Olipa taas "tarjous" Cittarissa
Hyllyn reunassa lappu "erä pelejä 19.95 (normaalihinta 29-69 e) mm. FIFA 12, NHL 13, Battlefield 3"
Hyllyssä oli nuo kaikki pelit, mutta yhdessäkään ei ollut tarjouslappua. Kassalla nuo pelit olivat normihintaisia ja kun kassa soitti jonnekin, niin todettiin että ei kuulu tarjoukseen..
WHAT, hyllyssä oli vain nuo pelit. Ja tarjouslappu. Ilmeiseti eri "versioita" mutta miksi lapussa ei oltu tehty rajausta "ei koske premium edition" tms tai jos pelit loppu, miksi siinä oli se lappu vielä
Eikä ole muuten ensimmäinen kerta
Kommentit (37)
kun lukee näitä :/
"Otin tahallani mansikkasuklaalevyjä"..."marssin kylmän viileästi kassalle"...
Nyt tuntuu että oma elämä on sittenkin hyvin merkityksellistä, kun voin ostaa sitä suklaata, mikä maistuu, tarjous tai ei :)
Ja toisaalta, oma järkeni sanoo, että se kassalla istuva henkilö, ei mitä todennäköisemmin, päätä ja tee tavaratalon tarjouksia, se että palstamamma marssii kassalle itkemään väärinymmärettyään Pätkis-mainoksen,ei oikeastaan aiheuta kuin jonoja kassalle.
Itse asioin sekä Cittarissa, että Prismassa. Ja tietysti monessa muussakin kaupassa. Eikä minulla ole mitään ongelmia tarjousten kanssa, osaa kyllä lukea ja katsoa ne niin että en ole joutunut tuollaisiin edesottamuksiin mitä yllaoleville tapahtuu ilmeisesti tämän tästä? Ja oma järki myös käteen, tosiaan jos tarjous on liian hyvä ollakseen totta, se yleensä on - eli tarkista vielä :)
Onhan? Oikein printattuna käsiveskassa kuluttajansuoja, ja kassallakin "kyttäät". Oikeastaan toivon tavallaan, että olet äärimmäisen vähävarainen tai mt-potilas, jos et, niin tämän perusteella käytöksesi on moukkamaista.
Missään ei sanottu näin, joten olet ap. Kyllä sä nyt vaan kuulostat siltä että kouhotit menemään mutta et lukenut kunnolla.
minä ainakin haluaisin vain tehdä edulliset ostokset sujuvasti ja rauhassa. Haluan ostaa tarjoustuotteita. Mutta en halua minään salapoliisina tutkia kylttejä suurennuslasilla ja jonottaa infoon vaatimaan rahoja. Siksi en tykkää asioida siwassa enkä cm:ssä.
Viimeksi viikonloppuna oli Oulun Cittarissa "Marabou suklaalevyt 150-200 g 2 kpl 4 euroa" Otin tahallaan mansikkasuklaata ja kassalla kyttäsin ja huomasin ettei se ollutkaan tarjoushinnalla... ei kuulemma kuulunut.
Menin suoraan asiakaspalveluun ja vaadin tavaratalopääällikön paikalle selittämään. Ja sain siis myös mansikkasuklaan tuon tarjouksen hinnalla. haha haha vähänkö nauratti
Uuuuuu, kovis ;D
Onneksi ei itse tarvitse miettiä jonkun suklaalevyn kohdalla, että onko varaa ostaa tarjous- vai normihinnalla.
moni ei muuten kehtaisi tuota masikkasuklaajuttua edes kertoilla, saatika retostelevaan sävyyn. Kovis, tosiaan:)
Ja itsehän olen laminoiunut Suomen Laki -kirjan käsilaukkuuni, ihan vain varmuudeksi. :)
Tarjoukset pitäisi olla esillä niin selvästi että tyhmempikin ( tai hajamielisempikin) tajuaaa, mistä tuotteesta on kyse. Mielellään niin, että tarjoustuotteet on ihan eri paikassa esillä kun niihin sekoitettavat vastavaat tuotteet.
Myyjien pitäisi katsoa myymälää asiakkaan silmin, miltä se tarjouslappu näyttää kiireisen asiakkaan silmin, eikä olettaa että asiakkaan on nyt vaan tajuttava ja luettava se pieni präntti viiteen kertaan että ymmärtää mitkä niistä nyt on tarjouksessa ja mitkä ei!
Olen myös myyjä, ja mielestäni hintojen oikeellisuus ja selkeys on yksi tärkeimmistä asioista kaupassa. Isossa myymälässä se asia vaan jää monesti tavaran hyllytyksen jalkoihin, kun myyjiä on liian vähän työmäärään nähden. Ärsyttää todella, kun mokia sattuu.... Työpaikallani ärsyttävintä on hinnanylennykset, vaikka tavara on jo valmiiksi hinnoiteltu. Eli jokainen tuote täytyy hinnoitella uudella hintalapulla, AINA kun tuotetta tulee lisää keskusvarastolta tai tavarantoimittajalta. Tottakai myymme tavaran sillä edullisemmalla hinnalla jos asiakas sen huomaa, mutta monesti tuote on jo maksettu ja asiakasta harmittaa väärä hinta ja se, että joutuu menemään as.palveluun hakemaan rahansa takaisin....
on hintajulisteeseen laitettu enarit niistä tuotteista joita tarjous koskee. Kannattaa tarkistaa niistä.
on hintajulisteeseen laitettu enarit niistä tuotteista joita tarjous koskee. Kannattaa tarkistaa niistä.
Pelitarjouksessa EI OLLUT EAN-koodeja EIKÄ mainintaa "ei koske premium editionia "
Vain hinta ja pelit FiFA 12 NHL 13 ja Battlefield 3
tosiaankin oli noin harhaanjohtavasti tarjous, kyllä silloin pitää tuote saada tarjoushintaan. Olisin itse mennyt osaston myyjän kanssa lapun viereen ja pyytänyt häntä selittämään, mistä siitä lapusta saa selville ettei ne pelit tarjoukseen kuuluneet.
T: Itse cittarin myyjä
Ihan samoin on mulle käynyt siellä vaikka minkä tuotteen kanssa, repuista hammastahnaan. Yleensä käyn aina infossa pyytämässä oikaisua, mutta jos sielläkin intetään, että "tämä ei kuulu" ja "ei ole enää voimassa", useinkaan en jaksa enää jäädä tappelemaan.
Kauppa käärii hyvät rahat noista feikkitarjouksista.
on tarjouksessa 19,90, oli sen 50e tarjouksessa ja nekin loppui
on tarjouksessa 19,90, oli sen 50e tarjouksessa ja nekin loppui
olisikohan sitten olut FIFA 11 ja NHL 12.
Ihan sama, tarjouslapun mukaan niiden piti olla tarjouksessa mutta hyllyssä oli vaan niitä "premium edition" tms versioita, jotka ei siis kuuluneet trajoukseen
tosiaankin oli noin harhaanjohtavasti tarjous, kyllä silloin pitää tuote saada tarjoushintaan. Olisin itse mennyt osaston myyjän kanssa lapun viereen ja pyytänyt häntä selittämään, mistä siitä lapusta saa selville ettei ne pelit tarjoukseen kuuluneet. T: Itse cittarin myyjä
pitää tänään käydä katsomassa j aottamassa vaikka valokuva lapusta
tavarat loppuu jo ekana aamuna ja jotain 10kpl erää mainostetaan lehdessä, Niissä pitäisi oikeasti lukea niin kuin Lidlissä aikanaan että 20kpl/myymälä tms.
niin sinun olisi pitänyt saada tuo peli tarjoushinnalla... nyt lienee myöhäistä
Ps. Jos eivät olii suostuneet niin kännykällä kuva tarjouksesta ja kuluttaja-asiamiehelle sähköpostina