hikisenä kylkikyljessä posket punaisena? joidenkin mielestä saattaa olla kivaa, mun mielestä ei ole.

sivistykseen kuluu, että ihmisellä on julkisivu, jota pitää yllä, sosiaalinen rooli. sama raja täytyy suoda myös muille.

Todellista sivistystä on että ihminen ei pidä mitään julkisivua vaan on sellainen kun on. Ei tarkoita että pitää kävellä alastomana, mutta ei pidä näytellä.

Vierailija
87/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut harvat naiset ovat alasti, mutta useimmat meistä pitävät bikinit/alusvaatteet saunassa päällä.

Alasti en halua mennä, koska koen, että se miltä näytän alasti, ei kuulu muille miehille, vain omalle :)

En ainakaan halua esitellä itseäni, jos joku nyt vahingossa sattuisi näkemään minut alasti niin ei haittaa. Mutten varta vasten halua mennä saunaan pyörimään ja esittelemään itseäni muille miehile.

nainen 25v

Vierailija
88/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse tosiaankin on vain saunomisesta, niin miksi ihmeessä sitä ei voi tehdä uikkareissa? Järvivedestä kun ei klooriakaan lähde... Voisiko joku vastata?

Itse en sauno kuin mieheni kanssa, mieluiten yksin. Saunassa kestän sen pari minsaa ja silloin tahdon rentoutua kaikessa rauhassa. Julkiset saunat on kammottavia, miten ihmeessä sellaisessa voisi rauhoittua ja nauttia?

Tämä palsta on niin kovin monta kertaa osoittanut, että kyllä vaan naiset tsekkaa toistensa kropat aina kun vain on mahdollista. Itse en todellakaan halua lähteä esittelemään massuläskejäni yhtään isommalle joukolle kuin täysin välttämätöntä.

Minulle on ihan sama millä tyylillä muut saunovat ja minun puolesta mieheni voi lähteä vaikka minkälaisen naisköörin kanssa saunaan. En vaan käsitä miksi ihmeessä minun pitäisi osallistua.

Eli taas huono itsetunto. Oman miehensä kanssa ei voi saunoa. Huh huh...

Vierailija
89/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä saunoin estoitta sekasaunoissa. Perheellistyttyäni en enää. Nuorena tein paljon muutakin, mitä en enää tekisi.

On aivan turha väittää, että mies ei kiinnostuisi seksuaalisesti alastomasta naisesta, vaikka tämä vaatteet päällä ei herättäisikään mitään viehtymystä.

Vierailija
90/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että tykkään saunassa rentoutua ja rahoittua. Tämän vuoksi saunon mielelläni yksin, jolloin saan lötkötellä lauteilla kaikessa rauhassa. Missään vaiheessa en ole kirjoittanut ettenkö nakuilisi mieheni edessä.

Mutta kerroppas sinä vuorostasi miksi ihmeessä sinne saunaan on ihan pakko tunkea nakuna ilman uikkaria?

Vierailija
91/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoudumme ja nautimme löylystä.

Näin meillä on erilaisia kokemuksia ja perinteitä. Minä en ole ikinä kokenut saunaa juttelupaikaksi. Jo lapsena opetettiin, että esim. joulusauna on erityisesti rauhoittumisen paikka. Samoin sauna oli ehkä jopa hiukan pyhä paikka, missä rentoudutaan ja nautitaan hiljaisuudesta.

En viihtyisi saunassa, missä olisi paljon ihmisiä ja puhua pulistaan ja pälpätetään. Muutenkin nykymaailmassa on puhetta ja meteliä ihan liikaa. Sauna on ihana paikka rentoutua hiljaisuudessa ja kuunnella uunista tulen ritinää.

Siksi en oikein ymmärrä sekasaunomista ja sen ideaa. Itse saunon rauhassa ja nautin hiljaisuudesta ja makoilen lauteilla ja rentoudun. Jos haluan nähdä ystäviä, juttelen heidän kanssaan mielellään ihan muualla kuin saunassa. Ja jos välttämättä olisin ihminen, joka haluaa seurustella ystävien miesten kanssa alasti, tekisin senkin mieluummin vaikka siellä takkahuoneessa kuin saunassa. Ja olen 47v ja kaupunkilainen

Miks helvetissä pitäis mennä miesten kanssa saunaan? Yksityisasiat on yksityisasioita. No, oon mä kerran (silloisen) seurustelukumppanin kanssa saunonut. Mutta olin kiusaantunut. Miksi sitten jotkut väkisellä haluaa sekasaunoa? Että saisi vilautella miehille? Yöks.

Se on aina ollut. Kaikissa maissa missä on sauna(jotkut erillaisia kuin Suomessa)saunassa jutellaan. Menettekö te yksitellen saunaan?

Vierailija
92/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että tykkään saunassa rentoutua ja rahoittua. Tämän vuoksi saunon mielelläni yksin, jolloin saan lötkötellä lauteilla kaikessa rauhassa. Missään vaiheessa en ole kirjoittanut ettenkö nakuilisi mieheni edessä.

Mutta kerroppas sinä vuorostasi miksi ihmeessä sinne saunaan on ihan pakko tunkea nakuna ilman uikkaria?

Mitä hemmettiä niillä tekee? Jos ei voi normaalisti mennä saunaan niin olkoot menemättä.

Ne sun kaverisi ei ole sen ihmeellisempiä ihmisiä kuin miehesi. Ei kannata mennä viettämään iltaa ihmisten kanssa joiden kanssa ei voi olla luonnollisesti.

Vierailija
93/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa edes puhua

rentoudumme ja nautimme löylystä.

Näin meillä on erilaisia kokemuksia ja perinteitä. Minä en ole ikinä kokenut saunaa juttelupaikaksi. Jo lapsena opetettiin, että esim. joulusauna on erityisesti rauhoittumisen paikka. Samoin sauna oli ehkä jopa hiukan pyhä paikka, missä rentoudutaan ja nautitaan hiljaisuudesta.

En viihtyisi saunassa, missä olisi paljon ihmisiä ja puhua pulistaan ja pälpätetään. Muutenkin nykymaailmassa on puhetta ja meteliä ihan liikaa. Sauna on ihana paikka rentoutua hiljaisuudessa ja kuunnella uunista tulen ritinää.

Siksi en oikein ymmärrä sekasaunomista ja sen ideaa. Itse saunon rauhassa ja nautin hiljaisuudesta ja makoilen lauteilla ja rentoudun. Jos haluan nähdä ystäviä, juttelen heidän kanssaan mielellään ihan muualla kuin saunassa. Ja jos välttämättä olisin ihminen, joka haluaa seurustella ystävien miesten kanssa alasti, tekisin senkin mieluummin vaikka siellä takkahuoneessa kuin saunassa. Ja olen 47v ja kaupunkilainen

Miks helvetissä pitäis mennä miesten kanssa saunaan? Yksityisasiat on yksityisasioita. No, oon mä kerran (silloisen) seurustelukumppanin kanssa saunonut. Mutta olin kiusaantunut. Miksi sitten jotkut väkisellä haluaa sekasaunoa? Että saisi vilautella miehille? Yöks.

Se on aina ollut. Kaikissa maissa missä on sauna(jotkut erillaisia kuin Suomessa)saunassa jutellaan. Menettekö te yksitellen saunaan?

Vierailija
94/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me juurikin 20-25 ikäisinä saunottiin kavereiden kanssa sekasaunassa. Eikä siinä ollut mitään seksuaalista. Silti ihmisten naimisiinmenon ja lasten jälkeen se on täysin jäänyt. Olisikin ihan hauskaa, jos viiskymppisinä taas saunottaisiin kaikki sekaisin ;)

Minä itse arkailisin saunoa miespuolisten kavereiden kanssa siksi, että olen 20kg liian painava nykyään. Ihan omaa syytäni ja näkyy vaatteet päälläkin, mutta alastomana nolottaisi. Kun nolottaa naistenkin kanssa.

Vierailija
95/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunoin nuorena joo, mutta aina kännissä. En ole koskaan halunnut selvin päin olla alasti sellaisten miesten keskuudessa joista en ole seksuaalisesti kiinnostunut.

Vierailija
96/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa edes puhua

rentoudumme ja nautimme löylystä. Näin meillä on erilaisia kokemuksia ja perinteitä. Minä en ole ikinä kokenut saunaa juttelupaikaksi. Jo lapsena opetettiin, että esim. joulusauna on erityisesti rauhoittumisen paikka. Samoin sauna oli ehkä jopa hiukan pyhä paikka, missä rentoudutaan ja nautitaan hiljaisuudesta. En viihtyisi saunassa, missä olisi paljon ihmisiä ja puhua pulistaan ja pälpätetään. Muutenkin nykymaailmassa on puhetta ja meteliä ihan liikaa. Sauna on ihana paikka rentoutua hiljaisuudessa ja kuunnella uunista tulen ritinää.

Vierailija
97/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle parikymppisenä oli coolia olla estoton ja saunoa mökkibileissä tuttujen ja tuntemattomien kanssa ilman rihmankiertämää.

Mun näkemykseni onkin, että sekasaunominen kuuluu niihin kaikkiin nuoruuden kokeiluihin, jotka kuuluisi jättää taakseen, kun tulee ikää ja viisautta.

Olen rohkea nainen ja enkä häpeile itseäni, mutta alasti en kekkuloi tai sauno vieraiden miesten seurassa. Se on mautonta.

Vierailija
98/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa edes puhua

rentoudumme ja nautimme löylystä. Näin meillä on erilaisia kokemuksia ja perinteitä. Minä en ole ikinä kokenut saunaa juttelupaikaksi. Jo lapsena opetettiin, että esim. joulusauna on erityisesti rauhoittumisen paikka. Samoin sauna oli ehkä jopa hiukan pyhä paikka, missä rentoudutaan ja nautitaan hiljaisuudesta. En viihtyisi saunassa, missä olisi paljon ihmisiä ja puhua pulistaan ja pälpätetään. Muutenkin nykymaailmassa on puhetta ja meteliä ihan liikaa. Sauna on ihana paikka rentoutua hiljaisuudessa ja kuunnella uunista tulen ritinää.

Mutta se kuuluu illanviettoon. Vaikkapa mökillä. Ajatella että käymme jopa suihkussa yhdessä ja uimassa alasti.

Vierailija
99/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä kyllä tapaan kavereitani monissa paikoissa, mutta en ikinä suihkussa ja saunassa.

Mutta jos sinä et osaa jutella muualla kuin saunassa, niin eihän se muiden vika ole. Onneksi itse kuitenkin osaan tavata ystäviäni vaatteet päällä ja meillä on yleensä tapana peseytyä ennen vieraisille menoa, ei tarvitse ystäville tarjota ensimäisenä suihkua.

Vierailija
100/116 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä kyllä tapaan kavereitani monissa paikoissa, mutta en ikinä suihkussa ja saunassa.

Mutta jos sinä et osaa jutella muualla kuin saunassa, niin eihän se muiden vika ole. Onneksi itse kuitenkin osaan tavata ystäviäni vaatteet päällä ja meillä on yleensä tapana peseytyä ennen vieraisille menoa, ei tarvitse ystäville tarjota ensimäisenä suihkua.

Tai vaikka viikon kavereiden kanssa mökillä? Kyllä siellä yleensä saunotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi