Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teillä on hirveä tarve todistella facebookissa, miten hienoa teidän elämä on?

Vierailija
24.09.2012 |

Joka kerta kun käydään vähänkin ulkoa syömässä tai vaikka vaan kahvilassa, postataan kuva ruoka-annoksesta ja mainitaan missä ollaan. Heti, kun on liput varattu ulkomaanmatkalle, pitää mainita, että vuoden päästä ollaan menossa sinne ja sinne. Ja kun siellä sitten ollaan, joka päivä tulee kuvaa, milloin makoillaan drinkkilasi kädessä altaalla, milloin terassilla jne. Kun ollaan ostettu jotain uutta, postataan niistä tavaroista kuvia, kun käydään museossa, ni johan poseerataan taulun edessä. Työpäivän jälkeen kerrotaan, miten hauskaa oli työkavereiden kanssa ja miten mentiin lasilliselle jne jne.

Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa valokuvaa jokaisesta viinilasillisestani facebookia varten. Ulkomaanmatkat pidän omana tietonani ja olen onnellinen niin. En vain käsitä tuollaista itsensä esille tuomisen tarvetta. Mitä sillä pitää todistella? Ettei ole "epäonnistunut" elämässään tms? Mutta ettekö tajua, että ne kuvat ja päivitykset enemmänkin laittaa miettimään, mitä tuollaisella pinnan kiillottamisella halutaan peitellä?

Itse luen facebook kavereideni tuollaisia päivityksiä lähinnä huvittuneesti päätäni puistellen. Ihmetyttää vain, että mitä teidän päässä liikkuu, jotka tunnistavat tästä itsensä? Olen yrittänyt ymmärtää, valaiskaa minua!

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mun sit tekee mieli viiniä! Kiitos vaan:-(

Vierailija
62/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nää ärsyyntyjät. Poistuu facesta, jos toisten päivitykset ottaa koville!? Eikös facen idea ole, se että jaetaan asioita kavereille. Siellä on myös nappula, jolla saa piilotettua ne ärsytykset, ihan vaan fyi..? Jokainen päivittää tyylillään, mä en ainakaan itse ajattele, että voi voi ärsyyntyykös tästä mun lomapäiviyksestä joku! Jos ahistaa, niin mut voi poistaa. Mut tuntuu että nää ikinarisijat saa jotain mielihyvää siitä, että saa natista toisten tekemisistä. Että nati nati ja pusi pusi :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperinhän fb luotiin sellaiseksi, että yliopisto-opiskelijat (ja muutkin) perustivat sinne ryhmiä, joissa sitten näki esim. jos seuraavana päivänä oli jotain erikoisempaa tai kaivattiin kimppakyytiä tms, opiskelijaelämää. Sitten kaikki teinit omi sen, ja nyt sieltä teinit alkaa lähteä ja se on keski-ikäisten mammojen päivityskirja, jossa puretaan kaikki päivän tapahtumat, koska se elämä on muuten aivan helvetin tylsää!

Vierailija
64/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olisi parempi tukea niitä epäonnistujia kuin hehkuttaa omaa onneaan....nähdä kuinka jonkun voi virotella ja antaa elämänusko takaisin niin että yhdessä voitas nauttia onnesta!

Vierailija
65/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat joista on iloinen ja onnellinen saa puhua ja olla ylpeä, Suomessa nyt tuo toisen kateus rajoittaa avointa onnellisuutta mutta se ei ole minun ongelma.

Vierailija
66/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole Facebookissa edes yhtään kaveria, joten olkaa edes tyytyväisiä että teidän etusivulla näkyy muutakin kuin mainoksia.

Vierailija
67/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "todistelua" se on jos laittaa kuvia omasta elämästään ja niistä jutuista mistä tykkää? :D Pitäisikö laittaa kuvia jonkun muun elämästä tai vaikka jalkasilsasta joka vaivaa ikävästi?

Vierailija
68/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ottaa itseensä, jos joku laittaa kuvia ihanista kokkauksistaan, hehkuttaa idyllistä parisuhdettaan ja lahjakkaita lapsiaan. Pitäisi osata iloita muiden puolesta, eikä olettaa liikoja - emme lopultakaan tiedä, mitä haasteita heillä elämässään on, eikä se meille kuulukaan.

Usein eniten tykkäyksiä saa lempeän itseironiset päivitykset. 

Vierailija
69/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa kyllä melko kateelliselta kurpalta :D

Vierailija
70/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2012 klo 22:22"]

Joka kerta kun käydään vähänkin ulkoa syömässä tai vaikka vaan kahvilassa, postataan kuva ruoka-annoksesta ja mainitaan missä ollaan. Heti, kun on liput varattu ulkomaanmatkalle, pitää mainita, että vuoden päästä ollaan menossa sinne ja sinne. Ja kun siellä sitten ollaan, joka päivä tulee kuvaa, milloin makoillaan drinkkilasi kädessä altaalla, milloin terassilla jne. Kun ollaan ostettu jotain uutta, postataan niistä tavaroista kuvia, kun käydään museossa, ni johan poseerataan taulun edessä. Työpäivän jälkeen kerrotaan, miten hauskaa oli työkavereiden kanssa ja miten mentiin lasilliselle jne jne.

Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa valokuvaa jokaisesta viinilasillisestani facebookia varten. Ulkomaanmatkat pidän omana tietonani ja olen onnellinen niin. En vain käsitä tuollaista itsensä esille tuomisen tarvetta. Mitä sillä pitää todistella? Ettei ole "epäonnistunut" elämässään tms? Mutta ettekö tajua, että ne kuvat ja päivitykset enemmänkin laittaa miettimään, mitä tuollaisella pinnan kiillottamisella halutaan peitellä?

Itse luen facebook kavereideni tuollaisia päivityksiä lähinnä huvittuneesti päätäni puistellen. Ihmetyttää vain, että mitä teidän päässä liikkuu, jotka tunnistavat tästä itsensä? Olen yrittänyt ymmärtää, valaiskaa minua!

[/quote] Vaikutat kieltämättä kovin säälittävälle. Miksi sinulle on niin vaikea iloita toisten senhetkisiä ilonaiheita hehkuttavista postauksista? koetko aina, että toisen onni tai hyvä tuuli on jotenkin sinulta pois?

Vierailija
71/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muu ärsytä Facessa kuin just nää kaiken maailman myyjät ja verkostomarkkinoijat, jotka myy jotain vitamiineja, ihmeöljyjä ja muita "terveystuotteita". 

"Tässä tärkeää tietoa", "Kannattaa lukea jos olet kiinostunut terveydestäsi", "Hox hox"ja linkki magneettimedian sivuille - ja tätä samaa linkkiä sitten nostetaan ja kommentoidaan itse joka viikko

Tyypit ei ole aiemmin olleet pätkän vertaa kiinnostuneet terveellisistä elämäntavoista tai liikunnasta, kasvikset on jääneet kauppaan ja lapsille on ihan hyvin voinut syöttää kananugetteja, raneja ja nakkeja. Todennäköisesti edelleenkin syöttävät. 

Vierailija
72/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nolottaisi laittaa kerskailupäivityksiä. En tiedä, mitä muut ovat päivitelleet viimeiseen puoleen vuoteen, koska olen vain nopeasti käynyt lukemassa viestit muutaman kerran. On 300 kaveria, joista vain ehkä 15 ihmisen + suku päivitykset kiinnostaisivat edes.

Vierailija
73/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron ystävilleni kasvotusten useimmista onnellisista tapahtumista (joista mainittavan arvoisia ei kyllä ole jokin niin perus kuin ravintolaillallinen). Vähän menee ohi tuo facebookin päivittäminen joillekin vieraille ihmisille tuollaisesta. Mutta minulla ei kyllä ole tuollaisia kavereita facebookissa.

Vierailija
74/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit ovat facebookissa. Itse keskityn siihen että elämä on upeaa enkä upeuden uskotteluun ja raportointiin.

Vierailija
75/75 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole Facebookissa joten kerron teille tässä elämästäni.

Söin juuri upean Aamupalan. Oli Croisantteja ja Ilmakuivattua Kinkkua.

Ihana Mieheni teki. Elämäni on ihanaa ja upeaa=)

Kiitos kun luit. Lähetä tämä viesti 100 Kaverillesi.