Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumentaa tunteita kun naapurit rakentelee tontin rajalle kopperoita

Vierailija
17.07.2026 |

Vanhat ihmiset oli reiluja ja tuli aina hyvissä ajoin juttelemaan jos aikoivat rakentaa pihalleen jotain uutta. Nyt kun tämä rakentamislaki muuttui niin jengi vaan ilmestyy lautakuorma peräkärryssä tontin rajalle ja alkaa keskellä kesälomaa +27 asteen helteessä nakutella yötä myöten pystyyn kaiken maailman polkupyörän säilytyskoppeja ja autonrengasvajoja. Rakennusvalvonta on heinäkuussa suljettu niin ei paljon auta sinnekään soitella että mikä hökötys heidän mielestään on luvallinen ja mikä ei ja nimenomaan että missä paikassa. Aika takapuolesta on tämä nykyajan meininki. Naapuria voidaan moikata ja jutellakin. Mutta ei sitten millään saada sanottua, että tuohon ikkunasi alle nousee muuten huomenna 25 neliön pihavaja joka on siinä sitten seuraavat 40 vuotta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkunasi alle nousee vaja. No mitäs asut niin pienellä tontilla.🤣 

Vierailija
2/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä täysin yhdentekevää minulle minkälaisia kopperoita naapurisi rakentaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estyykö ap sun näköala nyt sunne naapurin pihalle?

Sekö kiukuttaa?

Vierailija
4/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei päöse tarkkailemaan naapurin jokaista liikettä. Se harmittaa

Vierailija
5/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt on tylsää ku ei enää pysty kytätä naapuria aamusta iltaan.

Vierailija
6/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä täysin yhdentekevää minulle minkälaisia kopperoita naapurisi rakentaa. 

Vihaan sua. 

T. Ap

Vihan ulkoistaminen ja "katkeruuden tuoma helpotus"Psykologiassa tiedetään, että suru, häpeä ja riittämättömyys ovat ihmiselle äärimmäisen raskaita tunteita kantaa. Viha sen sijaan on aktivoiva ja "voimaannuttava" tunne. Kun incel siirtää syyn omasta kurjuudestaan naisten, deittisovellusten tai yhteiskunnan syyksi (external locus of control), se tuo välittömän helpotuksen omanarvontunnolle: "Vika ei ole minussa, vaan järjestelmässä". Tämä vihalla itsensä lääkitseminen on kuitenkin usein lyhytnäköistä ja pitkittää pahaa oloa.

Vierailija
7/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli incel Ap. Asut pienessä kerrostalokopissa.

Vierailija
8/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei naapurit mun ikkunan alle sais mitään kun mulla tonttia talon ympärillä. Tosta saa kolata 300 neliötä et pääsee kadulle asti ovelta.

Vierailija
9/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyttäämisen haluaa estää niin vajaa halvempi ja tehokkaampi ratkaisu olisi lauta-aita. Mutta se estää myös kyttäämisen sieltä rakentajan puolelta eli ei oikein toimi.

Vierailija
10/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, jo aikoinaan Turun palosta oppivat ettei kannata liian tiiviisti rakentaa.

Vierailija
11/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkunasi alle nousee vaja. No mitäs asut niin pienellä tontilla.🤣 

Vaja ei nouse mihinkään, se on eloton rakennelma. Lisäksi ikkunasi alla on seinärakennetta, johon ikkunakarmit tukeutuu.

Väitteesi on epätosi.

Vierailija
12/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan sua. 

T. Ap

Sekin on täysin yhdentekevää minulle.

Vierailija
13/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on ollut monta tee-se-itse nikkaria tekemässä niin monta pientä piharakennusta kuin kenenkin tontti antaa periksi. Sitten kun ikää alkaa olla 70+ ei niitä jakseta enää pitää kunnossa, putsailla kattoja ja rännejä ja tehdä maalauksia. Viimeistään perunkirjoituksessa kiinteistönvälittäjä on käynyt katsomassa ja toteamassa ränsistyneiden koppien alentavan kohteen rahallista arvoa.

Vierailija
14/14 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussa on ollut monta tee-se-itse nikkaria tekemässä niin monta pientä piharakennusta kuin kenenkin tontti antaa periksi. Sitten kun ikää alkaa olla 70+ ei niitä jakseta enää pitää kunnossa, putsailla kattoja ja rännejä ja tehdä maalauksia. Viimeistään perunkirjoituksessa kiinteistönvälittäjä on käynyt katsomassa ja toteamassa ränsistyneiden koppien alentavan kohteen rahallista arvoa.

Sepä huvittaakin kun ympäri maan on myytävänä paljon purkukuntoisia taloja ja mökkejä, ja sitten mainostetaan että tontilla on uusi kota tai autotalli tai pihavarasto. Sellainen on yhdentekevä jos purkukuntoisessa talossa ei voi asua ja purkaminenkin vielä maksaa pitkän pennin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi