Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka yöpyy leirintäalueilla?

Vierailija
17.06.2015 |

Lähiaikoina on ollut juttuja lehdissä, että leirintäalueet kasvattavat suosiotaan taantuman aikana. Esim. tänään Uusimaassa kerrottiin, että erityisesti kotimaiset matkailijat hakeutuvat aiempaa enemmän leirintäalueille. Siis what? Ketkä? En ole itse käynyt campingillä sitten 80-luvun.

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:06"]Rastilan leirintäalue ainaki aina täynnä manneja.
[/quote]

No viimeksi olin Rastilassa just 80-luvun lopussa, ja romaneja oli hyvin paljon. Eräät pesivät pyykkinsäkin siellä suihkutiloissa ja veivät vessapaperirullat mukanaan vessoista, minä näin. Niistä pyykin pesijöistä oli haittaa, kun viipyivät niin kauan, että toiset seisoivat jonossa. Luulin, että ei enää nykyisin olisi samanlaista.

Vierailija
2/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:13"]

Kuvitelkaa Selänne, Nalle Wahlroos tai muita hyvätuloisia telttailemassa jossakin perämetän leirintäalueella :D

[/quote]

Eiköhän noilla ole oma metsä johon sen telttansa pystyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheelliset telttailee. Helpompi lähtee ison sakin kanssa vaikka leirintäalueelle telttoihin. Meilläkin tulee sitä ääntä ja halutaan itse laittaa ruuat ja nauttia luonnosta ja uimisesta omaan tahtiin.

Terv. ison perheen äiti Ilomantsista

Vierailija
4/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:23"]Suurperheelliset telttailee. Helpompi lähtee ison sakin kanssa vaikka leirintäalueelle telttoihin. Meilläkin tulee sitä ääntä ja halutaan itse laittaa ruuat ja nauttia luonnosta ja uimisesta omaan tahtiin.

[/quote]

Öö, olen ehkä utelias, mutta miksi te lähdette lomalle Ilomantsista luonnon helmaan? Olen itse kotoisin lähiseudulta, ja tiedän tasan, että Ilomantsissa ei paljon muuta olekaan kuin metsää. Vai menettekö Petkeljärvelle lomalle omaan kotikuntaan?

Vierailija
5/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:23"]Suurperheelliset telttailee. Helpompi lähtee ison sakin kanssa vaikka leirintäalueelle telttoihin. Meilläkin tulee sitä ääntä ja halutaan itse laittaa ruuat ja nauttia luonnosta ja uimisesta omaan tahtiin.

[/quote]

Öö, olen ehkä utelias, mutta miksi te lähdette lomalle Ilomantsista luonnon helmaan? Olen itse kotoisin lähiseudulta, ja tiedän tasan, että Ilomantsissa ei paljon muuta olekaan kuin metsää. Vai menettekö Petkeljärvelle lomalle omaan kotikuntaan?
[/quote]

Joskus ollaan Ilomantsissakin telttailtu. Ja muuallakin. Ruunaan koskilla ollaan matkailtu keväällä. Heinäkuussa käydään katsastamassa Tuurin kyläkauppa. Leirintäalueilla varmasti taas majoitutaan.

Vierailija
6/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse en ole ollut noissa leirintäalueissa kuin kerran elämässäni, enkä hirveästi tykännyt. Telttaillaan joka kesä, mutta me tehdään se metsässä, siis esimerkiksi "luontopolkujen" (kuten karhunkierros kuusamossa) varrella. Tai sitten mennään ihan "tuntemattomia" polkuja (miehen) metsässä (jonka tuntee kuin omat taskunsa). Upeita luonnon maisemia ollaan nähty.

Jos haluan palveluita ja/eli muita ihmisiä ympärilleni, menen hotelliin tai mökille tms. En haluaisi nukkua teltassa missään leirintäalueella, missä on hehtaarin alueella kymmenen muutakin telttailijaa.

Vierailija
7/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika monenkirjava porukka. Leiriytyminen on joissakin suhteissa vähän epäkäytännöllistä ja vaatii omaa vaivaa ja siten aikaa. On siis joissakin suhteissa, ei tietenkään kaikissa, nykypäivän elitistisiä ilmiöitä. Niin uskomattomalta kuin se äkkiseltään kuulostaakin. (Retkeily, partio, telttailu, suunnistus, patikointi EIVÄT ole tyypillisesti white thrash -ilmiöitä.)

Vierailija
8/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin leirintäalueilla on niin paljon mökkejä että ei siellä kyllä paljon telttoja näy.

Vierailija
9/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:44"]Etkö tosiaan keksi kuka siellä voisi yöpyä?
No siinä sulla riittää selvitettävää!
[/quote]

Miksi tuollainen sävy? Täällä on aina näitä, joiden mielestä voi vastata töykeästi vain sillä perusteella, jos joku ei tiedä jotain asiaa. Veikkaanpa, että puolet tämän ketjun lukijoista ei osaa vastata, keitä leirintäalueilla yöpyy nykyisin. Meidän perhe kävi viime kesänä kotimaan kierroksen, autolla 2000 km, ja yövyimme mökeissä ja teltoissa sekä kahdella laavulla. En minäkään aiemmin aikuisiällä ole kokeillut.

Vierailija
10/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:44"]Etkö tosiaan keksi kuka siellä voisi yöpyä?
[/quote]

Miksi tuollainen sävy? Täällä on aina näitä, joiden mielestä voi vastata töykeästi vain sillä perusteella, jos joku ei tiedä jotain asiaa. Veikkaanpa, että puolet tämän ketjun lukijoista ei osaa vastata, keitä leirintäalueilla yöpyy nykyisin. Meidän perhe kävi viime kesänä kotimaan kierroksen, autolla 2000 km, ja yövyimme mökeissä ja teltoissa sekä kahdella laavulla. En minäkään aiemmin aikuisiällä ole kokeillut.
[/quote]

Ehdin jo tykätä ed. sivulla tuosta ekasta kommentista, mutta nyt tajusin, että olihan typerää. Jos viestinä on se, että ihan sivistyneet ihmiset leiriytyvät teltoissa ja leirialueen mökeissä, niin nythän tuosta tulee päinvastainen tunnelma. Tietysti saa kysyä, miksei saisi. Me olemme miehen kanssa olleet campingillä viimeksi muutama kesä sitten. Käytiin Kalajoen hiekkarannoilla ja sieltä Seinäjoelle Provinssirokkiin jne. Viimeinen käyntikohde oli Yyteri. Sattui mahtavat säät, ihan kuin etelässä lomilla. Aikaa meni 6 päivää. Varauksia ei tehty etukäteen muualle kuin Seinikselle. Monenlaista väkeä tavattiin, venäläisiä oli vielä silloin paljon. Seuraavaksi suunniteltiin reissua, jossa lapset olisivat mukana (nyt vauva ja yksi vähän isompi). Yövyttäisiin retkeilymajoissa ja ehkä jossain leirintäalueen mökissä. Kalajoelle ainakin mentäisiin, ja Porvoossa on kuulemma hyvät majoitusmahdollisuudet ja paljon nähtävää, miehen siskon perhe vietti monta yötä siellä viime kesänä, pyöräilivät Helsingistä!

Vierailija
11/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidentukkeet hilaa vessansa leirintäalueille, ensin ne veivaa jalakset alas ja sit heti korkataan kalja. Niin WT touhua.

Vierailija
12/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leirintäalueet siis kasvattavat suosiotaan taantuman aikana? Koska kaikki hyvätuloiset nyt haluavat suosia kotimaan matkailua vai? Siellä Tuurissa ei oikeasti ole muuta kuin hervottoman iso kauppa ja teko-crockseissa ja shortseissa kulkevaa lippispääkansaa.

Vierailija
13/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Italiassa ja telttailen täällä joka kesä useampaan otteeseen. Sanoisin, että täällä telttailee kaikenlaisia tyyppejä: moottoripyöräilijöitä, lapsiperheitä, nuorisoa, keikalta tulijoita, lomailijoita...

Ja homma toimii todella hyvin vaikka porukkaa olisikin paljon - telttaa toisen vieressä. Olen ihan yllättynyt.

Vierailija
14/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuhan gustavsson ei telttaile siellä, niin voisin yöpyäkin

mies

Vierailija
15/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi suosittelemaan niitä retkeilymajoja ja leirintäalueita, joissa itse olen yöpynyt. Jos on valmis menemään turistisesongin ulkopuolella, ehkä sitten on siistiä. Monessa paikassa on heinäkuussa melko likaista. Olen itse ollut kesätöissä ja siivous oli ainakin siinä paikassa täysin kesätyöläisten varassa, eikä kaikkia ihan kauheasti kiinnostanut se homma. Plus että piti ehtiä huoltaa kahvilaa ja toimia pakasteiden purkajana, kahvin keittäjänä, pyykin lajittelijana, saunan lämmittäjänä. Nyt kun ollaan oltu joitakin öitä perheen kanssa leirintämökeissä ja retkeilymajoissa, ei se siivouksen laatu näytä ainakaan parantuneen.

Vierailija
16/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:27"]

kuhan gustavsson ei telttaile siellä, niin voisin yöpyäkin

mies

[/quote]

niin siis kts. Bodom

Vierailija
17/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kuuden hengen perhe. Vanhemmat akateemisesti koulutettuja. Äiti kotiäitinä. Lähdemme toisinaan telttailemaan, koska lapset tykkää ja yöpyminen on edullista. Meidän rahat ei valitettavasti riitä joka yö nukkua vuokramökissä. Emme juo emmekä polta, emme riehu ja räyhää, eikä kenelläkään meistä ole tatuointia.

Vierailija
18/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me. Ollaan yrittäjäpariskunta + 1 lapsi. 

Tykätään telttailla laavuilla, joskus mennään yöksi tosin leirintäalueelle että pääsee peseytymään jne. 

Geokätköilyn ja telttailun yhdistäminen on kivaa, tykätään liikkua luonnossa ja tehdä ruokaa erätarvikkein. Mieli lepää. Kukaan meistä ei tykkää mistään rantalomista all-inclusiveineen vaikka rahaa olisi niihinkin.

Vierailija
19/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan keksi kuka siellä voisi yöpyä?

Vierailija
20/185 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirintäalueilla yöpyvät ne, joita kiinnostaa maksaa 15 euroa yö mahdollisuudesta käydä suihkussa ja hyödyntää sähköhellaa. Muut pystyttävät telttansa metsään tai puistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä