Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisiä te sekasaunomisen vastustajat olette?

Vierailija
25.09.2012 |

Ootteko jotain 20-30 vuotiaita ja pääosin kaupunkilaisia?

Oon huomannu, että pikkulikat ne vakaasti on sitä mieltä että mun pillua ei kaverin mies saa nähdä (tosin sitä samaa toosaan on saatettu jakaa kenelle sattuu sinkkuna), mutta kun ikää tulee ~50vuotta niin sekasaunominen esim. mökillä onkin mitä luontaisin juttu. Ei ketään kiinnosta vilkkuuko tissit ja tussut kun porukka on hyvä ja rento.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekasaunomista ja harrastan sitä joidenkin kavereiden kanssa, mutta täytyy sanoa, että onpa harvinaisen typerä avaus. Musta siinä, että ei tykkää sekasaunasta, ei ole mitään kummallista eikä sekasaunomattomuutta tarvitse erikseen perustella. Kukin tekee sitä, mikä parhaimmalta tuntuu tässä asiassa. Olen kotoisin maalta, mutta sekasaunomista olen alkanut harrastaa vasta opiskelijapiireissä.

mielipide näyttää olevan että suurimmasta osasta palstamammoja tyttären saunominen isänsä kanssa on EPÄNORMAALIA ja PERVOA.

Vierailija
42/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta sekasaunomista. Jokainen saa saunoa puolestani sellaisessa porukassa missä haluaa.

Itse en kuitenkaan halua saunoa miesten seurassa. Miksi edes pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin häpeilemättä myöntää, etten anna mieheni saunoa naisten kanssa. Koska hän on mies, eikä hän ole sokea, en kuvittele, etteikö hän katselisi saunassa toisia naisia nimenomaan naisina. Jos vaikka 50v mies katselee 17v tytön alastonkuvaa oletetaan hänen ajattelevan seksiä, mutta jos ko. Mies ja tyttö ovatkin saunassa, muuttuvat molemmat täysin sukupuolineutraaleiksi. Selvä hyvä tietää, että saunalla on tälläinen vaikutus.

Ajatteletko sinä himtoiten, että saisit imuttaa/nussia 17 vuotiaan pojan pippeliä jos sellaisen näkisit saunassa?

Kyllä kuule asia on nyt niin, että teillä on melko masentava ja loukkaava käsitys miehistä. Jos mä näen 15 vuotiaan tytön alastomana niin ehkä ajattelen, että ihan jees lapsi mutta en todellakaan ajttele sellaisen panemisesta.

Mikä ihme teidät akat saa luulemaan, että mies panee kaikkea?

t mies

Taidatkin olla toimittaja, kun noin hyvin yhdistit kaksi eri asiaa ( kappalejako erotti ne alkuperäisessä viestissäni).Eli kyllä aivan varmasti mieheni katselee kauniita alastomia naisvartaloita mielellään ja myös saunassa, en usko, että hän haluaisi panna teinien kanssa, en haluaisi itsekään ( enkä ylipäänsä muiden kuin meheni kanssa). Sitten tämä 17v-50v asetelma, en tarkoita, että kaikki 50v:t ajattelisivat noin, mutta jos minulla olisi sen ikäinen tytär olisi yksikin liikaa, ja kyllähän sellaisia vähemmistönä löytyy jotka kiinnostuvat runsaasti itseään nuoremmista. Ja kyllä, heitä on sekä miehiä, että naisia.

Vierailija
44/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekasaunomista ja harrastan sitä joidenkin kavereiden kanssa, mutta täytyy sanoa, että onpa harvinaisen typerä avaus. Musta siinä, että ei tykkää sekasaunasta, ei ole mitään kummallista eikä sekasaunomattomuutta tarvitse erikseen perustella. Kukin tekee sitä, mikä parhaimmalta tuntuu tässä asiassa. Olen kotoisin maalta, mutta sekasaunomista olen alkanut harrastaa vasta opiskelijapiireissä.

mielipide näyttää olevan että suurimmasta osasta palstamammoja tyttären saunominen isänsä kanssa on EPÄNORMAALIA ja PERVOA.

ihan sama, mitä jotkut palstamammat ajattelevat :)

Vierailija
45/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sekasaunaan turhamaisuuttani. Näytän vaatteet päällä vielä oikein hyvältä ja timmiltäkin, mutta ikä alkaa tehdä jo tepposiaan vartalolleni, enkä halua tuttavamiehilleni esitellä itseäni alasti tästä syystä. Pieni salaperäisyyden verho on ihan kiva pitää :)

Vierailija
46/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin häpeilemättä myöntää, etten anna mieheni saunoa naisten kanssa. Koska hän on mies, eikä hän ole sokea, en kuvittele, etteikö hän katselisi saunassa toisia naisia nimenomaan naisina. Jos vaikka 50v mies katselee 17v tytön alastonkuvaa oletetaan hänen ajattelevan seksiä, mutta jos ko. Mies ja tyttö ovatkin saunassa, muuttuvat molemmat täysin sukupuolineutraaleiksi. Selvä hyvä tietää, että saunalla on tälläinen vaikutus.

Ajatteletko sinä himtoiten, että saisit imuttaa/nussia 17 vuotiaan pojan pippeliä jos sellaisen näkisit saunassa?

Kyllä kuule asia on nyt niin, että teillä on melko masentava ja loukkaava käsitys miehistä. Jos mä näen 15 vuotiaan tytön alastomana niin ehkä ajattelen, että ihan jees lapsi mutta en todellakaan ajttele sellaisen panemisesta.

Mikä ihme teidät akat saa luulemaan, että mies panee kaikkea?

t mies

Me ollaan joskus oltu 15-vuotiaita, ennen kuin meistä tuli akkoja.

Vierailija
47/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan ymmärtänyt sekasaunoja!!

Vierailija
48/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen äiti kaupungista. Nuorena meillä oli parikin läheistä kaveriporukkaa, joiden kesken sekasaunottiin. Näihin molempiin porukoihin minulla liittyi myös seurustelusuhde. Eli ensimmäinen poikakaveri oli 16-vuotiaana (hän oli saman ikäinen) ja meitä oli n. 5 ystäväparikuntaa joiden kanssa vietettiin paljon aikaa ja oltiin hyvin läheisiä. Saunottiin ja uitiin yhdessä. Mikäs siinä, kaikki oltiin nuoria ja nättejä ja estottomia. Ei siihen saunomiseen kyllä ihan oikeasti liittynyt mitään seksuaalista.

TOinen porukka oli sitten se, johon tutustuin nykyisen aviomieheni kautta. Silloin 20-vuotiaina saunottiin kyllä bileissä ja mökkiviikonloppuisin yhdessä. Edelleen osa tuosta porukasta on niin estottomia, että vanhojen tuttujen kesken käyvät sekasaunassa. Minussa itsessäni on kahden lapsen jälkeen tapahtunut niin paljon muutoksia joiden kanssa en ole sinut, että minä en enää kehtaa saunoa sekasaunassa. En kyllä kehtaa saunoa edes naisten kanssa, enkä mennä uimahalliin. Häpeän kehoani. Se on syynä siihen, miksi en enää sauno muiden kanssa.

Mieheni saunoo edelleen kaveriporukassamme sekasaunassa, minulle se on täysin ok. Menisin itsekin jos olisin sinut itseni kanssa. En todellakaan ole itse ketään kyylännyt tai arvostellut saunassa, enkä usko että ystävistämmekään kukaan niin tekisi - äitejä ja isiä hekin ovat. Ja sydämellisiä ihmisiä jotka hyväksyvät toiset sellaisina kuin ovat. Mutta en voi sille mitään etten kehtaa. Ehkä 15kg laihempana sitten. Katsellaan vuoden päästä.

Ja meidän ystäväporukassa miehet sattuu lähes kaikki olemaan muuten silmälasipäisiä, myös oma mieheni. Ilman lasejaan on sokea kuin myyrä, että eipä siellä löylyissä kyllä paljon toisten tissejä tule tiirattua, kun hyvä että löytää ovesta sisään ja lauteelle ja taas suihkuun :)

Vierailija
49/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omissa porukoissani, ei maalla eikä kaupungissa (yliopisto-opintojen aikaan) sekasaunomista harrastettu muuten kuin perheiden kesken. En kokisi luontevaksi mennä muiden miesten kanssa saunaan kuin mieheni ja poikani.

En silti "vastusta" sekasaunomista, jokaisen oma asiahan tuo on.

Vierailija
50/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minusta on kivaa saunoa naisten kesken, jutut ovat rempseämpiä kuin miesten seurassa.

Toiseksikin kaikki eivät suhtaudu evvk alastomiin naisiin, vaikka sinä naisena suhtaudutkin. Tai alastomiin miehiin. Sellaiset jännitteet on vaan kaveriporukassa ihan turhia, joten miksi pitäisi ehdoin tahdoin järjestää kimppasaunomisia.

Kolmanneksikin en tykkää saunomisesta kauheasti. Puoli tuntia riittää. Sitten vetäydyn jo mieluummin pukemaan ja istuskelemaan muuten porukan kesken. Joku koko illan jatkuva saunamaratoni on kammottava.

Vierailija
51/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en päästäisi miestänikään"-kommentti julki :D

vaan kirjoitti tuntevansa naisia jotka eivät päästä miehiään sekasaunaan.. Opettele lukemaan.

Vierailija
52/116 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunaan apen kanssa, muuten ei kyläily ole saanut täyttymystään :D

Onko hei suomalaiset ihan oikeasti hiukan juntteja :D

Vietämme aikaa ihan omalla mökillä. Ei tarvitse lojua joidenkin tuttujen mökillä viikkoa. Ja illanistujaisia varten käymme kotona pesulla. En ole ikinä ollut juhlissa, missä pannaan vieraat ensin suihkuun.

Mutta minä kyllä tapaan kavereitani monissa paikoissa, mutta en ikinä suihkussa ja saunassa. Mutta jos sinä et osaa jutella muualla kuin saunassa, niin eihän se muiden vika ole. Onneksi itse kuitenkin osaan tavata ystäviäni vaatteet päällä ja meillä on yleensä tapana peseytyä ennen vieraisille menoa, ei tarvitse ystäville tarjota ensimäisenä suihkua.

Tai vaikka viikon kavereiden kanssa mökillä? Kyllä siellä yleensä saunotaan.

Jos esim mennään uimaan niin kyllä sen jälkeen yleensä saunaan mennään. Ei kotona pesemisellä ole mitään tekemistä sen kanssa. Kyllä minä ainakin haluan viettää kavereiden kanssa enemmänkin kuin vain yhden päivän.

Ei minun ole mikään pakko. Mutta JOS saunotaan niin yleensä sinne mennään samaa aikaa.

Vierailija
53/116 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkuun ja pesutiloihin. Jos näen ystäviäni edes muutaman tunnin, minun on pakko päästä heidän miestensä kanssa vähintään suihkuun, muuten ei tule mitään. En voi viettää päivää ihmisten kanssa, ellen saa riisuutua alasti ja mennä heidän kanssaan hikoilemaan pieneen huoneeseen. Tapaaminen ei tunnu muuten miltään.

Ja kyllä, kyse on juuri ystävieni miespuolisista kumppaneista. Minulla on erityinen himo päästä näiden miesten kanssa yhdessä pesutiloihin. Muuten ei tapaaminen tunnu täydelliseltä.

Juttelu kavereiden miesten kanssa esim. olohuoneessa tuntuu niin juntilta. Mutta heti kun pääsen näiden miesten kanssa pesuhuoneeseen, on estot pois ja juttu lentää ihan eri tavalla. Kuumassa huoneessa hikisenä tulee ihan eri tavalla avauduttua ja seurusteltua kuin keittiössä tai ravintolassa.

Se on niin ihanan vapauttavaa kun saa ahdistavat vaatteet pois päältä ja rintaliivit puristamasta ja sen jälkeen alkaa juttelu luistaa kavereiden miesten kanssa.

Ja kyllä, kavereiden miehet on aivan yhtä innokkaita keskustelemaan minun kanssani kuumassa saunassa ja suihkussa.

Jotkut ystävät vain ovat tiukkapipoja ja eivät haluaisi päästää miehiään pesulle kanssani. En ymmärrä sellaista. Minä en voi olla keskustelematta heidän miestensä kanssa saunassa jos vain tapaan heitä lyhyenkin ajan.

Vierailija
54/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin palstalla todistettu, että yli puolet puolisoista pettää, usein jonkun tutun kanssa. Jos jollekin sekasaunojalle ei ole sadellut ehdotuksia, niin se ei johdu hyvästä porukasta vaan kylläkin jostain muusta.

Vierailija
55/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin yksin saunomisesta jalat seinällä. En koe saunaa rupattelupaikkana. Liian kuumassa saunassa tulee huono olokin.

En siis sauno kylässä naisten, en miesten kanssa. En ymmärrä tätä suomalaisten hinkua riisua alasti ja mennä kuumaan huoneeseen porukalla ja kitata kaljaa ja sidukkaa.

Onneksi kaveriporukassamme ei ole tällaisia juhlia.

Vierailija
56/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tietty porukka, jonka kesken saunotaan yhdessä sen kerran tai pari vuodessa, kun mökkeillään ilman lapsia tuolla "jumalan selän takana". Suurin osa ollaan jotain sukua keskenään tai tunnettu lapsuudesta asti lähes. Ollaan 30-40-vuotiaita (ja maalta). En ole itse synnytysten jälkeisten kilojen ja ruttujen jälkeen mikään silmänilo, mutta tutussa porukassa ei se haittaa.

Missään nimessä en kuitenkaan lähtisi, esim miespuolisten työkavereiden kanssa saunomaan.

Vierailija
57/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli iso kaveriporukka ja parikymppisinä lähdettiin mökille usein saunomaan ja bilettämään.

Kyllä se vaan niin on, että siellä saunassa tirkisteltiin kyllä toisiamme, sekä miehet, että naiset. Monta "suhdettakin" syntyi, kun saunassa toisiamme vilkuiltiin sillä silmällä. Ihan selkeä seksuaalinen lataus siellä oli, ei sitä voi kieltää, vaikka todella hyviä kavereita olimmekin keskenämme. Ei oltu mitään wt -porukkaa, vaan ihan normaaleja, keskiluokkaisia espoolaisia ja stadilaisia.

Siksi en enää sekasauno, en koe tarvetta tirkistelemiseen, enkä tirkistelyn kohteena olemiseen. Minulle on ihan turha väittää, että sekasaunassa ei muka katsella sillä silmällä. : D

Vierailija
58/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli iso kaveriporukka ja parikymppisinä lähdettiin mökille usein saunomaan ja bilettämään.

Kyllä se vaan niin on, että siellä saunassa tirkisteltiin kyllä toisiamme, sekä miehet, että naiset. Monta "suhdettakin" syntyi, kun saunassa toisiamme vilkuiltiin sillä silmällä. Ihan selkeä seksuaalinen lataus siellä oli, ei sitä voi kieltää, vaikka todella hyviä kavereita olimmekin keskenämme. Ei oltu mitään wt -porukkaa, vaan ihan normaaleja, keskiluokkaisia espoolaisia ja stadilaisia.

Siksi en enää sekasauno, en koe tarvetta tirkistelemiseen, enkä tirkistelyn kohteena olemiseen. Minulle on ihan turha väittää, että sekasaunassa ei muka katsella sillä silmällä. : D

Vierailija
59/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut saunokoot jos tykkäävät, ei kuulu minulle. En käy myöskään esim. nudistirannoilla. Molemmat ovat vastenmielisiä ajatuksenakin.

Olen 43 v ja maalta.

Vierailija
60/116 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä sekasaunassa on niin mukavaa. Siellä ollaan kaikki samassa pienessä tilassa ja helppo keskustella koko porukan kanssa. Usein jos on isompi porukka istumassa iltaa, niin porukka jakaantuu kuppikunniksi ja keskustelee vaan tiettyjen henkilöiden kanssa. Ja lisäksi saunassa ollaan kyllä avoimimmillaan ja jutellaan ihan erilaisista asioista kuin illallispöydän ääressä. Tirkistelijäksi en tunnustaudu. En saa mitään seksuaalista kiihotusta, jos näen lepotilassa roikkuvan peniksen tai naispuolisen kaverin tissit.

Minä sekasaunon kyllä, jos sihen tulee luonteva mahdollisuus. En siis järjestä itseäni tarkoituksella miesten kanssa saunaan tai tuppaudu väkisin. Mutta jos joku pyytää saunaseuraksi, niin lähden toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi