Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneet, monesko päivä oli pahin?

Vierailija
23.09.2012 |

Nimimerkillä: 2 sauhuvapaata päivää takana.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tulee helpommaksi.Välillä tulee kausia, että tekee mieli tosi paljon.Tuntemukset menevät ohi nopsaan.Onnea ja tsemppiä lopetukseen

Vierailija
62/72 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vissiin 4. Kertaa lopettamassa.. Tänään 4. Päivä ja tähän astisista pahin oli eilen. Niistä kun vaan päättää selviytyä niin menee ne ohi 😊 Fyysiset oireet olleet taas pinnalla; hikoiluttaa, huimaa, yskittää, unettomuutta yms, mutta vanhasta muistista ne kestää kun muistaa kuinka ihanaa se savuttomuus oli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä himoja tulee ja menee. Yli 5 vuotta polttamatta ja yks päivä vaan ajattelin taas et tekispä mieli tupakkaa.

Vierailija
64/72 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kuin seinään tullessani raskaaksi 11.12.2013. En ole sen jälkeen yhtään polttanut. Satunnaisesti tekee mieli, esimerkiksi mökillä kun tulee saunasta jäähdyttelemään ja avaa saunasiiderin. En kuitenkaan aio enää ikinä sytyttää tupakkaa, olen onnellinen, että siitä pääsin eroon.

Vaikeinta oli ensimmäinen viikko.

Vierailija
65/72 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sähkötupakan tupakan korvikkeeksi, ajattelin lopettamisen olevan helpompaan sen avulla. Sähkötupakka oli kuin saunahöyryjä puhaltelisi, vain paljon savua, pettymys. Neljäntenä päivänä palasin tupakkaan ja sain työstressiini helpotusta.

Vierailija
66/72 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin sähkötupakan tupakan korvikkeeksi, ajattelin lopettamisen olevan helpompaan sen avulla. Sähkötupakka oli kuin saunahöyryjä puhaltelisi, vain paljon savua, pettymys. Neljäntenä päivänä palasin tupakkaan ja sain työstressiini helpotusta.

Luuseri!

Vierailija
67/72 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 4 päivää ilman tupakkaa ja tätä kesti 15 vuotta(olin 14 alottaessa). 2 ensimmäistä päivää olivat aivan hirveitä olo oli kuin milläkin mielipuolella itkin valitin vapisin vaahtosin ja tuntu että kuolen, mutta nyt on ruvennut helpottamaan enkä ole käyttänyt yhtään nikotiinikorvikkeitakaan. Yleensä jos rupee tekemään mieli tupakkaa niin oon syöny omenan tai jotain muuta vastaavaa. Motivaatio pysyy sillä ylää että kun ajettelet että jos poltat voit saada siitä syövän, keuhkoahtauman tjms.

Tsemiä vaan muillekin lopettajille!

Vierailija
68/72 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päivä numero 2 ilman tupakkaa (juu tiedän uusivuosi jne).

Aikaisemmat lopetukset ovat olleet sellaisia, lopetan koska tiedän että se on viisaampaa - mutta jotenkin salaa silti tehnyt mieli tupakoida. Nyt on aika rankkaa, kun ei tee mieli polttaa lainkaan, oksettaa ajatuskin tupakoinnista, mutta samalla aivot huutaa nikotiininpuutetta.

Lopetin siis vuodenvaihteessa ja ilman korvikkeita, koska haluan eroon nikotiinikoukusta. Viimeyönä en nukkunut lainkaan ja on koko ajan enemmän tai vähemmän sellainen tunne kuin olisi suuttunut, joka jopa vähän naurattaa :) 

Viimeksi lopetin vuonna 2012 sähkötupakalla ja voin todeta että se oli kyllä miljoonasti helpompaa kuin lopettaa vain seinään. Ratkesin eräillä festareilla silloin seuraavana vuonna, kun sähkörööki meni rikki ja "pakko oli jotain polttaa". Olen polttanut kakarasta asti, joten tupakointivuosiakin on jo reilusti yli 20.

Ärsyttävää olla näin pahasti koukussa ja myönnettäköön että avoimesti vituttaa kommentit "Ei se oikeasti ole paha olla ilman tupakkaa, itselläni ei tehnyt lainkaan edes mieli kun lopetin". No itsellä liskoaivot vaativat nikotiinia ja rääkkävät psyykettä, kun en sitä tarjoile. Kyllä se tästä varmasti iloksi taittuu :)

Vierailija
69/72 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kans taas päätöksestä seinään 1.1.2018, ja nyt tämä kolmas päivä on ollut vaikea! Mutta nämä kirjoitukset ovat auttaneet kestämään tätä ajoittain tuskallista kolmatta päivää. Kun selviäisi tästä viikosta, vaikka joutuu käymään töissä.

Lopetin kesän lopussa kolmeksi kuukaudeksi, mutta viimeiset kolme kuukautta poltin taas. Ratkesin kriisin takia. Polttamattomina aikoina halusin ainakin ensin kuolla, ainakin juodessa. Nyt korvaan henkisen tyhjyyden uusilla liikuntaharrastuksilla.

Vierailija
70/72 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen polttanut 15v ja en ole taukoillut kertaakaan tuntui aivan mahdottomalta tehtävältä. uskoon tultuani olen kaiken pelon ja ahdistuksen antanut jeesukselle ja kaiken rauhan hän on minulle antanut. istuin iltaa kotonani ja olin menossa tupakalle kun yht äkkiä mieleen tuli, että miksi minä myrkytän jotain jumalan luomaa ja tuohoan sitä kaunista  pamautin pöytään ja sanoin se loppu siihen todella pieniä vierotus oireita siis ihan miinutista kahteen muuten ei mitään ongelmia. sanon vain, että antakaa taakkanne jeesukselle ja ottakaa pelastus vastaan jonka hän on meille lunastanut saatte kokea siunattua elämää pääsette vihasta pelosta kaikesta ja saatte rauhan ja rakkauden tilalle.

Vierailija
71/72 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettanut kaksi kertaa, 6 vuotta kesti kumpikin lakko. 3 viikon kohdalla alkoi helpottamaan siihen asti oli vaikeaa. Pitäisi taas lopettaa olen kyllä onnistunut vähentämään radikaalisti ja olemaan silloin tällöin päivän polttamatta.

Vierailija
72/72 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahimmat 5pv eteenpäin olleet päivät, koska aiheuttanut mulle unettomuutta. Oon tosi väsynyt koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä