Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneet, monesko päivä oli pahin?

Vierailija
23.09.2012 |

Nimimerkillä: 2 sauhuvapaata päivää takana.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset puoli vuotta. Sitten helpotti yhtäkkiä.

Vierailija
22/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni syksyllä edessä.. Annoin luvan polttaa vielä kesän, mutta syksyllä tulee todella paljon muutoksia sosiaalisiin tilanteisiin niin ajattelin, että se voisi helpottaa tilannetta. Aloitan opiskelut paikassa missä tupakointi on kielletty. Kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2012 klo 23:07"]

viime keväästä ja koko kesän ihan tähän päivään asti on tehny ni pirusti mieli lähes joka päivä.

Lopetin lokakuun lopussa, -11.

En ole sortunut, ainakaan vielä

[/quote]

Tän on pakko olla mun kirjottama:)

Vähän päivitystä tilanteeseen: Olen edelleen polttamatta. En ole sortunut kertaakaan vaan tosiaan, lopetin 24.10.2011. Ihan seinään, ilman korvaustuotteita.

Melkeinpä voisin sanoa että olen lopettanut onnistuneesti. Mielitekoa ei ole pitkiin aikoihin ollut, ainakaan niin konkreettista että olisin sytyttänyt.

Yllättävän helposti tähän sitten loppuviimeksi sopeutu.

Tsemppiä kaikille lopettaville sekä lopettaneille.

Ps. Poltin 26 vuotta päivittäin.

Vierailija
24/72 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tää kolmas päivä nyt tähän astisista pahin..

Vierailija
25/72 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lääkkeiden avulla eikä ollut yhtään vaikeeta päivää. Se on omasta päästä kiinni onnistutko.

Vierailija
26/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ollut 23h36min polttamatta nyt.. aamulla kun heräsin muutenki huonosti nukutun yön jäljiltä ja lähin käveleen vessaan niin tuntui kun en olisi pystyssä pysyny.. ihan ku tasapaino elin olis jotenki jumissa tjn.. muuten vähä ehkä energisempi fiilis.. alotin 11vuotiaana ja nyt lopettaessa 26vuotias.. yrityksiä mooooooooooonta takana mut nyt jos sais jo lyötyä pisteen iin päälle

Vierailija
27/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ehdottomasti! Kolmaskin oli kamala. Hypin seinille, itkin ja luulin, rttä kuolen sydänkohtaukseen ja paniikkikohtaukseen yhtäaikaa. Näiden päivien vuoksi en uskalla edes maistaa enää tupakkaa, sillä nuo päivät olivat kidutusta. En kestäisi enää :D Viikon päästä oli jo helpompaa. Nikotiini tuottaa minulle ongelmia, joten lopetin ilman sitä. Nostan kyllä hattua kaikille lopettaneille! Ei ole helppoa ei. Vieläkin tekee kyllä mieli, mutta vain hetkittäin

T. 19 päivää ilman

Vierailija
28/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmas viikko menossa sähkötupakin kanssa, eikä yhtään tee mieli oikeaa tupakkaa. Eikä ole vieroitusoireita yhtään. Olin polttanut askin päivässä 25 vuotta, eikä ikinä lopettaminen ole ollut näin helppoa. Kaveripiirissä muutama muukin lopettanut kokonaan ja helposti sähkötupakan kanssa.

Vierailija
29/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 11:13"]Mulla on kolmas viikko menossa sähkötupakin kanssa, eikä yhtään tee mieli oikeaa tupakkaa. Eikä ole vieroitusoireita yhtään. Olin polttanut askin päivässä 25 vuotta, eikä ikinä lopettaminen ole ollut näin helppoa. Kaveripiirissä muutama muukin lopettanut kokonaan ja helposti sähkötupakan kanssa.

[/quote]

Mä taas jäin koukkuun sähkötupakkaan. Seuraavaksi pitää alkaa siitä vierottautua.

Vierailija
30/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kerrat juomassa. Joskus huonoina päivinä autoileminen on hankalaa :D Koska poltin ennen autossa (yök :S)

Lopettaminen oli helppoa ja juurikaan mitään ongelmia tai oireita ei ollut. Päätin että en lopeta, vaan menen tupakalle vasta kun oikeasti tarvitsen tupakkaa (enkä ole vain juonut kahvia, tylsistynyt, syönyt tms). 

Eipä ole sitä oikeaa tarvetta tullut..

Vierailija
31/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahimmat oli 3 ekaa viikkoa. Sitten helpotti. Yritä ajatella ettet luovu mistään vaan saat paremman terveyden ym. :) Puolitoista vuotta ilman tupakkaa täällä, takaan että saat hienon tunteen kun tajuat päässeesi irti. :)

Vierailija
32/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6.päivä, fyysisesti pahimmat ja henkisesti vaikeimmat tilanteet oli ekan kuukauden aikana sosiaaliset tilanteet. Oon ollu polttamatta nyt 8,5 kuukautta.

Vierailija
33/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2012 klo 13:13"]

kuukausien tai vuosienkin lakon jälkeen.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Ensimmäinen viikko meni niin että teki mieli tupakkaa. Sitten alkoi tupakkaunet, yöhikoilut ja pinna kireellä kun viulun kieli kaiken aikaa. Riippuu ihmisestä. Joillekin helpompaa kuin toisille. En polta enää, mutta käytän silti pieniä määriä nikotiinia.

Vierailija
34/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viikko oli vaikein, sitten alkoi helpottamaan. Ekojen kuukausien aikana kuitenkin jatkuvasti mielitekoja. Nyt kun vuosi ilman, parina päivänä ollut tupakanhimo. Ei kuitenkaan niin vahvana, että tosissaan menisin ja ostaisin askin vaan fiilis, että olisipa mukavaa poltella savuke. En kuitenkaan polta.

Vierailija
35/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tasan vuosi ja 2kk sitten ja vasta sen jalken tulin raskaaksi. Melkein 13 vuotta odotusta. En tahdo enää poltaa ikinä.

Vierailija
36/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tasan vuosi ja 2kk sitten ja vasta sen jalken tulin raskaaksi. Melkein 13 vuotta odotusta. En tahdo enää poltaa ikinä.

Vierailija
37/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/72 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/72 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
40/72 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta olen polttanut ja paljon lopetusyrityksiä takana, kaikin keinoin. Ilman nikotiini korvaushoitoa 2 ja 3 päivä on pahin, ihan sen takia koska silloin kaikki nikotiini metabolisoituu kehosta. Sen jälkeen tapariippuvuus oireet on vahvasti läsnä, oireet menee yleensä ohi samalla kun päättyy se tilanne missä olet tottunut polttamaan. 

Nikotiini korvaushoidossa on tärkeää iso annos joka nopeasti helpottaa vierotusoireita, suosittelen microtabletteja ja suusuihketta mutta huonona puolena on usein nikotiiniriippuvuuden paheneminen ja angioedeema.

Sanoisin että riippuu ihan vierotusoireiden määrästä kannattaako lopettaa suoraan vai korvaushoidolla. Joillakin on oireina ainoastaan tupakanhimo, toisilla laaja kirjo ummetuksesta, ahdistuksesta ja unettomuudesta, huimaukseen, hengitys vaikeuksiin, hikoiluun jne..

Omaa onnistumista taas odottelen :D harmittaa kun joskus omaa selkärangattomuutta kaatunut pitkä lakko ja tietää saman kamalan taistelun olevan taas edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän